Nowy markowy skuter 125 ccm do kilkunastu tysięcy – co polecacie?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Nowy markowy skuter 125 ccm do kilkunastu tysięcy – co polecacie?

Ten temat zawiera 63 odpowiedzi, ma 16 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 2 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 64 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #164969

    rafiklegia
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Witam serdecznie,

    Jako że przymierzam się do zakupu nowego skutera bardzo proszę o porady. Swoim chińczykiem przejechałem już 45 tys.km tak więc czas na zmiany 🙂 Liczę na to że ustawa o 125 przejdzie i dlatego planuje zakup właśnie 125-tki. Chcę to zrobić teraz gdyż wiadomo że po jej wejściu dostępność pojazdów się drastycznie zmniejszy a i ceny mogą pójść w górę…
    Skutera używam na dojazdy do pracy ok. 22 km do centrum warszawy. Tak więc spalanie jest oczywiście bardzo ważne.
    Planowałem zakup Kymco Agility City 125 w cenie 6300 ale jakiś taki brzydki mi się wydał. Mogę pozwolić sobie na znacznie droższy skuter tylko czy jest sens. Interesuje mnie oczywiście też eksploatacja i dostępność jak również ceny części zamiennych.
    I tak co sądzicie o :
    Honda pcx 125 – cena około 12 tys. Podobno już jej w polsce nie będzie – tylko 150cm
    Aprilia sr max 125 – 17 tys. – marzenie 🙂
    Gilera Runner sp 125 – 18 tys.
    Sym Gts 125 – 12500 ys.
    Peugeot City Star 125 – 15500 tys.

    #165000

    rafiklegia
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Czy ktoś ma ewentualnie jakieś informacje odnośnie wycofania Hondy PCX w wersji 125 cm z polskiego rynku ?

    #165003
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 232

    Mam podobny jak Ty dylemat. Spośród wymienionych modeli rozważałbym między Hondą PCX, Sym GTS 125i oraz Aprilią SR MAX 125. Gilerę Runner bym odpuścił, bo nie jest to duży skuter, a cena wygórowana jak na 125. Peugeot Citystar ma z kolei malutkie kółeczka, bodajże obie 13”, dlatego na nasze drogi troszkę ryzykowne.

    Najbardziej oczywiście kusi Aprilia SR MAX 125 i jeśli masz tyle gotówki poważnie bym się nad nią zastanowił. Wykonana jest bardzo dobrze, dodatkowo ma system ogrzewania i jeśli się nie mylę, to licznik spalania jak w Gilerze Nexus (ta ostatnia informacja do weryfikacji u dealera). Wadą jest brak ABS za taką kasę. Moc maksymalna największa możliwa jak na 125 (15 KM), ale i wagowo maszyna chyba jest największa z wymienionych, co może mieć wpływ na jej zwrotność. Z przodu 15 cali koło, z tyłu 14, co jest dużym plusem.

    Pewną alternatywą dla niej może być SYM GTS 125i, najlepiej w wersji START&STOP ABS (nie EVO!). Ma ledowe światła, lampy przewciwmgłowe, gniazdo USB i 12V, duży jak w Aprilii schowek pod kanapą. Ma również ogrzewanie i gabarytowo (760 mm szerokości) da radę w korkach raczej bez problemu. Koło z przodu 14”, a z tyłu 13”, więc też ujdzie. Tu masz ładny filmik z jazdy tym SYMem oraz ogólną prezentacją ze starym szlagierem TIME BANDITS – ENDLESS ROADS w tle:

    Honda PCX to najbardziej budżetowa, ale zarazem najbardziej zwrotna i ekonomiczna pozycja. Ma standardowo system START&STOP (w SYMie tylko w wersji bogatszej) i oba koła 14 cali. Nie ma ABS, ale na pocieszenie CBS czyli zintegrowany system hamulca tylnego i przedniego po wciśnięciu lewej klamki. W zasadzie to taki MIDI-MAXI SKUTER. O ogrzewaniu można zapomnieć, dwa kaski też nie wejdą i trzeba dokupić kufer dodatkowy. Jednak jej cena, zużycie paliwa, lekkość i zwrotność kusi. Do tego nie powinno być problemu z częściami do niej w przeciwieństwie do SYMa. Części powinny być też tańsze niż u Aprilli.

    Honda Poland nie podjęła chyba jeszcze decyzji co do sprzedaży PCX 125 w 2014 r. Być może wiele będzie zależało od tego, co się teraz dzieje w związku propozycją 125 dla kat. B. Ale kilku dealerów ma chyba jeszcze 125 z 2013 r., tyle że to modele bez gniazda 12V i zegara (w 2014 r. była drobna zmiana w PCX).

    Ogólnie mam duży dylemat między PCX 125 a SYM GTS 125. A do tego jeszcze wkrótce ma być dostępna trójkołowa Yamaha TRICITY w cenie ok. 16 tys.

    http://www.yamaha-motor.eu/pl/products/scooters/new-mobility/tricity.aspx

    Z drugiej strony, mając pewną kasę zaszalałbym z Aprilią. 😉 Agility City 125 oczywiście nie bierz, bo możesz się okazać kolejnym rozczarowanym.

    #165009
    Zdjęcie profilowe pawelecm
    pawelecm
    Użytkownik
    • Postów: 358

    Widziałem test-porównanie video Hondy i Peugeota – Honda pcx ma dużo lepsze odejście od citystara. Honda jest bardzo filigranowa i ma bardzo cienkie opony. Sym może być ciekawy, aprilia i gilera wiadomo swoje kosztują. Co do agilki, to jest to dobry wybór tylko w przypadku planowanego tuningu, lub w przypadku stosowania typowo jako wół roboczy.

    #165027

    rafiklegia
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Jeżeli chodzi o hondę to mi się najbardziej podoba jej wygląd i wykonanie. W warszawie w salonie była ostatnia sztuka przed majówką zarezerwowana. Sprzedawca powiedział że będzie w polsce już tylko 150cm. A czkolwiek ogrzewanie to bardzo kusząca sprawa tym bardziej że jeżdżę w bardzo niskich temperaturach również. Nie znałem za bardzo marki Sym ale jest naprawdę ciekawa. Na stronie importera jest podane iż ma gażnik a w katalogu że wtrysk 🙂 Jest jednak dużo cięższa od
    Hondy co zapewne musi mieć wpływ na osiągi. Aczkolwiek na filmie bardzo fajnie nabiera prędkość.
    Plusem jest napewno duży zbiornik paliwa. W hondzie zaledwie 6 litrów. Nic nie ma o ABS i systemie Start&Stop.
    Dostępność części jak i serwis do Sym będzie utrudniony jakrozumiem ?

    #165046
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 232

    W Gdańsku otrzymałem podobną wiadomość co do PCX 125, ale później, jak wypłynęły sprawy z tym prawem jazdy B na 125 cm3, nie byli już tego tak pewni. Importer pewnie postąpi w zależności od popytu na ten pojazd. A coś pewnie się w tej kwestii zmieni, jeśli przejdą te propozycje. W każdym razie, jak chcesz to gdański dealer Pomirski ma Hondę PCX 125 cm3 w wersji białej, to możesz podpytać. Jakby co zawsze można skuter przetransportować, a opłata nie będzie aż tak wysoka. Na otomoto znajdziesz ją jeszcze u innych dealerów:

    http://otomoto.pl/motocykle-i-quady////2012-2013/?d=0&q=pcx%20125

    Dane techniczne dla modelu 125 z 2013 r. są odmienne od tego z 2014 – zbiornik paliwa został dla nowej wersji powiększony i zrobiono jeszcze parę modyfikacji np. LED-y itp. Ale fakt faktem – wykonanie ogólne pojazdu jest bardzo dobre. Ta Honda produkowana jest w Tajlandii, jednak w pełni trzyma poziom japoński. Popatrz za to na wykonanie Aprilii, która de facto jest konstrukcyjną kopią wycofanej Gilery Nexus. Tu masz test i komentarz do 500-tki, to możesz poczytać, w tym o jakości plastików:

    http://www.burgmania.net/index.php?option=com_content&view=article&id=734:test-gilera-nexus-500-ie&catid=27&Itemid=145&lang=pl

    Jeśli chodzi o SYM-a, to na stronie jest pomyłka. Gaźnik występował głównie w wariancie EVO, który nie ma ogrzewania. U nas niebawem będzie już nowy GTS EFI (wtrysk) i być może jeszcze wariant ABS ze START&STOP. Jakość wykonania raczej dobra i chyba wiele od japońskich nie odbiega, co zresztą ma odbicie w cenie. Niemniej z dostępnością części różnie bywa – jedne masz od razu, na inne (np. plastiki) może trzeba będzie dłużej poczekać. SYM jest cięższy od Hondy PCX, ale ma wyższą moc i osiągi wydają się być podobne. Pewnie też z tego powodu pali troszkę więcej (PCX – ok. 2,3 l, SYM – ok. 2,5 l). Stosunek mocy do masy jest lepszy w PCX, choć nieznacznie. Nie wiem jak w Aprilii, ale moc 15 KM jest pewnie wystarczająca. Aprilla / Gilera 125 na pewno palą najwięcej z tej trójki. Tak duży skuter jednak lepsze wrażenie robiłby z większym silnikiem. PCX to świetny kompromis, jednak coś za coś.

    Powiem tak: jak wybierzesz Hondę, raczej nie zawiedziesz się pod względem jakości i prowadzenia, choć musisz być świadom dość ubogiego wyposażenia i skromnego kokpitu. START&STOP jest i możesz być o niego spokojny – co więcej można go wyłączyć. Co do ogrzewania, możesz dokupić fartuch na nogi Hondy.

    SYM jest atrakcyjniejszy pod względem funkcjonalnym i dlatego spędza mi sen z powiek. Rozum podpowiada jedno, a serce drugie… Też nie wiem, na co się zdecyduję, ale jeśli Honda w takiej sytuacji wycofa swoją 125-tkę z rynku polskiego, gdy wejdą nowe przepisy, to będzie to strzał we własną bramkę.

    #165082
    Zdjęcie profilowe WodzuWGK
    WodzuWGK
    Użytkownik
    • Postów: 422

    No dobra, a jak na tle tych propozycji prezentuje się Piaggio np. model X evo 125 ? http://www.piaggio.com.pl/piaggio/Piaggio-w-Polsce/index.php?id=1401
    Ma spory bagażnik, moc 15 KM, fajnie wygląda … Warto się nim interesować ?

    Kiedyś Kymco New Dink 50 obecnie Aprilia SR Max 125 i.e.
    #165089
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 232

    To jest popularny maxi-skuter w wielu krajach europejskich. Cena katalogowa (ok. 20 tys. za 125) jednak nie zachęca. Pytanie ile chcą za model z 2013 r.?

    Powiem szczerze, że biorąc pod uwagę wygląd i funkcjonalność, wolałbym Aprilię, która ma silnik na wtrysku (u X Evo – gaźnik), nawiew ciepłego powietrza, komputerek pokładowy i większe o 1 cal opony z przodu i z tyłu. Warto dodać, że Aprilia i Gilera należą do grupy Piaggio.

    #165092

    rafiklegia
    Użytkownik
    • Postów: 14

    Jutro podzwonię po dealerach Sym i trochę popytam. Na stronie jest niby na zamówienie, ale chyba jest gdzieś model do obejrzenia. Wiadomo że plastiki w hondzie są ładniejsze ale trzeba zobaczyć na żywo. Funkcjonalność przemawia za Symem. Ciekawe co to jest za silnik. Jeżeli można bez problemu kupić części,pomijając plastiki to jest to dla mnie chyba teraz 1 wybór.

    #165094
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 232

    Nie wiem, czy ten nowy model jest już dostępny. Ostatnio jak pytałem, to wspominali coś o maju/czerwcu. Na dodatek importer zmienia siedzibę i jest problem z dodzwonieniem. Ale może ktoś z dealerów w mazowieckim coś więcej wie.

    Co do silników SYM, może ktoś inny się wypowie. Znalazłem wątek o nietypowych rozmiarach tłoka:

    http://www.skuterowo.com/forums/topic/airsal-w-gy6-sym-fiddle-2

    #165130
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Zamiast Syma zobaczcie coś z Kymco, lepsza sieć dealerska, serwisowa, dostęp do części. A jak iść po całości to Suzuki Burgman 125 🙂

    #165146
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 232

    Dla mnie wybór maxi-skutera 125 (bo o tych właściwie tu mowa) od Kymco byłby oczywisty, gdyby nie fakt, że:

    1) W Polsce nie jest oferowany Kymco Downtown w wersji 125 cm3 (być może się to zmieni po nowelizacji przepisów);
    2) Nawet jeśli by był, to Kymco Downtown ma szerokość 815 mm, podczas gdy Aprilla SR MAX – 780 mm, SYM GTS – 760 mm, a Honda PCX – 740 mm. Każdy centymetr może się liczyć przy manewrach w korku.
    3) W Kymco nie ma nawiewu ciepłego powietrza, który mają z kolei SYM i APRILLA.
    4) Ze zdjęć wynika, że Downtown 125 nie posiada wskaźnika poziomu paliwa tylko kontrolkę rezerwy.

    Plusem natomiast może być stosunek mocy do wagi: 14,7 KM i 158 kg masy własnej.

    http://www.kymco.com/product/category/Scooter/Downtown_125i/sp.asp

    Chyba że komuś wystarczą modele typu Like, Dink, czy Agility City, które występują również jako 50. Ale to już nie maxi-skutery.

    Burgman sporo kosztuje. Stylistyka super, ale w tej klasie kółeczka 13 przód i 12 tył są jednak troszkę za małe.

    http://www.suzuki-moto.pl/2014_Burgman_125_ABS.html

    #165151
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Właśnie o to chodzi by się teraz nie napalać, jak zmienią się przepisy to producenci dostosują swoje oferty. Kymco ma choćby jeszcze K-XCT w wersji 125cc. Sam wziąłbym Hondę PCX lub Aprillę SR. Jeśli w grę wchodziłyby używki to Piaggio MP3 w wersji na kat. B 🙂

    #165171
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 527

    ale dostosują też ceny. A używane też podskoczą bo wzrośnie popyt. Wiec może warto kupić teraz i przytrzymać w szopie 🙂

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #165182
    Zdjęcie profilowe Evert
    Evert
    Użytkownik
    • Postów: 232

    Trudno do końca przewidzieć reakcji rynku. Popyt na 125 może odzwierciedlić dotychczasowy trend na 50, czyli znany już dylemat „nowy chińczyk czy używany markowiec”, tyle że w wyższej pojemności. Często ludzie, jak słyszą że trzeba wydać kilkanaście tysięcy na nowy maxi-skuter, zaczynają marudzić, że za taką cenę to samochód można kupić itp. itd. Może Honda PCX za 11-12 tysięcy jest jeszcze do przełknięcia, ale Aprilla za 18 tys. czy SYM za 13-15 tys. już niekoniecznie. Wywindowanie cen przez tych importerów tylko pogorszy sprawę, a skorzystają na tym tak jak do tej pory – Junak, Romet czy Zipp. Będzie więcej Rometów Maxi. Dlatego wątpię, żeby „markowcy” nagle podnieśli drastycznie ceny w górę, chyba że duże grono lepiej zarabiających kierowców zapragnie porzucić puszkę na rzecz skutera.

    Swoją drogą uzasadnienie poprawki Polskiego Związku Motorowego było następujące: „Z uwagi na kryzys ekonomiczny, korki komunikacyjne, takie rozwiązanie byłoby słuszne”.

    http://www.pfssk.pl/pl/aktualnosci/2014-02/podkomisja-nadzwyczajna-do-rozpatrzenia-komisyjnego-projektu-ustawy-o-zmianie-1

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 64 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: