Malowanie felg w Vitality (zdjęcie tłumika, wulkanizacja), proszę o pomoc.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #49337
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • 360Postów:

    Witam po “latach” 😉

    Z racji tego, że do sezony już “bliżej niż dalej” postanowiłem odświeżyć swoją Vitalkę.

    Z racji tej nasuwa mi się wiele pytań:

    1. żeby pomalować felgi, trzeba zdjąć opony -> wiadomo … żeby zdjać oponę, należy zdjąć całe koło… i teraz tak:
    *przednie koło zdejmujemy zwykłym kluczem nasadowym ? zgadza się ?
    *jeśli chodzi o tylnie koło, to wiem, ze trzeba odkręcić tłumik i tak to mi powiedzieli w warsztacie, samemu tego się nie zrobi, co jest jakaś tam specjalna śruba, co wydaje mi się ściemą.

    Czy dam rade sam odkręcić tłumik? Czy ktoś to robił? Czy przy złączeniu tłumika z silnikiem nie wypadną mi przy demontażu jakieś uszczelki, nakładki itp. ?

    Czy ktoś wie z jaką siłą dokręca się koła (mam pneumat, ale nie znam tej wartości 🙁 )

    Proszę o pomoc
    właściciel Kymco Vitality 2t 50ccm limited sport-stream perel-white

    #49338
    elastyna
    Użytkownik
    • 9
    • 244Postów:

    Tłumik bezproblemowo sam zdejmujesz( u mnie tak jest) są tam na łączeniu cylinder-tłumik dwie nakrętki 10, uszczelka pod cylindrem pewnie ci wypadnie ale sam ją założysz. U mnie w seryjnym tłumiku był taki ślimak jako uszczelka, w sportowym była zwykła uszczelka.

    #49339
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    Oo, któż to nas odwiedził 😉

    Więc tak, przednie koło się łatwo zdejmuje, odkręcasz nakrętkę i wyciągasz oś. Z tyłu trzeba zdjąć tłumik (dwie szpilki przy cylku i torx na środku). Dalej trzeba wyjąć zabezpieczenie nakrętki, zwykle to taki drut, coś jak wsuwka do włosów. Potem normalnie odkręcasz. Trzeba tylko zblokować koło. W domu da się to zrobić tylko trzeba mieć odpowiednie nasadki.
    Co do momentów dokręcenia to wszystko jest w service manual, warto go poszukać i ściągnąć.
    Pozdrawiam.

    #49349
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • 360Postów:

    Madi Ty zawsze doradzisz jak prawdziwy fachowiec 😀
    dzięki, dzięki

    teraz tak, dam sobie sam rade ? z tyłu widziałem jedna śrubę (wyglądała na taką którą się na wykręcić nasadowym ale miała więcej, że tak powiem płaszczyzn symetrii -> rozumiesz?) a te szpilki przy cylindrze, to nie widziałem… znajdę ? łatwo wyjąc ?

    co do zabezpieczenia nakrętki, to tej o której pisałem, że nasadowym sie da ?

    jak nie ogarniasz, zrobię zdjęcia w weekend i mi podpowiesz ;>

    #49351
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    szpilki zobaczysz, jak zerkniesz pod silnik, widać je doskonale. Trzeba je tylko odkręcić. Druga śruba mocująca tłumik to jak pisałem torx, czyli taka sześcioramienna gwiazda, coś w ten deseń 😉 Też ją dobrze widać, jest tam, jak ta blacha z wybitym napisem “KYMCO”, przykręcone jest to do silnika.

    Zabezpieczona nakrętka to ta, która dokręca koło. 🙂

    #49352
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:
    #49353
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • 360Postów:

    podziękował 😉

    tą nakrętke “torks” odkrece nasadowym też ? powinno chyba pójść ?

    zrobiłem na szybkości projekt, seria wygląda jak na profilowym, po malowaniu tak:

    http://www.wrzuc.net.pl/?v=vitalkapom.jpg

    #49354
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • 360Postów:

    ma ktoś patent jak się obejść i nie wydawać 200zł na podstawkę pod kufer (jakieś zamienniki, inne firmy) ? W necie znalazłem tylko taką za 199zł, a używanych nikt nie sprzedaje. 🙁

    #49357
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    torxa tylko torxem odkręcisz, to jest zupełnie co innego niż zwykła nasadka 6-ścio ścienna.

    Co do płyty – jest tylko i wyłącznie ta Biondi, innych nie znajdziesz 🙂 Możesz sobie zrobić samoróbkę też

    #49422
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • 360Postów:

    no dobra, coś będe kombinował ;>
    a co do bagażników…
    od roku szukałem taniej, a dziś znalazłem Biondi za 149. zawsze 40 zl w kieszeni ;>

    #49423
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    za tyle swój stelaż kupiłem w Motor Landzie 🙂

    #49444
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • 360Postów:

    oooo właśnie o Motor Land mi chodzi ;>

    w ten weekend zabieram się za odkręcanie wydechu bez torksa, zobacze co zdziałam.

    #49450
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    bez torxa to nie odkręcisz 🙂 to tak jak byś chciał odkręcać śrubą imbusową śrubokrętem gwiazdkowym… Do każdego rodzaju śruby musi być odpowiedni klucz.

    #53332
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • 360Postów:

    czy warto malować felgi sprayem?
    jak to zrobić?
    zrywać pierwotny lakier szlifując? (jaki papier, jaka grubość, wodny? itd.)
    Czy daje rade pomalować bez zdejmowania kół?

    posiadam duży kompresor i pistolet, pytania te same. Jaka farbą malować, czy zrywać pierwotny lakier, czym? Jaką dysza malowac i jakim ciśnieniem?

    Jeśli ktoś posiada doświadczenie w malowaniu pistoletem i ma chęci mi pomóc (odpłatnie) na tyle, że zdejmie mi oba koła, i pomaluje to proszę o kontakt priv.

    #53439
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    clsamg63 napisał:

    czy warto malować felgi sprayem?
    jak to zrobić?
    zrywać pierwotny lakier szlifując? (jaki papier, jaka grubość, wodny? itd.)
    Czy daje rade pomalować bez zdejmowania kół?
    posiadam duży kompresor i pistolet, pytania te same. Jaka farbą malować, czy zrywać pierwotny lakier, czym? Jaką dysza malowac i jakim ciśnieniem?
    Jeśli ktoś posiada doświadczenie w malowaniu pistoletem i ma chęci mi pomóc (odpłatnie) na tyle, że zdejmie mi oba koła, i pomaluje to proszę o kontakt priv.

    Uważam, że lepiej byłoby zawieźć felgi do lakierni elektrostatycznej, zlecić malowanie proszkowe a przed tym piaskowanie felg. Kółeczka będą jak nowe, pokryte odporną farbą proszkową.

    #53441
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • 360Postów:

    zgadza się
    napisałem do 9 miejsc gdzie to robią w wawie i nawet jeśli miał bym nie oszczędzać…
    ceny od 250 do 500zł które usłyszałem, powalają ;/

    #53443
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Faktycznie za dużo wołają, podejrzewam że opłacalne byłoby wysłać felgi w paczce do takiej lakierni gdzie zrobią to powiedzmy do 100zł za całość. Jak co, to mogę dać namiary na lakiernię gdzie malowałem ramę i inne elementy do mojej Cześki.

    #53486
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • 988Postów:

    Piaskowanie tyle kosztuje. Malowanie proszkowe ramy, błotników, osłon, przednich lag, baku w ogarze 200 wyniosło by mnie 200 zł a z piaskowaniem 600 zł…

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button