Piaggio Liberty 2T, brak mocy, nie nabiera obrotów

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Piaggio Liberty 2T, brak mocy, nie nabiera obrotów

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe lexusls430 lexusls430 10 miesiące, 1 tygodni temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #310794
    Zdjęcie profilowe lexusls430
    lexusls430
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Prośba o pomoc.

    Pewnego pięknego dnia wybrałem się na przejażdżkę skuterkiem Piaggio Liberty 2T 50 cm. W moich rękach od 7 lat i żadnych problemów. Przejechałem 7 km i nagle skuter zgasł podczas jazdy. Zjechałem na bok i nie mógł odpalić. Po 20 minutowej męczarni odpalił z pełnym gazem ale nie miał wolnych obrotów. Tak dostałem się do domu (700m). Czyli z prędkością 20 km/h (ledwo osiągał).
    Postał 30 minut, odpalił normalnie, wolne obroty miał. Na drugi dzień chodził normalnie – jechał 60 km/h bez problemu, moc była, wszystko gra. Ale po 7 km to samo czyli osłabł i 30 km/h maksymalnie na połowie gazu,a przy pełnym odkręconym gazie tylko buczy a nie nabiera prędkości (obrotów tez nie nabiera).

    Więc myślę sobie spuchnął tłok, trzeba wymienić. Zakupiłem nowy RMS cylinder tłok pierścień- wymieniłem. Notabene w skuterze był jeszcze oryginalny tłok i cylinder (34 tys. km przebiegu). I tu niespodzianka – dalej to samo – brak mocy, maksymalnie 30 km/h przy połowie odkręconym gazu (dodanie nic nie daje tylko lekko buczy). Czyli dalej to samo – wymiana absolutnie nic nie dała.
    Nie szarpie, nie przerywa tylko przyspiesza do 30 km/h, później nie chce „iść” (lekko przymula). Obrotów też nie ma dużych, pasek nie ślizga. Jakby mu paliwa brakowało albo coś – nie mam pojęcia. Przed wymianą cylindra i po, identycznie się zachowuje więc to RACZEJ nie cylindrem/tłokiem. Świeca taka „kakaowa” (nie jasna), pyka na wolnych obrotach pięknie, zapala od strzała, lekko dymi jak się przygazuje (w czasie jazdy nie).

    Pomoże ktoś ? Co to może być?
    Świeca wymieniona, filtr powietrza nowy. Poradźcie co sprawdzić samemu.Wszelkie sugestie mile widziane. Dziękuję za wpisy.

    #310829
    Zdjęcie profilowe lexusls430
    lexusls430
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Chciałem uzupełnić – jak skuter stoi to wkręca się idealnie – nabiera prędkości, koło kręci się bardzo szybko. Gdy tylko zaczynam jechać skuterem – jest słaby i nie chce „iść”. Czyli takie rzeczy dzieją się pod obciążeniem.

    #310836
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 178

    takie rzeczy dzieją sie cały czas tylko po prostu pod obciążeniem zauważasz że nie masz mocy. a gyxnik czysciłe/regulowałeś?

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #310908
    Zdjęcie profilowe lexusls430
    lexusls430
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Wombat napisał:

    takie rzeczy dzieją sie cały czas tylko po prostu pod obciążeniem zauważasz że nie masz mocy. a gyxnik czysciłe/regulowałeś?

    Po zmianie tłoka/cylindra regulowałem na „słuch” ale odpisałem sobie o ile obrotów coś zmieniłem. Ładniej chodził ale wróciłem do starych ustawień bo się przejechałem i nic to nie dało. Być może po zmianie cylindra/tłoka i filtra trzeba by go wyregulować ale nie mam blisko serwisu. Najbliższy jest 25 km ode mnie i muszę wziąć dostawczaka i przewieź skuter na pace. A to musi nabrać „mocy urzędowej” zanim załatwię auto…

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie