Kymco Super 8 4T 50 – ścięte frezy na wale

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Grupy Dyskusyjne Skutery i Motorowery Kymco Kymco Super 8 4T 50 – ścięte frezy na wale

Ten temat zawiera 8 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe deterek123 deterek123 2 miesiące, 1 tygodni temu.

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #619934
    Zdjęcie profilowe deterek123
    deterek123
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam, pacjent to Kymco Super8 4T 50 rocznik 2007
    Rozbierałem ostatnio skuter teścia jw. w celu przejrzenia wariatora, rozrusznika, bendixa, mechanizmu nożnego startera i niestety frezy na wale są ścięte i na przeciw talerzu z zębatką też (jak na foto poniżej – zaznaczone na zielono)..o dziwo skuter jeździł – przeciw talerz trzymał chyba przez dobry docisk nakrętki wał??, tak się zastanawiam co z tym zrobić, może skleić jakimś dobrym klejem przeciw talerz z wentylatorem (tam jest trójząb z frezami – tutaj jest ok nic nie jest ścięte)

    https://zapodaj.net/2dc2ceaa0ec38.jpg.html
    https://zapodaj.net/500b6a6025174.jpg.html
    https://zapodaj.net/18ea9dfa60fa2.jpg.html

    pozdrawiam

    #619936
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 188

    ale ścięte są dokładnie pod zębatką przeciwtalerza? może kiedyś był inny co pracował w miejscu ścięcia a teraz ten ma inny kształt i się załapuje na ząbki?
    W każdym razie klejem się tego nie naprawia. Wymienia się wał.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #619938
    Zdjęcie profilowe deterek123
    deterek123
    Użytkownik
    • Postów: 5

    tak dokładnie są ścięte frezy na wale tam gdzie pracuje przeciwtalerz i na nim też już nie ma frezów zastanawiam się jak ten skuter jeździł trzymało to jedynie poprzez docisk śruby wału chyba :

    te elementy są na wierzchu co chcę skleić – to z tym jak zaznaczone na foto :
    https://zapodaj.net/bb1409ab10d98.jpg.html

    tak to wygląda w tym modelu :

    https://zapodaj.net/3c708d0560139.jpg.html

    Wymiana wału odpada, ewentualnie może jakaś podkładka żeby przesunąć przeciwtalerz w miejsce na wale gdzie są frezy??

    #619939
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 340

    Przerabiałem ten problem. Żaden klei tam nie da rady. Albo wymiana wału, albo…. Nowy przeciw-talerz z dobrymi frezami, wyrzucasz plastikowy wentylator, nakładasz ‚gwiazdkę’ rozruchowa, silnie dokręcasz, a następnie spawarką z wyczuciem spawasz tę gwiazdkę do przeciw-talerza. Wystarczy złapać na obwodzie w 3-4 miejscach. Będzie śmigać. Docisk robi swoje, a dodatkowo siła przenoszona będzie przez frezy tej gwiazdki.

    #619943
    Zdjęcie profilowe deterek123
    deterek123
    Użytkownik
    • Postów: 5

    oo ta porada ma sens – rozumiem że plastikowy wentylator jest zbędny??

    #619944
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 340

    Możesz go zostawić, jeśli wytniesz w nim miejsca, gdzie będą spawy, ale bez niego nic się nie stanie, jeśli tylko będzie drożny wlot powietrza z przodu obudowy.

    #619945
    Zdjęcie profilowe deterek123
    deterek123
    Użytkownik
    • Postów: 5

    J23 ty zastosowałeś taką opcję? czy wymieniałeś wał?

    #619946
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 340

    Miałem trzy takie przypadki. W każdym było zrobione, tak, jak napisałem, i było ok. Wymiana wału, wiadomo z jakim nakładem pracy się wiąże, a jeśli jest on w dobrym stanie, to lepiej go zostawić.

    #619956
    Zdjęcie profilowe deterek123
    deterek123
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Ewentualnie myślałem że dać tuleję wariatora krótszą lub dłuższą o te 1 lub 2mm (jeśli da się kupić) żeby przeciwtalerz łapał na frezy za lub przed uszkodzeniem frezów – obecna ma długość 38mm, średnica wew. 14mm i zew. 20mm, a dać np.o długości 36 lub 40mm – tylko nie wiem czy bendix będzie dobrze łapał i pasek może ciut krzywo pracować?

Oglądasz 9 postów - 1 przez 9 (z 9 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie