Witajcie koledzy. Mam nadzieje ze sezon juz rozpoczeliscie ? Mam na imie Staszek i od niedawna posiadam Majsty 400. Przyszedl czas na wymiane oleju w silniku i przekladni, i tutaj troche sie zdziwilem. Manual podaje ze do silnika i przekladni powinienem wlac ten sam olej. Czy szanowni koledzy mogą to potwierdzic ??
Engine oil Lubrication system Wet sump Type YAMALUBE 4, SAE10W30 or SAE20W40
Final transmission oil Type YAMALUBE 4 (10W30) or SAE10W30 type SE motor oil
Cześć Irazzu lub Staszek... mam na imię Radek i od minionej soboty ujeżdżam Majesty 400. Moja jest starsza, bo z 2004 roku. Waśnie się wziąłem za przegląd przed sezonem. Olej silnikowy zmieniłem i filtr. Teraz zamówiłem 3 filtry powietrza, te do napędu i do silnika. Będziemy w kontakcie w sprawach różnych naszych Yamaszek :)
Mam od razu pytanie, bo u mnie jest coś takiego że jak schodzi z wysokich obrotów to jeszcze sobie pyrknie warknie lub szarpnie, masz coś takiego ? Poprzedni właściciel mówił mi że to szarpnięcie to rozłączenie napędu i że tak może być.
Irazzu, przepraszam, ale tam w mojej wypowiedzi chyba linki przestały działać. Nie wiem dlaczego i nie mogę tego odkopać w necie (mam wrażenie, że ten sklep się zamknął, a szkoda, bo u nich kupowałem yamalube do mojego moto). Jak znajdę - podeślę, ale tam finalnie Wombat miał rację (jak zwykle i jak zawsze), że to ten sam olej... Byłem w szoku :-) * A! Znalazłem (w starych mailach). To była różnica między GL4 i GL5. Jedno i drugie przekładniowe, a specyfikacja zupełnie inna: http://olej-motocyklowy.pl/p2659,yamalube-scooter-gear-oil-olej-przekladniowy.html http://olej-motocyklowy.pl/p2660,yamalube-rear-axle-oil-olej-przekladniowy.html
no nie tak do końca jeden jest olejem silnikowym do stosowania w silnikach ze skrzynią biegów w obudowie silnika. drugi jest olejem stricte do przekładni i tylnych mostów. Nie nada się do silnika. O ile pierwszy zamiennie może być zastosowany z drugim (10W40 gear oli można wlać w most nieprzygotowany na takie oleje w akcie desperacji) o tyle w drugą stronę absolutnie nie - 80W90 wlane w silnik to masakra by była po krótkim czasie.
Wombat, ale trochę nie o tym rozmawiamy chyba. Linki wkleiłem, żeby działały, bo kolegę przekierowałem do wątku o oleju przekładniowym do xmaxa (pewnie pamiętasz).
Bo dla mnie info, że do przekładni leje się to samo co do silnika było sporym zaskoczeniem. Wychowałem się jednak na hipolu i przekładnia kojarzy mi się z 80W90, a nie z 10W40. Pogrzebałem i znalazłem przekładniowy yamalube 10W40. Tyle. Nic o żadnym zamiennym stosowaniu nie mówiłem. Nawet by mi do głowy nie przyszło, bo kiedyś mi mechanik zalał do skrzyni Peugeota 306 80W90 i zazgrzytała w proteście. Szybciutko wlewałem 75W80.
bo jest masa różnych przekładni (nawet napęd rozrządu jest przekładnią). Są różnej konstrukcji (zęby proste, skośne, przekładnie planetarne, skrzynie kłowe, przekładnie główne w bloku, przekładnie główne w tylnych mostach, przenoszą różne siły, z mechanizmami o podwyższonym tarcie, bez tego mechanizmu - to wszystko przy różnych prędkościach obrotowych i w różnych warunkach.
Cześć Irazzu lub Staszek... mam na imię Radek i od minionej soboty ujeżdżam Majesty 400. Moja jest starsza, bo z 2004 roku. Waśnie się wziąłem za przegląd przed sezonem. Olej silnikowy zmieniłem i filtr. Teraz zamówiłem 3 filtry powietrza, te do napędu i do silnika. Będziemy w kontakcie w sprawach różnych naszych Yamaszek :) Mam od razu pytanie, bo u mnie jest coś takiego że jak schodzi z wysokich obrotów to jeszcze sobie pyrknie warknie lub szarpnie, masz coś takiego ? Poprzedni właściciel mówił mi że to szarpnięcie to rozłączenie napędu i że tak może być. Ile masz najechane na swojej ?
czolem Radek, milo poznac, co do szarpania, to przy schodzeniu z obrotow nie mam takich objawow, u mnie zaro lekko szarpie przy ruszaniu, ale to wina rolek, ktore mam nadzieje w weekend wymienie .