Opinie: Kurtka na skuter: Na co zwracać uwagę?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Kurtka na skuter: Na co zwracać uwagę?

Ten temat zawiera 7 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez  Bartolini2009 5 lata temu.

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #129986
    Zdjęcie profilowe Tomekj
    Tomekj
    Użytkownik
    • Postów: 103

    Śmiem się nie zgodzić z tym co napisał autor n.t. kurtek skórzanych „ale ma trzy zasadnicze wady – fatalnie zachowuje się na deszczu, fatalnie chroni przed asfaltem i zapewnia fatalną oddycha”. 1. Dobrze przygotowana skóra nie przepuszcza łatwo wody, nie nasiąka, i ze względu na jej sztywność skuteczniej woda niej spływa. Jeżeli nie planujemy dłuższych przejazdów w deszczu jest nie gorsza od kurtki z cordury. 2. Skóra w kurtce motocyklowej jest grubsza i bardziej wytłumia energię uderzenia niż cordura, co do przecierania – tu nie wiem, ale przemawia do mnie fakt, że kombinezony na ścigacze są najcześciej skórzane (tekstylnych nie kojarzę, choć pewnie jakieś są.) 3. Z tym oddychaniem jest tak, że jeśli chce mieć się impregnację, wodo i wiatroszczelność to zapewnienie jeszcze „oddychania” kurtki drastycznie winduje jej cenę. Istotne za to jest ilość i rozmieszczenie otworów wentylacyjnych – i tu wiem z praktyki, że ze względu na sztywność skóry wentylacja jest lepsza bo kurtka jest mniej podatna na odkształcenia od pędu powietrza i nie klei się do ciała. Na minus jest to że nagrzana dłużej „trzyma ciepło”. Na koniec: to już drugi artykuł o kurtkach i żaden z autorów nie pokusił się o opisanie takiego elementu kurtki jak membrana, która pełni dość istotną funkcję. Aaaa…. i jadąc na jednośladzie nie grzebię się po kieszeniach (nie,przychodzi mi do głowy żaden istotny powód takiej potrzeby) tylko trzyma się ręce na kierownicy.

    #129995
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Raven, nie to żebym bronił autora, ale…No właśnie, artykuł podejrzewam jest skierowany głównie do młodzieży (chociaż na pewno nie tylko) jeżdżącej głównie na 50-tkach. Tu jak wiemy, prędkości są dużo mniejsze a co za tym idzie, uszkodzenia odzieży przy szlifie zapewne też są mniejsze.
    Co do wyższości skóry nad tekstyliami (lub odwrotnie) to tak jak mówisz, wszystko zależy od odpowiedniego *przygotowania* skóry, a co za tym idzie potem jej ceny.
    A dlaczego kombinezony na ścigacze są ze skóry? Z prostego powodu. Osiągane prędkości rzędu 200-300 km/h. Skóra jest elastyczna, więc kombinezon jest opięty co daje nam lepszy opływ powietrza i mniejsze opory. Tekstylny kombinezon by furczał jak szalony 🙂 Cordura nijak nie chce być elastyczna 🙂 Ścigacze to generalnie motocykle przeznaczone do jazdy torowej na czas gdzie ważny jest każdy ułamek sekundy, stąd skóra. Same podstawowe protektory często używane są takie same w jednych i drugich kombinezonach.
    Osobiście wolę tekstylne ciuchy.
    Ale oczywiście każdy jeździ w tym w czym czuje się dobrze i w miarę bezpecznie.
    A większość jak widać ogólnie z wypowiedzi i na ulicach, najbezpieczniej się czuje w T-shircie, krótkich gaciach i japonkach, bo przecież to najlepsi kierowcy, którzy wszystko widzą i na wszystko uważają 🙂

    #130106

    junior74
    Użytkownik
    • Postów: 19

    jakieś konkretne modele i marki mozecie polecić, własnie jestem na etapie rozważania zakupu i skłaniam się raczej ku materiałowi, poprosze o jakieś wskazówki ps. moze konkretne sklepy w Poznaniu…. pzd

    junior74
    #130107
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    junior74 napisał:

    jakieś konkretne modele i marki mozecie polecić, własnie jestem na etapie rozważania zakupu i skłaniam się raczej ku materiałowi, poprosze o jakieś wskazówki ps. moze konkretne sklepy w Poznaniu….

    pzd

    Podstawowa sprawa to kasa jaką zamierzasz przeznaczyć na kurtkę.
    Potem musisz sobie określić czy ma być krótka, czy długa, na lato, czy wielosezonowa, a może dwie potrzebne itd.

    #130132
    Zdjęcie profilowe WodzuWGK
    WodzuWGK
    Użytkownik
    • Postów: 422

    Osobiście polecam IXON CARBONIC dla mnie kurtka praktycznie idealna – posiada odpinaną ciepłą podpinkę bez niej jest bardzo przewiewna (wstawki z takiej niby siatki) i doskonale nadaje się również na lato. Komplet wyjmowanych atestowanych protektorów łokci barków i pleców, ma też regulację w pasie i na mankietach. Wykończona niska stójka z miłego w dotyku materiału dobrze to chroni szyje przed przewianiem. Kieszenie dwie zewnętrzne zasuwane suwakiem i wewnętrzne (również w podpince). Delikatne wąskie przeszycia z białego odbijającego światło materiału biegnie przez rękawy i plecy.
    Kurtka kosztuje od 350 do 400 zł i jak na to co oferuje to nie jest wygórowana cena – polecam

    Kiedyś Kymco New Dink 50 obecnie Aprilia SR Max 125 i.e.
    #130159
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 562

    Ja i tak widzę na mieście ze nie jest potrzebny żaden specjalny ubiór na skuter.W cieple dni wystarczą krótkie spodenki i koszulka i sandały.

    #130160
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 562

    a nawet czasem widzę ze nawet na motor nie potrzeba nic więcej co napisałem wyżej 🙂

    #130219

    Bartolini2009
    Użytkownik
    • Postów: 57

    http://allegro.pl/kurtka-motocyklowa-kingbike-torpedo-wyprzedaz-i3340047166.html – Ja osobiście mam podobną do tej i mi się świetnie sprawuje .

Oglądasz 8 postów - 1 przez 8 (z 8 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie