Napięcie łańcucha w Junak`u 902

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Napięcie łańcucha w Junak`u 902

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Michalk001 Michalk001 5 miesiące, 1 tygodni temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #624775
    Zdjęcie profilowe maniomanio3
    maniomanio3
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Witam.

    Zastanawiam się, jaką żywotność ma taki łańcuch fabryczny. Pierwszy raz już po przejechaniu ze 300 kilometrów łańcuch mi klekotał o elementy ramy, co niestety słyszałem już za puźno i teraz mam nacięcie od owego. Po zimie problemu nie było, no i jeszcze przed zimą miałem przegląd po 500 kilometrach bodajże i naciągali go. Teraz mam na liczniku ponad 1100 kilometrów i znowu wisi. Może na piereszy rzut oka tego nie widać, ale jeżeli leży na ramie, znaczy że jest za luźny. Z tego co czytałem, ludzie nawet po tysiącu czy dwóch go naciągają, choć pewnie to kwestia jakości.

    Rozumiem, że jak nie mam dobrych narzędzi (bo te spod kanapy są o kant dupy potłuc) to nie powinienem brać się za samodzielne napinanie? Z tego co kojarze, to trzeba odkręcić oś koła, po równo obrócić śruby regulacyjne i koło z odpowiednią siłą dokręcić? Na gwarancji może zrobią mi to za darmo, a potem co dwa miesiące będe musiał im motor zostawiać na tydzień, żeby mi to łaskawie zrobili i to za drobną opłatą.

    Czy kupienie profesjonalnego łańcucha wysokiej jakości do chińczyka ma sens? Zastanawiam się nadal nad wymianą opon, bo na tych chińskich się na początku marca wyrżnąłem, wina moja, opon, warunków drogowych, ale powiedzmy że głównie moja, a inwestować w coś, co się może zaraz rozlecieć, to już lepiej, jakby to było możliwe, wywalić cały chiński osprzęt i wpakować jakiś japoński silnik (czyli kupić używaną lub nową yamahę czy suzuki).

    #624792
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 312

    kup dobry łańcuch. i zobacz czy tylna zębatka ma na pewno kształt koła.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #624799
    Zdjęcie profilowe maniomanio3
    maniomanio3
    Użytkownik
    • Postów: 31

    Zębatka na oko ma kształt koła, jednak zastanawia mnie jedna rzecz. Na piaście jest taki chromowany pierścień, który jak koło się kręci, to widać, że jest cholernie krzywo zrobiony (Tak jakby ktoś zepsuł koło przy produkcji i dorobił część, żeby na styk pasowała i wyglądała, jakby tam właśnie miała być), ale to akurat nie ma nic wspólnego z łańcuchem. Druga rzecz to to, że jak kurde próbowałem odkręcić koło, to kurde nakrętki się zjechały. Nie wiem, jak je przykręcili (Wiadomo, musi być porządnie dokręcone, żeby podczas jazdy się nie rozpadło), ale delikatnie użyliśmy dużej siły, aż klucz przeskoczył i po robocie. A prawą nakrętkę będzie tak czy tak ciężko odkręcić, bo jest za wydechem, więc dużego klucza dynamometrycznego bym tam nie wetknął, chyba że bym odkręcił wydech na chwilę, co nie ma sensu, lepiej dobrze dopasowany, porządny klucz płaski. Oczywiście u mechanika salonowego tego na już nie zrobią, bo jeden się rozchorował, więc dopiero po Bożym Ciele. Ale znam takiego mechanika, co za chińczyki się nie bierze, ma własny warsztat, to może załatwi jakiś dobry łańcuch i mi zamontuje (Choć może najpierw może zaproponuje mu sprawdzenie tej zębatki).

    No i taka obserwacja. Łańcuch tak już się poluzował, że dopiero po przybliżeniu się do masy dopuszczalnej (150 kg), łańcuch nie telepie o ramę.

    Jakie są konsekwencje jeżdżenia na zbyt luźnym łańcuchu? Szybsze zużycie jego i zębatki, czy coś jeszcze innego?

    #624851
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 477

    W najgorszym przypadku, jak łańcuch spadnie podczas jazdy i zablokuje przednią zębatkę to masz rozwalony silnik. Lepiej ogarnąć ten łańcuch kupując jakiś lepszej firmy (np. DID). Łańcuch dobrej jakości nie ma prawa wyciągać się po 500km, a przynajmniej nie na tyle żeby obijać się o wahacz. Ja naciągam raz na miesiąc a sam łańcuch wytrzymuje ponad 10 tysięcy km.

    Zipp Salmo: przebieg 52191km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3595km.
Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: