Masz problem z gaźnikem – zajrzyj!!
- This topic has 41 odpowiedzi, 1 głos, and was last updated 11 years, 11 months temu by Anonim.
- AutorWpisy
- 25 maja 2008 dnia 20:39 #288440AnonimGość
- 4 533
- 89 923Postów:
SPROSTOWANIE!! NIE JESTEM AUTOREM TEGO ARTYKUŁU – zamieszczam go by wam pomóc. http://skuterek.com/Czytaj-artykul-4.html TAM ZNAJDZIECIE AUTORA ZA ŹLE ZROZUMIANE INTENCJE PRZEPRASZAM Regulacja biegu jałowego (wolnych obrotów) Regulacją przeprowadzamy na ciepłym silniku, rozgrzanym do normalnej temperatury pracy i z zamontowanym (czystym) filtrem powietrza. Do przeprowadzenia poprawnej regulacji najlepiej jest dysponować dość dokładnym obrotomierzem, który jest w stanie pokazać obroty z dokładnością do 50 obr/min (są różne najpopularniejsze to te z klamerkę indukcyjną zaczepianą do przewodu wysokiego napięci). Jeżeli nie posiadamy takiego urządzenia wykonujemy reg. na sąuch. Wkręcamy do oporu (uwaga nie przesadzić z dokręcaniem, lekko na wyczucie) śruby składu mieszanki. Uruchamiamy silnik, śruby regulacji położenia przepustnicy ustalamy najniższe możliwie obroty silnika, by nie zgasł. Jeżeli nadal gaśnie, to wykręcamy nieznacznie śr. składu mieszanki, silnik pracuje nieregularnie (nierówno z tendencją do gaśnięcia). Należy stopniowo wykręcać ?r. reg. składu mieszanki, co np.0,25 (1/4) obrotu, obserwując na obrotomierzu wzrost i większą stabilność obrotów (reakcja silnika na odkręcenie ?r. nie musi był natychmiastowa, cierpliwości, jak uruchamiamy kompa też czekamy aż wskoczy system). Jeżeli w trakcie wykręcania ?r. składu mieszanki zauważymy ogromny wzrost obrotów to przez wykręcenie śruby reg. położenia przepustnicy zmniejszamy do możliwie stabilnych. Gdy w momencie kolejnego wykręcenia ?r. reg. sk?. mieszanki zauważymy na obrotomierzu spadek obrotów, lub brak ich wzrostu, powracamy do poprzedniego położenia i tak pozostawiamy (w przypadku gaźników, w których ?r. regulacji składu mieszanki reguluje dostąp powietrza, przy dalszym wykręcaniu, możemy nie zauważyć spadku obrotów jedynie coraz większą nieregularność pracy silnika). Jeżeli nie dysponujemy obrotomierzem na pewno wykręcimy jeszcze dużo dalej ?r. reg. sk. mieszanki, trzeba był bardzo ostrożnym i uważnie obserwował pracę silnika, powrócić do położenia w którym silnik najrówniej pracować. Następnie śr. reg. przepustnicy ustalamy prędkość obrotów? silnika na poziomie zalecanym przez producenta np. dla Yamahy Aerox wolne obroty to 1800 +/-200 obr/min. (tak współczesne motorowery i motocykle posiadają bardzo wysokie obroty jałowe). Dla sprawdzenia poprawności regulacji otwieramy manetką gazu i sprawdzamy jak zachowuje się silnik. Jeżeli wkręca się na obroty i po odjęciu gazu schodzi z nich z taką samą łatwością oznacza że jest dobrze wyregulowany. Jeżeli po odjęciu gazu (uwaga w skuterach rozpędzone kolo zawsze ciągnie silnik za sobą, ja lekko przyhamowują tylne kolo hamulcem) widzimy że obroty spadają bardzo wolno, będą nie chcą zejść do ustalonych wcześniej wolnych obrotów, oznacza że mieszanka jest zbyt uboga. Należy skorygować przez dalsze wykręcenie ?r. składu mieszanki. Jeżeli silnik szybciej schodzi z obrotów niż się na nie wkręcał, czasami widać na obrotomierzu, że zszedł poniżej wcześniej ustalonych i dopiero po czasie wyrównać obroty oznacza, że mieszanka jest za bogata � korekta śruby reg. składu mieszanki, wkręcić. W regulacji ogólnie przyjmuje się że śruba składu mieszanki ma skok od 0,5 do 2,5 obrotów wykręcenia (rzadko poza tym przedziałem). Jeżeli poprawna regulacja wymaga ustawienia ?r. sk. miesz. przed 0,5 � oznacza, że powinniśmy wymienić dyszę wolnych obrotów, teraz uwaga w gaźnikach gdzie ?r. mieszanki reguluje dopływ powietrza na większą, w innych gaż. na mniejszą. Odwrotnie wymieniamy, gdy śruby przy poprawnej regulacji musimy ustawić w położenie poza 2,5 obr. Producenci często podają pozycją wykręcenia śruby regulacji składu mieszanki, dla sprawnego, nie uszkodzonego silnika i tak np. w Aerox-ie śruba ta powinna był wykręcona o 1,25 obrotu +/- 0,25. Dysza paliwowa wolnych obrotów oraz ustawienie ?r. reg. sk. mieszanki mają pewien wpływ na płynność przejęcia silnika z wolnych do szybkich obrotów przy nagłym otwarciu przepustnicy. Zbyt uboga regulacja mieszanki, za mala dysza, nadmiernie odkręcona ?r. składu mieszanki, powodowałmoże skłonność do gażniżcia silnika przy szybkim otwarciu gazu oraz znaczne trudności uzyskania pracy zimnego silnika na wolnych obrotach. http://skuterek.com/Czytaj-artykul-4.html Na tej stronie jest cały artykuł poświęcony gaźnikowi – miłej lektury
27 maja 2008 dnia 00:26 #288441AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Pisze się zajrzyj nie zajzyj
30 maja 2008 dnia 08:44 #288442AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Więcej powietrza się daje jak wkręcam czy wykręcam tą śruby bo już się pogubiłem??
3 czerwca 2008 dnia 07:51 #288443AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
jak się odkreca to dostaje więcej powietrza
4 czerwca 2008 dnia 06:29 #288444AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
to mam wrażenie że jest tu napisane odwrotnie
24 kwietnia 2010 dnia 13:11 #288445AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Na wolnych obrotach:
jak dokrecasz srube to dostajesz więcej obrotów poniewaz podnosisz Zaslonke (membranke czy jak to tam się zwie), wpuszczajac więcej powietrza, paliwa i oleju…Na regulacjii Iglica:
obnizajac iglice dajesz więcej powietrza,
unoszac dajesz więcej paliwa…co to ma być?? Szpilki to masz na tablicy ogłoszeń a śrubkę sobie wkręć żeby więcej oleju do głowy dopływało!! warn za wprowadzanie ludzi w błąd/ siwy_fact
Ze szpilka to chodzilo mi o iglice, ale do glowy mi nie przychodzila nazwa xD. A co do sroby to dokrecajac ja to podnosisz membranke zwiekrzajac obroty dobrze mowie xP A co do tego co wczesniej napisalem to poprawilem xD
4 stycznia 2012 dnia 15:09 #288446AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
witam wszystkich. jak widac jestem nowy na forum. posiadam skutra JMSTAR JUNO BLADE 2t JSD50QT-27 70ccm. i za cholere nie mogę go odpalic. jechalem nim nagle zgasl i nici z odpalenia. wymienilem swiece na nowa,elektrozawor nowy,paliwo dochodzi jest iskra,sprawdzilem modół i jest sprawny. lalem mu na tlok paliwo grzalem swiece i nic nawet nie zakopci. uklad wydechowy czysty probowalem odpalic bez tlumnika i ten sam efekt czyli zaden… juz nie mam pomyslow jak go odpalic i co mu moze dolegac. mam go od nowosci i mozecie wierzyc lub nie przez 97000+km nie robilem nic oprocz swiecy filtra powietrza benzyny i zmiany oleju… czy znajdzie się ktos na forum kto ma pomysl jak odpalic mojego skuterkaż?
4 stycznia 2012 dnia 15:45 #288447AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
kolajazda napisał:
97000+km
o.O
Brak kompresji !4 stycznia 2012 dnia 15:57 #288448AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
kompresja jest tez
[ Dodano: 04-01-2012, 15:58 ]
jakis inny pomysl?? mi juz ich brakuje…4 stycznia 2012 dnia 16:53 #288449AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Nie za dużo tych zer jednak napisałeś?
4 stycznia 2012 dnia 18:42 #288450AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
nie napisalem za duzo zer jak chcesz przesle ci foto licznika
[ Dodano: 04-01-2012, 19:12 ]
dodam tez ze probowalem odpalic go niedawno sposobem na wiertarkę swieca mokra jak nigdy iskra jest na moje to wydaje mi się ze siadl mi modół co wy o tym myslicie??4 stycznia 2012 dnia 20:08 #288451AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
A tak z ciekawości, kto tym tyle przejechał? Z tą prędkością to on musiał jeździć z przerwami tylko na tankowanie.
4 stycznia 2012 dnia 20:33 #288452AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
kolajazda napisał:
2t
kolajazda napisał:
97000+km
kolajazda napisał:
nie robilem nic oprocz swiecy filtra powietrza benzyny i zmiany oleju
sorry ziomek ale z takimi kitami to nie to forum..
zaden skuter 50cc 2t nie przejedzie na seryjnym cylu wiecęj jak 35k
albo zera ci się popierdzieliły i zrobiłes 9700 albo próbujesz nas zrobić w jajo ale sorry to nie przejdzie …
4 stycznia 2012 dnia 20:52 #288453AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
wiertarką może przebieg napier** haha 😀
4 stycznia 2012 dnia 20:57 #288454AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Może 0, to od metrów liczy jako kilometry.
4 stycznia 2012 dnia 21:25 #288455AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Albo nie umiecie czytać ze zrozumieniem i nie zauważyliście pewnego szczegółu
70ccm
:573:
[ Dodano: 04-01-2012, 21:26 ]
Tłuki :576:4 stycznia 2012 dnia 21:30 #288456AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Czy to aż tak wiele zmieśniał
4 stycznia 2012 dnia 21:46 #288457AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
ze trochę kompresji wyczuwasz to wiesz… jak masz możliwość to zmierz kompresje, jak nie to rozbieraj cylinder i mów co i jak…
4 stycznia 2012 dnia 21:49 #288458AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Daj jednak foto tego licznika 🙂
6 stycznia 2012 dnia 12:05 #288459AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
szukam na forach osoby ktora mi pomoże a nie dzieci ktorzy ledwo wiedza jak kluczyk do stacyjki wlozyc…
6 stycznia 2012 dnia 12:25 #288460AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
A jaka jest kompresja, i jak sprawdźiłeś moduł?
6 stycznia 2012 dnia 21:48 #288461AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Nie bulwersuj się to spróbujemy Ci pomóc – proste…
Narazie próbujemy dociec jak skuter 2 suwowy z przebiegiem 97k może mieć dobrą kompresję – co z tą fotką licznika ? 🙂
6 stycznia 2012 dnia 23:40 #288462AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Nie pierdzielcie. Skuter jest 70ccm .Przez cayly zywot juz mogl mieć 15 cylków
7 stycznia 2012 dnia 11:13 #288463AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Wino napisał:
.Przez cayly zywot juz mogl mieć 15 cylków
Chiński skuter ?
Tam prócz cylka, padło by wszystko po takim przebiegu , wał, łożyska sprzęgło pasek , rolki, przełozenia, To by trzeba było silnik od początku składać na nowo, albo nowy kupić a domyślam się że owy user tego nie robił, dajmy se spokuj z tym człowiek, z takim podejsciem nie wniesię na to forum nic sensownego ani z niego nic nie wyniesię 🙂
kolajazda, dla mnie to ty jesteś dziecko, w dupie byłeś i gówno widziałes
nie pisz na forach taki herezji bo ci nitk nie pomoże, no ewentualnie znam jedno forum, gdzie polecą ci cofnąć licznik i wada też się “cofnie” 🙂 Albo polecą ci naklejki mocy +5% do szybkosći 🙂7 stycznia 2012 dnia 16:06 #288464AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
wrona, wtf?
A zapłon się nie przestawił? Możesz załatwić od kogoś 100% sprawny modół?
8 stycznia 2012 dnia 11:15 #288465AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
powiem jeszcze raz. mam iskre,paliwo dochodzi,gaźnik przeczyszczony,membrana pod gaźnikiem nie przepuszcza,wydech calkowicie czysty. klin caly. wymienilem elektrozawor bo myslalem ze to będzie przyczyna,modul sprawdzony u elektryka twierdzi ze sprawny ale na moje cos mi tu nie gra z nim bo elektrozawor powinien się grzac przy odpalaniu a on nic. ustawilem impulsator na magnecie na 0.15mm nowa swieca i przewod. sprawdzalem prady miernikiem na kablu i w fajce i jest ok. probowalem odpalic ze startera z rozrusznika a nawet z wiertarki i jak mowilem jest iskra paliwo bylo nawet w tlumniku. szukam tu na forum osobe ktora miala przypadek taki jak ja z swoja maszyna albo kogos kto ma pojecie co moze dolegac mojemu skuterówi. bede wdzieczny za pomoc,mam jeszcze kilka podejrzen ale na razie nie chce podpowiadac, moze znajdzie się ktos na forum kto mysli jak ja. pozdrawiam wszystkich.
[ Dodano: 08-01-2012, 11:17 ]
zapomniałem dodac… sprawdźilem cala instalacje przeciscilem wszystkie polaczenia wszystko sprawne sprawdzane wielokrotnie probnikami i miernikami…8 stycznia 2012 dnia 11:35 #288466AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
kolajazda napisał:
modul sprawdzony u elektryka twierdzi ze sprawny ale na moje cos mi tu nie gra
to pożycz od kogoś modul i sprawdź, to jest silnik 2t więc przypuszczam że to to samo co w keewayach czyli podróba minarelli, ale skoro iskra jest to raczej moduł nie ma nic do rzeczy.
Wszystko elegandzko sprawdźiłeś, domyślam się że do cylka też zaglądałeś, i jeżeli jest ok to może poprostu uszczelniacz wydymało.
kolajazda napisał:
wymienilem elektrozawor bo myslalem ze to będzie przyczyna
masz na myśli ssanie ?
8 stycznia 2012 dnia 11:41 #288467AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
nie mam na mysli ssania bo paliwo tryska jak glupie przy odpalaniu tylko nie podoba mi się elektrozawor bo nie grzeje a z tego co wiem powinien… o jakim uszczelniaczu mysliszł?
[ Dodano: 08-01-2012, 11:45 ]
tak to jest podroba minarelli, i o modole mysle tak samo jak ty ale w takim razie powiedz mi dlaczego elektrozawor który jest nowy nie reaguje na start powinien byc cieply po wielokrotnej probie odpalenia mialem go wykreconego i podczas odpalania obserwowalem go a on w ogóle nie drgnął. modoł jest niby sprawny bo jest iskra ale steruje tez elektrozaworem…[ Dodano: 08-01-2012, 11:46 ]
i co tu jest nie taką?[ Dodano: 08-01-2012, 11:48 ]
ktos mi podpowiedzial ze przyczyna moze byc slaba masa. mialem podlaczyc kabel od minusa aka do silnika. czy to moze byc przyczyna??8 stycznia 2012 dnia 11:56 #288468AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Po pierwsze edytuj posty a nie PPP , naszczęscie od niedawna u nas jest tak zrobione że większosci przypadków posty same się zcalają 🙂
kolajazda napisał:
nie mam na mysli ssania bo paliwo tryska jak glupie przy odpalaniu tylko nie podoba mi się elektrozawor
nie możemy się zrozumieć widzę, jedyny elektro zawór jaki istnieje w skuterze 2t, a przynajmniej o jakim mi wiadomo to własnie ssanie. A czy powinien się nagrzewać to szczerze powiedziawszy nie wiem, jestem przeciwnikiem ssania elektrycznego, i nwet gdyby szlak je trafił to skuter powinien odpalać, bo ssanie jest włączone cały czas i dopiero po uruchomieniu silnika się wyłącza. (chyba że zdarzy się tak że się zawiesi na pozycji off).
kolajazda napisał:
ktos mi podpowiedzial ze przyczyna moze byc slaba masa.
Jak iskra jest mocna to nie, swieca rozumiem nie ma przebić ?
8 stycznia 2012 dnia 12:05 #288469AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
rozumiemy się.elektrozawor który domyka ssanie po rozgrzaniu masz racje z ssaniem ktore jest caly czas otwarte. swieca jest nowa nie ma przebic ani nigdzie w instalacji nie ma przebic…
[ Dodano: 08-01-2012, 12:06 ]
mowiles cos o uszczelniaczu. co miales na mysliż? - AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.