Ostatnia informacja na portalu odnosnie wtrysków do moto

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Ostatnia informacja na portalu odnosnie wtrysków do moto

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 9 miesiące, 3 tygodnie temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #311847
    Zdjęcie profilowe Leonardo
    Leonardo
    Użytkownik
    • Postów: 147

    Zastanowił mnie ten temat trochę.
    Pyt 1. czy istniały wogule motorowery na silniku 139FMB i skutery na 139QMB? jezli tak to ktos moze podac modele?, czy do gaźnikowego motoroweru który fabrycznie mial gaznik idzie zamontować wtrysk?, gaznik wymaga czyszczenia i strojenia praktycznie na kazda porę roku.
    Pyt 2. Jak bardzo zdrożeją jeżeli wogule nie znikną motorowery i skutery przez ten wymóg.

    ———————————
    Romet Router Grande 2014 – Sprzedany
    Junak 901F 2015
    #311849
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 178

    Motorowery nie znikną bo jest młodzież która chce je kupować. Jest popyt to będzie podaż. Nikt z tej kasy nie zrezygnuje.
    Myślę że bardzo nie zdrożeją bo kiedy stanie się to normą to innych nie bedzie. teraz to w motorowerach taki wypas – 50cm na wtrysku. I za to teraz kasują dopłatę.
    Jak wtrysk stanie się normą to przez chwilę bedzie boom i lekkie dopłaty do tego uzasadniane „droższym” wtryskiem. Ale z czasem to wróci do normy bo konkurencja cenowa to zrobi.
    Na samym etapie produkcji zmiana z gaźnika na wtrysk to nie jest wielki koszt. Reszta to marketing i zarobek – nawet jeżeli komponenty do wtrysku w detalu na rynku kosztują dużo – to te ceny są zupełnie inne w fabryce która zamawia je na ciężarówki z fabryczki obok.
    Myślę że np Keihin już grzeje taśmy produkujące tanie systemy wtryskowe. Proste systemy – pompa, przepustnica z czujnikiem temperatury powietrza i map sensorem, wtryskiwacz. Na samy montażu i wstępnej regulacji zaoszczędzą kupe czasu.
    Taki przykład trochę z innej bajki ale pokazujący relacje cenowe. Płyta głowna A do komputera kosztuje 300zł. Taka sama płyta główna A ale z dodatkowym jakimś kontrolerem kosztuje 400zł. Z czego by wynikało że koszt produkcji takiej płyty jest niemal 25% droższy. Otóż nie. Na etapie produkcji dołożenie tego kontrolera to koszt 20 centów (około 1 złotówki) i to pokrywa zaprojektowanie innego procesu technologicznego, przeprojektowanie płyty i zmiany w dokumentacji i same cześci wraz z ich dostawą i magazynowaniem. Ta płyta mogła by kosztować 303zł i już by zarabiali 2x na tym kontrolerze. Ale wolą zarobić 99zł extra.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #311851
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 357

    Jak wspominałem w jakimś artykule cena wzrośnie okolo 400-600 pln/szt. To dużo i niedużo. Dołożenie jednak we własnym zakresie wtrysku to juz większy problem. Nawet układ wydechowy trzeba wymienić, aby zrobić miejsce dla sondy.

    Testuję nowy Jednoślad.pl 🙂
    #311852
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 178

    No i cena 400-600 więcej na początku jest całkiem rozsądna. Zwłaszcza że bedą wyprzedawane resztki 2T i resztki 4T na gaźniku zarejestrowane na szybko przez dealerów którzy mają je na magazynie. Pewnie po takim przejściowym sezonie ceny wtrysków spadną do cen konstrukcji poprzednio na gaźniku.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie