Opinie: Jaki motocykl kupić? Automat DCT czy „manual”? A może skuter?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Jaki motocykl kupić? Automat DCT czy „manual”? A może skuter?

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe anonim Anonimowy 7 miesiące temu.

Oglądasz 11 postów - 1 przez 11 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #613972
    Zdjęcie profilowe Przemysław Borkowski
    Przemysław Borkowski
    Użytkownik
    • Postów: 95

    Jest jeszcze trzecia kategoria (jak ja). Zacząłem na CVT (bo manual ^to chyba nie dla mnie^), potem przeszedłem przez manuala w 125, potem przez prawo jazdy A i wróciłem do CVT (tylko w nieco większej pojemności/mocy). Dlaczego? Bo poruszam się w TYLKO w korkach i jazda motocyklem z manualną skrzynią w korku była tak samo upierdliwa, jak jazda samochodem z manualem w korku. Człowiek robi się (z wiekiem) wygodny i ma ochotę ułatwić sobie życie. Automat (jakikolwiek… każdy) to ułatwienie życia kierowcy w wiecznie zakorkowanym mieście (patrz autobusy miejskie). A przesiadka z manuala na automat to kompromis między frajdą z jazdy, a wygodą codziennego użytkowania. Z wiekiem jesteśmy coraz bardziej skłonni do kompromisów, nie chce nam się kopać z koniem, bo to boli… i meczy. Polecam kilka odcinków motovloga Cody i jego spotkanie ze skuterami (CVT) i potem z dwu-sprzęgłowymi skrzyniami automatycznymi od Hondy. On też się starzeje i zmienia poglądy :-)))

    #613975
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 340

    Jeszcze kilka lat temu sam się śmiałem ze skuterów-kibli, ale gdy zacząłem w nich majstrować i jeździć, to doceniłem praktyczność i wygodę. O ile 50-tki w automacie nie dawały jakieś frajdy z jazdy, bo to głównie jazda z manetką w trybie zero-jedynkowym, to już na 125 było całkiem przyjemnie. Obecnie jako jednoślad, preferuję już tylko skuter.

    #613976
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Ja się jeszcze waham, bo mnie seria NC Hondy co jakiś czas kusi. Na razie się powstrzymuję, ale Druid dolewa oliwy do ognia, więc nie wiem, co z tego wyniknie :-)))

    #613977
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 307

    Wiesz, nie tyle starzeje co zaznał wariantu w użytku codziennym i po doświadczeniu niewątpliwych zalet – polubił. Manual to wersja prawilna wśród motocyklistów, jak kołczan prawilności lub 3 paski dla dresiarzy 😀

    #613982
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 676

    W mieście czy jak u mnie na zakupy skuter zawsze wygrywa praktycznością a manual to dla fanu jako drugi sprzęt/

    #613993
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 232

    Jest jeszcze kwestia wyczucia gazu w automacie o wyższej pojemności i mocy niż 50/125 czy 250/300. W takiej np. NC z DCT (700/750), która mocą niby nie poraża (48 albo 55 KM), można doznać zaskoczenia. Lekkie odkręcenie manetki i pojazd wręcz wyrywa do przodu. W ciasnym korku, gdzie sporo lusterek i potrzeba dużej ilości manewrów i delikatnego przemieszczania się, żeby nie zahaczyć o auta, trzeba naprawdę uważać. Prościej będzie wykonać takie manewry nawet na mocniejszym sprzęcie z manualem. Delikatnie, operując na półsprzęgle łatwiej się przemieszczać. Do wszystkiego oczywiście można się przyzwyczaić i jak już się dobrze wyczuje gaz w DCT, to nie będzie żadnych problemów. Jednak zrobienie ósemki na manualnym Gladiusie nie będzie wielkim wyzwaniem, ale płynna jazda po ósemce moto z DCT albo np. Yamahą T-Max wymaga naprawdę dobrej koordynacji i wyczucia gazu.

    #614001
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    A nie przyszło mi nawet takie coś do głowy… ciekawe.

    #614002
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 788

    Mi też. Przecież to oczywiste że jak masz duży potencjał to nie wciskasz do końca

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #614005
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    I – chyba – tak jak w skuterze, można operować również hamulcami (nie tylko gazem). Nie wiem, nie próbowałem jazdy z DCT, ale na zdrowy rozum, to to jest wynalazek głównie do miasta, więc nie powinien utrudniać jazdy w korku, tylko ją ułatwiać. Na różnych filmikach w necie nie widziałem, żeby chłopaki mieli jakiś kłopot z jazdą między samochodami… Ale gdyby tak się faktycznie działało (ostry kop z najmniejszego ruchu manetką), to nie jest to fajne…

    #614039
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 232

    A tu nie chodzi o „wciskanie do końca”, bo pojazd wykazuje niemałą dynamikę przy lekkim ruchu manetką. Oczywiście, jak wspomniałem do wszystkiego można się przyzwyczaić, wyczuć i nie będzie później problemem jazda korku. Trudności mogą być zwłaszcza jak jesteśmy przyzwyczajeni do „leniwej” reakcji na gaz 50 czy 125. Gdyby jednak porównać NC z MT i NC z DCT, to przy manewrach (także tych na placu kat. A2/A – we Wrocławiu mają NC), łatwiej porusza się manualem. Za to DCT ma inne zalety, które mogą przebić MT, zwłaszcza przy tak wolnooobrotowym silniku, ale to już inny temat do dyskusji.

    #614040
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Mnie już moje 30KM w SYMie oduczyło odkręcania manetki jak w 125. Poniżej 6 stopni mocne otwarcie przepustnicy na starcie, to natychmiastowe zerwanie przyczepności. Trzeba łagodnie 🙂

Oglądasz 11 postów - 1 przez 11 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie