Uploaded with ImageShack.us Dostepny moduly na allegro sa na 2 wtyczki 4 i 2 pin ,a jedno wtyczkowe ze 5-6 pin :) Czy ktos jest mi w stanie powiedziec co robic lub jak dobrac modul :) i czy jest mozliwosc odblokowania tego ,z gory dziekuje :) Szukalem juz chyba wszedzie odpowiedzi lecz nie znalazlem.
Byłem dzis u mechanika i sie dowiedzialem ze modul kosztuje 70 zl + 40zl za dopasowanie wtykow i poprzepinanie pinow. Prawdopodobnie pojde to zobaczyc 10.06.2010 Leszek jak sie czegos dowiem lub mi sie uda :) to wzuce zdjecia modulu nowego i jak to jest zrobione :) i sprobuje tobie jakos leszek pomoc :) Pozdro :)
Raczej zobaczymy jak to bedzie do mechanika wybieram sie dopiero 10 wiec najprawdopodobniej dopiero gdzies wtedy napisze czy mam to zrobione :) ,lecz jest 2 mozliwosc dla osoby z mozliwosciami finansowymi jest na glownej stronie Inca (inter Cars) http://skutery.intercars.com.pl/ <--- dla chętnych ,jest mozliwosc kupienia orginalnego odblokowanego modulu HY50QT4-D100400 Moduł CDI (bez ograniczenia prędkości) W podpunkcie SPRINT - Elementy elektryczne. I tez zauwazylem to ale nie wiem co to jest :
Byłem dzis u mechanika i sie dowiedzialem ze modul kosztuje 70 zl + 40zl za dopasowanie wtykow i poprzepinanie pinow. Prawdopodobnie pojde to zobaczyc 10.06.2010 Leszek jak sie czegos dowiem lub mi sie uda :) to wzuce zdjecia modulu nowego i jak to jest zrobione :) i sprobuje tobie jakos leszek pomoc :) Pozdro :)
IncaSpartan powiem ci tak nie warto kupowac zadnego modulu bo to strata pieniedzy bo jak rozmawialem z mechanikiem to mi powiedzial ze kazda firma ma swoj sposob na modul cdi i na polaczenie pinow ,wiec najlepiej jak pojdziesz do mechanika kupisz tam modul i poprosisz o dobranie mozliwe ze tak jak w moim przypadku za dobranie bedziesz placil 40 zl. Bo ja tez kupywalem moduly z allegro ale to tylko wyzucanie pieniedzy w bloto. Pozdro 8)
Pisałem dziś do głównego producenta "Inca" I pytalem czy przedstawiony modul (odblokowany) bedzie pasowal do Inca Sprint i mi odpisał : Witam
Moduły HY50QT4-D100400 i HY50QT4-D100400A są modułami dedykowanymi do sprinta i mają taką samą wtyczkę, więc oczywiście będą pasować do skutera INCA Sprint.
Pozdrawiam Paweł Rostworowski Wiec prawie napewno podejdzie i bedzie dzialac :) Zamowie go 10.06.2010 I zdam wam sprawozdanie :) Pozdrawiam :D
Pisałem dziś do głównego producenta "Inca" I pytalem czy przedstawiony modul (odblokowany) bedzie pasowal do Inca Sprint i mi odpisał : Witam Moduły HY50QT4-D100400 i HY50QT4-D100400A są modułami dedykowanymi do sprinta i mają taką samą wtyczkę, więc oczywiście będą pasować do skutera INCA Sprint. Pozdrawiam Paweł Rostworowski Wiec prawie napewno podejdzie i bedzie dzialac :) Zamowie go 10.06.2010 I zdam wam sprawozdanie :) Pozdrawiam :D
Układ DC-CDI jest zasilany z akumulatora, więc musi posiadać dodatkowy inwerter DC/AC, co znacząco zwiększa wymiary modułu. Mimo tej wady, pojazdy używające systemu DC-CDI posiadają precyzyjniejszą koordynację momentu zapłonu i łatwiej uruchamiają zimny silnik. Ponadto układ DC-CDI znalazł zastosowanie w silnikach wyczynowych, w których nie ma możliwości zainstalowania alternatora lub został on usunięty, a także w silnikach modeli latających. Mała bateria akumulatorów NiCd umożliwia pracę silnika przez cały wyścig.
Ilość energii, jaką układ CDI może zmagazynować w celu wytworzenia iskry, jest zależna od napięcia i pojemności użytego kondensatora. Najczęściej oscyluje wokół 50 mJ.
A jeszcze to Często w modułach zapłonowych motorowerów stosuje się ograniczenie obrotów silnika. Ma to na celu redukcję mocy maksymalnej silnika, przez co prędkość maksymalna zostaje zmniejszona (jako uzupełnienie; głównie w tym celu stosowane są blokady w układzie napędowym). Najczęściej ogranicznie obrotów posiadają pojazdy produkowane w Azji.
W niektórych modelach spotyka się oddzielny moduł ogranicznika prędkości (tzw. speedlimiter), złożony z magnesu założonego na dzwon sprzęgła odśrodkowego w przekładni oraz cewki zbierającej impulsy z tego magnesu. Gdy moduł CDI stwierdzi, że prędkość tylnego koła (wprost proporcjonalna do prędkości dzwonu) przekroczyła dopuszczalną wartość, zapłon zostaje odcięty. W przeciwieństwie do ograniczeń na innych podzespołach silnika, ten system umożliwia sztywne i dokładne ograniczenie prędkości bez konieczności zmniejszania mocy silnika. W obowiązujących w Polsce przepisach wszystkie motorowery są blokowane do 45 km/h. Umożliwia to prowadzenie pojazdu bez konieczności posiadania prawa jazdy kategorii A.
Moduły należące do systemu CDI stosuje się również w urządzeniach gospodarstwa domowego jako zapłonniki do kuchenek i kotłów gazowych.