Moduł CDI - historia nie z tej Ziemi.

Dzisiaj podekscytowany pierwszą wypłatą wakacyjną w tym roku pomyślałem sobie "ah, kupie ten moduł do Lambrosa, będę miał to z głowy". Przejechałem się do Piekar Śląskich do filii sklepu w którym kupowałem skuter, zapytałem czy mają na stanie owy moduł. Usłyszałem dość jak dla mnie dziwną odpowiedź, a mianowicie : "do tego skutera modułu nikt nie posiada w Polsce, jedynie my możemy przerobić Panu moduł na odblokowany". Zaciekawiony tą bajką drążyłem temat i zapytałem "dlaczego,jak,jakim cudem?" Odpowiedź była też dość bajkowa : "Tylko my w Polsce odblokowujemy moduły z Lambrosa, koszt - 240zł (!!). Tylko my je rozblokowujemy ponieważ zapłaciliśmy spore pieniądze pewnemu elektrykowi, który przerobił ten moduł na odblokowany". Nigdy w życiu o czymś takim nie słyszałem jak i nie czytałem. Siedząc dziś na przerwie w pracy myślę sobie tak o tym aż w końcu zadzwoniłem do Tarnowskich Gór - główny warsztat i sklep gdzie kupowałem swoją Ince. Tam znów usłyszałem,że moduł sprowadzają co się kompletnie nie trzyma kupy z tym co mówił Pan z Piekar. Zapytałem o cenę, a Pan powiedział, że nie jest pewien ceny i żebym zadzwonił do niego około 14;00 i powie mi czy będzie mieć go dziś czy nie. 14;00 - dzwonie. Usłyszałem "oddzwonie do Pana, bo jeszcze nie dał mi kolega (pan z piekar) znać czy będziemy mieć ten moduł dziś czy nie. Myśle sobie ok, poczekam, może zadzwoni, a może spławił mnie. godzina 15 - telefon. I oto takie słowa Pana z Tarnowskich Gór : "nie sprzedajemy modułów bo ich nie mamy (przed godziną mieli ;) ) , ale samo rozblokowanie modułu, zdjęcia blokady na wariatorze nic nie da bo to nie wszystkie blokady, ale nie mogę Panu powiedzieć jakie jeszcze są, a nie są to zwężka na tłumiku-bo jej po prostu nie ma i nie jest to gaźnik." Drążąc temat usłyszałem, że muszą zmienić 'elektryke' (?!). Nic więcej nie chciano mi powiedzieć. Koszt - 180zł.

Co Wy na to? :)

Cześć.pomyśl tylko, jaka to żyla zlota ta WIEDZA.A w serwisach nikt za darmo jej nie sprzeda, chyba że przypadkiem.Nie przejmuj się i nawijaj kilometry.m

Ale kiche wciskają hahahaha. Nie mają modułów - a na allegro pełno jest odblokowanych, do 2T i 4T. Próbują naciągnąć na "tuning" za kosmiczne pieniądze. 240 zł za wymianę CDI wartego ze 40 zł.

ja uslyszalem dokladnie to samo wczoraj lecz powiedziano mi najpierw 250zl a potem 210 zl tez mam lambrosa i modul oraz pierscien z wariatora nie wiele daly ;/ tez sie pytalem jakie sa jeszcze blokady to ch*j mi nie chcial powiedziec dopiero jak spytalem za ile to wszystko wiedzialem. to sa naciagacze tyle u nich kasy wywalilem i ten skuter dalej nic nie jedzie

a i modul odblokowany znalazlem na allegro cena 100zl i dziala ale kolo z serwisu powiedzial ze modul mi nic nie da jest myk elektroniczny i cena zdjecia tej blokady 210 zl

ciekawe jaki to myk hahaha. Pewnie to "myk" w stylu różowego kabelka, nic innego prócz modułu i czujnika na dzwonie się nie stosuje...

Najlepiej samemu sprawdzić co tam może być..

Złodziej na złodzieju i tak się robi cała banda...

jak to wyglada z tym czyjnikiem na dzwonie?

Są moduły posiadające dodatkowo rezystor na wejściu cewki impulsowej - przy przekroczeniu pewnych obrotów (powiedzmy 7000 rpm) napięcie za rezystorem przekracza 0.7V a to wystarczająco by otworzyć tyrystor który z kolei przerwie obwód i iskra się nie pojawi.

Jedynym sposobem na zdjęcie tego jest wyciągnięcie modułu z żywicy i wydłubanie tego rezystora. Praca żmudna i nie koniecznie musi się udać. Nie można podać też zbyt dużego napięcia by spalić rezystor ponieważ taki rezystor będzie miał dużo mniejszą rezystancję.

Kymco i niektóre Hondy posiadały w swoim module kabelek który był połączony z tym rezystorem. Po jego przecięciu maksymalne obroty oraz jakość iskry poprawiały się.

Być może wystarczy sprawdzić wiązkę elektryczną wychodzącą z silnika i dopasować ją do zwykłego modułu.

U mnie w Piaggio trzeba było samemu odblokować moduł.Dzięki katalogowi znalezionemu w internecie dowiedziałem się,że trzeba naciąć moduł.Od środka wygląda to tak:

http://img33.imageshack.us/img33/2838/cdiontgrensuitlegjpg696.png

Oczywiście ja tylko naciąłem małą szczelinę.A nie wiem czy da się tak odblokować w innych skuterach.

mi sie serio wydaje ze nie o modul chodzi. mam taka kontrolke na liczniku (overspeed) i jak rozkula sie do 7 tys to sie wlancza a np. jak go dam na stopke centralna i otworze na maxa to przy ponad 9 tys sie nie wlancza jak to mozliwe?

Może ogranicznik mierzy prędkość przez linkę do licznika?

no calkiem mozliwe. ale dziwne, bo jednak 2t to powinien bez problemu 9 tys krecic co nie? a nawet na centralu 9tys to z taka bieda wchodzi...

No nie. Jeśli to seria to 9000 rpm to bardzo dużo dla 2T. Nawet skuter z tak małym skokiem tłoka ma problemy z utrzymaniem takich obrotów ponieważ jego wydech jest strojony znacznie niżej. Są oczywiście maszyny które uzyskują dużo wyższe obroty ale za to nie pracują poprawnie przy niskich obrotach przez co zaczynają dużo palić.

Przykładowa Cagiva Mito kręci się do 14 000 rpm ale gdy nie działają zawory wydechowe (są zamknięte) kręci się do 7 rpm a gdy są stale otwarte motocykl słabo przyspiesza przy niskich obrotach.

kozel13 napisał:

no calkiem mozliwe. ale dziwne, bo jednak 2t to powinien bez problemu 9 tys krecic co nie? a nawet na centralu 9tys to z taka bieda wchodzi...

Mój 2T wchodzi na 11 tys. na centralnej bez jakiś specjalnych trudności. Bez tuningu ;)

Degename, mój skuter, kingway barracuda, na serii wchodzi na 10 - 11tys. na spokojnie. Więcej może by i wszedł, ale na tym kończy się mój licznik xD A jeśli go odpalę, to normalnie pracuje na obrotach około 2 tys.

A skąd wiadomo,że licznik dobrze pokazuje obroty ? :>

Pisałem już o tym statorze - kozel13 zapytaj gościa ile będzie kosztować wymiana statora, ciekawe czy powiedzą ci również 210zł bo to właśnie owy stator wymieniają. A jeśli dobrze kojarze to Ty również kupowałeś Lambrosa w MotoArgo w Tarnowskich Górach - to właśnie Ci goście tylko że w 'filii' w Piekarach Śląskich takie kity cisnęli :D

Silnik 2t przekraczający 10 000 rpm na serii? Seryjny Speedfight 2 nie przekracza 8500 rpm. Te obrotomierze nie działają prawidłowo powyżej 5000 rpm. Mój w 4T wykręca się na ponad 16 tys :P A ma blokadę na 8000 rpm.

wlasnie narazie nie mam kasy ale w piatek chyba bede juz mial to dzwonie do nich i zapytam. A Tobie na miejscu to zrobili bo ja nie chce znowu zostawiac mojego skuta bo zas tydzien go nie zobacze tak jak ostatnio jak z wariatora blokade sciagali... ;/