Kymco Vitality – wszystko o nim.
- This topic has 413 odpowiedzi, 45 głosów, and was last updated 9 years, 4 months temu by Anonim.
- AutorWpisy
- 17 października 2010 dnia 10:55 #16765
Ponieważ moja kobieta od wczoraj stała się posiadaczką nowego Kymco Vitality mam pytanie jak go docierać? Co prawda mój docierałem po swojemu,ale może macie jakieś uwagi i propozycje,które będą cenne?
17 października 2010 dnia 11:17 #16768Nie palić gumy, nie cisnąć cały czas na full, jeździć delikatnie, na zmiennych obrotach, ale nieraz trzeba przycisnąć furę.I w miarę opcji niech jeździ sama na nim.A i oczywiście z zimnym się delikatnie obchodzić trzeba, ale to się tyczy także dotartego skuterka.I najlepiej bez blokad docierać, ale to nie jest konieczne.A i jeszcze trzeba uważać, by nie przegrzać silnika, stosujemy olej SYNTETYCZNY, nie pół, tylko full.
17 października 2010 dnia 11:53 #16774Olej niestety jest tam już zalany Mobil Extra 2T czyli półsyntetyk. Blokady myślę że zdejmie się po dotarciu.Sama to na pewno będzie jeździła 😀
17 października 2010 dnia 12:01 #16775No cóż, trudno z tym olejem, aczkolwiek pod żadnym pozorem do nowego silnika nie lej oleju mineralnego 🙂
17 października 2010 dnia 17:52 #16801Dziś pierwsza przejażdżka 20km,chyba trochę za małe obroty ma bo gaśnie i ledwo 50km/h idzie,mój leciał 55km/h na blokadach.
17 października 2010 dnia 18:42 #16806Może być to kwestia licznika, w jednym modelu pokaże tyle, w innym tyle.Zresztą po dotarciu może ta wartość się zmienić.
17 października 2010 dnia 19:50 #16836Z tym olejem to są dwie szkoły. Pierwsza mówi żeby przy docieraniu nie stosować pełnego syntetyku tylko pół z prostego względu. Olej syntetyczny ma za dobre właściwości smarujące i o ile w późniejszym czasie zużywanie silnika jest niepożądane to w początkowym etapie żeby się cylinder dotarł do tłoka to musi być trochę bardziej twardo.
Oczywiście piszę to jako ciekawostkę. Każdy robi jak uważa.
A z docieraniem to wiecie jak robię, rżnę ile się da. W pierwszych dwóch tankowaniach dolałem tylko miarkę oleju dodatkowo do baku i zawsze dobrze rozgrzewam skuter (ok 4 minut) przed jazdą. Leci jak szatan, na dniach wstawię filmik z przyśpieszenia. Na szybko jak zerknąłem to idzie od 0 do 70 w 10 sekund ale liczyłem w głowie i mogłem być niedokładny. Kompresja wzorowa więc w tym ostrym docieraniu jednak coś jest.17 października 2010 dnia 19:54 #16840Tu na forum był link do ciekawego artu o docieraniu. Silniki 4T z głowicą aluminiową podobno dobrze jest docierać na oleju mineralnym i nie żałując obrotów. A nie wiem jak to jest z 2T. Ja osobiście – z perspektywy własnych doświadczeń lałbym półsyntetyk od samego początku i cały czas. I jeździłbym na pełnym zakresie obrotów, nie robiąc gwałtownych ruchów manetką ale i nie turlając się. No i dobrze nagrzewając silnik zanim w ogóle bym ruszył. Ale kadżdy ma prawo robić po swojemu…
17 października 2010 dnia 20:06 #16842A czy to normalne że ssanie się nie włącza jak jest na dotarciu i blokadach? Bo zauważyłem że jak się go odpali to nie wchodzi na wysokie obroty jak mój tylko jest cały czas na niskich,teraz aż za niskich bo gaśnie.
17 października 2010 dnia 21:39 #16853To kwestia regulacji – myślę. Jak mi ustawili na pierwszym przeglądzie to ssanie już się w ogóle nie włączało.
18 października 2010 dnia 18:22 #16888Ja w Vitalce mam tak że jak ją uruchomię to chodzi na normalnych, niskich obrotach (ok 1,8-2 tys) obrotach. Gdzieś po minucie podnoszą mu się obroty o ok tysiąc. Albo jak chodzi na niskich obrotach i delikatnie mu machnę manetką to łapie wyższe obroty (włącza się ssanie).
18 października 2010 dnia 18:38 #16893A moja po odpaleniu wchodzi na wysokie obroty,teraz jak jest zimno to kilka minut i schodzi na normalne,czyli ssanie działa. A w tej nowej jak odpalisz to ma stałe obroty,a dziś o dziwo nawet nie gasła. Czy to że nie wchodzi na wyższe obroty (czyli ssanie) może być dlatego że ma zablokowaną dyszę itp?
18 października 2010 dnia 18:59 #16898AnonimNieaktywny- 3
- 307Postów:
A czy to normalne że ssanie się nie włącza jak jest na dotarciu i blokadach?
Ssanie albo działa albo jest zepsute – blokady i docieranie nie mają tu nic do tej sprawy.
Dysza też nie powinna być przeszkodą jeśli chodzi o działanie ssania.
PS.Spróbuj podkręcić troszkę wolne obroty.
21 października 2010 dnia 16:56 #17079Jeszcze nie mieliśmy okazji podkręcić obrotów,ale zobaczymy co to da. A teraz pytanie z innej beczki,być może w przyszłym roku wymieniłbym w swoim Vitality tłumik na jakiś sportowy,chodzi mi o taki,który coś da,ale nie będzie głośny i bez zawijasów tylko prosty,czy jest jakiś?
21 października 2010 dnia 17:06 #17080Oj ciężko będzie, na rynku “chodzą” właściwie tylko te “zawijane” i o tych jest najwięcej opinii, więc ja by wziął zawijany 😀
21 października 2010 dnia 17:08 #17081Te zawijane mi się nie podobają
21 października 2010 dnia 17:13 #17082Życie…Albo osiągi, albo wygląd 😈
21 października 2010 dnia 17:17 #1708321 października 2010 dnia 17:29 #17084Oj nie wiem nie wiem 😀 Mówię, ja mogę tylko w zwijanych doradzić, co do prostych to jedyny wydech jaki widziałem “w akcji” to Arrom, modelu nie znam, KOS miał go w Piaggio i nic nie dał.
21 października 2010 dnia 19:19 #17096Ja miałem arrow focus, no cos dam moze da ale wątpie, a ten z linku, no cóż, tak śmiechowy, moze coś da..
24 października 2010 dnia 12:57 #17223Suawek a Ty jaki masz wydech?
24 października 2010 dnia 19:30 #17262Najbardziej oklepany 🙂 Tecnigas Next-R. Nie mam do czego porównać bo w tym samym czasie zrobiłem szlif i nowy tłok więc zmieniła się kompresja ale tak czy siak efekt był odczuwalny, szczególnie od 40-50km/h gdzie rwał do końca czyli prawie 80. Wcześniej żeby osiągnąć 70 trochę to trwało i wskazówka szła niemrawo.
Dźwięk nie jest uciążliwy, ani dużo głośniejszy, a tylko zauważalnie bardziej basowy, jakby przepuszczony przez szklaną butelkę.
Po tych operacjach wzrosło też spalanie o ok litr.24 października 2010 dnia 19:38 #17263Litr to sporo 😮
24 października 2010 dnia 20:13 #17273Ciężko powiedzieć, rolki 6g powodują że jeździ na dość wysokich obrotach. Do tego sam wydech też za sprawą dużego podciśnienia, wysysa oprócz spalin także mieszankę więc jestem w stanie to zaakceptować.
Wiesz, dla mnie alternatywą dla skutera jest przejazd samochodem z pracy do domu w 40 minut ze spalaniem 10 litrów, więc 4,5L i ta sama droga w 10 minut to w ogóle nie ma co porównywać.12 listopada 2010 dnia 11:13 #18469Mam pytanie jaki jest symbol żarówki postojowej w Vitalce? To te dwie obok halogenu.
13 listopada 2010 dnia 14:58 #1853813 listopada 2010 dnia 23:47 #18570Wiem już jaka żarówka jest w postojówkach:
http://allegro.pl/zarowka-w5w-osram-najtansze-i1316714639.html
Otóż moje pytanie brzmi jakbym zamiast dwóch żarówek powyżej o mocy 5W dał np dwie takie,o mocy 1W:
http://allegro.pl/postojowki-w5w-power-led-high-mega-moc-1w-wwa-fv-i1293264964.html
to czy coś się stanie?
14 listopada 2010 dnia 11:36 #18578HugoBoss
Ja kupilem do swojej INca Street tez 5W tylko ze LED
http://archiwumallegro.pl/zarowka_w5w_r10_t10_led_postojowki_walcowane-1155190904.html
Jesi ktos potrzebuje schemat instalacji
14 listopada 2010 dnia 11:51 #18579Dopecs a masz może schematy elektr z inci street??
14 listopada 2010 dnia 12:36 #18585Dopesc napisał:
HugoBoss
Ja kupilem do swojej INca Street tez 5W tylko ze LED
http://archiwumallegro.pl/zarowka_w5w_r10_t10_led_postojowki_walcowane-1155190904.html
Jesi ktos potrzebuje schemat instalacji
http://www.skuteryostrow.pl/index.php?s=schematyI nic Ci się nie dzieje z instalacją lub innymi żarówkami?
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.