Longjia 125 cm 4T – bezpiecznik się ciągle pali.

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Longjia 125 cm 4T – bezpiecznik się ciągle pali.

Ten temat zawiera 28 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Chinol_180 Chinol_180 4 lata, 9 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 29 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #144012
    Zdjęcie profilowe Kingade
    Kingade
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Witajcie !Pisalam juz w dwoch tematach o bezpiecznikach,ale nikt nic nie podpowie,wiec moze swiezo wstawiony temat i ktos przeczyta i pomoze;)Kurczatko ja tez mam problem z bezpiecznikiem i nie wiem gdzie szukac:/ Longjia LJ125T-5 rok 2013 dopiero 350 km przejechane a juz mi bezpiecznik przepala co chwile musze nowy lub na sztuke robic:/Nie mam kiedy dac do serwisu bo ciagle do pracy mi skuter potrzebny by dojechac a po za tym kupilam go na wysylce czyli 700 km ode mnie (nowy) i trudno mi go im odeslac teraz:/ Moze pomozecie w czym grzebac i szukac;) Podam obiawy,moze cos pomoze opis… Probowalam juz obczaic czy np przy hamowaniu czy przy wlaczeniu swiatel czy dodaniu gazu czy wylaczeniu pali ten bezpiecznik ale nie ma na to reguly nawet jak stal zgaszony to na drugi dzien bezpiecznik wywalilo.Dzisiaj szukalam jakiegos zwarcia na kablach(posciagalam owiewki ale nic nie znalazlam takiego by cos mnie zaniepokoilo:( Mam tak juz od jakis 3 dni z tym bezpiecznikiem.Jak strzeli bezpiecznik to na tacho strzalki i paliwa i ladowania spada,czasem np jak albo przyhamuje albo dodam gazu to tak np ladowania strzalka sie kiwa tak miedzy polowa czasem wpadnie na 3/4 i znowu na czerwone pole i tak sobie skacze …zegar sie swieci ale przy kazdym hamowaniu przeskakuje na inna (pelna godzine) (ufo?) ,swiatla dzialaja kierunki tez (prod tyl) ale kierunki szybciej chodza tak jak np w aucie ktoras zarowka strzeli to kierunkowskaz szybciej miga tak jest w skuterze z tym ze z przodu i tylu dzialatyle ze szybciej:/ no a jak go juz zatrzymam i wylacze to nie odpala musze zmienic bezpiecznik lub sztukowac go ciekim drucikiem:/ Chy ma ktos pomysl na to co by moglo byc?Czy przy np walnietym akumulatorze tez bezpiecznik wywala? No ale kurde ten skuter nowy jest 350 km przejechane …cholerka ta Azjatycka robota;//// prosze o jakis pomysl na co zwrocic uwage i gdzie pogrzebac 😉 Z gory dziekuje 😉
    PS. Czy moge jezdzic tez na wywalonym bezpieczniku?Tnz zeby nie schodzic ze skutera podczas jazdy i na nowo go robic bo podczas drogi powiedzmy 5 km z trzy razy musialabym stawac i wymieniac:/

    #144024
    Zdjęcie profilowe Chinol_180
    Chinol_180
    Użytkownik
    • Postów: 638

    Cześć Kinga.

    Należy wpisać w Google… GY6 4T 125 cc Service Manual
    Wyskoczy trochę tego, sporo w formacie pdf do pobrania np. na HDD kompa.

    Również można znaleźć w necie np. to:

    https://skydrive.live.com/?cid=c4cd299a30f30771&id=C4CD299A30F30771!251&uc=1#!/view.aspx?cid=C4CD299A30F30771&resid=C4CD299A30F30771!252&app=WordPdf
    (części składowe Longija GY6_4T-125 cm3)

    To można znaleźć z zakresu manuali i poradników z internetu.

    Ja ze swojej strony zalecam sprawdzić woltomierzem napięcie na odbiornikach jak i na akumulatorze podczas pracy silnika. Napięcie przepuszczane przez regulator powyżej maksymalnej dopuszczalnej i sensownej granicy tj. 14,4 Volta może powodować nadmierne gazowanie elektrolitu (widoczne wypryski kwasu z odpowietrzników akumulatora i w efekcie następuje rozładowanie poprzez prądy pełzające), przepalanie żarówek, zakłócanie pracy innych odbiorników czy wskaźników, być może powoduje również nagminne przepalanie bezpiecznika. Warto to sprawdzić. Może też gdzieś występuje zwarcie elektryczne i dlatego ciągle pali bezpieczniki.
    Jeżeli napięcie ładowania i zasilania odbiorników jest na poziomie 15 Volt (niestety w manualach do GY-6 jest to niby poprawne i dopuszczalne napięcie, ja tego jednak nie uznaję za sensowną wytyczną eksploatacji akumulatora i pozostałych odbiorników) to można próbować wymienić regulator napięcia na inny, mniej już napięciowo rozbuchany, albo wlutować w obwód z aktualnym regulatorem 2…3 diody krzemowe odpowiednio spolaryzowane o odpowiedniej mocy (zasadniczo zaś dla świętego już spokoju to każda z nich niech będzie na większy prąd w Amperach niż nominalna wartość bezpiecznika zabezpieczenia danego obwodu). Każda dioda krzemowa powinna zbić napięcie o około 0,6 Volta. W moim przypadku dwie diody krzemowe za regulatorem doprowadziły do normalności obwód ładowania (z 15,2 Volta ucywilizowałem go do około 13,8…14,2 Volta). Od tej pory skończyły się problemy z układem ładowania, 12-voltowym akumulatorem kwasowym i żarówkami. 😀

    Czy w Twoim przypadku też to się sprawdzi, to tego nie wiem, ale jeżeli ogarniesz ten temat, to napisz tutaj chociaż kilka słów, będzie mi miło, jeżeli tutaj Tobie cokolwiek swoim wpisem pomogłem.
    Tak ja to rozwiązałem u siebie w GY6_4T 139 QMB (mniejszym bracie tego 125 cm3):

    http://zapodaj.net/19cfb96b57733.jpg.html

    Pozdrawiam.

    [img]http://r9.fodey.com/2313/8a55b5f6e435427db5f8043862c087cb.0.gif[/img]
    #144072
    Zdjęcie profilowe Kingade
    Kingade
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Sliczne dzieki Chinol,na bank sie odezwe,sprobuje sie pobawic z tym w sobote bo teraz ful pracy i brak mi dnia :/ Co najgorsze mam to nikt u mnie w DE nie chce tego cholerstwa serwisowac moze nie serwisowac ale nawet tego sprawdzic bo jak tylko slysza Longjia to lipa … Musze sama sie za to zabrac mam tylko jeden problem bo wlasnie nie umien rozebrac przodu w tym kurcze,odkrecilam wszystkie sruby na mocowaniu tej owiewki z przodu i lipa nie chce na sile bo polamie 😛 Jezeli nie znajde do soboty zadnego warsztatu co sie za to zabierze to wezme sie sama za to 😉 Czyli albo regulator albo akumulator moze byc ? No pomijajac ze jedynie na przodzie moze jakies zwarcie jeszcze byc w kablac bo tego nie udalo mi sie rozebrac ale jesli ie zwarcie na kablach to aku lub ten regulator??? Bardzo ci dziekuje rowniez za linki bardzo sie przydadza 😉

    pozdrawiam 😉

    #144089
    Zdjęcie profilowe Chinol_180
    Chinol_180
    Użytkownik
    • Postów: 638

    Trzymaj się Kinga ciepło i w miarę swojego wolnego czasu sukcesywnie sobie tam posprawdzaj, gdzie, co i jak.
    Widzę, że woli walki Ci nie brakuje, a to już jest połowa sukcesu. Bogatego w doświadczenia własne weekendu z chińskim skuterem życzę.
    Słonka na niebie dla Ciebie 😉

    [img]http://r9.fodey.com/2313/8a55b5f6e435427db5f8043862c087cb.0.gif[/img]
    #144565
    Zdjęcie profilowe Kingade
    Kingade
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Hejka Chinol:) Kurczatko no i problem kupilam regulator napiecia ale okazalo sie ze nie taki myslalam ze w sumie bedzie podobny jak na twoim zdjeciu ale dzisiaj dopiero rozebralam (udalo sie ) przod i okazalo sie ze jest calkiem inny i w dodatku na 6 kabelkow (dwie wtyczki ) jedna wtyczka z trzema zoltymi kabelkami i druga wtyczka tez z trzema kabelkami czarny,czerwony i zielony no i co lepsze lipa bo patrze teraz w necie zeby takie cos znalesc no i nie ma:/ spisalam wszystkie mozliwe oznaczenia z tego regulatora i nawet to nic nie pomoga 🙁 udalo mi sie dzisiaj przejzec wszystkie kable mozliwe by zwarcia poszukac i nic tam niepokojacego nie znalazlam… Jestem juz w kropce bo nie wiem co i jak dalej zrobic gdzie nie podjade do sklepu czy tez jakiegos warsztatu ze skuterami to mowia ze sie ta firma nie zajmuja i nawet zeby jakas czesc wylapac to tez lipa :/ Ostatnio przylwazylam ze jednak np jak wieczorem jade to przy mniejszym gazowaniu swiatla mijania nie sa stale tylko tak przygasaja jak nacisne hamulce przod czybtyl to calkiem gasna a kierunki to tak jak pisalam wczesniej migaja na szybko a przy hamowaniu to przestaja dopiero puszcze hamulec znowu swieca ale to moze przez to ze hamulec pobiera wiecej produ i … No ja nie wiem… znasz sie troszke cos tak mniej wiecej na tej elektryce? Z miernikiem mam tez problem bo nie posiadam dlatego chcialam na latwizne pojsc i po kolei powymieniac czesci :))) hehehe ale chcialam od reguratora zaczac bo tak jak mniej wiecej czytam to czesto ta czesc siada no ale tez nie wyszlo bo nie moge takiego regulatora znalesc,sprobuje jutro do Polo pojechac i moze tam by mi cos po fotkach tego wynalezli ale kurcze tu w De to wszystko wg brifu i numerow biora a jak patrza tylko jakis wynalazek Longjia tomowia do handlarza sie kierowac a on setki kilosow ode mnie:/// Co robic???

    #144566
    Zdjęcie profilowe Kingade
    Kingade
    Użytkownik
    • Postów: 21

    Aaa … Tych diod krzemowych u mnie nie ma bynajmniej na przodzie takiego czegos nie znalazlam 🙁 mam fotki ale nie wiem tez jak by ci je tu wstawic:/

    #144568
    Zdjęcie profilowe Kingade
    Kingade
    Użytkownik
    • Postów: 21
    #144571
    Zdjęcie profilowe Kingade
    Kingade
    Użytkownik
    • Postów: 21

    http://zapodaj.net/fc3b79f24c7a4.jpg.html. Atu jest nr jakis na tym ale on nic nie daje bo to chyba nie jest nr czesci :/

    #144573
    Zdjęcie profilowe Kingade
    Kingade
    Użytkownik
    • Postów: 21

    http://zapodaj.net/cf07fa2c49aa4.jpg.html. Jesli wiesz co to moze byc??? Jest to mocowane razem z tym regulatorem napiecia :]

    #144759
    Zdjęcie profilowe Chinol_180
    Chinol_180
    Użytkownik
    • Postów: 638

    Hej Kinga. Zgadza się, masz sporo racji. Przy większych silnikach GY6 (125, 150, do nawet tych 180 cm3) da się zauważyć, że regulatory napięcia są nieco bardziej rozbudowane (dołożono jak widać np. w Twoim przypadku, te dodatkowe 2 żółte kable, które zasilają zapewne dodatkowe odbiorniki). Doboru regulatora najlepiej dokonywać wg. marki, modelu i typu silnika (w Twoim przypadku jest to zapewne silnik GY6 4T_152QMI o pojemności 125 cm3, tabliczka z typem silnika i numerem seryjnym powinna być widoczna gdzieś na obudowie silnika).

    Poszukiwanie części zamiennych dobrze jest dokonywać wpisując w wyszukiwarkę konkretne zapytania np. Longjia LJ125T-5 (i podać nazwę części której szukamy w języku polskim lub angielskim). Dobrze jest przy tej okazji wcześniej ogarnąć czego właściwie szukamy dla siebie i jak ta część na wymianę wygląda u nas w moto. Unikniemy tym zakupowego chaosu, późniejszych prób zwrotu do sprzedawcy lub odkładania tego gdzieś na półkę, żeby się niepotrzebnie kurzyło. 😀

    Wystarczy wpisać w Google (w PL wyskakuje tego multum bez problemu, wystarczy wpisać… Regulator napięcia GY6 125 cm3) np.:

    http://www.rooader.pl/?k=katalog&w=&d=352&d1=4&d2=41

    I dalej idąc tym tropem, np. dokonując wpisu w wyszukiwarce pokroju… Electric regular GY 6 125 cc:

    http://growsun.bossgoo.com/152qmi/performance-regular-for-gy6-type-scooter-152qmi-1076970.html

    http://stores.ebay.pl/CHINESE-BIKE-SPARES/LONGJIA-/_i.html?rt=nc&_fsub=3164249015&_sid=149024295&_trksid=p4634.c0.m14.l1513&_pgn=3

    Zauważyłem też, że masz nawet dość ładną fryzurę (lekko faliste włosy… to chyba jest kolor blond), zdjęcia robisz komórką pokroju smartfona, a Twoje dłonie wyglądają na nieco spracowane, ale są zadbane i wskazują na bogate doświadczenie życiowe. 😀

    Posłodziłem Tobie na nowy dzień? 😀

    Kontynuując temat, proponuję Ci zaopatrzyć się jednak w ten miernik uniwersalny (dostępne są one nawet w takich marketach budowlanych za ten odpowiednik 20…30 zeta, np. Master M830BUZ) i dokonać pomiarów m.in. napięciowych w moto tak jak pisałem już nieco wyżej tutaj.
    Ten mały element metalowy przy regulatorze o oznaczeniu…5W 5R to wygląda jak typowy rezystor oporowy o rezystancji 5 Omów i mocy 5 Watów (też go należy sprawdzić zapobiegawczo omomierzem, jeden z zakresów pomiarowych rezystancji dostępny w… mierniku uniwersalnym). 😀
    Z ciekawości, w wolnym czasie poszukam na necie jakiegoś sensownego schematu instalacji elektrycznej do GY6 4T_125 cm3. Sam jestem zainteresowany zakupem takiego większego już chinola 125 cm3 i dłubnięciu go na te nieco lepiej popylające… 180 cm3. 😀

    Kinga, a może mi sprzedasz swój teraźniejszy nabytek za jakieś rozsądne pieniążki (ja sobie to na spokojnie tam bym ogarnął w te dwa, góra trzy wieczory), a Ty zakupiłabyś sobie może jakieś mniej już rozrabiające Kymco lub Yamahę? Mam do Ciebie spory kawał drogi, ale może bym się jednak ruszył trochę z domu, przy okazji też po jakąś tam też wypasioną furę z Landów. 😀

    Z czystej nawet ciekawości zapytam Cię czy możesz zrobić tak ze trzy, cztery fotki, tj. całe kadry (lewa strona, prawa strona, widok z tyłu-zasłoń czymś może jednak tablicę rejestracyjną, tak dla świętego spokoju swojego sumienia oraz foto z przodu i widok zegarów na kierownicy)? 😀

    Potraktuj nawet ten wątek tutaj jako swoisty pamiętnik (można ją sobie regularnie zapisywać na HDD kompa jako kompletna strona www), będzie to swoista retrospekcja podejmowanych działań w związku z Twoim moto.
    Sprawdź też wzrokowo poziom elektrolitu w akumulatorze (optimum to 3…4 mm powyżej poziomu płyt akumulatora, poziom uzupełniamy wodą destylowaną, nie używamy przy tym otwartego ognia, nigdy, grozi wybuchem, jeżeli nie widać poziomu świecimy sobie co najwyżej latarką), naładowany powinien mieć napięcie powyżej tych 12,3 Volta i nie ma prawa zdychać przy próbie rozruchu silnika ze startera elektrycznego.

    W miarę możliwości opisz jak Ci się udało ogarnąć to zagadnienie, może jednak da się to wyprowadzić na prostą, a te 2 diody krzemowe w swoim motorku sam dołożyłem tnąc ten czerwony kabel (ładowanie akumulatora) wychodzący z regulatora, u mnie to akurat jest to ten kabel z bezpiecznikiem 15 Amper lecącym do akumulatora, diody odpowiednio lutując (katody i anody diod, właściwa polaryzacja).
    U Ciebie można też to zrealizować w podobny sposób. Kabel czerwony z regulatora zapewne ładuje akumulator (zapewne na nim masz ten ciągle się przepalający bezpiecznik), a te 3 żółte zapewne zasilają całą rozbudowaną elektrykę pokładową. Pomiar napięcia wydaje się bezwzględnie konieczny, bez zanotowania występujących napięć w tym układzie wiele tutaj nie zadziałamy, możesz się pokusić o tę wymianę regulatora, ale problem niekoniecznie musi po tym jednak ustąpić. Manual od GY6 dopuszcza poziom napięcia ładowania 14,5 Volta, +/- 0,5 Volta, czyli wychodzi zakres 14…do 15 Volt. 14…14,4 Volta jest OK, 15 Volt i często nawet więcej to już jest przesada (gazuje, gotuje, wychlapuje odpowietrznikami elektrolit w akumulatorze i drastycznie skraca to jego żywot, następuje przeładowanie, pryska elektrolitem na zewnątrz, po czym następuje samowolne rozładowanie przez pojawiające się prądy pełzające). Dlatego należy wycierać do sucha jakąś chłonną szmatką to co się jednak wychlapało z akumulatora na zewnątrz. Stąd też ja miałem taki pomysł z tymi 2-ma diodami prostowniczymi o odpowiedniej mocy i prądzie przewodzenia (nie muszą być, aż tak duże jak u mnie, ja takie wsadziłem, bo mi się kurzyły na regale). Grunt, że to działa jak należy, więc mogę takie rozwiązanie problemu polecić ze spokojnym sumieniem. 😀

    Samych słonecznych dni i uśmiechu na twarzy dla Ciebie, przy tym wiary, nadziei i optymizmu życiowego. Pozdrawiam. 😀

    P.S. A to się pisze… Longjia LJ125T-5, się teraz nieco poprawiłem ze swoim wpisem tutaj. Chinol wymawia to… Longdżja. ;P

    [img]http://r9.fodey.com/2313/8a55b5f6e435427db5f8043862c087cb.0.gif[/img]
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 29 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie