Motor Oil do Toros El Clasico
- This topic has 30 odpowiedzi, 9 głosów, and was last updated 11 years temu by barti98.
- AutorWpisy
- 22 lutego 2013 dnia 11:06 #106032
Witam wszystkich niedawno kupilem Torosa El Clasico 4T jest to moj pierwszy motorower no i teraz jest problem mam olej ”Motor Oil 10W40” i czy moge go wlac do Motoroweru ?? oczywiscie jest to 4T w ksiazce pisze zeby lac Synthetic 4T ale ja z braku funduszy nie jestem w stanie go zakupic a mam Motor Oil no i motorower jest mi potrzebny prawie codziennie a mam juz przejechane 300 km 🙂
Z góry dziękuję
22 lutego 2013 dnia 11:24 #106035Mineralny 10W40 nie powinien być zły 😉 Oczywiście jest trochę gęstszy, niż syntetyk, ale ja jakoś jeździłem na takim i nic się działo.
22 lutego 2013 dnia 15:56 #106067to jest tak prosty silnik że na każdym oleju będzie śmigać 😉 ja używałem różnych 10W40 Mobil , lotos , orlen lub samochodowe 15W40 najtańsze za 13 zeta i wszystko grało
22 lutego 2013 dnia 20:01 #106127Ok dzieki wielkie naprawde pomogliscie juz sie balem ze bd musial go dobrze rozepchac i na zgaszonym silniku jechac przez 5 m 😀 Jutro biore sie za robote 😀
23 lutego 2013 dnia 17:25 #106283Wiesz co ten olej tak jak koledzy napisali powyżej może być tylko ja bym ci radził pojechać do serwisu torosa i wlać olej torosa lub spytać się jaki moze byc zamiennik . Poprostu wiesz może byc tak że motorek ci długo nie pojeździ
23 lutego 2013 dnia 17:33 #106285jeśli chodzi o żywotność to wszystko zależy od stylu jazdy. u znajomego w aucie olej nie był zmieniany kilka lat i samochód dobrze jeździł aż do czasu kiedy zaczęliśmy go piłować 🙂 wytrzymał godzinę może 2 naprawdę ekstremalnej jazdy. teraz to już trup, gdyby nie ten incydent to wydaje mi się że chodziłby dalej. ale wracając do dyskusji to po 1: nie ma oleju marki “toros” a zamiennik to każdy olej 10w40 jednak 139QMB to konstrukcja dość stara więc na 15W40 też chodzi bardzo dobrze.
23 lutego 2013 dnia 20:57 #106320Nie ma olejów toros powiadasz
http://sklep.skutery.olsztyn.pl/pl/p/OLEJ-TOROS-10W40-4T/910
23 lutego 2013 dnia 21:09 #106327o proszę 😀 a jednak, zwykły olej 10w40 może nie najlepszy lub nie najgorszy ale na pewno właściwy
23 lutego 2013 dnia 21:41 #106343A jaka klasa API i liczba TBN?
23 lutego 2013 dnia 23:22 #106360A po co to komu potrzebne 😀 ?
24 lutego 2013 dnia 12:11 #106403Bo motorek może długo nie pojeździć. Było tu już wałkowane – jeśli nie ma nic w instrukcji pojazdu to stosujemy olej o klasie API SG lub niższej. Lepsze oleje wypłukują zanieczyszczenia i krążą one w układzie. Ale niech każdy zrobi jak chce…
24 lutego 2013 dnia 13:40 #106418dobrze wiedzieć 😉 przecież w 139QMB nie ma filtra oleju. tylko że o tych liczbach api lub sg prawie nikt nie wie
24 lutego 2013 dnia 15:08 #106432W elClasico jest silnik 139fmb a nie qmb.
24 lutego 2013 dnia 16:13 #106446NWM naprawde ale wlalem Motor Oil i smiga niemilosiernie jezdzi jak glupi biegi lzej nawet wchodza:) tylko nwm czemu ale go muli ale to juz ma tak od kiedy go kupilem podejrzewam ze zle wyregulowany gaznik bo kupilem go od dziadka a on ma 80 lat i bal sie tym jezdzic a wnuczek czy ktos mu tam kupil ale biedny dziadek sie boi jezdzic a nie oszukujmy sie toros niedosc ze jest lekki to jeszcze jak na 50ccm to jest dosc zrywny 🙂
24 lutego 2013 dnia 22:08 #106504Witam kolejnego posiadacza, Clasica.
Co do oleju to różnice są zauważalne w wysokich temperaturach otoczenia. Olej syntetyczny lepiej odprowadza ciepło i przez to silnik jest lepiej chłodzony. Ja lałem od nowości Motul syntetyk 10w 40 i po zalaniu Orlenowskiego półsyntetyka niewielka różnice poczułem. Na wiosnę pewnie zmienię zpowrotem na Motula. Co do mulenia mój też tak czasem ma. Wydaje mi sie, że jak mu dać gwałtownie za dużo gazu to go jak by paliwem zalewa. Taka moja teoria, choć raz się tak dzieje, a innym razem nie.
25 lutego 2013 dnia 17:11 #106547Ok emilos ale ja nawet nie na gaz maxie jechalem a i tak mial delikatna gorke prawie ze nie zauwazalna ale jednak go trzymalo nwm czy to moze dla tego ze jest zimno nie lapie tak szybko swej temperatury przejechalem nim 10 km i dalej to samo aa i jeszcze jedno co zrobic kiedy jade i przyjdzie do hamowania nacisne sprzeglo i motor gasnie 🙁 nwm jesli byscie cos wiedizeli na ten temat prosze mowcie 🙂
25 lutego 2013 dnia 17:22 #106550A ssanie masz automat czy manual? 😀
25 lutego 2013 dnia 18:15 #106561SSAnie mam manualne
25 lutego 2013 dnia 19:32 #106572A więc teraz juz sam nwm co z nim zrobic pomożcie mi prosze 🙂 dostane na łeb 🙁
25 lutego 2013 dnia 19:41 #106576czasami nie zbiera ci sprzeglo(ciagnie starczy nie wiele )moze przez to gasnac
moga byc tarcze wypatrzone -skrzywione troche i to moze byc przyczyna gasniecia na wolnych i wcisnietym sprzegle
zakladam ze wolne obroty masz ok25 lutego 2013 dnia 20:52 #106600Obejrzyj świece. Może masz źle wyregulowany gaźnik. Ja swój z tydzień regulowałem. Trudne acz nie niewykonalne 🙂 . Sprawdź też luzy zaworowe. Mi się zdażyło takie zgaśnięcie może ze dwa razy na przelatane 5k km i nie mam pojęcia, co może być powodem.
Co do mulenia, to mojemu pomaga zjazd z długiej nie koniecznie stromej górki z jak największą prędkością a jak najmniejszym gazem.26 lutego 2013 dnia 14:01 #106633CEFA napisał:
czasami nie zbiera ci sprzeglo(ciagnie starczy nie wiele )moze przez to gasnac
moga byc tarcze wypatrzone -skrzywione troche i to moze byc przyczyna gasniecia na wolnych i wcisnietym sprzegle
zakladam ze wolne obroty masz okNo dobra a więc co teraz mam zrobic wymienic tarcze??
26 lutego 2013 dnia 14:04 #106634emilos napisał:
Obejrzyj świece. Może masz źle wyregulowany gaźnik. Ja swój z tydzień regulowałem. Trudne acz nie niewykonalne 🙂 . Sprawdź też luzy zaworowe. Mi się zdażyło takie zgaśnięcie może ze dwa razy na przelatane 5k km i nie mam pojęcia, co może być powodem.
Co do mulenia, to mojemu pomaga zjazd z długiej nie koniecznie stromej górki z jak największą prędkością a jak najmniejszym gazem.Ok dzieki wielkie sproboje dokladnie wyregulowac gaznik i zjechac z gorki wbije 4 i malo gazu 😀 A mam takie pytanko wymieniales moze dysze gaznika w tym Torosku jak tak to na jaka szerokosc:)
26 lutego 2013 dnia 18:35 #106687U mojego klasyka też będzie potrzebna regulacja.Motorek jest bardzo dobry tylko wkurza mnie to mulenie muszę czekać parę minut żeby zaczął jeździć.Jaki olej najbardziej też polecacie
26 lutego 2013 dnia 18:54 #106693Ja tam wlalem Motor Oil i smigam narazie i to dosyc dobrze ale na wiosne kupie ksiazkowy Toros Semisynthetic 4T 🙂
26 lutego 2013 dnia 19:11 #106697Barti nie wymieniałem w silniku nic. Poza cierpilwą regulacją nie grzebałem bo nie musiałem. Jest to jednak produkt chiński i każdy egzemplaż może mieć inne bolączki. Zdjąłem tylko osłone gumową z filtra powietrza pod siedzeniem. Ładniej warczy 🙂
Adi co do oleju to już wiele na ten temat było rozmów a co człowiek to conajmniej dwie teorje 🙂 Jedni mówią, że na oleju nie należy oszczędzać, a inni, że ten silnik na wszystkim będzie śmigał.
Mi się dorze jeździło na Motulu syntetycznym i mogę go szczerze polecić. Jedyna jego wada to cena. Na zimę zalałem orlenowskim półsyntetykiem 4T i wydaje mi się, że trochę ciężej silniczek chodzi, ale nadal jeździ 🙂
Najważniejsza jest chya jednak częstotliwość wymian.27 lutego 2013 dnia 15:58 #106769emilos napisał:
Barti nie wymieniałem w silniku nic. Poza cierpilwą regulacją nie grzebałem bo nie musiałem.
No własnie ja go wyregulowac do konca nie moge jak wezme zrobie tak ze po nacisnieciu sprzegla nie gasnie to na postoju obroty do 4 tys dochodza i juz nwm co zrobic puki co to mam zrobione tak ze nei gasnie a obroty na postoju wachaja sie miedzy 3,5 do 4 tys 🙁
3 marca 2013 dnia 13:32 #107353Witam mam pytanie gdzie mozna kupic prawy dekiel(plastki) od Toros El Clasico i w jakiej cenie. Bo ostatnio przy 7k obrotow na 3 biegu jade jade i nagle slysze ” bum i dzwiek upadajacego plastiku” tak oczywiscie odpadl mi prawy dekielek narazie skleilem go ”kropelka” ale nwm jak dlugo to wytrzyma a urwal sie tak ze srobka zostala a dekielek polecial i obok srobki byl taki wiekszy kawalek wiec skleilem go i sie narazie trzyma ale brzydko to wyglada i chcial bym kupic nowy caly dekiel, a na bak znow mi spadla czesc od ciagnika rolniczego i jest wgnieciony bak i mam pytanie ile moze on kosztowac i czy duzo roboty z jego wymienieniem
Z góry dziekuje 🙂
3 marca 2013 dnia 17:35 #107407Poszukaj tu:
http://motor-x.pl/czesci-el-clasico?vManufacturerSlug=toros
Co prawda części są raczej do Barton Ranger Classic, ale do Torosa powinny pasować.3 marca 2013 dnia 18:32 #107421Kurde emilos jak ja ci dziekuje 😀 tylko szkoda zze trzeba kupic 2 dekle bo inaczej wygladaja a koszt tego to 140 zł 🙁 no ale cuz przezyje a bak to potem sie zakupi:D dzieki wielkie jeszcze raz
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.