peugeot elystar sprężyna dociskowa

Witam
wymieniam wariator bo stary jest mocno zużyty razem z przeciw talerzem

kupuje
Wariator Malossi Multivar tam w zestawie sa rolki 8.5 gr oryginalne sa 8.0 gr u mnie
plus biała sprężyna mallosi ewentualnie Wariator Polini Hi-Speed

zakładać tą sprężynę czy jakoś inna założyć lub zostawić twardszą czy bardziej miękka może albo serujną zostawić
skuter seryjny 50 ka gaźnik
WYDECH POLINI ORIGINAL PEUGEOT 50CC 2T

jeżeli kupujesz wariator w wersji nie tyle tylko pasującej co dedykowanej to najczęściej jest on wyposażony w rolki i spreżynę o optymalnej wadze/twardości ALE jeżeli masz serie w idealnym stanie. Jeżeli coś zmieniłeś (lub zmieniły się parametry ze względu na zużycie) i już nie jest to seria to istnieje spore prawdopodobieństwo że te elementy z zestawu nie bedą optymalne. No i się zaczyna zabawa ze zmianą rolek, testami, zmianą sprezyny centralnej, testami…itd.
Do tego (z racji na niedobór mocy) ma znaczenie jak jeździsz i po jakich drogach jeździsz. Regulacja to temat rzeka.
Ja pamietam taki moment w strojeniu że mój zestaw na rolkach 5.5g pokazywał na hamowni 7,2KM na tylnym kole ale skuter jechał maksymalnie w okolicy 80km/h (wg GPS) a na rolkach 6.0g pokazywał mniej bo 6,5KM na kole ale za to na drodze skuter przekraczał 90km/h. Co teoretycznie nie trzyma się kupy bo większa moc max to powinna być wyższa prędkość max - ale CVT tak działa. Wiec zasadniczo na lżejszych rolkach podniosłem sobie zdolnośc pokonywania wzniesień ale kosztem prędkości max. I za boga nie dało się tego ustawić tak żeby i tą wieksza moc pokazywał na hamowni i na drodze był szybszy. Albo - albo.