Opinie: Egzaminy na prawo jazdy: Przez prawie 20 lat zmieniło się tyle, że aż nic…

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: Egzaminy na prawo jazdy: Przez prawie 20 lat zmieniło się tyle, że aż nic…

Ten temat zawiera 14 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe anonim Anonimowy 11 miesiące, 2 tygodnie temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 15 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #313656

    Michał Brzozowski
    Użytkownik
    • Postów: 117

    W dużej mierze sami jesteśmy sobie winni. Na egzamin często przychodzą ludzie kompletnie nieprzygotowani, niedouczeni teoretycznie i znający kilka ruchów ^na małpę^, byle tylko zdać. Sami się podkładają. Nie bronię systemu, ten kuleje, do tego szkolenia niedowidzą i mamy efekt: wiódł ślepy kulawego. Żeby umieć jeździć, trzeba chcieć się nauczyć, a nie tylko chcieć zdać egzamin. Czyli samemu trzeba się trochę spocić, może zmienić ośrodek szkolenia, samemu poczytać, wykazać zainteresowanie i zaangażowanie. Jak będziesz umiał, test cię nie przytnie, a egzaminator – nawet najbardziej złośliwy – przepuści, bo w kolejce jest 90% nieprzygotowanych, a on musi z tego 30% jakoś przepuścić… jednak. Na ulicach widać, że to i tak za dużo (albo nie ci co powinni – ale tak jest na każdych egzaminach). Podstawa to chęć i zainteresowanie, a brak tego widać już na kursach. Zaliczenie obowiązkowych godzin szkolenia nic nie zmieni, jak w szkole – można chodzić i wyjść głąbem 🙂

    #313666
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 322

    Można powiedzieć, że instytucja „prawa jazdy” rozwinęła się na przełomie lat rozwoju motoryzacji, analogicznie do pojazdów biorących udział w ruchu ulicznym. Kiedyś było prosto i niedużo, dziś jest skomplikowanie i mnóstwo. Złożoność infrastruktury obecnych czasów siłą rzeczy wymaga większego zaangażowania i przygotowania do jazdy/egzaminu (zwłaszcza w dużych aglomeracjach). Z każdą kolejną dekadą, kolejne pokolenie musi więcej wiedzieć i szybciej się uczyć żeby funkcjonować. Oczywiście bywają tak zagmatwane przepisy lub konstrukcje drogowe, że nawet doświadczony kierowca zwalnia żeby się zastanowić jak przejechać dany labirynt.
    Nawiązując do Zulusa – chodzenie na egzamin bez odpowiedniego (nie mówię dobrego czy złego) przygotowania, wiąże się moim zdaniem z przekonaniem, że „prawko” jest dla wszystkich. I właśnie ta sama grupa społeczeństwa chce mieć „prawko na motor” więc idzie jak po bułki do sklepu. A tu się okazuje zonk, bo de facto chodzi o „prawo jazdy” na „motocykl”. Pozdro dla kumatych.
    Wypada też rozdzielić poziom trudności egzaminu: co innego duża aglomeracja a co innego mieścina. Wystarczy rzut okiem na mapę wawy z początku XXw.
    http://warszawawpigulce.pl/wp-content/uploads/2015/04/368613952.jpg
    a potem na współczesną
    https://www.google.pl/maps/place/Warszawa
    Niby to samo miasto, ale zupełnie inny świat.

    #313679
    Zdjęcie profilowe jas13
    jas13
    Użytkownik
    • Postów: 98

    1 błąd – Instruktor wbija kursantowi w głowę, że egzamin to formalność i egzaminator puszcza wszystkich 2 błąd – cały kurs pokonuje się jednym i tym samym pojazdem, a na egzaminie jest niby taki sam, ale inny (szczególnie w motocyklach) inne sprzęgło, inaczej ustawione obroty. 3 błąd – kursy robione na szybko, skutkują gorszym przyswojeniem wiedzy teoretycznej, zdecydowanie za mało ćwiczeń i odpytywania 4 błąd – kursanci szukają tanich kursów, co skutkuje gorszym przygotowaniem do egzaminu

    #313681
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 178

    nr 4 – błąd jak błąd – raczej taktyka. Oczywiście potem jest problem
    Ale kursanci szukają tanich kursów (czyli poza dużymi miastami) oraz prostych miast. W Chrząszczyrzewoszycach w powiecie Łękołody na 100% jest prościej zdać niż w stolycy. Kompletnie inne natężenie ruchu, kompletnie inny poziom agresji i chamstwa na drodze.
    gorzej jak potem taki pacjent przyjedzie studiować do dużego miasta – i jest panika.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #313691
    Zdjęcie profilowe jas13
    jas13
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Wombat: nie w tym sensie. Chodzi mi o przypadki kursów na A, gdzie kurs kosztuje przysłowiowe złoty pięćdziesiąt, a instruktor nie ma pojęcia o jeździe motocyklem. Efekt łatwy do przewidzenia, kursant po kursie nie umie nic, ale ma papir. Zresztą parę kursów na B też było, że skoro cena dumpingowa, to teorię okrawa się do granic przyzwoitości, a jazdy jeden zdezelowane auto i niedouczony instruktor, ale jest tanio.

    #313695
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 178

    jest popyt to jest podaż 🙂
    moich paru kolegów (w tym ja) doskonale sobie radziło na drodze i bez kursu. Taka szkoła co nie absorbuje czasu to błogosławieństwo (jeżeli ktoś sie czuje pewnie). Ale za to znajdzie się taki co nic nie umie a też chce na skróty.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #313708
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    A Kulikowisko czołga przez różne sprzęty, co przyjdziesz na zajęcia, to niespodzianka. A i w połowie jazdy przesiadki mają miejsce 🙂 Głupie to nie jest, nawet nie zwróciłem uwagi, z której strony ten egzaminacyjny ^ma kopkę^. Może i lepiej, jeszcze bym się zamotał i nie zdał… 🙂
    Żarcik taki… podły jestem :-)))

    #313714
    Zdjęcie profilowe Druid
    Druid
    Użytkownik
    • Postów: 2 876

    Wiecie co jest zabawne? Mam kolegę. Wyjeździł już na swojej Shadowce 125ccm około 60 tysięcy kilometrów. Bezkolizyjnie. Zdaje już trzeci raz… za każdym jakieś drobiazgi. Pewnie po prostu nerwowo się spina. Śmieszne jest to, że po każdym oblanym egzaminie, wychodzi z niego, wsiada na motocykl i jedzie do domu… jak gdyby nigdy nic… dziwne te regulacje są…

    —————————————————
    Aprilia SR MAX 125 i.e. v2.0
    #313715
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 178

    ta. ten fakt mnie zawsze bawi.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #313721
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 439

    Zulus napisał:

    A Kulikowisko czołga przez różne sprzęty, co przyjdziesz na zajęcia, to niespodzianka. A i w połowie jazdy przesiadki mają miejsce 🙂 Głupie to nie jest, nawet nie zwróciłem uwagi, z której strony ten egzaminacyjny ^ma kopkę^. Może i lepiej, jeszcze bym się zamotał i nie zdał… 🙂
    Żarcik taki… podły jestem :-)))

    No wiesz… a maniomanio tak ładnie się pożegnał z Wami ;)))

    #313722
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Mówiłem – podły jestem :-)))

    #313723
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 178

    wszyscy jestesmy podli. tylko niektórzy się z tym ukrywają i wątroba im siada 🙂

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #313737
    Zdjęcie profilowe jas13
    jas13
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Druid: odpowiedź jest banalna wsiądź na Gladiusa i zrób z gazem to samo co w Shadowce, poza tym MT07 i Gladius to nakedy, Shadow to cruiser, kompletnie inna pozycja i inaczej się wali w zakręt. Lepiej poćwiczyć w OSK na zmiane MT, Gladius, ER, i zrobić plac na 1-ce, później na 2-ce i 3-ce. I jeszcze jeden drobiazg jazda po ulicy ma się nijak, do umiejętności zdawania egzaminu, an ulicy nie kręcisz głową jak oszalały.

    #313738
    Zdjęcie profilowe jas13
    jas13
    Użytkownik
    • Postów: 98

    A co to to Kulikowisko?

    #313745
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Szkółka niedzielna Tomka Kulika 🙂 Nie będę linkował, wpisz sobie w wyszukiwarkę. Facet ma dobry pomysł, tylko może chyba zajechać prawdziwie początkującego :-)))

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 15 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: