Opinie: Czy można jeździć już motocyklem z prawem jazdy kat. B?
- This topic has 21 odpowiedzi, 14 głosów, and was last updated 9 years, 3 months temu by Wombat.
- AutorWpisy
- 10 maja 2014 dnia 23:51 #165797
No właśnie skutery z automatem i w półautomacie. Tylko co wybrać??? Jeżeli w Polsce był by dostępne Kymco K-Pipe 125ccm właśnie z półautomatem to biorę w ciemno. Jeżeli nie to bryknę do Niemiec cena to około 1600euro.
11 maja 2014 dnia 17:42 #165801Dawidsuper8 napisał:
No właśnie skutery z automatem i w półautomacie. Tylko co wybrać??? Jeżeli w Polsce był by dostępne Kymco K-Pipe 125ccm właśnie z półautomatem to biorę w ciemno. Jeżeli nie to bryknę do Niemiec cena to około 1600euro.
W Motorlandzie mówili, że zostanie wprowadzony do oferty, jeśli zapowiadane przepisy wejdą w życie. Kosztować ma ok. 6 tys. zł
11 maja 2014 dnia 19:35 #165810Będzie boom na 125tki 🙂
11 maja 2014 dnia 19:58 #165817Za chwilę komisy będą zawalone sprowadzonymi 125-mi. Mam nadzieję, że podobnie jak w segmencie motocykli, znajdą się tanie markowe używki w przystępnych cenach. Wiadomo, w UE raczej ludzie nie dziadują i serwisują na bieżąco swoje pojazdy. No i drogi mają zdecydowanie lepsze, przez co stan techniczny maszyn będzie zdecydowanie lepszy niż tych oferowanych na polskim rynku wtórnym.
11 maja 2014 dnia 20:00 #165818Kiedy nowe przepisy wejdą w życie? Póki co nie jest to wiadome. Szacuje się, że dopiero od 2015 roku. Dlaczego wg Was przepisy wejda w życie dopiero w 2015 roku? Senat ma 30 dni na przegłosowanie noweli, a pózniej Prezydent 21 dni na podpis…chyba że inne zasady panują w tym Państwie?
11 maja 2014 dnia 20:00 #165819IMHO założenie, że ustawa obejmie motocykle z manualną skrzynią biegów i automatycznym sprzęgłem jest mocno na wyrost. Przytoczone “ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców” definiując co prawda krytyczne pojęcie: §2.Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:[…] 8)pojeździe z automatyczną skrzynią biegów – rozumie się przez to pojazd, w którym nie ma pedału sprzęgła, a w przypadku motorowerów i motocykli ręcznej dźwigni sprzęgła; ma ono jednak zgodnie z literalnym zapisem znaczenie WYŁACZNIE w zakresie tego rozporządzenia. Preambuła rozporządzenia “Na podstawie art. 32 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami” nie oznacza, że wszystko co jest zawarte w rozporządzeniu jest zgodne z UoKP a jedynie to, że istnienie rozporządzenia jest konsekwencją ustawy. Być może sprecyzowanie pojęcia automatycznej skrzyni biegów będzie musiało nastąpić rozporządzeniem również dla tej ustawy. W moim odczuciu w duchu ustawy było udostępnić posiadaczom kat. B pojazdy, w których nie trzeba manipulować biegami. Czyli samo automatyczne sprzęgło nie wystarczy. Skrzynia sekwencyjna z trybem automatycznym i manualnym już tak.
11 maja 2014 dnia 20:08 #165821Skoro ustawa dopuszcza motocykle bez sprzęgła, to tylko się cieszyć. Będzie w czym wybierać 🙂 W końcu będziemy mogli cieszyć się jazdą motocyklem z biegami. Do niedawna automatyczne sprzęgło było zarezerwowane dla sportowych maszyn.
Z tego co pamiętam, do niedawna wszyscy wyśmiewali takie pojazdy, uznawali za dziwadła 🙂 A teraz? Co powiedzą?12 maja 2014 dnia 07:38 #165843Sławomir Os… napisał:
IMHO założenie, że ustawa obejmie motocykle z manualną skrzynią biegów i automatycznym sprzęgłem jest mocno na wyrost. Przytoczone “ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców” definiując co prawda krytyczne pojęcie:
§2.Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:[…]
8)pojeździe z automatyczną skrzynią biegów – rozumie się przez to pojazd, w którym nie ma pedału sprzęgła, a w przypadku motorowerów i motocykli ręcznej dźwigni sprzęgła;ma ono jednak zgodnie z literalnym zapisem znaczenie WYŁACZNIE w zakresie tego rozporządzenia. Preambuła rozporządzenia “Na podstawie art. 32 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami” nie oznacza, że wszystko co jest zawarte w rozporządzeniu jest zgodne z UoKP a jedynie to, że istnienie rozporządzenia jest konsekwencją ustawy. Być może sprecyzowanie pojęcia automatycznej skrzyni biegów będzie musiało nastąpić rozporządzeniem również dla tej ustawy. W moim odczuciu w duchu ustawy było udostępnić posiadaczom kat. B pojazdy, w których nie trzeba manipulować biegami. Czyli samo automatyczne sprzęgło nie wystarczy. Skrzynia sekwencyjna z trybem automatycznym i manualnym już tak.
Jest tylko jeden problem, że przyjmując inną definicję ustawodawca wprowadziłby bałagan interpretacyjny i brak konsekwencji. W przytaczanym rozporządzeniu § 5 ust. 3:
“W przypadku osób ubiegających się o uprawnienie do kierowania pojazdami w zakresie prawa jazdy kategorii:
1) B1 lub B – posiadających prawo jazdy kategorii C lub D,
2) AM, A1, A2, A, B1, B, C1, C, D1 lub D – posiadających odpowiednio prawo jazdy kategorii AM, A1, A2, A, B1, B, C1, C, D1 lub D z ograniczeniem do prowadzenia tylko pojazdów z automatyczną skrzynią biegów – uznaje się, że te osoby odbyły szkolenie podstawowe w ramach procedury uzyskiwania dotychczas posiadanych uprawnień.”Czyli jak by to wtedy miało być? Że ustawodawca przewiduje szkolenia dla osób z ograniczeniami dla automatycznej skrzyni biegów (wg definicji: automatycznego sprzęgła), a jednocześnie miałby ograniczać uprawnienia kat. B na motocykle do pojazdów wyłącznie z automatyczną zmianą biegów. Kompletny bezsens i brak logiki, choć zdarzają się buble i sprzeczności prawne. W każdym razie trzeba pamiętać, że wykładnia literalna nie jest jedyną obowiązującą i jeżeli istnieją wątpliwości istnieją również inne metody interpretacji (celowościowe, funkcjonalne, hierarchiczne itp.). Jeżeli nie istnieje żaden inny przypis precyzujący, rozpatruje się podobne, już obowiązujące. W tym przypadku rozporządzenie wygrywa, tym bardziej że wynika z tej samej ustawy.
Z drugiej strony kłopotliwa mogłaby być kłótnia z policjantem na drodze, machając mu rozporządzeniem przed nosem i przekonując do tej wersji. Bez jasnego stanowiska rządu w tej sprawie (wspominałem już wcześniej o obiecanej odpowiedzi wiceministra Z. Rynasiewicza, której póki co nie ma) mogą się pojawić te wątpliwości i kłótnie. Wydaje mi się jednak, że wybiegamy za mocno naprzód. Wszystko wskazuje na to, że to rozporządzenie i tak będzie musiało zostać zmienione. Przecież ono szczegółowo reguluje program szkoleniowy zarówno w części teoretycznej, jak i praktycznej. Usunięcie części teoretycznej w ustawie rodzi konsekwencje polegające na konieczności zmiany również tego aktu prawnego. Zatem po uchwaleniu ustawy następny krok należeć będzie do Ministra Infrastruktury. Jeżeli w definicjach nie będzie zmiany ani też nic innego nie zostanie doprecyzowane, wykładnia automatycznego sprzęgła będzie mogła być stosowana.
12 maja 2014 dnia 09:03 #165846Hindenburg napisał:
Skoro ustawa dopuszcza motocykle bez sprzęgła, to tylko się cieszyć. Będzie w czym wybierać 🙂 W końcu będziemy mogli cieszyć się jazdą motocyklem z biegami. Do niedawna automatyczne sprzęgło było zarezerwowane dla sportowych maszyn.
Z tego co pamiętam, do niedawna wszyscy wyśmiewali takie pojazdy, uznawali za dziwadła 🙂 A teraz? Co powiedzą?jeżeli wyśmiewali to byli idiotami. Bardzo wygodna funkcja. Mają javy i CZtki od czasów Java 250, Java 350 TS..itd tak na oko od 40-50 lat.
nawet nie wiem czy te mniejsze 2-biegowe javki też tego nie miały. Można było zmieniać biegi bez wciskania klamki sprzęgła- wystarczyło przytrzymanie stopą dźwigni. W góre szło łatwo z redukcjmi gorzej ale można sie było wczuć i opanować12 maja 2014 dnia 12:17 #165857zobaczcie na forum. Ustawa wejdzie w życie powiedzmy w 2015… w sumie nie wiadomo kiedy a już ludzie zaczynają 125tki kupować na forum…
My tu rozmawiamy o potencjalnym popycie czy będzie czy nie a tu sie już zaczyna kolejka ustawiać 🙂12 maja 2014 dnia 15:00 #165869AnonimNieaktywny- 11
- 562Postów:
Evert Dzwoniłem też dziś do Motorlandu i pan powiedział że wprowadzą pewnie w 2015r. kilka modeli 125ccm bo podobno Kymco w swojej ofercie posiada około 12-15 modeli 125-tek. Poczekamy zobaczymy. Ja osobiście chce coś typu K-Pipe niż jak np. Agility City.
12 maja 2014 dnia 15:22 #165871byłem w motorlandzie i mam wrażenie, że k-pipe jest jeszcze mniejszy od nexxona :/
12 maja 2014 dnia 16:07 #165874Polski obywatel jest już słusznej postury i wzoruje się na obywatelu amerykańskim. Raz, że przestaje myśleć, dwa, że kupuje na wyrost każdą bajkę, jaką mu się zaserwuje. Kymco niewiele robi u nas, bo niewiele z tego ma (my, to taka mała kraina), a nasi *potentaci* od sprzedaży i od serwisu mają niezły ubaw z takiego zawirowania, bo to im nieco rozrusza segment 125-tek. Ludzie już towar kupują, chociaż nie jest to jeszcze usankcjonowane. A jak będzie z tym podobnie jak z takimi piecami C.O. na olej opałowy? Owczy pęd i hen hajda. I też tam był… cud, miód i rarytas. I poszło większości w pięty za gruby szmalec. Życie, powiadasz? Tak, to jest życie. 😉
12 maja 2014 dnia 16:21 #165875Dawidsuper8 napisał:
Evert
Dzwoniłem też dziś do Motorlandu i pan powiedział że wprowadzą pewnie w 2015r. kilka modeli 125ccm bo podobno Kymco w swojej ofercie posiada około 12-15 modeli 125-tek. Poczekamy zobaczymy. Ja osobiście chce coś typu K-Pipe niż jak np. Agility City.Producenci i importerzy czekają na ostateczną wersję przepisów. Nowe modele zapewne pojawią się dopiero w przyszłorocznej ofercie. ROMET podobno już też ma wstępnie przewidziane na 2015 r. motocykle 125 (nie skutery czy maxi-skutery) z… automatyczną skrzynią biegów.
Wracając do KYMCO: model K-PIPE został pomyślany jako motorower / motocykl dla ludzi młodych i wyglądem oraz charakterem może nie każdemu odpowiadać. Honda Cub / Innova ma mnóstwo kopii w różnych fabrykach np. Kymco Nexxon / Jetix, ale u nas ta sylwetka nie jest zbyt popularna. Sądzę, że jeśli ta opcja z półautomatami (automatycznym sprzęgłem) zostanie potwierdzona przez władze, strzałem w dziesiątkę byłoby wprowadzenie modelu typu Kymco Pulsar lub czegoś o wyglądzie np. Junaka 121/123 w półautomacie.
12 maja 2014 dnia 20:10 #165919AnonimNieaktywny- 11
- 562Postów:
Evert: Mnie osobiście nie interesują jakieś Romety,Junaki czy Zippy. Wole coś firmowego. Kymco w Polsce mogłoby zacząć sprzedawać Quannon 125 byłoby ciekawie.
12 maja 2014 dnia 20:23 #165921Zaczołem już szukać i mnie osobiście podobają się :
1.Yamaha X-max
2.Piaggio X8
3. Honda PCX
4.Kymco New Dink, Peugeot Satelis
oczywiście 125 cm3, mam nadzieje że na nich będzie można jeździć na kat B jak ktoś ma większą wiedzę to niech się wypowie czy spełnią wymogi ?12 maja 2014 dnia 20:29 #165923Hindenburg napisał:
Wiadomo, w UE raczej ludzie nie dziadują i serwisują na bieżąco swoje pojazdy. No i drogi mają zdecydowanie lepsze, przez co stan techniczny maszyn będzie zdecydowanie lepszy niż tych oferowanych na polskim rynku wtórnym.
Z tym to zdecydowanie roznie bywa – nierzadko poziom wiedzy i obycia technicznego jest na zenujaco niskim poziomie a ogolne koszty serwisowania / robocizny powodują ze sprzęty te wcale nie częściej widza serwis niż ich polskie odpowiedniki.
Pozdrawiam, MtothaJ
12 maja 2014 dnia 20:54 #165925Moim zdaniem ciekawa może być propozycja Keewaya,wiem że to chinczyk,ale chyba jedyny,który bym kupił. Zalety to wtrysk,chłodzenie cieczą,dwie tarcze,spory bak,koła 14cali:
http://www.skuterowo.com/keeway-silverblade-test-wideo/
http://www.skuterowo.com/keeway-silverblade-mini-maxi-skuter/
http://otomoto.pl/keeway-inny-silver-blade-125-M3303810.html
12 maja 2014 dnia 21:05 #165929MtothaJ napisał:
Hindenburg napisał:
Wiadomo, w UE raczej ludzie nie dziadują i serwisują na bieżąco swoje pojazdy. No i drogi mają zdecydowanie lepsze, przez co stan techniczny maszyn będzie zdecydowanie lepszy niż tych oferowanych na polskim rynku wtórnym.Z tym to zdecydowanie roznie bywa – nierzadko poziom wiedzy i obycia technicznego jest na zenujaco niskim poziomie a ogolne koszty serwisowania / robocizny powodują ze sprzęty te wcale nie częściej widza serwis niż ich polskie odpowiedniki.
Pozdrawiam, MtothaJCiekawe że jak ja to pisze to nasiłe udowadniają że jest inaczej. Wiesz- polak zyje w przeświadczeniu żetaki niemiec to do dni ostatnich samochodu naprawia go w ASO a to niemieckie ASO jest zawsze superpro. A prawda jest tak że jak tylko nie muszą to robią je po szopach w tych swoich landach za 20% ceny w ASO, robią na zamiennikach i po cichu wyprowadzają kase do rajów podatkowych aż ich skarbówka ma nadzwyczajne uprawnienia z tego powodu.
13 maja 2014 dnia 06:43 #165945HugoBoss napisał:
Moim zdaniem ciekawa może być propozycja Keewaya,wiem że to chinczyk,ale chyba jedyny,który bym kupił. Zalety to wtrysk,chłodzenie cieczą,dwie tarcze,spory bak,koła 14cali:
Rzecz jednak w tym, że Keeway – podobnie jak Kingway – wycofuje się z polskiego rynku jednośladów. To może oznaczać w najbliższym czasie problem z częściami, zwłaszcza do tych mniej popularnych modeli. Silverblade jest na wtrysku.
3 grudnia 2014 dnia 11:30 #179991bardzo fajnie jeśli to wejdzie w życie http://www.strefa-l.pl/ – nauka jazdy Wesoła
3 grudnia 2014 dnia 15:14 #180003spamer zafajdany i debilne spamy. JUŻ WESZŁO W ŻYCIE MŁOTKU. W szkole jazdy w wesołej tego jeszcze nie wiedzą?
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.