Piaggio xevo 125 problem z gaźnikiem

Witam! Jestem tu nowy...
Potrzebuję pomocy jak w temacie. Kupiłem niedawno skuter Piaggio xevo 125 w średnim stanie. Co nieco już przy nim zrobiłem (przy wykorzystaniu zaprzyjaźnionego warsztatu) no i został mi jeszcze problem z gaźnikiem.
Problem polega na tym że gaźnik ten (keihlin cvk 305f - napis na boku 3050vel lub 305dvel) wg panów z warsztatu ma już luźną/wyrobioną przepustnicę i sprężynę przez co słabo schodzi z obrotów i często lubi zawisnąć na jakichś 3-4 tys. obr. na min. Żeby po takim zatrzymaniu się zszedł do obrotów jałowych, muszę trochę ppdgazowac. W czasie jazdy skuter zbiera się tak jak trzeba, bale bardzo slabo hamuje silnikiem. Panowie z warsztatu sprawdzili, że układ jest szczelny (nie łapie lewego powietrza), zawory wyregulowane, łańcuch rozrządu wymieniony, kompresja ok. Membrana jest cała. Gaźnik był regulowany na wszelkie sposoby i rozkładany - nie pomaga to na opisany problem. Widziałem ta przepustnicę i rzeczywiście chodzi luźno w otworze gaźnika (to jest przepustnica okrągła z blaszkami po bokach - to się nazywa chyba przepustnica motylowa). Błaszki przepustnicy mają grubość części mm, a otwór na nie na szerokość rzędu 2 mm. Tak raczej nie powinno być? A może jednak się mylimy? W czasie nagłego puszczenia gazu słychać coś jakby drganie tych blaszek w gaźniki.
Potrzebuję od szanownych Kolegów podpowiedzi czy dobrze celuję z tą przepustnicą/gaźnikiem. Jeśli tak to gdzie można w Warszawie lub okolicach kupić używany gaźnik w dobrym stanie do tego modelu (może ktoś ma taki na sprzedaż)?