Opinie: Nowy Romet RCR 125 z bliska na Moto Expo 2016
- This topic has 27 odpowiedzi, 7 głosów, and was last updated 8 years temu by jas13.
- AutorWpisy
- 25 lutego 2016 dnia 16:15 #298277
A taki RCR z silnikiem od Classica… Hmmm… 🙂
29 lutego 2016 dnia 21:00 #298568Kilka dni temu stałem się posiadaczem tego moto. Pierwsze 100 km zaliczone etap docierania trwa chociaż ostatnio pogoda krzyżuje plany. Jak dla mnie super, to mój pierwszy motocykl i jestem zadowolony żeby nie zapeszyć za bardzo chwalić go nie będę ;D. Każdy znajomy z jakim się widziałem jeżdżąc RCR`em myślał ze to 300-tka minimum. W dokumentach przewozowych/celnych występuje w wersji BD250 12V oraz BD125 12V (http://bendamotor.cn/en/1806.htm), a mechanicy z serwisu potwierdzili że wystarczy wymiana cylindrów od 250 i możemy się cieszyć większą pojemnością – na początek postaramy się wydobyć co można z fabrycznej 125 potem się zobaczy. Ja myślę o swap`ie tak w granicach 300 – 400cm czy będzie to technicznie możliwe nie wiem zostawiam to mechanikowi ale najpierw to prawko kat. A – a potem zabawa z pojemnością lub wymianą silnika wszystko zależy od kasy. Super motorek i na prawdę sporo osób się ogląda co to za sprzęcik jedzie.
1 marca 2016 dnia 12:25 #298591AnonimNieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Gratulacje!
Jak ci się sprawują opony z fabrycznego montażu przy takiej pogodzie (i co on ma obute, jeśli można wiedzieć)?1 marca 2016 dnia 16:30 #298625@Zulus: przód 120/80-17 tył zaś 140/70-17 (nieznanej mi marki CORDIAL) i tu prosi się o 160 minimum, przeszkodą jest osłona łańcucha, delikatne wycięcie załatwi sprawę. Z zastosowaniem 180 raczej będzie ciężko może już podejść zbyt blisko do łańcucha no ale może na to też są sposoby niech ktoś mądrzejszy się wypowie. Z uwagi na to że to mój pierwszy jednoślad unikam jeszcze śliskich nawierzchni więc poruszam się jak jest sucho. Na dzień dzisiejszy zastrzeżeń nie mam, dojdzie większe doświadczenie to i pojawią się zastrzeżenia 😉
1 marca 2016 dnia 16:56 #298629AnonimNieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Niekoniecznie. Ja zgłosiłem zastrzeżenia do opon w HYO GT 125 od ręki. Po pierwszym 1000 km wymieniłem fabryczne Shinko na Michelinki, bo się obawiałem o swoje zdrowie w środku lata. Jesień malowała się tragicznie 🙂 Dlatego pytam, bo montują wynalazki, a nasi żółci koledzy może i dobrze czasem coś skopiują, ale z oponami im nie idzie…
Śliczne masz moto, bardzo mi się podobał (i czarny, i biały), mam nadzieję, ze będzie przyjazny w użytkowaniu. Paci tu pokazywał, że to dość sprawdzona konstrukcja, jedynie całkiem nowy look, więc jest nadzieja, że nie schrzanili, mogli tylko niedokładnie poskładać 🙂
Ale to się da poprawić :-)))1 marca 2016 dnia 18:10 #298650160 czy 180 to nie do tej mocy max tył to 150 bo masz tylko 11,5 kuca
1 marca 2016 dnia 19:46 #298657AnonimNieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Ale stadko może się rozrastać 🙂
1 marca 2016 dnia 20:18 #298660Nawet gdyby kolega założył 250 (zipp do ravena oferuje za 2k bez utraty gwarancji ta sama jednostka co rcr) to i tak 150 to szczyt.Jak by tak opona rosla za kazde kilka kucy to 200KM vmax miał by metrową:D
1 marca 2016 dnia 20:37 #298662AnonimNieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Czyli zmierzamy w dobrym kierunku
1 marca 2016 dnia 21:40 #298665Skoro jesteśmy przy Zipp`ie 250 to jaką on generuje moc na stronie nic nie ma o modelu 250 oraz jaki największy cylinder/cylindry w przyszłości mogę założyć do RCR (docelowo jak pisałem wcześniej marzy mi się pojemność 300-400cc). Latem przymierzam się do kategorii A. i myślę sobie że najtańszym sposobem poruszania sie motocyklem z większym silnikiem będzie swap RCR`a. No ale możę się mylę więc proszę o słowo wyjaśnienia.
2 marca 2016 dnia 07:52 #298681Jak założysz wiekszy silnik 300-400 to masz latania od ch z zaminą klasyfikacji pojazdu i wcale Cię taniej nie wyjdzie jak zamiana rcr na wiekszy a moze i drożej.
1. Tunning do 150ccm
wymianie podlega cylinder, głowica, tłok
pojazd zyskuje około 4KM!
cena – 500zł2. TUNNING DO 250ccm
wymianie podlega cały silnik
moc pojazdu to aż 20 KM!!!
cena – 2000zł2 marca 2016 dnia 10:42 #298685AnonimNieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Paci, a dlaczego zmiana klasyfikacji…? Przecież to motocykl, co za różnica, czy ma 100ccm, czy 1000ccm…?
2 marca 2016 dnia 11:30 #298693I tutaj się mylisz…, Małpeczko. ;P
^
To samo, ale nie takie samo…
http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=41042 marca 2016 dnia 11:35 #298694Taka ze 125 z tymi danymi mozna na A1 i B a 150,250 juz nie.
2 marca 2016 dnia 11:35 #298695AnonimNieaktywny- 1
- 4 665Postów:
To znaczy…?
Rozumiem, że badanie techniczne i wpis w dowód rejestracyjny, ale coś jeszcze?
Przecież to nie jest przejście z motoroweru do motocykla. Kategorie A1, A2, A dotyczą chyba uprawnień do powożenia, a nie samych maszyn i może być 125 o mocy (czy stosunku mocy do masy) przekraczającym dopuszczalne w danej kategorii prawa jazdy, ale to zmiartwienie powożącego, a nie maszyny.
Wydawało mi się, że mając prawko kat.A mogę sobie przerobić moje Hyo na 150 bez specjalnych konsekwencji…
Czego nie wiem, Wuju Ryszardzie? 🙂2 marca 2016 dnia 11:42 #298696Nie można ingerować w konstrukcję pojazdu [wymiana silnika ew zmiana pojemności bez tej calej kwitologii] rcr jak i hyo maja dopusczenie do ruch na A1 i B więc jak byś chciał na A to zmiana klasyfikacji,inaczej jest w przypadku motocykla powyżej 35kw[A2] ale też nie chulaj dusz bo na silnik musi być kwit i montaż potem stacja i z 600 masz 1000 no i do wk z kwitami, opłata za wymianę dowodu KONIEC:D
2 marca 2016 dnia 12:24 #298698AnonimNieaktywny- 1
- 4 665Postów:
OK, czyli nie jest tak, że moto to moto, wstawiam sobie 175 zamiast 150 i jest git, bo kogo to… Ciekawe.
No dobra, ale jak ^odblokuję^ 125, czyli spowoduję, że nie ma przepisowych parametrów, tylko więcej (bez zmiany silnika, pojemności), to jest OK?
No bo jak ma dopuszczenie do ruchu (homologację) na A1/B (czyli ograniczoną moc pod nasze kategorie prawa jazdy), to nie jest to OK i też trzeba całą tę ścieżkę z kwitami zrobić.
A mnie się zdawało, że to już moja broszka, czy mam papier na latanie 125/20KM, czy nie… Ale mogło mi się tylko wydawać.
To jest jednak zasadniczo inna sytuacja niż z motorowerem, który po odblokowaniu staje się motocyklem…2 marca 2016 dnia 12:43 #298703zobaczcie sobie w tym moim wątku o wymianie silnika z 50 na 125 i dokumentacji której żąda rzeczoznawca
2 marca 2016 dnia 12:49 #298708AnonimNieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Wombat, ale cały czas mówimy o różnych rzeczach.
motorower na motocykl, albo motocykl na motocykl.
Już pomińmy zmianę 125/15 na 125/20 albo 150.
Co ze zmianą np 650 na 700…? Też taki cyrk?
A co z samochodami? Mam 1.4, chcę wstawić 1.6 bo mi brak tych 25-50 KM, albo zesrał się 1.4, remont się nie opłaca, a na szrocie mają tylko 1.6…?2 marca 2016 dnia 13:05 #298712W aucie masz ciut inaczej,faktura ze szrotu,przegląd i wk,a o większych moto ci wcześniej napisałem że klasyfikacji nie zmieniasz tylko poj i w dowodzie wzmianka być musi stąd kwitologia.
2 marca 2016 dnia 14:21 #298715Zulus napisał:
Wombat, ale cały czas mówimy o różnych rzeczach.
motorower na motocykl, albo motocykl na motocykl.
Już pomińmy zmianę 125/15 na 125/20 albo 150.
Co ze zmianą np 650 na 700…? Też taki cyrk?
A co z samochodami? Mam 1.4, chcę wstawić 1.6 bo mi brak tych 25-50 KM, albo zesrał się 1.4, remont się nie opłaca, a na szrocie mają tylko 1.6…?W przypadku motór-motór dla użytkownika posiadającego A nie ma to większego znaczenia. Zgłasza ew pojemność do ubezpieczenia i tyle.
Chyba że ktoś ma którąś z tych ograniczonych kategorii no to wtedy jest standardowo kwestia urzędowego potwierdzenia mieszczenia się w normach.. itd
Z samochodami jest identycznie. B nic nie ogranicza. Można mieć malucha z V8 5.0 litra.2 marca 2016 dnia 14:35 #298719AnonimNieaktywny- 1
- 4 665Postów:
No i o tym właśnie mówię, a Wujek Rysio i wujek Paci mi tu robią… wbrew 🙂
2 marca 2016 dnia 15:31 #298726Polecieli my po łebkach i łebki są już zadowolone. 😉
^
Kto ma realny z tym dylemat, to kopie sobie tę studnię w opór. On sam. Jego studnia i jego jest to problem. ;P2 marca 2016 dnia 16:00 #298727Niedługo odbieram dowód rejestracyjny więc podpytam Panie w wydziale komunikacji co i jak, może coś się wypowiedzą w tej kwestii. Tym czasem niech pogoda się jak najszybciej poprawia aby dokończyć proces docierania, a do tematu na pewno wrócę po wyrobieniu prawka kat.A. Pozdrawiam i dzięki za informacje.
2 marca 2016 dnia 16:47 #298730AnonimNieaktywny- 1
- 4 665Postów:
Miłego śmigania!
2 marca 2016 dnia 17:27 #298739Zulus napisał:
No i o tym właśnie mówię, a Wujek Rysio i wujek Paci mi tu robią… wbrew 🙂
Mówiłem że nic z tych ksiażek nie zrozumiałeś:D A zobacz w dowod czy smyk nie jest na A2
8 marca 2016 dnia 15:50 #299059No więc tak dowód odebrany 😉 Na pytanie odnośnie zwiększenia pojemności w motocyklu Pani z wydziału komunikacji odpowiedziała że “potrzebne będzie ponowne badanie techniczne oraz opis zmian” to wszystko, o żadnych fakturach i rzeczoznawcach nic jej nie wiadomo. Więc może nie taki diabeł straszny jak go malują. Odnośnie badań technicznych też popytam kolega ma stację kontroli pojazdów więc zaciągnę opinii u źródła. Pozdrawiam.
11 marca 2016 dnia 08:50 #299214W samochodach obecnie silnik jest częścią zamienną, więc nawet jeśli się Policja przyczepi w czasie kontroli, to raczej stacja diagnostyczna i później korekta w dowodzie w WK. Widziałem parę aut ze zmienionym silnikiem bez zmian w dowodzie i ważnym przeglądem, do których się żadna kontrola nie przyczepiała. W motocyklach niebiescy się czepiają jak masz B, a motocykl ma w papierach więcej niż mieć powinien (podobnie z A2 moc powyżej 35kW), ewentualnie wzrokowo stwierdzą na cylindrze większą pojemność (nabita cecha). Jeśli cylinder nie ma żadnych cech stanowiących o pojemności, to nie ma podstaw do podważania rejestracji na 125.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.