Opinie: Olej samochodowy do motocykla? Jaki olej wybrać dla naszego silnika?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Olej samochodowy do motocykla? Jaki olej wybrać dla naszego silnika?

Ten temat zawiera 39 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe paci paci 2 lata, 9 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 40 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #298958
    Zdjęcie profilowe Damian Śmigielski
    Damian Śmigielski
    Użytkownik
    • Postów: 27

    motocykla – takiego w którym w tym samym oleju pracuje sprzęgło lub przełożenia – wtedy motocyklowy lub zalecany przez producenta (najlepiej uprzednio sprawdzić czy producent nie zaleca wręcz zwykłego samochodowego oleju) bo lepiej pracuje sprzęgło mniej się pieni… itd ale do motocykla ALE skutera z CVT poza skrzynią korobową – w którym olej smaruje tylko tyle co w samochodzie – czyli nie ma tam sprzęgła i skrzyni w tej samej komorze…leje się najnormalniejszy olej jak w samochodzie.

    #298961
    Zdjęcie profilowe Damian Śmigielski
    Damian Śmigielski
    Użytkownik
    • Postów: 27

    Nie, nie leję się. Olej samochodowy jest przeznaczony do samochodów. Żaden producent motocykla nie zaleca stosowania oleju samochodowego.

    #298963
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 774

    Wybacz – ale opowiadasz bzdury.
    ^Motocyklowe^ są zalecane (o ile są – bo też nie zawsze) tam gdzie występują ^motocyklowe^ warunki pracy – czyli w jednej kałuży oleju jest wał, skrzynia biegów i sprzęgło a jeszcze jest on pompowany na głowicę.
    Natomiast tam gdzie w kałuży oleju jest tylko zestaw wał, korbowód i głowica – czyli dokładnie identycznie jak w samochodzie – leje się ^zwykłe^ samochodowe oleje bo niby z jakich powodów miało by się lać inne?
    I nie kuś mnie żebym ci pokazał screeny z kilku instrukcji od motocykli gdzie jest to wyraźnie napisane. Sam sobie sprawdź.

    Albo wyjaśnij mi niekumatemu co odróżnia prace oleju silnikowego w skrzyni korbowej skutera z zespołem napędowym na zewnątrz i skrzyni korbowej samochodu z zespołem napędowym na zewnątrz? Nic?
    .
    pamiętaj że skuter o większej pojemności to też motocykl i dlatego się nie uogólnia.
    Masz etykietkę od Liqui Moly 10W40 ^racing^ taki niby dedykowany do skuterów.

    co tam widac na dole?
    Jedynie normę API SG/SJ. Wnioski? Ano takie że to zwykły samochodowy 10W40
    A co one oznaczają?
    API SG – Olej dla najwyższych wymagań. Jak SF + ochrona przed tworzeniem osadu. Oleje te wprowadzone zostały pod koniec lat 80-tych. (przestarzała).
    API SJ – Specyfikacja wprowadzona w 1996 roku. Tak samo jak SH + lepsze parametry pracy w niskich i wysokich temperaturach, lepsza współpraca z katalizatorami oraz zwiększona oszczędność paliwa. (obowiązująca).
    Czyli ma 20 lat.
    A obecne oleje mają nawet SN.. to kilka literek wyżej.
    .
    Różnica powstaje DOPIERO kiedy w tym samym oleju pływa sprzęgło i wtedy (ale też tylko CZASEM) olej musi spełniać odpowiednią normę dla sprzęgła. Wchodzi norma JASO, cyt:
    JASO – Specyfikacja ta w silnikach motocyklowych czterosuwowych określa wartość współczynnika tarcia statycznego. Dla oleju MA2 potrzeba większej siły aby sprzęgło zaczęło się ślizgać (z pozycji zasprzęglonej – czyli puszczoną klamką sprzęgła) niż dla oleju MA1.
    Nie należy kojarzyć współczynnik tarcia statycznego z dynamicznym. Tarcie statyczne występuje tam gdzie chcemy poruszyć względem siebie dwa stykające się elementy. Tarcie dynamiczne występuje gdy elementy stykające są już w ruchu.

    Oto wartości współczynników:
    JASO MA – 1.15 do 2.5
    JASO MA1 – 1.15 do 1.7
    JASO MA2 – 1.7 do 2.5

    W skuterach JASO nie ma znaczenia bo nie ma tam sprzęgła. Więc można lać silnikowy bez ograniczeń (oczywiście w ramach zaleceń producenta silnika).

    ziuuummmm….
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Bajaj Pulsar 125: Witamy w Polsce!

    Modele Pulsar NS 125, Pulsar NS 200 i Pulsar RS 200 rozszerzają portfolio modelowe marki Bajaj w Polsce. Sprzedażowe hity testowane są na jednym z bardziej wymagających rynków na świecie – w Indiach. 12 KM, 11 Nm i gwarancja niezawodności oraz radości z jazdy na każdym kilometrze.
    #298969
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 800

    No i tu Wombacie kolegę Damiana zgasiłeś 🙂
    Potwierdzam Twoje zdania – jeden *samochodowy* (10W40) do samego silnika, i drugi (80W90) do przekładni z tyłu. Koniec i kropka.

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #298973
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 774

    No niekoniecznie :). Bo możesz mieć jeden z wielu japończyków gdzie zarówno do silnika jak i do przekładni z tyłu leje się silnikowy np 10W30 albo do silnika 10W40 a do przekładni 10W30… tak żeby lać różne jak ktoś lubi.

    ziuuummmm….
    #298974
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Chyba, że to yamaha X-max, to z tyłu albo silnikowy, albo przekładniowy, ale 10W40 🙂

    #298977
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 774

    10W40 to nie jest olej przekładniowy. To najwyżej jest silnikowy ale motocyklowy (JASO posiada). Ale skoro radzi sobie i na silnikowym to w tylnej przekładni JASO jest na plaster w tym wypadku). Yamalube ma normalne oleje przekładniowe 80W90 i te są z nazwy ^gear oil^
    Zaleta tego taka że kupujesz 1 olej Yamalube 10W40 i lejesz go gdzie chcesz – w skuter CVT 4T w silnik, w motor 4T z mokrym sprzęgłem, w tylną przekładnie.. itd. Praktyczne to jest.
    Chyba że to zastosowania sportowe to mają bardziej dedykowane płyny.

    ziuuummmm….
    #298986
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    No teraz ja Cię zaskoczę:
    http://olej-motocyklowy.pl/p2659,yamalube-scooter-gear-oil-olej-przekladniowy.html
    Czyli przekładniowy GL4 jest jak silnikowy, a przekładniowy GL5 już normalnie ma 80W90
    http://olej-motocyklowy.pl/p2660,yamalube-rear-axle-oil-olej-przekladniowy.html

    #298992
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 774

    Nie zaskoczyłeś mnie. Możesz o tym 10W40 GL-4 poczytać i zobaczyć pod iloma plakietkami Yamalube występuje jako dedykowany do różnych zastosowań.

    ziuuummmm….
    #298994
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 666

    Cholera… Trudno Cię zaskoczyć :-)))

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 40 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie