Opinie: Test Kymco Downtown 125i ABS: Komfort kosztem osiągów?

Downtown 125 nie jest wersją specjalną tylko na rynek polski. Downtown w pojemności 125 jest od wielu lat oferowany na rynku europejskim, i to pod dużego klienta jakim jest Europa przygotowano ten model (acz jest pewne prawdopodobieństwo, że nawet pod rynek azjatycki, gdzie 125 jest typową klasą). W kwestii masy na rynku jest wiele 125-ek np. osławiona Varadero 125, które ważą zdecydowanie za dużo jak na możliwości silnika 125. Niestety ciężar WSK 125 około 100kg, pozostaje wartością nieosiągalną dla większości dzisiejszych konstrukcji. W kwestii prędkości maksymalnej i przyśpieszeń, to nie oczekujmy od 125-ki osiągów 600-ki, fizycznie się nie da. Duża prędkość wymaga dużych umiejętności.

Mimo wnikliwej analizy tekstu i video nie jestem w stanie znaleźć tu informacji że Downtown 125 jest/był wersją specjalną na rynek polski a jedynie wzmiankę że importer rozszerzył ofertę o ten model po zmianie przepisów. W Europie zachodniej Downtown występuje od lat pod nazwą Super Dink i Dink Street i to prawda jest popularny i ceniony ze względu na nienaganne wykonanie i komfort jaki oferuje, cena również nie jest wygórowana. Jeśli chodzi kwestę masy 125 ccm (rozmawiamy o skuterach z CVT) to waga Downtown'a mimo że spora nie odbiega znaczne od konkurencji. W zakresie 170-180 kg jest jeszcze Yamaha X-Max, Aprilia SR Max czy Piaggio X9 że nie wspomnę o Piaggio X10 który waży prawie 200 kg. W temacie prędkości maksymalnej i przyspieszeń na tych maszynach są różnice w osiągach i nie zawsze masa jest decydującym kryterium i o to chodziło w tekście.
Czy WSK 125 o tak niskiej wadze kwalifikowałaby się do jazdy na kategorię "B" ? Chodzi mi o zachowanie współczynnika mocy do masy.

swobodnie

WSK 125 miała całe 6-7KM mocy i szła jakieś 80km/h, i najlepsze, że nikomu to specjalnie nie przeszkadzało :wink:

Plusy: ładny, dobrze wykonany minusy: słaba trakcja, słabe opony, bardzo duża podatność na wiatr boczny, stanowczo za wysoka cena W tych pieniądzach wolę używkę honda nc 700

ale do NC700 potrzeba prawka A a do 125nie. I za to płacisz :)

No i NC 700 zwykła, czy Integra? Tak czy inaczej obie mają łańcuch i prawie nie mają bagażnika... Mnie NC kusiła, ale nie skusiła finalnie :-)))

@Wombat - jasne że ma to znaczenie, ale mówię o sobie. Mam A więc wolałbym NC. @Zulus a co Cię odepchło od NC, myślę o wersji nc700x

ale tekst jest o kymco 125 a nie co bym wolał zamiast. też bym wolał helikopter zamiast ale akurat nie mam gdzie go stawiać :). A pewnie za 13 tyś gro ludzi kupi samochód a nie jednoślad. To nie na temat.
Od NC odpycha zdrowy rozsądek użytkownika miejskiego pierdzidła. Nieuzasadnione w takim użytkowaniu spalanie, mała przestrzeń bagażowa, duża masa. To nie jest miejski pojazd w korki.
Oprócz tego pojazd jest świetny

Nic mnie nie odepchnęło, to bardzo fajny sprzęt. Po prostu tym razem potrzeby głowy przeważyły nad uczuciami serca i nastał skuter zamiast moto. Wombat ma niestety rację, górę wzięło moje lenistwo i potrzeby praktyczne w codziennej jeździe miejskiej. A spalanie tej 700 jest ponoć zbliżone do skuterowej średniej 3,5-4,0 l.

raczej 4.2-5.4 jak korzystasz z manetki. Ale jeżeli masz traski albo jeździsz spokojnie to faktycznie pod 4 litry sie daje.
Przynajmniej takie statystyki mają na motostat.pl. Co i tak finansowo nie robi.

Jestem aktualnie poszukującym 2 kółek. Tak z ciekawości czym Wy chopy jeździcie teraz i jaką macie o tym opinię? Może na priv napiszcie bo to poza tematem. Ale żeby nie było totalnego OT to napiszę że jedynym uzasadnieniem dla tego skutera jest posiadanie dużo kasy, brak kat A, początki przygody z 2 kółkami.

Załóż temat sie pogada ajak cos to sie wyrzuci i tyle,stary forumowicz jesteś to raczej sam wiesz czego potrzebujesz lub ci chcesz i na co cie stać,co do mnie to wszystkim czym sie da i co sie da naprawić i sprzedać:D

roomcajz napisał:

Jestem aktualnie poszukującym 2 kółek. Tak z ciekawości czym Wy chopy jeździcie teraz i jaką macie o tym opinię? Może na priv napiszcie bo to poza tematem. Ale żeby nie było totalnego OT to napiszę że jedynym uzasadnieniem dla tego skutera jest posiadanie dużo kasy, brak kat A, początki przygody z 2 kółkami.

Wydaje ci się. I błędnie zakładasz że twoje potrzeby i podejście to jedyne słuszne potrzeby i podejście.

Żeby nie było że porownóję siusiaka do placa konkurencja;
http://otomoto.pl/oferta/yamaha-tricity-abs-liberty-motors-warszawa-ID6yj0Px.html
http://allegro.pl/aprilia-sr-max-125-na-prawo-jazy-b-i6047608686.html
http://allegro.pl/suzuki-uh-125-burgman-dealer-wyprzedaz-i6061036642.html
http://allegro.pl/rieju-city-line-125i-jak-malaguti-silnik-piaggio-i5435588743.html
i wiele innych w podobnej cenie i tańsze

tak ale to nie zmienia faktu dlaczego ludność masowo zamiast VW Polo 1.2 bez wypasu za 45 tyś nie kupuje 12 letnich lexusów z full wypasem i V8.
W myśl zasady - nie dam za mały skuter 13 tysi bo za to mogę mieć telewizor, pralke, kanapę oraz 10 letni sprzęt o lepszych parametrach.
Tylko nie każdy potrzebuje pralki, telewizora i lepszych parametrów. I nie każdy chce 10 letni.

A ja nie porównałem 10letniego burka 650 tylko nowe w tej samej cenie i kat,mając do wyboru kymco a apke sr max to wybor jest oczywisty,to że żeruje sie na ustawie 125 na B to już pomijam i nie mieszam z moto bo za 13500 są hyo 650,sym łysego w wresji 300 z wtryskiem i abs,więc cena jest conajmniej nie adekwatna co nie zmienia faktu że sprzęt jest fajny choć w wersji new fajniejszy ale juz za 18k
http://allegro.pl/sym-joymax-sport-300i-abs-wysylka-gratis-i6052207743.html

ale wciąż porównujesz ledwo jadące nowe 125 maci różnej ale za naście tysi z używanym ^full wypasem^ w podobnej cenie. Ten sam mechanizm.
To nie chodzi o marke tylko o kategorie pojazdu.

pokaż mi gdzie poruwnałem z uzywanym ful wypasem

wrzuciłeś propozycje innych 125. W zasadzie nowych. Różnych marek/firm. Ale wszystkie ^ w tych pieniądzach^. Więc niejako wszystkie twoje propozycje wpisują się cenowo w okolice tego Kymco.
A roomcajz napisał ^W tych pieniądzach wolę używkę honda nc 700^.
I wszystkie twoje propozycje są w tych pieniądzach co NC700 tylko że są 125tkami. Chyba że ja źle wyłapałem intencje - Yamaha 125 za 15 tysi tak i lepsza niż NC700 a Kymco 125 za 13 tysi nie bo gorsze niż NC700.