Opinie: 5 ważnych dla motocyklistów zmian w 2017 roku (m.in. ABS, wtrysk, OC, Dolar) #45 Social Jedn

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Wasze Opinie Opinie: 5 ważnych dla motocyklistów zmian w 2017 roku (m.in. ABS, wtrysk, OC, Dolar) #45 Social Jedn

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Evert Evert 7 miesiące, 2 tygodnie temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #326541
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 360

    Poniższy przepis prawny wszystko wyjaśnia, pytanie tylko czy importerzy pojazdów, które nie spełniają normy Euro 4, złożyli już stosowne wnioski. http://www.arslege.pl/zezwolenie-na-dopuszczenie-do-ruchu-drogowego-pojazdu-z-koncowej-partii-produkcji/k168/a67076/ W ostateczności zostaje opcja, o której mowa była wcześniej, tj. importer lub dystrybutor rejestruje pojazd na siebie przed sprzedażą, a kupujący nabywa go już z kompletem dokumentów i tablicą rejestracyjną.

    Testuję nowy Jednoślad.pl 🙂
    #326614
    Zdjęcie profilowe jas13
    jas13
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Dyrektywa wprowadzająca te zasady została wprowadzona w 2013 roku. Natomiast rozplanowanie, co do norm spalin było znane znacznie wcześniej, również wiadomo, że 2020/21 wejdzie norma Euro 5. W dyrektywie był zapis, że motocykle prezentowane po raz pierwszy w 2016 roku, mają spełniać nowe normy. Czyli jeśli ktoś wypuścił w 2016 na rynek motocykle nie spełniające nowych norm, to przepraszam jest to jego problem!!

    #326617
    Zdjęcie profilowe hadman
    hadman
    Użytkownik
    • Postów: 30

    ktoś nie potrafił się dokładnie dowiedzieć nawet co i jak.. -sprawa z wtryskiem dotyczy roczników 2017 ( nowych fabrycznie motocykli, nie motorowerów ) -ABS wymagany tylko powyżej 125 ccm w nowych modelach 2017 motocykli -Używane motocykle działają na starych zasadach ( sprowadzane motorki musza być wcześniej zarejestrowane na terenie UE – jedyny wymóg )

    Kiedy znajdziemy sie na zakrecie, redukcja but i odcięcie..
    #326621
    Zdjęcie profilowe jas13
    jas13
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Zgodnie z zapisami dyrektywy ABS, lub CBS, lub oba razem, zależnie od wyboru producenta. Ogólnie jest to nagonka jak to u nas, bo zostało trochę niesprzedanego towaru i jest popłoch. O temacie w zagranicznych mediach były artykuły na początku roku i tyle.

    #326726
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 232

    Jak poczytać niektóre ogłoszenia sprzedaży nowych motocykli nie spełniających wymagań Euro4, można znaleźć informację, że sprzedawca do dokumentów dołącza „oświadczenie” albo „zaświadczenie” dealerskie czy producenckie. To mogłoby wskazywać, że importerzy / producenci wystąpili o zgodę na rejestrację pojazdów z końcowej partii produkcji i uzyskali je. Umożliwiałoby to rejestrację motocykla Euro3 między po 31 grudnia 2016 r. i nie później niż do końca 2017. Na jednoslad.pl pojawiło już się kilka wpisów w temacie rejestracji Euro3. Dla rozwiania wszelkich wątpliwości, najprościej byłoby, jakby redakcja serwisu oficjalnie wystąpiła do Romet, Junak, Zipp etc. z pytaniem, czy producenci wystąpili o wydanie stosownych zezwoleń oraz dla jakich pojazdów i w jakiej ilości je uzyskano. Jeżeli tak, to rejestrowanie pojazdów na sprzedawców byłoby zbędne, ponieważ dopuszczenie do ruchu następowałoby na bazie wspomnianego dokumentu. W sumie kupujący takie pojazdy powinni się upewnić, czy dealer daje im zaświadczenie wydane przez odpowiedni podmiot i na właściwym wzorze. Wszystkie wzory dostępne są poniżej: http://www.infor.pl/akt-prawny/DZU.2013.057.0000389,rozporzadzenie-ministra-transportu-budownictwa-i-gospodarki-morskiej-w-sprawie-sposobu-ustalenia-liczby-pojazdow-zaliczanych-do-koncowej-partii-produkcji-oraz-wzorow-dokumentow-z-tym-zwiazanych.html

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie