Kymco Super 8 2T problem, może ktoś pomoże

witam,
posiadam KYMCO Super 8 2T z 2009r.
mam taką sytuację:
odpalam skuter chodzi na wolnych obrotach z 2 minuty (w tym czasie zakładam kask i inne)
wyjeżdżam z domu z mojej miejscowości (bardzo duża wieś ;) oddalona od Gliwic jakieś 10km do centrum) skuter świetnie chodzi, ładnie się wkręca na obroty,
przejeżdżam jakieś 2 km, wjeżdżam pod bardzo małe wzniesienie i czuję już że skuter słabnie a prędkość spada do ok 40km/h,
przejeżdżam przez Gliwice na drugi koniec (wiadomo światła, ruszanie, znowu światła itp.) jadę tak przez jakieś 10km.
Po czym wracam (czasem wyłączałem skuter na 5 minut i wracałem a czasem od razu powrót, nie ma to znaczenia to i tak ten sam objaw)
skuter coraz bardziej słabnie i potrzeba więcej dystansu żeby go rozpędzić.
Do czasu jak w pewnym momencie próbuję ruszyć i nie można
tj. skuter na pełnej manetce gazu nie wchodzi na pełne obrotu jakby go coś dusiło (przydławiało).
Koło tylnie nie da rady obrócić,
trzymam na pełnym gazie przy zdławionych obrotach około 2 minuty,
puszczam manetkę gazu, skuter schodzi do niskich /wolnych obrotów
chodzi tak z 10 sekund daję gazu i obraca kółkiem tylnym i wchodzi na wysokie obroty.
wsiadam na maszynę i jadę
Skuter jest słabszy ale jedzie
czasem do następnego skrzyżowania dojadę i sytuacja się powtarza
a czasem jadę dalej słabszym skuterem do domu
(dobrze że mam prosty odcinek potem ok 5 km).
co jest przyczyną tego zachowania skutera?
wymieniłem moduł CDI na nowy oryginalny nic to nie dało
wymieniłem pasek napędowy na Malossi Kevlar nic to nie dało
czyściłem 2x gaźnik sprężonym powietrzem nic to nie dało
sprawdzałem hamulec w tylnim bębnie i tam jest wszystko ok nic to nie dało
wymieniłem świecę na nową NGK oryginalną nic to nie dało
sprawdziłem napięcie na ssaniu w skuterze, ok 14,3 V ale nie wiem czy na 100% jest sprawne ssanie.
sprawdzałem sprzęgło, rolki są dobre, podobnie jak dzwon i sprzęgło z okładziną cierną, sprężynki też (stan bardzo dobry, okładzina gruba) nic to nie dało
w skuterze nie pali żarówek.
w październiku 2012r. wymieniłem tłok+cylinder+pierścienie (AIRSAL całość) przebieg od tego czasu.
a problem nadal jest.
jest ktoś w stanie pomóc?

Jaki olej lejesz do mieszanki?

Czyli rano, gdy jest chłodno, jest ok? A gdy jest cieplej już nie bardzo? Jakiego oleju do mieszanki używasz i jakiego symbolu świecy?

Katowałeś go przy docieraniu? Jak docierałeś nowy cylinder?