Olej do 2 T

Witam.
Posiadam Kymco B&W,od nowości używałem oleju Castrol Racing,teraz kupiłem olej Mobil extra.zastanawiam się czy można mieszać olej syntetyczny i półsyntetyczny.Chcę również zapytać czy ten olej będzie dobry?

Tak, można mieszać. Nic się nie stanie.

Po co kupowałeś motocyklowy olej do seryjnego skutera? Tu w zupełności wystarczający bedzie półsyntetyk. Minerał to do zablokowanych na obrotach. Mobil Extra 2T będzie idealnym olejem. Lepszego Twój sprzęt nie potrzebuje, a zaoszczędzoną kasę przeznaczysz na coś innego.

A po co chcesz wlewać półsyntetyk? Jeżeli jeździłeś na syntetyku to kontynuuj.Może Motul 710.A jakie paliwko wlewasz??

Sprzedawca polecił i tak używałem właśnie Castrola.
A jak mam troche na dnie ten syntetyczny to mogę wlać tego Mobila?
A ogólnie jaki polecałbyś olej?

Bo w sklepie zaśpiewali 52 zł za litr Castrola więc wziąłem coś tańszego.
Pb95.

Polecam Castrol Actevo 2t (półsyntetyk); cena za litr ok 30 zł...

no jak już masz tego mobila to spoko wlej i proponuje Pb98

Ja za Motula 710 płace 53zł :)

Drogie te oleje :)
Dzieki panowie.

Ja pier... Po co 98? Żeby na mocy zyskał? Wierzycie to jak w Świętego Mikołaja? Dwusuw nie lubi wysokooktanowej benzyny. Poza tym po co lać synteyk do seryjnego skutera? Że jak napisane Racing na butelce to będzie zapitalał szybciej niż samochody?

Poza tym każą lać Castrol, bo taka widocznie była umowa między producentem Kymco a Castrolem. I tak jest w większosci marek dlatego wszyscy dookoła wszystkim mydlą oczy tym Castrolem - jaki to dobry i w ogóle super, hiper. Produkt Mobila nie odstaje od produktu Elfa czy Castrola.

Kisiu a Ty jaki olej używasz? Jaki polecasz?

Kymco współpracuje z Shell-em i te oleje poleca :)

Tak na marginesie,żeby nie zakładać nowego tematu....
Zastanawiam się czemu moje Kymco przy prędkości ok.45/h tak dziwnie wyje.

Ten Kymco ma blokady?

Kisiu1981 i czego się rzucasz.
Zaproponowałem tylko koledze Pb98 bo może będzie mu odpowiadało akurat.Jeżeli chodzi o oleje to polecam Elf,Mobil,Motul,Ipone.

Na podstawie czego polecasz tą 98? i co ona ma niby dać, prócz lżejszego portfela?

ponieważ sam spróbowałem i polecam choćby nawet dynamika jazdy jest lepsza,V-max też. Bez przesady z tym lżejszym portfelem.

Dawid, nie rzucam się tylko usiłuję wyprowadzić Cię z błędu, bo uważasz, że im wyższa liczba oktanowa benzyny tym większa moc silnika. Tak nie jest. Może po prostu trafiłeś na 98 czystszą i ogólnie lepszej jakości niż tankowaną wcześniej 95. Ogólnie silniki 2T nie lubią 98 i nie zaleca się jej. Ja sam czułem, że na niej skuter "lepiej mi idzie" ale nie wiem czy nie był to efekt placebo. Spalanie natomiast już drastycznie wzrosło (z 3,7 do 5 litrów na setkę).

Ja obecnie używam Orlen 2T Semisynthetic kupowanego po 17 zł ale silnik mam na dorznięciu. Wyjeżdżam drugą butelkę i rozbiorę silnik żeby zobaczyć czy jest brudny. Jutro wykręcę świecę żeby sobie ją obejrzeć i wyciągnąć pierwsze wnioski. Jeśli będzie dobrze to zostanę przy nim. Trochę bardziej jest zamulony silnik ale przy obecnych przebiegach (2000 km miesięcznie) oszczędzam 26 zł miesięcznie w porównaniu do olejów za 30 zł. Sam nie wiem czy to dużo czy mało ale jeśli testy Maliniaka przebiegną pomyślnie to nie będę kupował nic innego.

Mój Drogi Kisiu nie uważam że im więcej oktanów tym szybciej się jeździ ale po remoncie silnika wlałem z ciekawości Pb98 i naprawdę widzę różnice w jeździe.Nie wiem czy spalanie się zwiększyło czy nie bo nie patrze na to bo skuter ma mnie dowieść z punktu A do punktu B.Jak widzę wskazówkę na czerwonym to zajeżdżam na CPN-a i leje za około 23zł i jadę dalej.Jeżeli chodzi o olej to nigdy nie wleje Orlenu.Widziałem jak wyglądał silnik po tym oleju.

Dawid, każdy ma swoje preferencje co do materiałów eksploatacyjnych. Jedni leją najdroższy olej i najtańszą benzynę, inni kupują wszystko najdroższe, jeszcze inni najtańsze. Każdy ma prawo do własnego zdania. Może nie powinienem był się unosić ale chciałem tylko Was uświadomić, że te silniki nie wymagają najdroższych płynów.

Ja też stosowałem czasem 98 - głównie z ciekawości. Nieraz leję V-Power Racing 100-oktanową ale nie po to by podnieść osiągi (bo paradoksalnie spadają na niej) ale w celu przeczyszczenia, przepalenia silnika.

Co do olejów syntetycznych do silników skuterów (używałem niejednego - Mobila, Castrola i Shella) - niewątpliwa korzyścią jest stabilniejsza ich praca, mniejsza podatność na przegrzewanie, mniejsze wariacje wolnych obrotów... Silnik na takim oleju lepiej i łatwiej zapala, równiej i jakby lżej pracuje - tak bardziej miękko, mniej dymi. Sam zastanawiam się czy nie kupić czasem takiego ale teraz jeżdżę na kiepskim półsyntetyku i wiem, że też daje radę. Najfajniejszym olejem przeze mnie używanym był Shell Advance Ultra 2T - niestety już niedostępny na stacjach benzynowych i w sklepach. Zostawiał lepką warstwę na metalowych elementach z którymi miał kontakt, silnik ładnie na nim chodził i nigdy ale to nigdy nie zdarzyło się żeby puścił choć małego dymka. Cena powalała na kolana, bo wynosiła 48 zł ale dwa razy pozwoliłem sobie na to dobrodziejstwo. Dobrze też wspominam Mobil1 Racing 2T choć to podobno to samo co Castrol.

To czy ktoś chce wydać na litr oleju 20, 30 czy 40 zł to już kwestia upodobań i zasobności portfela. Należy jednak zastanowić się czy warto wydać tych 10 zł więcej tylko po to aby mieć odrobinę stabilniejszą pracę silnika i troszeczkę równiejsze wolne obroty.

Słyszałem też o przypadkach zatarcia silnika skutera w upalne dni właśnie na oleju syntetycznym. Widocznie był za rzadki i nie dał rady. Swego czasu nawet Kymco nie zalecało olejów syntetycznych do swoich skuterów. No ale ile ludzi tyle teorii...