Nowy wał TOP RACING JJ1P39QMB – PYTANIA

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Nowy wał TOP RACING JJ1P39QMB – PYTANIA

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe PC_user_out PC_user_out 3 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #180251
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Witam,
    Mój silnik to JJ1P39QMB, a pompa oleju napędzana jest na 22 zęby. Wczoraj przyszedł nowy wał korbowy Top Racing z Mielocha.
    1. Wał korbowy Portugalskiej marki Jasil firmowany pod nazwą Top Racing, a na łożysku od strony magneta pisze: POLAND NSK xxxC3
    Eghem, czy to normalne? Łożysko Polskie w wale Portugalskim?

    2. Łożysko od strony magneta ma luz mały – C3, a od strony wariatora luz jest dużo większy. Po włożeniu wału w lewy karter (przekładnia CVT), łożysko nie rusza się w karterze, lecz wał ma luzy na boki za sprawą łożyska. Podejrzewam, że łożysko od strony wariatora ma luz C4. Czy to normalne, i nic się dziać złego nie będzie, jeżeli w nowych łożyskach są tak duże luzy?
    No bez jaj.. wał nowiuteńki w opakowaniu za 320 zł z Mielocha.

    3. Chodzi mi o sworzeń łączący dwie połówki wału na którym trzyma się korbowód. Z jednej strony tego sworznia (od strony magneta) jest otwór na olej, z drugiej strony sworznia (od strony wariatora) nie ma tego otworu. Olej wpływa w otwór od strony magneta za sprawą pompy oleju, i nie przepływa przez wał, i nie wypływa z drugiej strony smarując łożysko od strony wariatora. Czy tak powinno być? Wydaje mi się, że otwór powinien być również po stronie wariatora. Mógłby ktoś sprawdzić w starym swoim wale korbowym do 4T czy otwór olejowy w sworzniu łączący dwie połówki wału jest po obu stronach czy tylko w jednej?

    Proszę o szybką odpowiedź 🙂

    #180252
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 872

    polski oddział NSK (Nippon Seiko KK) czyli NSK Europe..czyli przejęta gdzieś w latach 90-tych Fabryka Łożysk Tocznych „Iskra” to jeden z największych (jak nie największy) dostawca łożysk na rynki europy.
    Teraz już wiesz że produkty sygnowane Top Racing to tak naprawdę portugalski Jasil który np łożyska ma japońskie prosto w Wałbrzycha :).
    Akurat w tej partii – bo w następnej już może być inaczej. Zależy co ekonomom wyjdzie.
    Do tego np niektóre wały Top Racing do złudzenia przypominają mój Motoforce Racing czy tam Evolution – niby inna półka bo Motoforce jest plasowany bliżej chińczyków i taniochy niż Stage6 czy TopRacing. To logistyka wielkich zamówień – tęgie łby na wielkich liczbach to opracowały. Wychodzi im że taniej wlec łożyska z PL do Hondurasu redukując koszty magazynowania w PL niż specjalnie uruchamiać produkcje gdzieś bliżej. Stad nawet w zespołach Made In Japan poszczególne detale są z polski, francji, meksyku, niemiec, uk.. itd.Bardziej sie opłaca wieźć 5 składowych podzespołów z 5 krajów do Japonii po to żeby gotowy produkt odwieźć do jednego z nich i sprzedawać jako Made in Japan niż faktycznie produkować je w Japan. Bzdura na pierwszy rzut oka ale po bliższym przypatrzeniu się jednak wychodzi na to że to sie opłaca.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #180253
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 686

    Ten otwór nie musi być na wylot bo służy on do smarowania dolnej główki korbowodu do wewnątrz [w sworzniu powinna być dziurka pod korbowodem] a co do łożysk to sie nie dziw np;hutchinson polska robi na cały świat uszczelniacze,uszczelki,opony,poduszki silnika itd od rowerów przez skutery auta po samoloty i sprzedawane są jako super extra git za grubą kase.

    #180270
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 133

    Sprawa nieaktualna. Dzisiaj otrzymałem w ramach gwarancji nowiuteńki wał korbowy Motoforce ze ScooterKingZ, gdzie z uszkodzonymi łożyskami oddałem miesiąc temu. Na poprzednim wale Motoforce na łożyskach pisało „TAIWAN” na nowym wale motoforce pisze „SKF France i numer seryjny”. Łożyska na wale korbowym motoforce nie mają ŻADNYCH, ALE TO ŻADNYCH luzów, niż ma to się w przypadku wału top racing z łożyskami NSK. Jutro wał korbowy Top Racing odsyłam, gdyż jest mi w takiej sytuacji zbędny, i wycofuje pieniądze za niego.
    Tak, że wracam do wału korbowego Motoforce, a sklep ScooterKingZ serdecznie polecam, i odwołuje to co kiedyś na ten sklep pisałem. Szanują klienta, i nie mają w dupie. Widać, że chodzi im bardziej o dobrą opinię, i klientów, niż aby wydoić z klientów ostatnie grosze. Poprzedni wał korbowy motoforce kupiłem 2 stycznia 2014 r. gwarancja roczna, oddałem uszkodzony 20 listopada, dzisiaj 17 grudnia mam już nowy. Polecam serdecznie ten sklep.

    #180271
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 872

    zmiennyś jak dzierlatka 🙂

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #180279
    Zdjęcie profilowe PC_user_out
    PC_user_out
    Użytkownik
    • Postów: 60

    I fajnie, będzie pewnie znowu… z pół roku spokoju na tym oto forum. OBY. 🙂

    Umysł jest jak spadochron. Nie działa, jeśli nie jest otwarty. 🙂
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie