olej do przekladni

Witam. w jaki sposob sprawdzic ilosc oleju w przekladni? czy cos sie stanie jesli tego oleju bedzie za duzo??

w przekładni W CZYM? bo widzę że optymistycznie zakładasz że wszystkie konstrukcje są identyczne.
W małym chińczyku 2t i 4T olej sprawdza się wylewając go i patrząc ile jest. Na ogół powinno być 100ml.

w przekladni zipp quantum 2T

no to jak wyżej

a coś sie stanie jesli tego oleju bedzie za duzo??

ma tam dziurke na takie okazje i wywali nadmiar na koło :slight_smile:
Chyba że się dziurka zatka to może wypchnąć uszczelnienia

wiec chyba jutro go spuszcze i zobacze ile jest,poprzedni wlasciciel mowil ze cos tam dolewał ze niby olej ma byc pod korek?

nie. to skrzynie samochodowe napełnia się do przelania. w skuter masz wlać 100ml w większość małych i czasem 120ml w te większe. i to na pewno nie jest bardzo bardzo pod korek

Tym bardziej że w przekładni od ZIPP-a nie ma korka a jedynie dwie śruby - spustowa i wlewowa.

A czy śruba do nalewania nie służy jednocześnie jako kontrolna? Poza tym 80W90 są w tubkach po 120ml, więc wystarczy wlać całą zawartość (lub prawie całą) i po kłopocie.

“Prawie cała” to nie ilość. Ja mam np olej valvoline w litrowej butelce więc trzeba lać wg jakiejś miarki (jest na butelce). Otworem na śrubkę nic nie skontrolujesz bo lustro oleju jest niżej znacznie a żadnego wskaźnika tam nie ma.
Jedyna opcja to zlać to co jest, zobaczyć ile i ew. wlać 100ml tego samego z powrotem (jeżeli było za dużo).

jest korek wlewowy taki plastikowy wkrecany,zeby spuscic to trzeba odkrecic najnizej połozona srube?

Trzeba odkręcić właściwą śrubę. czasami jest z boku, czasami od spodu - zalezy od rodzaju odlewu

Witam. Dzis spuscilem olej było go 250 ml,olej był czysciutki jak nowy wlałem go z powrotem tylko o 100 ml, mniej niestety na obudowie nie ma informacji ile oleju nalezy zalac do przekladni

100 sie leje do wszystkich malych

Zostawiac tyle ile jest czy jeszcze troche upuscic?

upuść. dobry nawyk to nie przesadzać