Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się

LONGJIA L-EVO LJ50QT-2L - elektryka padła?

Dział: Serwis Dodano 5 lat temu





  1. McCoolPL

    Siedzę sobie wygodnie na kanapie w ręku dzierżę piwo i nagle moją sielankę przerywa telefon od zrozpaczonej połowicy:
    - Kochany skuter nie chce odpalić.
    - jak nie chce odpalić? a kluczyk przekręciłaś?
    - przekręciłam ale ten pierdek* nie reaguje, tam gdzie jest licznik nie podniosła się wskazówka paliwa, starter też nie działa a i światła się obraziły.

    Dopiłem piwo i pofatygowałem się w podróż ku nieznanemu. Na miejscu okazało się, że faktycznie skuter nie pali.
    - elektryka siadła zakomunikowałem z dumą fachowca.
    Popatrzyłem, postukałem tutaj i tam, klęknąłem zerkają pod spód i stwierdziłem ze znawstwem:
    - albo padł bezpiecznik, albo akumulator, albo jakiś kabelek się rozpiął, zaraz to zrobię a ty kochanie idź do domu i za kwadransik będzie OK.
    Tutaj historia się urywa, jako, że jestem humanistą a jedyny mój kontakt z mechaniką ogranicza się do wymiany baterii w zegarku mogłem tylko patrzyć , bo nijak nie wiem o co jak to mawia dzisiejsza młodzież kaman.
    Skuter jest nowy ma 120 km na liczniku, jeździł ok. Małżonka zostawiła kluczyk w stacyjce / nie pamięta czy na On czy tylko go wsadziła/ i poplotkowała sobie z koleżanką i wtedy pojawił się problem…
    Do najbliższego serwisu mam 30 km a jestem uparty o chciałbym sam to poreperować, li tylko jak laik z zerowym doświadczeniem ma podejść do tematu. Od czego zacząć, na co zwrócić uwagę, co jest co.
    Pomożecie? Rzecz jasna jezykiem fachowym przełożonym łopatologicznie tak abym zrozumiał.

    * - określenie mojej małżonki.

    Trzeba wiedzieć co się mówi a nie mówić co się wie...
    Napisano 5 lat temu, przez McCoolPL, Postów: 12, Użytkownik Link do wypowiedzi


  2. roomcajz

    dobrze że piwo dopiłeś, skuter skuterem, ale browaru marnować nie wolno :-DDDD

    z żonami tak bywa...
    sprawdź alumulator najpierw najlepiej miernikiem jak masz
    z kopki pali?

    Napisano 5 lat temu, przez roomcajz, Postów: 1102, Użytkownik Link do wypowiedzi


  3. saper0422

    Hmm... Ciekawa historia... ;] A może się kabel "masa" urwał? Ja tak miałem, to mnie 12 V popieściło, jak hamulców dotknąłem. :mrgreen: No i jak się go chciało odpalić z rozrusznika, to było tylko takie "cyknięcie"...




    "Spoglądam śmierci w oczy... Śmiejąc jej się w twarz..."



    Napisano 5 lat temu, przez saper0422, Postów: 56, Użytkownik Link do wypowiedzi


  4. McCoolPL

    A gdzie tego kabla masa szukać?

    Napisano 5 lat temu, przez McCoolPL, Postów: 12, Użytkownik Link do wypowiedzi


  5. madi

    pod regulatorem napięcia albo przy rozruszniku.

    Router WS 50 2013
    Napisano 5 lat temu, przez madi, Postów: 5831, Użytkownik Link do wypowiedzi
  6.  




  7. McCoolPL

    Miast święcić dzień święty udałem się do garażu w ręku dzierżąc butelkę piwa i komplet kluczy. Postawiłem Pierdka na nóżce centralnej, dobieram się do niego z „buta” i słyszę przyjemny warkot silnika. Łyk piwa. Jest dobrze. Ale…
    Klakson jakoś tak zaniemógł, klekocze jakby chciał a nie mógł, kierunkowskazy też straciły swój blask. Hmmmm, kolejny łyk piwa.
    Dosiadłem Pierdka i chwilkę pojeździłem. Klakson jakby nabrał werwy a kierunki odzyskały swoją dawną świetlność. Łyk piwa. Ale dalej nie pali z kluczyka…, ba mało tego zauważyłem, że ten mały chińczyk chce sam sobie jeździć bo wchodzi na wysokie obroty sam z siebie tzn. Gdy jest na nóżce centralnej, odpalam go z kopa i po chwili koło zaczyna się kręcić. Coś jest nie tak. Dwa łyki piwa i do domku. Skuterowo.com pomocy….

    Napisano 5 lat temu, przez McCoolPL, Postów: 12, Użytkownik Link do wypowiedzi


  8. madi

    Ssanie się włącza, wszystko jest OK. klakson może masy dobrej nie mieć i dla tego przerywa, kierunki podobnie.

    Napisano 5 lat temu, przez madi, Postów: 5831, Użytkownik Link do wypowiedzi


  9. KrzysiekP

    McCoolPl sprawdź też bezpieczniki i stan ładowania akumulatora

    Napisano 5 lat temu, przez KrzysiekP, Postów: 2176, Użytkownik Link do wypowiedzi


  10. HugoBoss

    Musisz naładować akumulator i powinno być git :D

    Napisano 5 lat temu, przez HugoBoss, Postów: 3314, Użytkownik Link do wypowiedzi


  11. roomcajz

    podczas jazdy skuterem nie zaleca się spożywać napojów wyskokowych

    Napisano 5 lat temu, przez roomcajz, Postów: 1102, Użytkownik Link do wypowiedzi


  12. McCoolPL

    roomcajz napisał:

    podczas jazdy skuterem nie zaleca się spożywać napojów wyskokowych

    A gdzież bym tam śmiał, zawsze po nigdy w trakcie :)
    Podpowiedzcie gdzie szukać tych bezpieczników?
    Akumulator 12 V naładuje prostownikiem do auta?
    Teraz to ja się muszę napić//// :)

    Napisano 5 lat temu, przez McCoolPL, Postów: 12, Użytkownik Link do wypowiedzi


  13. Suawek

    McCoolPL napisał:

    Akumulator 12 V naładuje prostownikiem do auta?
    Teraz to ja się muszę napić//// :)

    Prostownik samochodowy nie nadaje się do ładowania akumulatorów o tak małej pojemności.

    Napisano 5 lat temu, przez Suawek, Postów: 887, Użytkownik Link do wypowiedzi


  14. roomcajz

    bezpiecznik jest zwykle koło akumulatora.
    do ładowania najlepiej jakbyś miał specjalny skuterowy prostownik.
    na forum elektroda wyczytałem że można przez żarówkę chyba 10W włączoną w szereg ładować ale to musisz doczytać i na własne ryzyko

    Napisano 5 lat temu, przez roomcajz, Postów: 1102, Użytkownik Link do wypowiedzi


  15. br3w

    Już to widzę trochę poplotkowałam. Musiało to trwać skoro akumulator poszedł do 0...

    Zależy jaki masz ten prostownik. Jeśli jest bez regulacji i ładuje natężeniem 4Ah to na 15 min możesz podłączyć. Jak masz ruski z regulacją to ustawiasz poniżej 1A i zostawiasz i co 1h sprawdzasz czy nie gazuje aby już.

    Można też odpalić z kopa i zrobić trasę z 40km.

    Napisano 5 lat temu, przez br3w, Postów: 1672, Użytkownik Link do wypowiedzi

Odpowiedz

Musisz się zalogować, żeby napisać odpowiedź.
Nie masz konta? Zarejestruj się



LONGJIA L-EVO LJ50QT-2L - elektryka padła?: Śledź to forum za pomocą RSS

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Suzuki GSF 1200 Bandit - turysta od lat

Suzuki GSF 1200 Bandit - turysta od lat

10 Maj 2016

Rodowód Suzuki GSF Bandit 1200 sięga jeszcze starego GSXR 1000 chłodzonego olejem. To silnik z tego modelu posłużył jako baza do stworzenia jednostki napędowej dużego Bandita. Po latach trzeba przyznać że wybór był wyjątkowo udany, choć motocykl nie jest pozbawiony wad.

Motocykle Opinie0 opinii

Rejestracja nowego motocykla 125 ccm krok po kroku

Rejestracja nowego motocykla 125 ccm krok po kroku

25 Wrzesień 2014

Wielu w dobie boomu na skutery i motocykle 125 ccm pyta nas o formalności jakie trzeba spełnić, aby zarejestrować nowego członka naszej rodziny w urzędzie. Droga od zakupu dwóch kółek do otrzymania tablic rejestracyjnych oraz dowodu jest prosta.

125 ccm Motocykle Porady Skutery2 opinii

Kaski VR-1 trafiły do zwycięzców

Kaski VR-1 trafiły do zwycięzców

01 Czerwiec 2010

Konkursy18 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.