Nowy użytkownik wita i stoi przed wyborem modelu przed zakupem

Witam
Jestem raczej miłośnikiem ciężkich maszyn, zwłaszcza ze wschodu ale ostatnio coraz bardziej myślę nad zakupem popularnego "kibla" ze względów praktycznych i ekonomicznych.
Zwykle do pracy dojeżdżam autem wraz z załogą więc koszty dzielimy solidarnie ale często zdarza się mi podróżować samotnie co oznacza koszt ponad 37 pln za 100 km, i to na gazie. Lato idzie, czas się zakręcić za czymś.
Coś na codzienne podróże po mieście, a i czasem do pracy (ponad 25 km)
Sprzęt musi być nowy. Budżet nie gra roli, bo i tak "ożenię" się z kredytem na kilka tysięcy
W temacie skuterów jestem zielony jak jabłuszko
Nie mam uprzedzeń do chińskich wynalazków pod swojskimi markami
Moje wymagania są takie by był to 2t i wyciągał te 60 - 70 km
Oglądałem już Zipp'a Quantum R i jakieś Kymco 9 2t ale to wszystko
Co z tuningiem takich maszyn? Jakieś moduły, cylindry, gaźniki?
Wiem, że 50tka może jechać spokojnie więcej niż ustawowe 45 km/h.
Myślałem nad małym motocyklem 125ccm ale tu użytkownikiem będzie także osoba z kartą motorowerową i nie chcę psuć jej tej przyjemności.
Pozdrawiam

Jak budrzet nie gra roli to kup jakiegoś lepszego nie chinola może byś kupił jakaś aprille i do tego cylek 72cmm jakiś gaznik filtr storzek i idzie ci spokojnie 80 i jest mocny daj swoje gg to popiszemy:)

Kymco B&W, Vitality lub wspomniane przez Ciebie Super9. To tajwańczyki, lepsze i dużo bardziej niezawodne od chińskich sprzęty.

Dokładnie, też polecam Kymco, sam mam Vitality i już ma 16800 km przejechane bez awarii :)

Kymco agility jest w dobrej cenie w tym roku :) Jest wersja 50 ccm 2t, 4t jak i 125 ccm. Wydaje mi się, że Kymco z super w nazwie dużo częściej mają problemy z elektryką niż inne modele (patrząc po pojawiających się na forum wątkach). Dobre noty w kategorii cena/jakość zbiera też firma SYM.

Czemu akurat ma to być 2T? Kymco S9 tylko odblokowane, bez tuningu potrafi spalić 5/100 i nie trzeba go specjalnie katować żeby uzyskać taki wynik, Quantum 2T to samo, a po tuningu, zmianie cylindra na 70cc i gaźnika nawet 6/100. Co ci da że odblokowanym 2T pociśniesz 70km/h, skoro odblokowany 4T wyciąga tyle samo, ale połowę mniej pali. Wiem co mówię, bo jeździłem odblokowanym 4T i max.palił mi 2,5/100km.
Radzę przemyśleć za i przeciw, przed podjęciem decyzji. Pzdr.

Z czystym sumieniem mogę ci polecić Yamahe Jog 50cc - najlepiej rocznik 2010. Cichy, jest dużo miejsca, 2T, z kagańcem jedzie 60km/h, a bez kagańca nawet 70.

Zawsze myślałem, że 2t o tej samej pojemności jest mocniejszy od 4t

Jest mocniejsze ale tak zestrojone, że vMax jest podobna, 2t jest za to zrywniejsze. 4t oszczędza hamulce (nie trzeba trzymać gazu i hamować jednocześnie podczas jazdy z górki) ;)

Skoro cena nie gra roli to proponuję kupić Kymco agility city 125 dla siebie i agility w wersji 50 4t dla osoby z kartą motorowerową. Za oba wyjdzie niecałe 10 tysięcy i może wynegocjujesz np. kask gratis przy zakupie 2 pojazdów ;)

http://kymco.pl/?page_id=353
http://kymco.pl/?page_id=567

Aaa, zapomniałem. 125 4t spali Ci pewnie mniej paliwa niż 50 2t :-)

leon000 napisał:

Zawsze myślałem, że 2t o tej samej pojemności jest mocniejszy od 4t

Trzeba patrzeć na moc znamionową. Z reguły skutery z silnikami 2T i 4T w klasie 50cc nie różnią się mocą, natomiast z silnika 2T łatwiej jest wycisnąć więcej mocy poprzez tuning, niż z 4T o tej samej pojemności.

Różnią się mocą. 4t mają przeważnie ok 1,5km mniej. Niby nie dużo ale przy mocach rzędu 3,5km a 5km...różnica jest.

Według mnie jedyną rzeczą na minus w 2T jest trochę większe spalanie,ale nie jest to jakaś ogromna różnica.Natomiast wszystkie inne sprawy są na plus względem 4T.Moc,szybkość,przyspieszenie i w razie awarii silnik 2T to prawie bułka z masłem,czego nie powiem o 4T-tam już trzeba trochę podłubać i się znać.Ja mam odblokowaną Kymco Vitality 2T,bez żadnych przeróbek i wydech standard.Leję mu olej Castrol Racing i śmiga mi na prostej licznikowe 80km Vmax.Ciekawy jestem jaki 4T seria odblokowana,bez zmian w silniku tyle śmiga?.Tylko niech mi tu właściciele Aeroxów,czy innych Aprilli nie pisali że im 4T tyle śmiga-bo to wiadomo.Tyle że to są skuty po 10-12 tyś. za nowy. SZEROKOŚĆ!

Napiszcie proszę coś więcej o Kymco B&W i o Zipp'ie Quantum R Rozumiem, że to dwie maszyny z różnych segmentów
Sprawdzałem na stronie producenta Cena 7.500 to raczej górna granica
Zakup 2 skuterów nie wchodzi w rachubę.
Pisząc o tym że cena nie gra roli nie miałem na myśli braku limitu
W końcu mam oszczędzić na jeździe autem.
Także Yamahy, Aprilie i inne top marki odpadają.

jovo napisał:

Różnią się mocą. 4t mają przeważnie ok 1,5km mniej. Niby nie dużo ale przy mocach rzędu 3,5km a 5km...różnica jest.

Różnie to bywa, np:
- Kymco Agility 50 4T, 3,6 KM
- Kymco Agility RS 2T, 3,5 KM

- Zipp Quantum R 2T, 4 KM
- Zumico Eos 4T, 4,2 KM

- Motobi Orlik II/Sowa II 4T, 4,6 KM
- Keeway F-act Evo/RS 2T, 3,5 KM

Robertonos napisał:

Według mnie jedyną rzeczą na minus w 2T jest trochę większe spalanie,ale nie jest to jakaś ogromna różnica.Natomiast wszystkie inne sprawy są na plus względem 4T.Moc,szybkość,przyspieszenie i w razie awarii silnik 2T to prawie bułka z masłem,czego nie powiem o 4T-tam już trzeba trochę podłubać i się znać.Ja mam odblokowaną Kymco Vitality 2T,bez żadnych przeróbek i wydech standard.Leję mu olej Castrol Racing i śmiga mi na prostej licznikowe 80km Vmax.Ciekawy jestem jaki 4T seria odblokowana,bez zmian w silniku tyle śmiga?.Tylko niech mi tu właściciele Aeroxów,czy innych Aprilli nie pisali że im 4T tyle śmiga-bo to wiadomo.Tyle że to są skuty po 10-12 tyś. za nowy. SZEROKOŚĆ!

Kolego, powiedz szczerze, ile przejedziesz kilometrów na pełnym baku, jadąc non-stop owe 80km/h? Jestem przekonany że po 90km lub wcześniej brakuje paliwa (o ile silnik się nie zatrze).
Ja śmigałem Agility 4T non-stop 100km ze stałą prędkością 70km/h i przy takim stylu jazdy spalał 2,5/100. Silnik nie zatarł się i śmiga do dziś ;)
P.S Aeroxy i Aprille, to 2T ;)

leon000 napisał:

Napiszcie proszę coś więcej o Kymco B&W i o Zipp'ie Quantum R Rozumiem, że to dwie maszyny z różnych segmentów
Sprawdzałem na stronie producenta Cena 7.500 to raczej górna granica
Zakup 2 skuterów nie wchodzi w rachubę.
Pisząc o tym że cena nie gra roli nie miałem na myśli braku limitu
W końcu mam oszczędzić na jeździe autem.
Także Yamahy, Aprilie i inne top marki odpadają.

B&W wiadomo od Kymco, ale model trąci już myszką, produkowany jest ok 10 lat. W wersji 50cc, legitymuje się w prawdzie mocą 5,9 KM ale jest ciężki jak krowa i tej mocy nie widać, za to widać jak szybko wysycha w zbiorniku.
Zipp Quantum R, nie należy do tak cenionych marek jak Kymco, ale ten konkretny model można polecić. Ma większe koła 13", dwie tarcze hamulcowe i duży schowek pod wygodną kanapą. Obecnie fabryczna szyba w standardzie i kufer gratis. Nowatorskie, ciekawe wzornictwo i cena w porównaniu do B&W moim zdaniem decyduje o przewadze tego skutera.

Pietro i wierz dalej w dane z allegro itp. tam podają co na 2 aukcji inne parametry dla tego samego skutera :D. Nigdy 4T 49cc, nie będzie mocniejsze od 2T 49cc. Co do tematu to polecam autorowi Sym Jet Euro X lub jego nowszą wersję Jet Sport, to naprawdę solidne sprzęty :). Kymco idzie już do lamusa :D. Pozdrawiam!

Mystek napisał:

Pietro i wierz dalej w dane z allegro itp. tam podają co na 2 aukcji inne parametry dla tego samego skutera :D. Nigdy 4T 49cc, nie będzie mocniejsze od 2T 49cc. Co do tematu to polecam autorowi Sym Jet Euro X lub jego nowszą wersję Jet Sport, to naprawdę solidne sprzęty :). Kymco idzie już do lamusa :D. Pozdrawiam!

Pokaż cytat w którym napisałem, że dane pochodzą z allegro? Kolego skuterami jeżdżę od 1985 roku, a motorowerami legalnie od 13 roku życia i co nieco wiem na ten temat. Nie potrzebuję grzebać w necie, żeby komuś coś doradzić.
Nigdy nie mów nigdy ;)

leon nie rob jaj,to dzisiaj 13 latki z swoimi dziewczynami smigają na 50 a ty chcesz tym do pracy? czy nie lepiej i madrzej juz cos takiego http://moto.allegro.pl/skuter-sym-gts-125-i2274877013.html nie musi byc uzywka moze byc nowka ale to juz jest wygoda chcesz nówke jest nówka http://otomoto.pl/sym-joyride-125-duzy-miejski-skuter-kask-M3137871.html pomysl zanim kupisz dwa albo trzy razy a uwierz wciągnie cie to , i bedziesz co roku kupował mocniejsze i szybsze - takie jest życie

Pietro to co podałeś wyżej to prawdopodobnie bzdury z neta, nie ma bata by 4T miało więcej konia niż 2T, jeszcze jakies np:139QMB pfff;). Bez jaj.