LED - kilka generacji, zestawienie i porównanie poboru prądu i siły świecenia

dobrze, LEDy przyjechały, testowy reflektor z SYMa na H7 (taki sam symetryczny jak w moim - wszystkie takie są) też przyjechał.
To się pokusiłem o trochę testów i drobne zestawienie.

Pobór prądu i siła światła
Więc tak..
na pierwszy ogień poszła siła "oświetlająca"... co jest o tyle ciekawe że producent deklaruje tysiące lumenów a jakby ma się to nijak do realnych wartości oraz pobór prądu. Dla większego i lepszego porównania pomierzyłem też pobór i światło dla typowych żarówek HS1 35/35W - czyli takich jakie są często w jednośladach.
Z racji tego że dobry kolega pożyczył i jak na razie nie oddał światłomierza to posługiwałem się takim w smartfonie. Stąd odległość 120cm od żarówki bo kiedy najmocniejsze żarówki były bliżej to światło osiągało wartość poza skalą (pokazywał 950 i tyle). Wiec musiałem mierzyć z odległości z której pomiar mieścił się w skali z zapasem.
Stąd nie tyle sama wartość jest ważna co różnice miedzy nimi. Każdy wie jak świeci klasyczna HS1 lub klasyczna H7 wiec niech sobie ich siłę przyjmie za punkt odniesienia co do ilości światła.
Wyniki:

.
Jak ktoś jest dociekliwy to zobaczy że (mocniejszy przecież) LED w "polu cienia" oślepia znacznie mniej niż żarówka H7. Widać to nawet stojąc przed lampą i patrząc na nią ale za to widmo promieniowania emitowane w tym obszarze jest takie że się pięknie świecą znaki, pasy.. itd. Ale to już by trzeba na ulicy zobaczyć żeby uwierzyć.
Dlaczego wartości z reflektora są wyższe niż te które emituje sama żarówka? Bo to jest światło które żarówka emituje we wszystkie strony skupione przez zwierciadła reflektora w jedną stronę. A podczas pomiaru samej żarówki miernik widział tyle ile padło na niego bezpośrednio z żarówki po stronie w której stał miernik.
.
.

Testy jakości światła.
W reflektorze (klasycznym - odbłyśnikowym) robiłem test tylko tych żarówek które mnie interesowały teraz (czyli H7). O tych innych zresztą wiem że bez soczewki się ich poprawnie nie wyreguluje.
Ponieważ lampy syma są symetryczne (oznaczenie na kloszu: <====> )to nie ma tej linii załamania światła w górę pod kontem 15 stopni. Nie musiałem więc stosować tych przycinających strumień dodatków na żarówkę.
tego:

.
żarówka jak widać przy cokole ma gwint który pozwala precyzyjnie umieścić pasek LED w odpowiednim punkcie w przestrzeni reflektora.
Regulacji jest około 3-4mm i to wystarcza w zupełności.
No i efekty.
Mimo pilnowania aparat jednak czasem zmienił czas naświetlania ( LEDy naświetlał krócej bo to jaśniejsze) wiec starałem się wybrać do porównań zdjęcia z tym samym czasem.
Sama regulacja nie jest zrobiona idealnie bo to tylko na potrzeby testu i pokazu możliwości ale nawet jak na moje restrykcyjne podejście już taka w zupełności wystarczy.

.
Reasumując.
jest to już tak zajebiste że te wkładam do skutera. Oświetlają lepiej a oślepiają mniej. Z racji widma wszystko jest bardziej widoczne na drodze, pobór prądu mniejszy... same zalety.
Te H7 LED są pasywnie chłodzone i własnie mi świecą czwartą godzinę w reflektorze. Szkło reflektora jest lekko ciepłe a przy halogenie H7 było po 20 min mocno parzące.
Radiator żarówki LED po 4 godzinach jest gorący ale nie na tyle żeby nie móc go dotknąć lub na chwilę złapać ręką. Po sekundzie parzy ale to nie jest coś co zostawia bąble na skórze.

Wombat brawo TY:)

Super test fajne informacje, super że napisałeś to, fajnie że Ci się chciało?

Napisz u kogo na alieekspres kupowałeś żarówki jakie? Dlaczego takie? Czym się kierować przy zakupie dobrych żarówek?

Wow... :-)))

nie ma znaczenia u kogo się kupuje na aliexpress czy ebay tylko trzeba patrzeć żeby miał dużo pozytywów (ebay) albo dużo diamentów (aliexpress).
Szukam raczej konkretnego typu żarówki nie sprzedawcy - dopiero jak znajdę to co chce i nie jest to ostatnim dziadostwem to patrze czy sprzedawca ma dużo tych diamencików i czy to jest wysyłka za darmola.
Co do samego wyboru żarówki no to teraz mniej więcej wiem czego się spodziewać po jej konstrukcji bo już trochę ich mam i wiem który patent się sprawdza a który nie. Więc biore takie które spełniają potencjalnie moje założenia, na ogół już nie biorę nowości bo są po 100 papierów a takie co już jakiś czas są spadają poniżej 40 usd i do tego już ktoś je gdzieś wkładał i pokazał to na youtupie.
Nieoceniony jest Ruski Pan - tzn rosyjski kanał TestLab https://www.youtube.com/channel/UCVOiJIYQyCbXwkrKYXw8Thg
facio sporo sprawdza, w odpowiednich warunkach i do tego komentuje. Mierzy, pokazuje, zestawia i porównuje.
np on zwrócił uwagę że wadą pierwszych modeli tych żarówek jest to że mają 4 diody.

A 4 to za dużo bo ich łączna długość jest dłuższa niż żarnik w żarówce i sporo świeci na boki i lepiej żeby było z 3 diodek i wtedy się to idealnie wpasowywuje w długość/wielkość żarnika halogenu. No i ja poczekałem i kupiłem wersje na 3 diody. Efekty jak widać.
.
Mam czekające na założenie fabryczne lampy przeciwmgielne (bo tylko 125 ich nie ma w standardzie tylko zaślepki) i np zastanawiałem się czy zachować ich funkcję halogenów (niezbyt mocnych tak naprawdę) czy władować rozpraszającą LEDę i zrobić z nich coś typu dzienne.
Różnica jest widoczna
oryginał z H27 888 11W:

i rozpraszający LED w tym samym kloszu

tak działają te wszystkie żarówki w soczewką na szczycie wsadzone zamiast halogena

w każdym razie już mam kupkę części tzn:
halogeny z instalacją
diodowe żarówki do lamp głównych
gniazdo zapalniczki na deske z patentem na włącznik w schowku
nowy alarm
niedługo się zbiore z tym wszystkim, jadę w jakiś weekend na Białołekę do garażu u matki, zamykam się w środku i robię wszystko przy jednym demontażu przodu. Zastanawiam się tylko czy za jednym podejściem nie uruchomić lamp w kufrze i nie dospawać sobie woltomierza LCD na deskę.

A u kogo ostatnio kupowałeś na alieekspresie, pochwal się co kupowałeś i u kogo?

tutaj widac jak działa regulacja
https://www.youtube.com/watch?v=wEx5obyb-Nc

ostatnio brałem te H7 co się nimi bawiłem
http://www.aliexpress.com/item/2pcs-H7-90W-9600LM-P7-Led-Car-Headlight-Conversion-Kit-Driving-Fog-Lamp-Bulb-DRL-6000K/32659548244.html?spm=2114.13010608.0.56.mI8Env

Też się zastanawiałem, czy nie zmienić funkcji halogenów (na cholerę mi to... w samochodzie też mam i chyba nigdy nie użyłem) w SYMie na dzienne...
*
O widzisz, to w moim jest to już dołożone (woltomierz) jako funkcja zegarów. Jak uruchamiasz, to najpierw wyświetla stan naładowania aku, a potem (przez chwilę) ładowanie z alternatora na odpalonym. Sam przełącza się na zegarek. Ręcznie można wyświetlanie woltomierza ustawić na stałe.

one są tak słabe i tak nisko świecą że mogą robić za dzienne bez przeróbek. tam jest 11W żaróweczka w plastikowym kloszu.
W sumie też mi są na plaster ale czemu 250 ma a ja mam nie mieć?

zdjęcia na zewnątrz
Tak dla porównania to po lewej na górze (LED) do skutera jest 8-10m a po prawej (H7) do skutera jest jakieś 4-5m.

zapakowałem LEDy w skuter
tutaj w lampie od długich

.
tak toto świeci

.
dołożyłem też fabryczne przeciwmgielne z modeli 200 i wyżej wraz z instalacją fabrycznym włącznikiem koło awaryjnych
tak na dołożonych przeciwmgielnych i pozycyjnej

.
a tak cała elektrownia na ale krótkich

.
z rzeczy dodatkowych:
- USB na desce koło kierownicy, to USB jest zasilanie bez względu na stan stacyjki- dlatego w schowku mam jego wyłącznik.
- woltomierz
- patent na diode od alarmu (bez względu na to czy alarm jest uzbrojony czy nie - dioda miga po wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyka)

Troszkę się Pan Wombacik narobił, ale efekt jest. Z włączonymi wszystkimi wezmą cię za jakiegoś harleya, a przynajmniej hondę GoldWing :-)

Ladnie porobione,gratulacje.Pozdrawiam.