Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się

Niewiarygodne Historie UFO - ( UFO76PL :-)

Dział: OFFtopic Dodano 3 miesiące temu





  1. UFO76PL

    Mio do czwartku stoi w garażu więc zajrzałem dziś do napędu. Wyjąłem wszystko i zaniosłem do domu bo w garażu jednak jest zimno:/ Pasek wydaje się być w dobrym stanie. Sprzęgło okładziny ma jeszcze dość grube w porównaniu z oryginałem więc powinno jeszcze pośmigać. Dzwon nie jest krzywy czy przebarwiony ani jakoś zniszczony od środka. Wariator i przeciwtalerz niestety w bardzo kiepskim stanie:/ Miał duże wżery więc postanowiłem poddać go szybkiej renowacji i zobaczymy co z tego będzie:-) Na foto po lewej przeciwtalerz przed zabiegiem i potem z wariatorem po zabiegu.

    Pozostaje mi rozkręcić sprzęgło i nasmarować korektor momentu obrotowego. Może jest suchy i dlatego te piski podczas ruszania bo nie pracuje płynnie. Muszę jutro kupić smar łożyskowy i do dzieła. Tylko jak odkręcić i potem dobrze przykręcić tą wielką nakrętkę rozmiaru 38? Polecacie jakiś domowy sposób? Chyba czeka mnie wizyta w pobliskim warsztacie po prośbie, bo klucz mam a nasadkę 38 mogę kupić, ale nie mam pomysłu jak zablokować sprzęgło tak aby przyłożyć odpowiednią siłę. Pneumatyczny klucz byłby zbawieniem:-)

    Pozdrawiam - Tomek
    ( Błękitna Torpeda - SYM Fiddle III 125cc :)
    Napisano 1 tydzień temu, przez UFO76PL, Postów: 207, Użytkownik Link do wypowiedzi


  2. UFO76PL

    Próbowałem dziś kupić nasadkę 38mm ale niestety nie udało mi się znaleźć. Pojechałem zatem do pobliskiego warsztatu i za 10zł. gość odkręcił tą nieszczęsną śrubę pneumatem i potem dokręcił:-) Rozebrałem wszystko, wyczyściłem i przesmarowałem smarem uniwersalnym ( do temp +140st. ) Wszystko ogarnięte i teraz czas zamontować i sprawdzić czy ta robota miała sens. Wieczorem pewnie będzie wszystko na miejscu w Mio:-)

    Napisano 5 dni temu, przez UFO76PL, Postów: 207, Użytkownik Link do wypowiedzi


  3. Wombat

    to teraz ładnie to rozłóż, BARDZO DOKŁADNIE zetrzyj ten smar uniwersalny do 140 stopni bo to jest tam pomyłka. Wypłynie ci gnojąc pasek i dekle wewnątrz.
    Korektory smaruje się smarem grafitowym - polecam taki CX-80 z Leroy Merlin. jest chyba nawet do 600 stopni i nie płynie bo to prawie smary ^suche^.

    ____________________
    Junak 607 2T '2013 - Malossi Sport 70+

    SYM GTS 125 4T '08 prawie seria z małymi dodatkami
    ... jestem jak Xenon - iluminuje..eliminuje..
    Napisano 5 dni temu, przez Wombat, Postów: 10844, Skuterowo.com Link do wypowiedzi


  4. UFO76PL

    Heh Wombat, nie psuj mi humoru:-) Zastosowałem ten smar za radą gościa który zajmuje się tym od 10 lat więc uznałem że zna się na rzeczy... Jak rozbierałem korektor, to w środku była niemal woda a nie smar i nic nie wyciekało bo są tam uszczelniacze. Wg człowieka, nie panują tam tak wysokie temperatury i nie trzeba stosować smaru o wyższej temperaturze pracy niż zastosowałem... Nie wiem, nie znam się na tym jeszcze więc wyjdzie w praniu. W każdym razie złożyłem wszystko do kupy, wymieniłem olej na Castrol Power 1 4T10w40, podregulowałem gaźnik i pojeździłem trochę. Wszystko działa super! Nie ma już dziur podczas przyśpieszania, nic nie piszczy, jedzie jak wściekły:-) Jutro jeszcze wszystko przetestuję bo w nocy nie lubię jeździć w taką pogodę.

    Napisano 5 dni temu, przez UFO76PL, Postów: 207, Użytkownik Link do wypowiedzi


  5. Wombat

    Ten gość z ^zanim zepsujesz^ to czasem tak sobie jeżeli chodzi o wiedzę. Sam w filmie mówi że używa smaru wysokotemperaturowego do łożysk (tocznych) a to jest smar to dekli na piastach samochodu. Korektor to nie jest łożysko toczne tylko ślizgowe a same łożyska na osi są szczelne. Dlatego to smaruje się grafitem - najlepiej.
    I nie chodzi o te 600 stopni bo pewnie faktycznie 140-160 wystarczy tylko o właściwości smarujące. Aczkolwiek zapewne w 9 przypadkach na 10 nic się z tym nie stanie.

    Napisano 5 dni temu, przez Wombat, Postów: 10844, Skuterowo.com Link do wypowiedzi
  6.  




  7. UFO76PL

    Bardzo cenne uwagi na przyszłość. Kręci mnie to grzebanie w tym bzyku i brak wiedzy może czasem zaszkodzić. Mam jednak nadzieję że wszystko będzie ok a za kolejne 2 tysiące kilometrów zastosuję tam wysokotemperaturowy smar grafitowy. Na razie jestem pozytywnie zaskoczony efektami pracy, szczególnie jeśli chodzi o wariator:-)

    Napisano 5 dni temu, przez UFO76PL, Postów: 207, Użytkownik Link do wypowiedzi


  8. eadem

    Jak wariator mógł mieć wżery skoro jest z alu? Przetoczyłeś go?

    Napisano 5 dni temu, przez eadem, Postów: 2145, Użytkownik Link do wypowiedzi


  9. UFO76PL

    Wżer to złe słowo. Miał wgłębienie w 2/3 wysokości, w miejscu gdzie pasek się zatrzymywał przez zainstalowaną blokadę. Po jej usunięciu pasek nie pracował płynnie po jego powierzchni. Bardzo delikatnie go przetoczyłem wyrównując powierzchnię i teraz działa super.

    Napisano 5 dni temu, przez UFO76PL, Postów: 207, Użytkownik Link do wypowiedzi

Odpowiedz

Musisz się zalogować, żeby napisać odpowiedź.
Nie masz konta? Zarejestruj się

Dotychczas brak tagów.



Niewiarygodne Historie UFO - ( UFO76PL :-): Śledź to forum za pomocą RSS

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Kraków, Planty: Zmiany w organizacji ruchu

Kraków, Planty: Zmiany w organizacji ruchu

21 Czerwiec 2013

Rewolucja w centrum Krakowa - jednokierunkowe Planty! Tak będzie już niebawem wyglądać ruch na ulicach Krakowa. Ruch wokół pierwszej obwodnicy będzie odbywał się jednokierunkowo, przeciwnie do wskazówek zegara, od skrzyżowania ulicy Stradomskiej...

Wiadomości0 opinii

Bez kasku, za to po pijaku na skuterze

Bez kasku, za to po pijaku na skuterze

22 Kwiecień 2010

Skutery Wideo8 opinii

Test Keeway Hurricane: Dobra cena, zadowalająca trwałość

Test Keeway Hurricane: Dobra cena, zadowalająca trwałość

16 Lipiec 2010

Huraganek, bo tak jest nazywany przez posiadaczy to skuter zdaniem ich użytkowników trwały i jakościowo wyróżniający się na tle konkurencji.

Skutery Testy14 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.