Pierwsza 50'ka, pierwsze pytania.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #196693
    jokeUsa
    Użytkownik
    • 2
    • 16Postów:

    Witam! Jako ze jest to moj pierwszy motorower (czy wogole pojazd) mam kilka pytan:
    1) Wzrost 185cm….niestety z tego co widze, niewiele pasuje na takich wielkoludow jak ja. Przymierzam sie do Kymco K-Pipe 50 (fotel na 800) – sa moze jakies alternatywy do tej 50ki? Budżet ~5000, koniecznie nowy i koniecznie ~sensownej firmy (nie chinole).
    2) ukonczylem 18 lat duuzo przed rokiem 2013, z tego co czytalem, nie potrzebuje ani karty rowerowej ani prawka AM1, zgadza sie?
    3) co sprawdzic/na co uwazac przy odbiorze motoroweru z salonu?
    4) w kilku miejscach na necie mozna znalezc informacje, ze dobrym pomyslem jest powrot do salonu po przejechaniu 30 km i wymiana oleju (w zwiazku z najwiekszymi ilosciami opilkow zbierajacymi sie w tym czasie podczas docierania). Po wizycie w salonie, gosc od serwisu stwierdzil ze pierwszy raz o czyms takim slyszy – co wiecej, bardziej by sie sklanial ku przejechaniu tych 300km do pierwszego przegladu na oleju fabrycznym “poniewaz nie wiemy czy nie jest to olej dedykowany przez producenta specjalnie do ‘docierania’ pojazdu”. Kto ma racje?
    5) jaki olej do k-pipe 50 4T?
    6) prawdopodobnie najwazniejsze: jak dotrzec motorower? Instrukcja z Kymco ( http://www.kymco.com.ph/images/stories/virtuemart/product/KPIPE-LKL5_LKL6.pdf ) stwierdza ze powinno sie zaliczyc wszystkie biegi oraz:
    – przez pierwszych 800 kilometrow nie przekraczac “polowy manetki”
    – przez dalszych 1600 kilometrow nie wychodzic poza 3/4.
    Podobnie stwierdzal gosc z serwisu w salonie (“nie przeciazac, plaskie drogi, jedna osoba, unikac najwyzszych obrotow, dac mu sie rozgrzac chwilke zanim zacznie sie jazde). Rozumiem ze oba zrodla sa zgodne z prawda?
    7) Kolor – do wyboru mam czerwony lub czarno-srebrny. Czy poza kwestią gustu, są jakies względy praktyczne przemawiające za wyborem tego a nie innego koloru?
    8) Kolejne pytanie ad. wzrostu – czy da sie podniesc kierownice w tym modelu? Jesli tak, macie moze jakies instrukcje lub linki do opisu?
    9) Czy to prawda ze cieply silnik powinno sie “odpalac” z lekko przekrecona manetka?
    10) ubezpieczenie – salon polecal PZU, rodzina kazala unikac PZU…..kogo wy polecacie? Koszta oczywiscie kosztami ale interesuje mnie tez czy znizki z ubezpieczenia motoroweru “przechodza” na ubiezpieczenie samochodu?
    11) Co koniecznie do niego dokupic: jedyne zeczy ktore przychodza mi do glowy to blokada na tarcze i ew. alarm GPS?
    12) Czy to prawda ze dobra praktyka w takich 50’kach jest hamowanie silnikiem?
    13) Jakies uwagi na koniec?

    Dzieki za pomoc (i sorry za debilne pytania jesli takowe byly zadane).

    #196696
    Romek Stoczkowski
    Użytkownik
    • 0
    • 2Postów:

    duzo tego co prawda k-pipe jest male wizualnie ale nie odbiega od bartownow junakow itd
    1 tez mam tyle i jakos to wyglada chociaz szalu nie ma
    2 tez jak ty dlugo przed 2013
    3 na nic:D moj ma 800km zero problemow pierwszy przeglad ustawienie zaworow przelozenia tlok i jazda
    4 bzdura
    5 do 4t ofc:D
    6 to jest bardzo wazne szczegolnie pierwsze 20h ja juz od 300km przstalem jezdzic 30km teraz na 800km “prawie” 60 70km bez pilowania chociaz czesem sie zdarzy zobaczyc ile idzie
    7 ja mam czerowy bialy czytalem ze sie bardzo kurzy ale wybierz ktory ci sie bardziej podoba
    8 nie probowalem i tez jestem ciekaw chetnie bym to zrobil
    9 nie pali na dotyk pierwszy raz ostatnio stal tydzien i musialem sanie odpalic bo na dotyk nie chcial ale mam niecale 1k wiec co ja moge wiedziec ale mysle ze 10k powienien zrobic potem generalka a silniki tanie jak barszcz wiec w 500zl pewnie sie zamknie ale moge sie mylic specem nie jestem
    10 ja mam za jakiegos no name zaplacilem 50zl chociaz ja i tak mam przerobiony wiec zlewam oc
    11 ja kupilem stojak na koma zeby miec gps i prawdziwa predkosc
    12 bardzo dobra 4t bardzo lubi ja ciagle hamuje szczegolnie z duzych gorek
    13 pisalem na szybko sorki za bledy brak polskich znakow itd mam nadzieje ze pomoglem

    #196699
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    Nowy z sensownej firmy do 5000zł to chyba tak się nieda 😀 Kymco to też “chinol” tylko z lepszym rodowodem/przeszłością 🙂

    #196700
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • 2 000Postów:

    A dlaczego ma się nie dać…? 🙂 http://www.kymco.pl/k-pipe-50-4t-2014-promocja_p_63.html
    Nie wiem co z tym K-Pipe jest, ale jak sobie przy nim stanąłem, a potem na toto wsiadłem, to on dla mnie (mam 170cm) wygląda jak miniaturka… Taka trochę przerośnięta motorynka… jokeUsa, siedziałeś na tym…? Wygodnie jest? W tej chwili mam kanapę na 830 i jest akurat na mój wzrost (obie stopy normalnie na ziemi), z drugiej strony miałem KACa, a tam kanapa na 840 (tylko centymetr różnicy), ale żeby wygodnie oprzeć nogi na asfalcie, musiałem się nieco zsunąć na siedzisku. Czyli do jazdy, przenosiłem tyłek nieco w tył na kanapie (i pod górę), czyli już na mój wzrost miejsca na nogi było tak… akurat (bez szaleństwa).
    Sprawdzałeś te inne Junaki, Bartony, Romety własnym tyłkiem…? Sprawdź, bo jak nie usiądziesz i nie poczujesz, że to jest to, to się będziesz potem męczył bez sensu.

    #196705
    jokeUsa
    Użytkownik
    • 2
    • 16Postów:

    Romek Stoczk… napisał(…)

    Dzieki!

    arasz74 napisał:

    A dlaczego ma się nie dać…? 🙂 http://www.kymco.pl/k-pipe-50-4t-2014-promocja_p_63.html
    Nie wiem co z tym K-Pipe jest, ale jak sobie przy nim stanąłem, a potem na toto wsiadłem, to on dla mnie (mam 170cm) wygląda jak miniaturka… Taka trochę przerośnięta motorynka… jokeUsa, siedziałeś na tym…? Wygodnie jest? W tej chwili mam kanapę na 830 i jest akurat na mój wzrost (obie stopy normalnie na ziemi), z drugiej strony miałem KACa, a tam kanapa na 840 (tylko centymetr różnicy), ale żeby wygodnie oprzeć nogi na asfalcie, musiałem się nieco zsunąć na siedzisku. Czyli do jazdy, przenosiłem tyłek nieco w tył na kanapie (i pod górę), czyli już na mój wzrost miejsca na nogi było tak… akurat (bez szaleństwa).
    Sprawdzałeś te inne Junaki, Bartony, Romety własnym tyłkiem…? Sprawdź, bo jak nie usiądziesz i nie poczujesz, że to jest to, to się będziesz potem męczył bez sensu.

    Tak, siedzialem na nim i nie wydawal sie jakos konkretnie zbyt niski – generalnie siedzialo sie calkiem fajnie, kierownica nie blokowala skrecania.
    Ty masz tego K-Pipe’a? Z tego co widze, kanapa na nim fabrycznie jest na 800 wiec zastanawiam sie skad te 830/840 – da sie ja podwyzszyc? Jesli nie jakims pokrętłem/śruba to czy sa moze jakies niestandardowe sposoby na podwyzszenie siedziska?

    A od Junakow/Bartonow/Rometow wolalbym sie trzymac z dala – o Kymco slyszalem duzo dobrego, a o tych markach wiele zlego 😐

    #196722
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • 2 000Postów:

    Nie, nie, ja mam Hyosunga GT (kanapa na 830mm), a miałem Kymco Agility City (kanapa na 840mm).
    Dawałem ci tylko znać, jak to działa przy moim wzroście (170 cm). Na pierwszy rzut oka, to K-Pipe by mi się wydawał dla ciebie za mały… ale to też pewnie zależy od budowy danego osobnika (długość kończyn, tułowia, rąk, proporcje między nimi). Obecny na tym forum Druid nie jest koszykarzem, a na większości dużych sprzętów wygląda, jak na dziecięcej zabawce… Trzeba sobie naprawdę dobrze dobrać sprzęta 🙂

    #196723
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    ad7. Kolor – ponoć białe jadą 10km/h szybciej 😉

    #196724
    jokeUsa
    Użytkownik
    • 2
    • 16Postów:

    arasz74 napisał:

    Nie, nie, ja mam Hyosunga GT (kanapa na 830mm), a miałem Kymco Agility City (kanapa na 840mm).
    Dawałem ci tylko znać, jak to działa przy moim wzroście (170 cm). Na pierwszy rzut oka, to K-Pipe by mi się wydawał dla ciebie za mały… ale to też pewnie zależy od budowy danego osobnika (długość kończyn, tułowia, rąk, proporcje między nimi). Obecny na tym forum Druid nie jest koszykarzem, a na większości dużych sprzętów wygląda, jak na dziecięcej zabawce… Trzeba sobie naprawdę dobrze dobrać sprzęta 🙂

    Problem w tym ze jezeli nie chce skuterowego nadwozia a szukam sensownej firmy i w gre wchodza tylko 50’ki to nie bardzo mam w czym wybierac 🙁
    Chyba ze macie jakas sugestie ad. modeli ktore byc moze przegapilem?

    #196755
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • 2 000Postów:

    To fakt. Faktem też jest, że K-Pipe bardzo mi się podobało w necie, ale jak go zobaczyłem live + dosiadłem, to mi przeszło.
    A z Hyo było tak, że spodobał mi się na zdjęciu, a jak usiadłem, to się zakochałem 🙂

    #196760
    jokeUsa
    Użytkownik
    • 2
    • 16Postów:

    Mmmm…z tego co widze Hyosung nie posiada w swojej ofercie 50’ek? :/

    #196762
    Druid
    Uczestnik
    • 0
    • 2 876Postów:

    W ogóle to posiada, ale do Polski to chyba jeszcze nie sprowadza… Na razie najlepiej idzie sprzedaż w segmencie 125-tek… ;)))

    #196767
    Kacper Muller
    Użytkownik
    • 3
    • 13Postów:

    A jak z awaryjnością i jazdą we 2 osoby?

    #196768
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    tak samo jak w jedną. problemem raczej bedzie max obciążenie ramy

    #196770
    Kacper Muller
    Użytkownik
    • 3
    • 13Postów:

    a ile ono wynosi
    ?

    #196772
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    dla każdego inaczej. zobacz w danych technicznych. ale większość 50tek nie wykracza ponad 150kg obciążenia

    #196811
    jokeUsa
    Użytkownik
    • 2
    • 16Postów:

    Czyli generalnie nadal jedyna moja opcja to K-Pipe jesli chce nowa+wmiare sensowna 50’ke.
    To w takim wypadku z najwazniejszych pytan pozostaja wciaz jedno:
    – czy da sie w K-Pipe podniesc kierownice oraz/lub siedzenie. Slyszalem pogloski ze kierownice sie da, natomiast siedzenia juz nie. Ma ktos moze jakies doswiadczenia w tej kwestii?

    #196814
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Kierownice to sie zawsze da podnieść lub założyć inaczej profilowaną. Tylko powstaje problem długości linek, rurek i elektryki.

    #196821
    jokeUsa
    Użytkownik
    • 2
    • 16Postów:

    Hmm…ale przynajmniej o pare dobrych centymetrow powinno sie udac ja podniesc bez problemu, nie? To chyba jest standardem w wiekszosci jednosladow?

    #196827
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    nie. to jest element nieregulowany. podnoszenie to “patent”

    #196828
    jokeUsa
    Użytkownik
    • 2
    • 16Postów:

    Hm…czy w takim razie podnoszac ją, strace gwarancje? Nawet jesli poprosze o ta zmiane serwis salony w ktorym motorower bedzie kupowany?

    #196829
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    K-Pipe,hmm.. sensu twojego rozumowania nie jestem w stanie zrozumieć,płacić 5k za naklejkę kymco a silnik ten sam co romet,junak i cała reszta tych i owych chinoli 139fmb z tej samej fabryki która rocznie trzaska 50mln szt.widzę ze jesteś z tych co to należą do tych ”A Ja mam kymco a nie jakiegoś tam chinola” ale wolny kraj wolny wybór [jeszcze]

    #196832
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    jokeUsa napisał:

    Hm…czy w takim razie podnoszac ją, strace gwarancje? Nawet jesli poprosze o ta zmiane serwis salony w ktorym motorower bedzie kupowany?

    Wiesz co.. istnieje duża szansa że się tego nie podejmą a nawet jak się podejmą to spieprzą. Teraz jest sezon – w serwisach są “składacze” sprzętu z kontenerów i nic więcej “nie łumio” a i to co robio im wychodzi różnie.
    trzeba troche ogarniać temat, mieć rozeznanie w częściach i rynku, wiedzieć które są sprawdzone – i poświęcić na to trochę czasu.
    Jak ci się wydaje że “zlecisz coś serwisowi” bo jesteś gotów za to nawet nieźle zapłacić i myślisz że tak to działa – to jesteś w mylnym błędzie 🙂

    #196843
    jokeUsa
    Użytkownik
    • 2
    • 16Postów:

    paci napisał:

    K-Pipe,hmm.. sensu twojego rozumowania nie jestem w stanie zrozumieć,płacić 5k za naklejkę kymco a silnik ten sam co romet,junak i cała reszta tych i owych chinoli 139fmb z tej samej fabryki która rocznie trzaska 50mln szt.widzę ze jesteś z tych co to należą do tych \’\’A Ja mam kymco a nie jakiegoś tam chinola\’\’ ale wolny kraj wolny wybór [jeszcze]

    Nie chodzi o “ja” tylko o to ze wiele opinii na necie wydaje sie zgadzac z opinia ze Kymco jest duzo trwalsze, bardziej wytrzymale etc. niz zabawki typu Romet, Junak, etc.
    Dla mnie w tym wypadku najbardziej liczy sie bezawaryjnosc/niskie koszta eksploatacji.

    Wombat napisał:

    jokeUsa napisał:
    Hm…czy w takim razie podnoszac ją, strace gwarancje? Nawet jesli poprosze o ta zmiane serwis salony w ktorym motorower bedzie kupowany?

    Jak ci się wydaje że “zlecisz coś serwisowi” bo jesteś gotów za to nawet nieźle zapłacić i myślisz że tak to działa – to jesteś w mylnym błędzie 🙂

    Optymistyczna wizja, widze ze zapewne czeka mnie wiele rozczarowan 😐

    #196844
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Widzisz. Tylko z Kymco jest jak z Mercedesem – w świadomości polaka to synonim bezawaryjności. I wszystko fajnie tylko że to prawda która skończyła się w okolicy rocznika 1992… może 1995. Nowe mercedesy psują sie całkiem nieźle :).
    Z Kymco jest podobnie. Był czas że były chinole (taniocha na maxa) a potem było KYMCO, SYM – czyli tajwan lub inna korea – i te firmy były głównie montowniami dla dużych marek – suzuki, honda, yamaha – przy okazji na tym “korzystały” robiąc prawie to samo ale pod własną marką.
    Tylko że to też się zmieniło.”Duże” firmy osierociły te koncerny i one częściowo zapewne potraciły jakieś przywileje licencyjne, częściowo może ambitnie zaczęły wprowadzać własne rozwiązania a cześciowo kompletnie poszły na łatwiznę kupując o skośnego za płotem ten sam chłam co wszyscy i naklejając własne naklejki.

    #196848
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • 2 000Postów:

    Nie wiem, czy jest trwalszy, może jest po prostu nieco lepiej poskładany, ale raczej nie “niezawodny”… niestety…
    A co do serwisów, to tak, czeka cię trochę rozczarowań, jak nas prawie wszystkich… no może bez Paciego i Rysia… i jeszcze kilku kolegów, co grzebią sami z sukcesami 🙂 Wombat już swoje ma za sobą i wie, na co można nie liczyć :-)))
    Paci ma w sumie rację, jak masz 5K, a K-pipe nie zachwycił, tylko jest w zasięgu, to może jednak warto sprawdzić nowe chinole i zaoszczędzoną kasę włożyć w ^podokręcanie^ sprzęta.

    #196851
    jokeUsa
    Użytkownik
    • 2
    • 16Postów:

    Tylko ze mnie samo podkrecanie raczej srednio interesuje – najwazniejsze zeby jezdzilo, nie psulo sie, nie palilo duzo, pare dobrych lat wytrzymalo i generalnie bylo tanie w eksploatacji.

    O serwisie Rometa/Junaka tez znalzlem pare niezbyt pozytywnych opinii, do tego kolega wyzej pisal ze generalnie Kymco wzgledem wielkosci to to samo co odpowiednie mu Junaki/Romety wiec tutaj nic by zmiana pewnie nie dala.

    Nie wiem, cos sie boje tych chinoli. Generalnie to K-Pipe bardzo mi sie podoba. Jest kapke maly ale w tym przedziale pojemnosci nic wiekszego nie widze.

    #196858
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • 2 000Postów:

    Ja napisałem PODOKRĘCANIE, a nie PODKRĘCANIE 🙂
    Zasadnicza różnica :-)))
    No to jak ci pasuje i sprzę, i cena, to nad czym się tu zastanawiać? Lu go i fru :-)))

    #196860
    Aranum
    Użytkownik
    • 6
    • 51Postów:

    Arrow Fly-Barton FR (to to samo) lub Junak901sport/ Barton Fighter/junak 901 oblukaj sobie

    #196862
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • 2 000Postów:

    Ja sobie oblookałem i powiem wam, że… ja też bym wybrał kymco. Różnice w cenie żadne, a kymco ma jeszcze automatyczne sprzęgło, co na start może być bardzo wygodną sprawą. Do tego – wiem, o gustach się nie dyskutuje – z tych wszystkich junako-rometo-bartono-chinoli, to on mi się jedyny naprawdę podoba 🙂

    #196870
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    A ja oblookałem i powiem wam że brał bym ten
    http://allegro.pl/zipp-x-race-nowy-raty-serwis-motorower-2-lata-gwar-i5583030690.html
    lub
    http://allegro.pl/motorower-benzer-bolt-scigacz-nowy-i5578441348.html
    i normalnie chłopaku dziewczyny majtki przez głowę zdejmują jak cię na takim zobaczą:D

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button