Opinie: Nowy Romet RCR 125 z bliska na Moto Expo 2016

  • This topic has 27 odpowiedzi, 7 głosów, and was last updated 8 years temu by jas13.
Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #298277
    Przemysław Borkowski
    Uczestnik
    • 95
    • 95Postów:

    A taki RCR z silnikiem od Classica… Hmmm… 🙂

    #298568
    Emil_F
    Uczestnik
    • 0
    • 17Postów:

    Kilka dni temu stałem się posiadaczem tego moto. Pierwsze 100 km zaliczone etap docierania trwa chociaż ostatnio pogoda krzyżuje plany. Jak dla mnie super, to mój pierwszy motocykl i jestem zadowolony żeby nie zapeszyć za bardzo chwalić go nie będę ;D. Każdy znajomy z jakim się widziałem jeżdżąc RCR`em myślał ze to 300-tka minimum. W dokumentach przewozowych/celnych występuje w wersji BD250 12V oraz BD125 12V (http://bendamotor.cn/en/1806.htm), a mechanicy z serwisu potwierdzili że wystarczy wymiana cylindrów od 250 i możemy się cieszyć większą pojemnością – na początek postaramy się wydobyć co można z fabrycznej 125 potem się zobaczy. Ja myślę o swap`ie tak w granicach 300 – 400cm czy będzie to technicznie możliwe nie wiem zostawiam to mechanikowi ale najpierw to prawko kat. A – a potem zabawa z pojemnością lub wymianą silnika wszystko zależy od kasy. Super motorek i na prawdę sporo osób się ogląda co to za sprzęcik jedzie.

    #298591
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Gratulacje!
    Jak ci się sprawują opony z fabrycznego montażu przy takiej pogodzie (i co on ma obute, jeśli można wiedzieć)?

    #298625
    Emil_F
    Uczestnik
    • 0
    • 17Postów:

    @Zulus: przód 120/80-17 tył zaś 140/70-17 (nieznanej mi marki CORDIAL) i tu prosi się o 160 minimum, przeszkodą jest osłona łańcucha, delikatne wycięcie załatwi sprawę. Z zastosowaniem 180 raczej będzie ciężko może już podejść zbyt blisko do łańcucha no ale może na to też są sposoby niech ktoś mądrzejszy się wypowie. Z uwagi na to że to mój pierwszy jednoślad unikam jeszcze śliskich nawierzchni więc poruszam się jak jest sucho. Na dzień dzisiejszy zastrzeżeń nie mam, dojdzie większe doświadczenie to i pojawią się zastrzeżenia 😉

    #298629
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Niekoniecznie. Ja zgłosiłem zastrzeżenia do opon w HYO GT 125 od ręki. Po pierwszym 1000 km wymieniłem fabryczne Shinko na Michelinki, bo się obawiałem o swoje zdrowie w środku lata. Jesień malowała się tragicznie 🙂 Dlatego pytam, bo montują wynalazki, a nasi żółci koledzy może i dobrze czasem coś skopiują, ale z oponami im nie idzie…
    Śliczne masz moto, bardzo mi się podobał (i czarny, i biały), mam nadzieję, ze będzie przyjazny w użytkowaniu. Paci tu pokazywał, że to dość sprawdzona konstrukcja, jedynie całkiem nowy look, więc jest nadzieja, że nie schrzanili, mogli tylko niedokładnie poskładać 🙂
    Ale to się da poprawić :-)))

    #298650
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    160 czy 180 to nie do tej mocy max tył to 150 bo masz tylko 11,5 kuca

    #298657
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Ale stadko może się rozrastać 🙂

    #298660
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Nawet gdyby kolega założył 250 (zipp do ravena oferuje za 2k bez utraty gwarancji ta sama jednostka co rcr) to i tak 150 to szczyt.Jak by tak opona rosla za kazde kilka kucy to 200KM vmax miał by metrową:D

    #298662
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Czyli zmierzamy w dobrym kierunku

    #298665
    Emil_F
    Uczestnik
    • 0
    • 17Postów:

    Skoro jesteśmy przy Zipp`ie 250 to jaką on generuje moc na stronie nic nie ma o modelu 250 oraz jaki największy cylinder/cylindry w przyszłości mogę założyć do RCR (docelowo jak pisałem wcześniej marzy mi się pojemność 300-400cc). Latem przymierzam się do kategorii A. i myślę sobie że najtańszym sposobem poruszania sie motocyklem z większym silnikiem będzie swap RCR`a. No ale możę się mylę więc proszę o słowo wyjaśnienia.

    #298681
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Jak założysz wiekszy silnik 300-400 to masz latania od ch z zaminą klasyfikacji pojazdu i wcale Cię taniej nie wyjdzie jak zamiana rcr na wiekszy a moze i drożej.
    1. Tunning do 150ccm
    wymianie podlega cylinder, głowica, tłok
    pojazd zyskuje około 4KM!
    cena – 500zł

    2. TUNNING DO 250ccm
    wymianie podlega cały silnik
    moc pojazdu to aż 20 KM!!!
    cena – 2000zł

    #298685
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Paci, a dlaczego zmiana klasyfikacji…? Przecież to motocykl, co za różnica, czy ma 100ccm, czy 1000ccm…?

    #298693
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • 492Postów:

    I tutaj się mylisz…, Małpeczko. ;P
    ^
    To samo, ale nie takie samo…
    http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=4104

    #298694
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Taka ze 125 z tymi danymi mozna na A1 i B a 150,250 juz nie.

    #298695
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    To znaczy…?
    Rozumiem, że badanie techniczne i wpis w dowód rejestracyjny, ale coś jeszcze?
    Przecież to nie jest przejście z motoroweru do motocykla. Kategorie A1, A2, A dotyczą chyba uprawnień do powożenia, a nie samych maszyn i może być 125 o mocy (czy stosunku mocy do masy) przekraczającym dopuszczalne w danej kategorii prawa jazdy, ale to zmiartwienie powożącego, a nie maszyny.
    Wydawało mi się, że mając prawko kat.A mogę sobie przerobić moje Hyo na 150 bez specjalnych konsekwencji…
    Czego nie wiem, Wuju Ryszardzie? 🙂

    #298696
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Nie można ingerować w konstrukcję pojazdu [wymiana silnika ew zmiana pojemności bez tej calej kwitologii] rcr jak i hyo maja dopusczenie do ruch na A1 i B więc jak byś chciał na A to zmiana klasyfikacji,inaczej jest w przypadku motocykla powyżej 35kw[A2] ale też nie chulaj dusz bo na silnik musi być kwit i montaż potem stacja i z 600 masz 1000 no i do wk z kwitami, opłata za wymianę dowodu KONIEC:D

    #298698
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    OK, czyli nie jest tak, że moto to moto, wstawiam sobie 175 zamiast 150 i jest git, bo kogo to… Ciekawe.
    No dobra, ale jak ^odblokuję^ 125, czyli spowoduję, że nie ma przepisowych parametrów, tylko więcej (bez zmiany silnika, pojemności), to jest OK?
    No bo jak ma dopuszczenie do ruchu (homologację) na A1/B (czyli ograniczoną moc pod nasze kategorie prawa jazdy), to nie jest to OK i też trzeba całą tę ścieżkę z kwitami zrobić.
    A mnie się zdawało, że to już moja broszka, czy mam papier na latanie 125/20KM, czy nie… Ale mogło mi się tylko wydawać.
    To jest jednak zasadniczo inna sytuacja niż z motorowerem, który po odblokowaniu staje się motocyklem…

    #298703
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    zobaczcie sobie w tym moim wątku o wymianie silnika z 50 na 125 i dokumentacji której żąda rzeczoznawca

    #298708
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Wombat, ale cały czas mówimy o różnych rzeczach.
    motorower na motocykl, albo motocykl na motocykl.
    Już pomińmy zmianę 125/15 na 125/20 albo 150.
    Co ze zmianą np 650 na 700…? Też taki cyrk?
    A co z samochodami? Mam 1.4, chcę wstawić 1.6 bo mi brak tych 25-50 KM, albo zesrał się 1.4, remont się nie opłaca, a na szrocie mają tylko 1.6…?

    #298712
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    W aucie masz ciut inaczej,faktura ze szrotu,przegląd i wk,a o większych moto ci wcześniej napisałem że klasyfikacji nie zmieniasz tylko poj i w dowodzie wzmianka być musi stąd kwitologia.

    #298715
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    Zulus napisał:

    Wombat, ale cały czas mówimy o różnych rzeczach.
    motorower na motocykl, albo motocykl na motocykl.
    Już pomińmy zmianę 125/15 na 125/20 albo 150.
    Co ze zmianą np 650 na 700…? Też taki cyrk?
    A co z samochodami? Mam 1.4, chcę wstawić 1.6 bo mi brak tych 25-50 KM, albo zesrał się 1.4, remont się nie opłaca, a na szrocie mają tylko 1.6…?

    W przypadku motór-motór dla użytkownika posiadającego A nie ma to większego znaczenia. Zgłasza ew pojemność do ubezpieczenia i tyle.
    Chyba że ktoś ma którąś z tych ograniczonych kategorii no to wtedy jest standardowo kwestia urzędowego potwierdzenia mieszczenia się w normach.. itd
    Z samochodami jest identycznie. B nic nie ogranicza. Można mieć malucha z V8 5.0 litra.

    #298719
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    No i o tym właśnie mówię, a Wujek Rysio i wujek Paci mi tu robią… wbrew 🙂

    #298726
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • 492Postów:

    Polecieli my po łebkach i łebki są już zadowolone. 😉
    ^
    Kto ma realny z tym dylemat, to kopie sobie tę studnię w opór. On sam. Jego studnia i jego jest to problem. ;P

    #298727
    Emil_F
    Uczestnik
    • 0
    • 17Postów:

    Niedługo odbieram dowód rejestracyjny więc podpytam Panie w wydziale komunikacji co i jak, może coś się wypowiedzą w tej kwestii. Tym czasem niech pogoda się jak najszybciej poprawia aby dokończyć proces docierania, a do tematu na pewno wrócę po wyrobieniu prawka kat.A. Pozdrawiam i dzięki za informacje.

    #298730
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Miłego śmigania!

    #298739
    paci
    Moderator
    • 12
    • 5 821Postów:

    Zulus napisał:

    No i o tym właśnie mówię, a Wujek Rysio i wujek Paci mi tu robią… wbrew 🙂

    Mówiłem że nic z tych ksiażek nie zrozumiałeś:D A zobacz w dowod czy smyk nie jest na A2

    #299059
    Emil_F
    Uczestnik
    • 0
    • 17Postów:

    No więc tak dowód odebrany 😉 Na pytanie odnośnie zwiększenia pojemności w motocyklu Pani z wydziału komunikacji odpowiedziała że “potrzebne będzie ponowne badanie techniczne oraz opis zmian” to wszystko, o żadnych fakturach i rzeczoznawcach nic jej nie wiadomo. Więc może nie taki diabeł straszny jak go malują. Odnośnie badań technicznych też popytam kolega ma stację kontroli pojazdów więc zaciągnę opinii u źródła. Pozdrawiam.

    #299214
    jas13
    Uczestnik
    • 0
    • 98Postów:

    W samochodach obecnie silnik jest częścią zamienną, więc nawet jeśli się Policja przyczepi w czasie kontroli, to raczej stacja diagnostyczna i później korekta w dowodzie w WK. Widziałem parę aut ze zmienionym silnikiem bez zmian w dowodzie i ważnym przeglądem, do których się żadna kontrola nie przyczepiała. W motocyklach niebiescy się czepiają jak masz B, a motocykl ma w papierach więcej niż mieć powinien (podobnie z A2 moc powyżej 35kW), ewentualnie wzrokowo stwierdzą na cylindrze większą pojemność (nabita cecha). Jeśli cylinder nie ma żadnych cech stanowiących o pojemności, to nie ma podstaw do podważania rejestracji na 125.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button