Peugeot Kisbee RS : Blokady-Moduł

Witam wszystkich, od niedawna jestem posiadaczem Peugeota Kisbee RS, ale jakoś jazda 45 km/h mnie nie jara, więc trochę pogrzebałem i dogrzebałem się tego, że na tym skuterze jest blokada jedynie na module, ale nie umiem nigdzie znaleźć do niego modułu (a tym bardziej odblokowanego). Może ktoś się orientuje gdzie mógłbym taki zakupić (proszę o inne odpowiedzi niż 'salon' czy 'serwis', bo nie chcę czekać miesiąc na przesyłkę..) lub czy są jakieś zamienniki do niego z innych skuterów ? Z góry dziękuję :).

Peugeot kisbee posiada chiński silnik 139QMB, więc taki moduł powinien pasować:

http://allegro.pl/modul-zaplonowy-cdi-tuning-quest-kingway-skuter-4t-i2275975489.html

Jakub100001 napisał:

Peugeot kisbee posiada chiński silnik 139QMB, więc taki moduł powinien pasować:
http://allegro.pl/modul-zaplonowy-cdi-tuning-quest-kingway-skuter-4t-i2275975489.html

Chiński silnik w Peugocie ? Jest to odpowiednik 139QMB z tym że lepiej wykonany więc nie jest chiński.

Przecież w Chinach jest produkowany Peugeot kisbee i Peugeot speedfight 3. Silnik w kisbee to 139QMB i nawet jeśli jest lepiej zrobiony w co wątpię to moduły z chińskich 4T powinny pasować. Najlepiej jest wyciągnąć seryjny i porównać z tym na Allegro. Według mnie firma Peugeot robi lepsze plastiki niż u konkurencji z niższej półki sprzedając swoje wyroby 400% drożej. Ludzie widząc znaczek z lwem od razu myślą, że kupują super sprzęt.

obecnie wszystkie skutery peugeta są produkowana w chinach bo to tania siła robocza i tani koszt oczywiście znak firmowy peuget zostaje

No nie wiem, czy wszystkie Peżo produkowane są w chinach, Elystar i Ludix chyba nie? nie wspominając o większych niż 50-ki. Co do modułu, przed zakupem musisz upewnić się jakiego typu moduł ma Kisbee, AC czy DC? bo z tego co wiem do Kymco i SYM z popularnym silnikiem 139qmb, tanie chińskie moduły z allegro nie pasują.

Ostatnio na warsztat wzięliśmy właśnie Peugeot-a Kisbee. Celem klienta było zwiększenie mocy /elastyczności silnika. Jednostka tego skutera to konstrukcja łudząco podobna do typowego, chińskiego GY6. Jednak, jak się okazało, z małymi znaczącymi wyjątkami. Tuning zaczęliśmy od demontażu silnika celem wymiany fabrycznego zestawu cylinder + tłok na produkt Airsal poj. 70 ccm dedykowany dla GY6. Pierwszy napotkany problem to wał korbowy. Standardowa konstrukcja GY6 z jedną, mała modyfikacją- średnica sworznia tłoka to 10 mm (Peugeot chyba polubił Minarelli)! Ten zabieg producenta wymusił połowienie silnika i wymianę wału z właściwym dla Airsal-a (i GY6) korbowodem. Zastosowaliśmy tuningowy wał odprężony, pozwalający na uruchamianie silnika rozrusznikiem elektrycznym. Użycie standardowego wału GY6 to późniejsza męka ridera zmuszająca go do korzystania wyłącznie z rozrusznika nożnego. Niestety na standardowym wale stopień sprężania zestawu Airsal 70 ccm przerasta możliwości rozrusznika elektr. Dla pewności bezawaryjnego działania zmieniliśmy także seryjny łańcuch rozrządu na japoński DID. Po złożeniu Peugeot-a przyszedł czas na odpalenie. Silnik "zagadał" bez problemu, niestety moduł Peugeot-a nie pozwalał wejść na obroty. "Grzebiemy" dalej i zmieniamy moduł na tuningowy GY6 z możliwością regulacji momentu zapłonu. Jest jeszcze gorzej niż na oryginale. Nie zostało nam nic innego - w ruch poszedł miernik oraz wertowanie schematu instalacji. Po zbadaniu sprawy zdecydowaliśmy się na test jeszcze jednego modułu tuningowego GY6, którego zamontowanie wiązało się jednak z małą modyfikacją połączenia przewodów w kostce. Wynik okazał się strzałem w 10! Została nam regulacja gaźnika, zabawa z dyszami i strojenie wario rolkami. Po skończeniu silnik zaczął pracować w pełnym zakresie obrotów. Z własnej ciekawości postanowiliśmy jeszcze sprawdzić ww. konfigurację we współpracy z tuningowym układem wydechowym NCY wykonanym w całości z polerowanej "kwasówki". Niestety konstrukcja Kisbee wymagała użycia palnika w celu precyzyjnego dopasowania rury wydechu do geometrii ramy. Wynik naszych prac: znaczny wzrost momentu obrotowego i elastyczności silnika. Skuter przyśpiesza zdecydowanie szybciej. Prędkość max.to ok 80 km/h. Airsal 70 ccm w konfiguracji z układem NCY "mruczy" pięknym basem i nie zostawia złudzeń, że w środku siedzi więcej koników niż w standardowym Kisbee.

Witam,
jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota KISBEE, nie ingerowałem tak mocno w silnik a kupiłem tylko dodatkowy moduł za przystępne pieniądze, skuter śmiga 70-75km/h przy nie ruszanym silniku, więc po co tyle przerabiać?
Dla zainteresowanych podaję link gdzie ten moduł można nabyć
http://tablica.pl/oferta/peugeot-kisbee-modul-cdi-odblokowujacy-przejsciowka-CID5-ID3q431.html#3e157faea7
pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=Md-yCtGx5xg

Tutaj macie wszystko ładnie pokazane jak zrobić :)

Guzik prawda mam peugeota kizbe 50 4t zrobilem jak pokazano na filmie,czyli odlonczylem czarny kabelek a jest to( uziemienie)
wiec spalilo bezpiecznik,zalozylem drugi modul odblokowany dedykowany do tego modelu i rowniez spalilo bezpiecznik,zalozylem nowy bezpiecznik i powrucilem do starego skuter chodzi bezpiecznika nie pali ale po przekroczeniu 50 hamuje i blokuje predkosc.
Moje pytanie do autora filmu dlaczego schemat na ktury sie powoluje jest niewidoczny i co odciol tym czarnym kabelkiem w swoim skuterze,ze mu nie spalilo bezpiecznika.