moc pradnicy 50cc 4t?

Witam. Pytanie jak w temacie, jaką moc ile Watt generuje prądnica występująca w zipp pro 50gt ( jest to przecietni silnik 50cc 4t) Pytam dlatego, że chcę wiedzieć jakie maksymalnie mocne żarówki mogę zastosować, ponieważ na tych 2x 18w hs1 standardowych nic nie widzę gdy jadę wieczorem, Sama moc żarówek by wystarczyła gdyby nie specyficzny układ odbłysników lamp.

6-cio cewkowa prądnica w starannym wykonaniu powinna dawać około 85W łącznie z czego około 60-65W na światła (cewka oświetlenia) i reszte czyli około 20W na ładowanie i zapłon.
Niestety niektóre potanione wykonania z chińczyków dają tylko około 45-50W z czego około 20-25W na lampę.

A np 8-cewkowe rozwiązanie w Minarelli (Yamaha) daje nawet 110W ale zalecają nie obciążać ich bardziej niż na 80%

Podpinam sie do tematu. sam jestem ciekaw czy mozna wlozyc sama h4 55w bo wyglada tak samo jak hs1 35w.
Duzo jezdze w nocy wiec kupilem xenon hs1 ale poza tym ze swieci na bialo to widocznosc nie wzrosla.

bo tam xenon to jest tylko w nazwie po to żebyś kupił. No i zadziałało. Ta żarówka miała się głownie sprzedać a nie świecić - wiec już jakby swoje przeznaczenie spełniła.

No wlasnie kazda zarowka z barwionym na niebiesko szklem ma zawsze slabsza wydajnosc, jeszcze ja osobiscie myslalem nad ledami, mam jeszcze inny plan, ze po prostu umieszcze gdzies drugi akumulator i z niego będą swiatła bo to jest strach w nocy jezdzic widocznosc na dlugich to gora 5m i to jeszcze przy zerowym oswietleniu poboczy.

z led-ami nie jest tak łatwo. ja to robiłem u siebie w ubu skuterach i to jest do zrobienia i optyka i elektryka. możesz wyszukiwarką na forum wygrzebać.
Pierwszy problem jest taki że lampa jest dziadowska i wstawienie tam tak mocngo źródła światła jak LED (pomijam fakt że 1 na 10 modeli żarówki LED świeci dobrze - i to nie jest tania żarówka) spowoduje że bedziesz świecił do 3 pietra na wszystko a druga sprawa jest taka że prąd na lampe idzie zmienny wprost z cewki a LED potrzebuje stałego i dobrze stabilizowanego.
W SYMie to nie problem bo ma 280W alternator a i w Junaku 50cm nie było tak źle bo ma fabrycznie w przedniej lampie 2x35W HS1 świecące równocześnie - wiec przynajmniej nie miałem problemu z niedoborem prądu. Pozostało wyprostować i ustabilizowac.

Tak to prawda ze w zippie idzie przemienny z cewki, ale kazdy led (nadajacy sie bynajmiej do jazdy na drogowych i mijania a nie tylko dziennych) posiada stabilizator a nawet i nie wiem czy nie mostek prostowniczy, ale to nie problem dac przed zarowke mostek prostowniczy na jakichs mocniejszych diodach. Bede cos probowal wykombinowac, skoro juz wiem z jaka mniej wiecej moca moge sie liczyc z tej pradnicy chinskiej :wink:

niestety nie jest tak jak myślisz. ten stabilizator wbudowany w żarówki to w zasadzie kpina a prosty mostek przed nie wystarczy. do tego mostek podbije napięcie a to diody i te ich drivery zabije.
znalazłem tylko jedne żarówki led H4 fabrycznie zabudowane z prostownikiem i stabilizatorem. Niestety elektrycznie są OK ale za to świecą jak parchy.

Potrzebujesz czegoś takiego przed LED
https://pl.aliexpress.com/item/AC-to-DC-12V-2A-Buck-Converter-Step-Down-Isolation-Power-Module-Supply-Regulator/32691509666.html?spm=a2g17.search0104.3.47.2d7c38f4b4WlGl&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5711211_10313_10059_10534_100031_10103_10627_10626_10624_10623_10622_5711315_10621_5722412_10620,searchweb201603_25,ppcSwitch_7&algo_expid=eb6311e5-08ec-4b14-995b-2038ddba908a-6&algo_pvid=eb6311e5-08ec-4b14-995b-2038ddba908a&priceBeautifyAB=0

jedno na długie, drugie na krótkie. Tylko taki co ma na wejściu zakres 6-30V i minimum 2A na wyjściu a jeszcze lepiej 3A. DO tego trzeba to szczelnie zabudować ale tak żeby się solidnie chłodziło.

Tak to co napisałeś ma sens i to by było w pełni profesjonalnie zrobione, jednak gdybym dał wyżej wspominany mostek z kondensatorem filtrującym równolegle (co rzeczywiście podbiło by V) a za tym stabilizator napięcia 12V 3A , to prawnie, po tym zabiegu gdyby, Ledy się uszkodziły to na gwarancji nie powinni nawet pisnąć tyle je wymienić, ja myślałem o ledach tzw “c6” ludzie na nie narzekają bo stosują je w autach, ale w motorowerze, w który 2 żarówki łącznie dają 900 lumenów, to mogłyby zdać egzamin. Ważne aby dawały sporo światła, elektronikę w nich sam bym przerobił. W wyżej wspominanym zippie pro gt przepalały mi się przednie ledy pozycyjne, ale jak zrobiłem je na stabilizatorze napięcia to od tamtej pory jest dobrze nic się nie dzieje.

to że “ludzie coś stosują” to nie znaczy że to jest ok. Ludzie pchają żarówki “zenon”, chińskie retrofity xenonowe w stare lampy i choć mają oślepiające słońca z przodu “nie narzekają”.
Te C6 to kupa.
Nie bedą świecić poprawnie jeżeli nie zabudujesz ich w projektor - po prostu rozmiar tej diody wykracza znacznie poza punkt ogniskowej zwierciadła w reflektorze (to obszar koło 5x2mm tam gdzie w halogenie jest włókno).
Potrzebne są żarówki o takiej konstrukcji żeby ten obszar się pokrywał + jeszcze możliwość regulacji ogniskowej na żarówce gwint przy kołnierzu). I dopiero to ustawisz w DOBREJ LAMPIE a niekoniecznie chińska plastikowa lampa jest dobra i precyzyjna.
Oni produkując ja zalożyli sobie źródło światła za 350-450lm i mili w nosie jakie to ma straty na boki bo przy takiej mocy i tak nie oęlepia.
No i wsadź tam teraz 40W żarówke diodową co daje 3000lm. Masakra.

Tak świeci lampa przed kręceniem ogniskową żarówki

tak po regulacji ogniskowej

to symetryczny reflektor wiec nie ma linii załamania.

Co do typów żarówek:
Kupa

Kupa

Daje rade

to zresztą konstrukcja taka jak Philips x-treme ultinon (jedne z najlepszych do retro fitów tylko cena jest spora)

Mi osobiscie chodzi tylko o to abym ja cos widzial oslepiac nikogo nie bede bo wiekszosc drogi (7km) jade po bezdrozach a tam gdzie jade po drodze publicznej (1km) sa latarnie ze widac wszystko i moge jechac nawet na dziennych (pozycyjnych), a co Ty bys w tej sytuacji polecal zastosowac?

zrobił bym jak trzeba albo nie rusza tematu. to nie argument że tu moge, tam nie moge…itd
masz jeździć na mijania a mijania mają być sprawne. żaden skuter (oprócz 2 modeli bmw jak na razie) nie ma dziennych.

Zrobisz to dobrze to efekt jest taki:

Według mnie wszystkie żarówki które pokazałeś nie maja prawa bytu,bo świecą do okoła i nie mają przesłony, ta ostatnia moze ma sens, ale w lampie h7, napewno wiesz o których h4 c6 mowie? One wlasnie maja chip umieszczony w odpowiednim miejscu, przesłonę także, jezeli chodzi o ogniskowa, mozna ja regulowac i tez nie lubie stwierdzenia ma byc poprawnie bo ma, dla zasady, nie w moim przypadku nie odgrywa to wiekszego znaczenia wiec chodzi tylko o widocznosc. Widzialem filmy o tych zarowkach i swiecily poprawnie a marketing na pewno to nie jest bo to wiele amatorskich filmow, jedynie pod wzgledem elektronicznym nie wiem jak by sie sprawdzily, ale tak jak mowie sam moge to ogarnac. Ostatnie zdjecie efektu ciezko ogarnac dobrze gdyby bylo “za kierownicy” coz cos wymysle, w kazdym razie dzieki za pomoc :slight_smile:

wiem o czym mówie, mam żarówek ledowych półtora wiadra.
przesłona w tych żarówkach jest “opcją”. Czasami już odlew jest tak wykonany a czasami jest to przykręcane.
Przysłona w przypadku ledów “wspiera” linie załamania światła. Ale u mnie nie była potrzebna bo mój reflektor w sym’ie ma homologacje jako symetryczny. Mało tego. Żrodłem światła w nim może być halogen, led lub xenon bo tak był wypuszczany fabrycznie. I jedyne co w nim musiałem zrobić to wyregulować ogniskową.
Ale już w junaku żeby to świeciło jak trzeba to już była duża modyfikacja reflektora.
Powtórze: DOBRZE w tanim kloszu nie zrobisz poprawnie takiej modyfikacji samą żarówką - nawet najdroższą. Albo bedziesz oślepiał, albo bedziesz miał dziwne plany światła w miejscu gdzie go już nie powinno być…itd
Tu nie ma nic do odkrywania - to już odkryty temat.

pokaz o których H4 C6 mówisz.
Bo jeżeli o takich
ssd
z diodą o takim kształcie i takiej wielkości to bez szans na poprawne świecenie.

Wyszukaj na YT firmy rosyjskiego użytkownika “testLab”, przewalił tych żarówek milion, różne moce, różne modele, różne lampy. Nawet rosyjskiego nie trzeba znać.

“Poprawnie” na filmie a poprawnie w ciemnym garażu … to zasadnicza róznica. Dużo obiektywy przekłamują. A ruski mierzy nateżenie światła w strefie cienia i jasności i wszystko jest jasne a że “poprawnie” bo tak kamerka dobrała przysłone że ciemne przyciemniła i wygląda to poprawnie. Ja już sie dawno na takie filmiki nie nabieram.
Ja już nie muszę się czegoś domyślać bo ja już to wiem. Miałem we własnych rękach i sprawdziłem w 2-3 lampach. 5 rok się bawie w retrofity na ledach.

Jakie “ostatnie zdjęcie efektu ciężko ogarnąć” ??? Masz chyba wyraźnie widoczny kształt plamy światła, wyraźne odcięcie i ponad tym odcięciem nie ma nawet odbłysków na lakierach.
Ale żeby nie było. Chciałeś to masz H7 halogen i H7 led. Ta sama lampa i to samo miejsce. Ja na prawde juz to wszystko przećwiczyłem

Cześć, temat sprzed 5 lat. Ale może dodam coś od siebie. Dostałem w spadku stary Router Sport 50S 50ccm. I właśnie co mnie dobiło to elektryka w tym. Światła na wolnych obrotach świecą pomarańczowo czerwono. Jak przygazujesz to pod żółty podchodzą… suparycznie w nocy jedzie się na ślepo tak naprawdę. Kupiłem z Ali od ChRL żarówki Led ale w stylu Retrofile. Ją diody w miejscu żarnika , i idealnie zastępują klasyczne żarówki. Światło białe, a widoczność kilkadziesiąt metrów przed skuterem… problem z migotaniem na wolnych obrotach. Bo prądnica 6+2 cewkowa 1 faz. Ale właśnie jestem w trakcie przerobienia zasilania na stator 12 cewek 3fazy regulator do tego. I CDI na stały prąd -DC.
Ciekaw jestem jaką moc ma stator/alternator w porównaniu do prądnicy.