Niewiarygodne Historie UFO – ( UFO76PL :-)

Dodaj nowy temat na forum

! Forum OFFtopic Niewiarygodne Historie UFO – ( UFO76PL :-)

Ten temat zawiera 271 odpowiedzi, ma 9 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe  Anonimowy 5 miesiące, 1 tygodni temu.

Oglądasz 15 postów - 226 przez 240 (z 272 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #613609
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 238

    Mio do czwartku stoi w garażu więc zajrzałem dziś do napędu. Wyjąłem wszystko i zaniosłem do domu bo w garażu jednak jest zimno:/ Pasek wydaje się być w dobrym stanie. Sprzęgło okładziny ma jeszcze dość grube w porównaniu z oryginałem więc powinno jeszcze pośmigać. Dzwon nie jest krzywy czy przebarwiony ani jakoś zniszczony od środka. Wariator i przeciwtalerz niestety w bardzo kiepskim stanie:/ Miał duże wżery więc postanowiłem poddać go szybkiej renowacji i zobaczymy co z tego będzie:-) Na foto po lewej przeciwtalerz przed zabiegiem i potem z wariatorem po zabiegu.

    Pozostaje mi rozkręcić sprzęgło i nasmarować korektor momentu obrotowego. Może jest suchy i dlatego te piski podczas ruszania bo nie pracuje płynnie. Muszę jutro kupić smar łożyskowy i do dzieła. Tylko jak odkręcić i potem dobrze przykręcić tą wielką nakrętkę rozmiaru 38? Polecacie jakiś domowy sposób? Chyba czeka mnie wizyta w pobliskim warsztacie po prośbie, bo klucz mam a nasadkę 38 mogę kupić, ale nie mam pomysłu jak zablokować sprzęgło tak aby przyłożyć odpowiednią siłę. Pneumatyczny klucz byłby zbawieniem:-)

    #613645
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 238

    Próbowałem dziś kupić nasadkę 38mm ale niestety nie udało mi się znaleźć. Pojechałem zatem do pobliskiego warsztatu i za 10zł. gość odkręcił tą nieszczęsną śrubę pneumatem i potem dokręcił:-) Rozebrałem wszystko, wyczyściłem i przesmarowałem smarem uniwersalnym ( do temp +140st. ) Wszystko ogarnięte i teraz czas zamontować i sprawdzić czy ta robota miała sens. Wieczorem pewnie będzie wszystko na miejscu w Mio:-)

    #613646
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 462

    to teraz ładnie to rozłóż, BARDZO DOKŁADNIE zetrzyj ten smar uniwersalny do 140 stopni bo to jest tam pomyłka. Wypłynie ci gnojąc pasek i dekle wewnątrz.
    Korektory smaruje się smarem grafitowym – polecam taki CX-80 z Leroy Merlin. jest chyba nawet do 600 stopni i nie płynie bo to prawie smary ^suche^.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #613651
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 238

    Heh Wombat, nie psuj mi humoru:-) Zastosowałem ten smar za radą gościa który zajmuje się tym od 10 lat więc uznałem że zna się na rzeczy… Jak rozbierałem korektor, to w środku była niemal woda a nie smar i nic nie wyciekało bo są tam uszczelniacze. Wg człowieka, nie panują tam tak wysokie temperatury i nie trzeba stosować smaru o wyższej temperaturze pracy niż zastosowałem… Nie wiem, nie znam się na tym jeszcze więc wyjdzie w praniu. W każdym razie złożyłem wszystko do kupy, wymieniłem olej na Castrol Power 1 4T10w40, podregulowałem gaźnik i pojeździłem trochę. Wszystko działa super! Nie ma już dziur podczas przyśpieszania, nic nie piszczy, jedzie jak wściekły:-) Jutro jeszcze wszystko przetestuję bo w nocy nie lubię jeździć w taką pogodę.

    #613652
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 462

    Ten gość z ^zanim zepsujesz^ to czasem tak sobie jeżeli chodzi o wiedzę. Sam w filmie mówi że używa smaru wysokotemperaturowego do łożysk (tocznych) a to jest smar to dekli na piastach samochodu. Korektor to nie jest łożysko toczne tylko ślizgowe a same łożyska na osi są szczelne. Dlatego to smaruje się grafitem – najlepiej.
    I nie chodzi o te 600 stopni bo pewnie faktycznie 140-160 wystarczy tylko o właściwości smarujące. Aczkolwiek zapewne w 9 przypadkach na 10 nic się z tym nie stanie.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #613653
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 238

    Bardzo cenne uwagi na przyszłość. Kręci mnie to grzebanie w tym bzyku i brak wiedzy może czasem zaszkodzić. Mam jednak nadzieję że wszystko będzie ok a za kolejne 2 tysiące kilometrów zastosuję tam wysokotemperaturowy smar grafitowy. Na razie jestem pozytywnie zaskoczony efektami pracy, szczególnie jeśli chodzi o wariator:-)

    #613654
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 307

    Jak wariator mógł mieć wżery skoro jest z alu? Przetoczyłeś go?

    #613655
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 238

    Wżer to złe słowo. Miał wgłębienie w 2/3 wysokości, w miejscu gdzie pasek się zatrzymywał przez zainstalowaną blokadę. Po jej usunięciu pasek nie pracował płynnie po jego powierzchni. Bardzo delikatnie go przetoczyłem wyrównując powierzchnię i teraz działa super.

    #613869
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 238

    Wyjąłem akumulator ze skutera. Czarna skrzynka z opisem YTX7A-BS 12V 6Ah. Nie wiadomo jaka firma wyprodukowała tą baterię. Domyślam się że jest to typowy akumulator kwasowo-ołowiowy bo ma specjalną nakładkę na górze:

    Są jakieś oznaczenia które mówią nam czy dany akumulator jest kwasowo-ołowiowy, żelowy lub AGM?

    #613870
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 462

    własnie te YTX, YTZ i inne takie:
    zacytuje:
    POTRZEBNA WIEDZA PRZY ZAKUPIE NOWEGO AKUMULATORA DO SWOJEGO MOTO

    AKUMULATORY TRADYCYJNE ( KWASOWO – OŁOWIOWE ):
    Akumulatory wykonane w technologii konwencjonalnej o zwiększonym prądzie rozruchowym.

    AKUMULATORY BEZOBSŁUGOWE:
    Akumulatory ołowiowo – kwasowe oznaczone kodami zaczynającymi się od YT, YTZ, YTX, które dziela sie na
    fabrycznie zamknięte ( np. YTZ10S, YT12B-4 ) oraz na uruchamiane (zalewane) w momencie montażu do pojazdu,
    zawierajace na koncu kodu litery „BS” ( np. YTX12-BS, YTZ10S-BS, YT12B-BS ). Do grupy akumulatorów ołowiowo
    kwasowych fabrycznie zamknietych należą także akumulatory o standardowym oznaczeniu YB, ale posiadajace na
    końcu kodu w nawiasie litere S ( np. YB16B (S) ).

    Kolejnym typem akumulatorów bezobsługowych sa akumulatory oznaczone kodem SLA ( Sealed Lead Acid
    szczelnie zamkniete ołowiowo – kwasowe ). Sa one szczelnie zamkniete już w fabryce, dzięki czemu moga pracować
    w każdej pozycji. Akumulatory bezobsługowe produkowane są w technologii AGM ( Absorbed Glass Matt ).
    Cały elektrolit wchłoniety jest w separatorach z włókna szklanego,
    które znajduja sie miedzy płytami akumulatora.
    LANDPORT oferuje akumulatory zamkniete fabrycznie
    ( w technologii SLA – AGM ) zastepujace akumulatory
    tradycyjne oraz akumulatory bezobsługowe z osobnym
    elektrolitem ( np. SLA12-8, SLA12-18 ).
    UWAGA BARDZO WAŻNE !!!
    Czesto zdarza sie, że nieświadomi użytkownicy usiłują po odkorkowaniu akumulatora bezobsługowego sprawdzić
    poziom elektrolitu, a nie widzac go przechylaja akumulator usiłujac wylac jego „resztki”. Sądzac, że akumulator jest
    pusty dolewają do niego wody lub elektrolitu niszcząc go bezpowrotnie. Sad

    Zalety akumulatorów bezobsługowych ( w stosunku do tradycyjnych ):
    – nie wymagaja uzupełniania wody i ciagłej kontroli poziomu oraz gestosci elektrolitu,
    – dzieki szczelnosci sa bezpieczne w eksploatacji i bezpieczne dla srodowiska,
    – przy tych samych gabarytach maja wiekszą pojemnosc i prad rozruchowy,
    – w przypadku uszkodzenia, akumulatory wykonane w technologii AGM uniemożliwiaja wyciek elektrolitu.
    UWAGA! NA TYCH KTÓRZY PRÓBUJĄ NAM WCISNĄC TAKĄ (ŻELÓWKĘ ) Smile

    Akumulatory bezobsługowe ( szczególnie bezobsługowe zamkniete fabrycznie ) bardzo czesto mylone sa
    z akumulatorami Żelowymi! Czesto jest to spowodowane niewiedza, ale jeszcze czesciej checią sprzedaży
    w bardzo konkurencyjnej cenie akumulatora niby „żelowego”. Twisted Evil

    AKUMULATORY ŻELOWE:
    Akumulator żelowy to rodzaj akumulatora bezobsługowego, ołowiowo-kwasowego z żelowym elektrolitem.
    Kwas siarkowy po wymieszaniu z krzemionka tworzy masę o konsystencji żelu.
    Zalety akumulatora żelowego w stosunku do klasycznego akumulatora bezobsługowego w technologii AGM:
    – dużo wyższa odpornosc na wstrzasy i wibracje (szczególnie ważne w pojazdach terenowych ze względu na przechyły),Czoper coś o tym wie Very Happy :friends:
    – zmniejszone samorozładowanie,
    – bardzo wysoka wydajnosc przy długich czasach rozładowan,
    – bardzo dobrze toleruje podwyższona temperature pracy,
    – pełny powrót ze stanu głebokiego rozładowania – nawet, jesli ponowne ładowanie baterii nastepuje po dłuższym
    czasie,
    – zwiekszona ilosc głebokich cykli rozładowania – ładowania

    UWAGA! CO BY NIE POPSUĆ Embarassed

    Akumulatory żelowe i AGM ładujemy tylko specjalnymi ładowarkami!
    Warunkiem uzyskania gwarancji na akumulator w terenowych motocyklach oraz ATV jest zastosowanie
    akumulatora żelowego.

    źródło: http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/jaki-akumulator,3416-25.html

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #613871
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 238

    Wombat – Jak zwykle! Szybko i na temat!:-) Dzięki! Mój zatem jest zwykłym ołowiowo – kwasowym, zalewanym w momencie montażu skutera i nie potrzebuje specjalnej ładowarki. Mam taką małą tandetną 0.3A. Jakoś sobie poradzi:-) Żonce też podładuje aku w Mio jak uda się ją złapać. Lata cały czas i nie zamierza się poddawać. Od miesiąca trzyma skuter pod biurowcem bo garaż mają w remoncie i jej aku też powoli wymaga podładowania…

    #613906
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 238

    Mam prostacką ładowarkę do akumulatorów motocyklowych max 8Ah – Biker Best BB 300. Prąd ładowania 13,6V 0,3A. Na opakowaniu napisane jest że wyłącza się po naładowaniu. Jest też zielona kontrolka sygnalizująca że akumulator jest naładowany. Coś chyba z tym automatycznym wyłącznikiem jest nie tak, albo go nie ma, bo akumulator z Fiddle naładował się w 6h, zapaliła się zielona kontrolka ale ładowarka się nie wyłączyła. Z akumulatorem Mio było tak samo:-) Wszystko z tym wynalazkiem w porządku? Możliwe że tak szybko podładowały się obydwie baterie 6Ah? Obecnie podają okolice 12.9V.

    #613907
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 307

    Jeśli aku nie były padnięte mocno, to parę godzin może starczyć. To jest przecież mała pojemność. Odczekaj i zmierz za jakiś czas napięcie na klemach.

    #613908
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 238

    Mój ładowany wczoraj a mierzyłem przed chwilą i pomiar pokazał 12.94V. Żonki odłączyłem godzinę temu i teraz miał prawie 13V…

    #613909
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 307

    Może być i prawie 13V jeśli świeżo naładowane. W każdym razie większego napięcia mieć nie będą (w każdym razie poza procesem ładowania, nie powinny).

Oglądasz 15 postów - 226 przez 240 (z 272 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie