Olej silnikowy
- This topic has 18 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 6 years, 10 months temu by Skuterowicz.
- AutorWpisy
- 28 kwietnia 2017 dnia 18:23 #620432
Witam,
Mam mały problem, posiadam nowy olej do silnika 4t, zamknięty lecz jest po terminie. Dziś kupiłem nową butelkę i też jest po terminie. Można lać taki olej? Druga rzecz, kopci mi z rurki od pokrywy zaworów, wiem bo odłączyłem od filtra powietrza bo cały skuter się dusił. Trzecia rzecz, coś mi mega mocno brzęczy tak jakby z kierownicy(przodu) lub spod siedzenia, nie jestem pewny, po czym skuter mega traci na mocy.
Ostatnio regulowałem zawory na mega ciasne, ssący 0,05(ciasne) wydechowy też chyba 0,05(ciasny), tłok skutera 51mm.
Proszę o porady i Pozdrawiam.29 kwietnia 2017 dnia 15:09 #620438zwiekszylem luz na zaworach na 0,10 ale skuter dalej kopci przez pokrywe zaworów do filtra powietrza przez co się dusi i gaśnie, jest to wina tego oleju po terminie? prosiłbym o jakieś potwierdzenie bo nie wiem czy kupować trzeci..
29 kwietnia 2017 dnia 15:28 #620440nie to nie wina oleju. to wina silnika w nędznym stanie
29 kwietnia 2017 dnia 16:55 #620441szczelność zaworów puściła?
edit. to brzęczenie o którym mówiłem, było tylko pod opór, np. pod górke.
dziś zmieniłem na 0,10 i brzęczenie jest całkiem inne.
Orientujesz się od czego mogło być to pierwsze?29 kwietnia 2017 dnia 17:36 #620445jeżeli mówisz o kopceniu z odmy to coś nie halo z pierścieniami.. ew. z pierścieniami i cylindrem, tłokiem.. itd. W każdym bądź razie ucieka do skrzyni kompresja
29 kwietnia 2017 dnia 18:07 #620447Sprawdze to. Dodam jeszcze, ze pierw wlalem olej otwarty rok temu, data tez jakos rok po terminie, plastik z tego pojemnika wywalilo na wierzch z cala zakretka, myslisz ze ten olej tez sie nadawal do lania?
29 kwietnia 2017 dnia 19:29 #620448to zleży czy “ten olej” ma jąkąś nazwe i skład chemiczny
29 kwietnia 2017 dnia 19:32 #620449MOTUL 5100 4T 10W40. Jest możliwość, że od kierownicy(przodu) przy oporze(pod górke) wydobywać się może dziwne brzęczenie? jakieś zwarcie czy coś? i to się działo tylko na pełnej manetce, lekko popuściłem i nie brzęczało
29 kwietnia 2017 dnia 19:41 #620451motul 5100 nawet otwarty na pewno nie spowoduje rozdęcia butelki. chyba że to podróba motula i nikt nie wie co jest w środku.
reszta twoich pytań to pytania do wróżki. lub do tego kto to osobiście sprawdzi.30 kwietnia 2017 dnia 06:46 #620462To brzęczenie to może być jakiś plastik lub inny element wpadający w rezonans od wibracji silnika. Ja tak kiedyś miałem i pomogło podłożenie kawałka gumy pomiędzy ramę a zbiornik paliwa. A dym z silnika to może też być uszkodzona uszczelka pod głowicą.
1 maja 2017 dnia 18:48 #620468witam mam 4 litry oleju Mobil Super™ 2000 X1 Diesel 10W-40 czy mogę do wlać do motoru?
1 maja 2017 dnia 20:33 #620469jak masz w nim silnik diesla to lej śmiało.
3 maja 2017 dnia 20:14 #620610Wombat, jeszcze dwa pytanka.
1. Jaki luz na zaworach ustawić dla tłoku 51mm.
2. Znajomy po powrocie z przejażdżki chciał później odpalić skuter lecz okazało się, że nie ma iskry, jak myślisz, co mogło się stać, lel5 maja 2017 dnia 19:41 #620718@Wombat, ratuj.
Co do tłoku miałeś rację, wymieniłem tłoczek, cylinder i głowice lecz skuter nie chce odpalić, iska jest, kręci się z rozrusznika wszystko ale nie chce załapać, z kopniaka także. Problem pojawiał się już na tym dojechanym tłoku. Doradź coś bo nie mam pojęcia co może być nie tak.5 maja 2017 dnia 20:45 #620720edytowałbym posta ale nie mogę.
chce dodać, że skuter cały czas palił za pierwszym razem z rozrusznika, po zimie także. dopiero od niedawna, wydaje mi się, że to przez dojechany tłok bo był lekko popękany skuter zaczął mieć problemy z odpalaniem. i odnotowałem dziwną rzecz bo czasami próbował się odpalić ale po daniu gazu, gasł. wydaje mi się, że coś się rozregulowało(przestawiło na maxa.) lecz pojęcia co, nie mam. może coś w kraterze silnika, głównym silniku( nie wiem jak to się fachowo nazywa) coś się rozregulowało.
Wiem, że pewnie sobie myślisz, że jestem jakimś kidem co nie wie co robi, ale zmieniłem tam chyba już z 3 zestawy i każdy działał jak należy.7 maja 2017 dnia 14:50 #620765jest możliwe, że coś w magnecie lub jego okolicy się zacięło? wszystko wskazywało na brak dopływu powietrza bo po regulowaniu śrubki paliwo-powietrze skuter inaczej reagował, po dodawaniu gazu spadał z obrotów, gasł. Po potrzymaniu na wysokich przez kilka min skuter zaczął załapywać i wszystko się naprawiło.
Ciekawi mnie tylko co było nie tak, Wombat, nie ignoruj, daj jakąś podpowiedź. Tutaj już nie ma nic z wróżkowaniem chyba 😀7 maja 2017 dnia 17:41 #620771Ja po prostu wymiękłem przy ilości modów, koncepcji i kombinacji.
10 maja 2017 dnia 19:12 #622026Po pierwsze jesli juz 3x jak sam twierdzisz zmieniales zestaw to napewno nie pracowaly jak powinny skoro padly, chyba zeto te zestawy z tych po pare zl to calkiem mozliwe. Zawory przy tym zestawie ustawiaj na 0.10 a jesli masz problemy z odpalaniem to najpierw sprawdz szczelnosc zaworow. Zdejm glowice i nalej nafty w gniazda, jak przecieka to pasta do zaworow i docieranie lub wymiana. A jak zawory sa ok to sprawdz rozrzad czy sie nie przestawia, moze lancuszek sie rozciagna. Dla pewnosci mozesz tez zmienic swiece.
11 maja 2017 dnia 23:54 #622133zestawy były zmieniane z powodu braku mocy, skuter śmiga aż miło.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.