Nowy motorower do 4000zł

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Nowy motorower do 4000zł

Ten temat zawiera 11 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Ryglos Ryglos 6 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 12 postów - 1 przez 12 (z 12 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #44578
    Zdjęcie profilowe marcin0915
    marcin0915
    Użytkownik
    • Postów: 165

    Pytanie o waszą opinię na prośbe znajomego, więc krótko, zwięźle i na temat 😉 :

    A więc znajomy szuka nowego motoroweru (o budowie i wyglądzie motocykla, czyli np kymco nexxon odpada) do 4000zł. Ma to być 4-suw, lecz w tej cenie nowego 2T i tak się nie znajdzie… Aha, i bym zapomniał, ma to być „przygotowanie” pod motocykl, więc w grę wchodzi tylko skrzynia 1-N-2-3-4 (chyba nie muszę tłumaczyć).

    Czyli tak na podsumowanie chodzi głównie o wasze opinie na temat takich wynalazków jak gb motors street, zipp neken, romet zetka itd. oraz o to, który waszym zdaniem będzie najlepszy

    P.S. Znajomy nie chce zakładać tutaj konta, tylko poprosił mnie o napisanie tego postu, więc jak nie chcecie, to mu nie odpisujcie ;p

    #44603
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 789

    powiedz „znajomemu” że gb motors, barton fighter, zipp neken i inne z silnikiem 139FMB mają skrzynię w układzie N-1-2-3-4. Zetka ma chyba normalnie.

    Router WS 50 2013
    #44614
    Zdjęcie profilowe marcin0915
    marcin0915
    Użytkownik
    • Postów: 165

    Jakoś sobie poradziliśmy ;). A więc jak by ktoś szukał nowego motoroweru z biegami, to mogę podzielić się swoim ubogim, lecz wszechstronnym doświadczeniem ;).

    Sprawę wyboru motoroweru zaczęliśmy od zbadania rynku ;). A więc spisaliśmy nowe motorowery, które można wyhaczyć za mniej ni 4000zł dzieląc je na kategorie. I tak:

    Motorowery stylizowane na klasyki (ich nie opiszę, ze względu na brak zainteresowania w/w znajomego):

    *Zumico GR200
    *Benzer WS

    Druga kategoria to klasyczne nakedy:

    *Barton Fighter
    *Benzer Aston
    *Benzer Shaft
    *Benzer YANKEE
    *GB Motors Street
    *Romet Zetka
    *Router WS 50
    *Zipp Manic
    *Zipp NEKEN
    *Zumico GR500
    *Zumico GR600

    Tutaj można doliczyć jeszcza nakedy mniej klasyczne (z przednią lampą w kształcie jajka i obudowanymi zegarami):

    *Barton TZR
    *Benzer GSR

    Trzecia kategoria, to nakedy z owiewką:

    *Barton Sprint
    *Ferro 901
    *Junak 901

    I czwarta, ostatnia to klasa super sport ;p:

    *Zipp Pro 50
    *Junak 901 sport

    Drugim z warunków, następnym za ceną była skrzynia biegów o układzie 1-N-2-3-4. I w ten oto sposób pożegnaliśmy się z:

    *Benzer Yankee
    *Zipp Manic

    *Ferro 901
    *Junak 901

    *Junak 901 sport

    Przy oglądaniu motorowerów znajomemu zwrócił uwagę w niektórych przypadkach na brak ramy pod silnikiem. Powiedział, że ani to ładnie nie wygląda, ani nie chroni silnika w razie pęknięcia ramy ;p. I tutaj pożegnaliśmy się z:

    *Zumico GR600
    *Barton Sprint

    A więc za cenę do 4000zł możemy kupić motorower o budowie motocykla, skrzyni w układzie 1-N-2-3-4, ramie pod silnikiem ;). Są to:

    *Barton Fighter
    *Benzer Aston
    *Benzer Shaft
    *GB Motors Street
    *Romet Zetka
    *Router WS 50
    *Zipp NEKEN
    *Zumico GR500

    *Barton TZR
    *Benzer GSR

    *Zipp Pro 50

    Ze względu na odległość od serwisu odpadły:

    *Ferro
    *GB Motors

    Więc znajomy zastanawia się nad wyborem między:

    *Barton Fighter
    *Benzer Aston
    *Benzer Shaft
    *Romet Zetka
    *Router WS 50
    *Zipp NEKEN
    *Zumico GR500

    *Barton TZR
    *Benzer GSR

    *Zipp Pro 50

    I będzie to wybór tylko i wyłącznie ze względu na detale stylistyczne, gdyż wszystko co wymieniłem, to jest „to samo g***o, tylko inaczej w betoniarce urobione” ;). Myślę że w ten sposób komuś pomogę i przepraszam, że się tak rozpisałem, ale wiem ile czasu zajęło mi spisanie, znalezienie i potwierdzenie w/w informacji 😉 więc może komuś ułatwię sprawę wyboru.

    #44722
    Zdjęcie profilowe marcin0915
    marcin0915
    Użytkownik
    • Postów: 165
    #44726
    Zdjęcie profilowe Ryglos
    Ryglos
    Użytkownik
    • Postów: 2 527

    I myślę, że dobrze zrobił. Też mi się on podoba ;D

    _______________________________________

    Derbi Senda X-Treme 2008r.

    #44812
    Zdjęcie profilowe klekocix
    klekocix
    Użytkownik
    • Postów: 485

    marcin0915 napisał:

    (…)
    A więc za cenę do 4000zł możemy kupić motorower o budowie motocykla, skrzyni w układzie 1-N-2-3-4, ramie pod silnikiem ;). Są to:
    *Barton Fighter
    *Benzer Aston
    *Benzer Shaft
    *GB Motors Street
    *Romet Zetka
    *Router WS 50
    *Zipp NEKEN
    *Zumico GR500
    *Barton TZR
    *Benzer GSR
    *Zipp Pro 50
    Ze względu na odległość od serwisu odpadły:
    *Ferro
    *GB Motors
    Więc znajomy zastanawia się nad wyborem między:
    *Barton Fighter
    *Benzer Aston
    *Benzer Shaft
    *Romet Zetka
    *Router WS 50
    *Zipp NEKEN
    *Zumico GR500
    *Barton TZR
    *Benzer GSR
    *Zipp Pro 50
    (…)

    Tutaj chciałbym się wtrącić ze swoim pytaniem.
    Czy mógłbyś Kolego opisać, który z tych motorowerów jest największy? Mam 180cm wzrostu i 100kg wagi więc na niektórych na pewno będę wyglądał jak na motorynce, do tego nogami uderzać w kierownicę (miałem okazję przymierzyć się do GB Street i bodajże Router WS50).
    Pamiętam, że siadałem również na Benzer Aston i Junak 901 i te motorowery pasowały w sam raz (wtedy jeszcze nie interesowałem się jaka tam siedzi skrzynia biegów).
    Który jeszcze z motorowerów ma dużą ramę?

    Pytanie jeszcze o Romet Zetka 50, czy on rzeczywiście ma takie szerokie opony w porównaniu z konkurencją? Tak wynika z aukcji na allegro, ale tam piszą o Zetkach 50/125, więc może zdjęcie jest od 125?

    #44818
    Zdjęcie profilowe marcin0915
    marcin0915
    Użytkownik
    • Postów: 165

    na 2 pytanie mogę odpowiedzieć od razu:

    Romet Zetka 50 oraz Zetka 125, jest to dokładnie taki sam model różniący się tylko pojemnością silnika (jak w nazwie), oraz skrzynią biegów: w 50ccm są 4, natomiast w 125ccm 5 biegów. Nawet w zetce 50 licznik jest (z lenistwa projektantów ;p) wyskalowany do 120km/h, więc nawet po tym widać, że niczym się nie różnią ;).

    Natomiast co do pierwszego pytania, to nic prostszego. Z tego co mówisz, to na m. in. Benzerze Astonie i Junaku 901 siedziało ci się dobrze, więc wstukujesz w okienku u „wujka Google” Junak 901 wymiary, zapisujesz i później porównujesz z innymi, znalezionymi w ten sam sposób. Inaczej nie jestem ci w stanie pomóc.

    Jak sobie jednak nie poradzisz, to podaj modele, które ci się podobają, a pomogę/pomożemy ;).

    #44829
    Zdjęcie profilowe klekocix
    klekocix
    Użytkownik
    • Postów: 485

    marcin0915 napisał:

    na 2 pytanie mogę odpowiedzieć od razu:
    Romet Zetka 50 oraz Zetka 125, jest to dokładnie taki sam model różniący się tylko pojemnością silnika (jak w nazwie), oraz skrzynią biegów: w 50ccm są 4, natomiast w 125ccm 5 biegów. Nawet w zetce 50 licznik jest (z lenistwa projektantów ;p) wyskalowany do 120km/h, więc nawet po tym widać, że niczym się nie różnią ;).
    Natomiast co do pierwszego pytania, to nic prostszego. Z tego co mówisz, to na m. in. Benzerze Astonie i Junaku 901 siedziało ci się dobrze, więc wstukujesz w okienku u „wujka Google” Junak 901 wymiary, zapisujesz i później porównujesz z innymi, znalezionymi w ten sam sposób. Inaczej nie jestem ci w stanie pomóc.
    Jak sobie jednak nie poradzisz, to podaj modele, które ci się podobają, a pomogę/pomożemy ;).

    Nie wiem czy znajdę takie dane jak „wysokość od ziemi do siodełka”, „szerokość siedziska” czy „odległość od siedziska do kierownicy” ale warto spróbować 🙂

    A na poważnie – poszukam w ten sposób. Jakie przebiegi robią te silniki bez remontu przy normalnym traktowaniu bez szaleństw?

    #44830
    Zdjęcie profilowe marcin0915
    marcin0915
    Użytkownik
    • Postów: 165

    Motorowery chińskie, więc tak na prawde, to nikt nie może cie zapewnić, że wogóle odpali zaraz po zakupie ;).

    A tak na serio, to jeżeli trafisz na bezawaryjny egzemplarz, to pewnie po 10 000 / 15 000km będzie potrzebny szlif cylindra, a po 15 000 / 20 000km nowy silnik.

    Ale pamiętaj, że to jest najbardziej optymistyczna wersja, czyli bez żadnych awarii, wliczająca tylko zużycie sprzętu…

    #44838
    Zdjęcie profilowe klekocix
    klekocix
    Użytkownik
    • Postów: 485

    marcin0915 napisał:

    Motorowery chińskie, więc tak na prawde, to nikt nie może cie zapewnić, że wogóle odpali zaraz po zakupie ;).
    A tak na serio, to jeżeli trafisz na bezawaryjny egzemplarz, to pewnie po 10 000 / 15 000km będzie potrzebny szlif cylindra, a po 15 000 / 20 000km nowy silnik.
    Ale pamiętaj, że to jest najbardziej optymistyczna wersja, czyli bez żadnych awarii, wliczająca tylko zużycie sprzętu…

    Ja się nie „napalam” na ten sprzęt, tylko jako ciekawostka – ostatnio rozmawiałem ze sprzedawcą skuterów SYM. Pytam się o Orbit’a 50 4T jakie przebiegi te skutery wytrzymują? A on na to, że ma taki jeden egzemplarz, który w ciągu 2 lat bez awarii przejechał 6tyś km! Jakoś nie zwaliło mnie to z nóg, mój chiński wynalazek również w ciągu 2 lat przejechał 6500km 🙂

    To, co powiedział dobrze świadczy o chińczykach, czy źle o SYMach?

    Wracając do tematu – spodziewałem się przebiegu ok. 15-20 tyś do naprawy głównej…

    #44841
    Zdjęcie profilowe marcin0915
    marcin0915
    Użytkownik
    • Postów: 165

    to tylko źle świadczy o mechaniku 😉

    A 6000km w 2 lata to ja zrobiłem rowerem z tesco za 449zł…

    #44852
    Zdjęcie profilowe Ryglos
    Ryglos
    Użytkownik
    • Postów: 2 527

    Raczej to świadczy o niedokształceniu sprzedawcy…

    _______________________________________

    Derbi Senda X-Treme 2008r.

Oglądasz 12 postów - 1 przez 12 (z 12 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: