Kymco K-Pipe 125 a kufer

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle 125 Kymco K-Pipe 125 a kufer

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe anonim Anonimowy 1 lat, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #311973
    Zdjęcie profilowe karolg123455
    karolg123455
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Witam, zamierzam kupić motocykl Kymco K-Pipe 125 ale bardzo zależy mi żeby zdobyć do niego kufer (model wybrałem ze względu na wymarzoną przeze mnie skrzynię biegów – półautomatyczną) aczkolwiek kufer na kask jest dla mnie nie mniej istotnym aspektem, znalazłem jeden (link poniżej), czy ktoś z użytkowników lub osób które kojarzą temat może mi powiedzieć czy podejdzie do tego modelu…?
    https://www.amazon.co.uk/Kymco-K-Pipe-Givi-Monolock-E370NT/dp/B017YKN4P6
    Pozdrawiam
    PS. Mieszkam w UK więc nie ma problemu z wysyłką.

    #311974
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 328

    kufer to podejdzie każdy bo kufer mocuje sie do płyty kufra. u ciebie problemem nie jest kufer tylko stelaż pod kufer (płytę kufra).

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #311976
    Zdjęcie profilowe karolg123455
    karolg123455
    Użytkownik
    • Postów: 6

    W takim razie przepraszam mój błąd nic nie znalazłem w temacie stelaży – czy zakup jakiegoś uniwersalnego pod powiedzmy inny model Kymco powinien rozwiązać sprawę? Przyznam bez bicia, że jestem troszkę w tych sprawach jeszcze zielony (pierwszy motocykl) a wujek google niestety nic mi nie podpowiada…
    Chodzi oczywiście o inny model motocykle Kymco (żeby ktoś nie pomyślał, że wpadłem na pomysł zakupu stelaża pod skuter Kymco) 🙂

    #311979
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Słabo to widzę. Stelaż zazwyczaj montowany jest pod podnóżki i uchwyty pasażera. Tu nie bardzo widzę jak to zrobi, zdjęć k-pipa z kufrem nie widziałem, za to widziałem na ulicy z bocznymi torbami tekstylnymi wieszanymi przez siodło. Słabo…
    *
    Masz zdjęcie, żebyś wiedział o czym mówimy, to z mojego hyo jak montowałem. Miałem shada dedykowany do mojego hyosunga stelaż, płytę i kuferi, pasowało to… tak sobie :-)))

    #311980
    Zdjęcie profilowe karolg123455
    karolg123455
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Mhm, no to trudno w takim razie Kymco K-Pipe odpadł znacie może jakieś inne motocykle z półautomatyczną bądź automatyczną skrzynią biegów? Wiem o quickshifterach i myślałem o Hondzie CBF-125 + quickshifter ale to dość drogo wychodzi (w ostateczności dozbieram) bo przyznam szczerze, że jazda po zakorkowanym Birmingham może być strasznie upierdliwa z manualną skrzynią biegów (jak robiłem trening to nawet instruktor na to narzekał).
    Google jedynie mi Kymco K-Pipe pokazuje albo jakieś skutery (które akurat się zbytnio mi nie sprawdzą bo chciałbym jeździć nie tylko po mieście ale i poza nim) albo jakieś głupie dyskusje na forach motocyklowych gdzie ludzie pytają o to samo co ja a w odpowiedzi dostają teksty, że motocykl MUSI mieć sprzęgło manualne bo tak albo quickshifter.
    Pozdrawiam i dzięki za rozwianie wątpliwości 🙂

    #311981
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Czekaj, czekaj… najprościej zapytać sprzedawcę kymco czy oferują stelaż, albo znają model pasujący, albo czy jest możliwość (przewidziana) założenia pod podnóżki i uchwyty dorabianego stelażyka. Nie ma się co tak zniechęcać, skoro to wymarzony model 🙂
    *
    A dlaczego skrzynia półautomatyczna, a nie po prostu skuter z cvt i problemy wszystkie z głowy? Plus bardzo duży wybór modeli, wzorów, kolorów i dodatkowo ochrona przed brytyjską aurą 🙂 A jak np. SYM GTS jak mój (czy Wombata), to pod kanapę wchodzą dwa kaski pełne, więc ja do swojego kufra nie zakładałem :-))) A Wombat założył ogromny 🙂
    *
    Skuter się nie sprawdza w trasie…? I K-Pipe ma być na to lekarstwem…? No nie… 🙂 W trasie liczy się wygoda, komfort i masa, żeby tobą nie rzucał po drodze każdy podmuch jak piłeczką ping-pongową. Zapewniam, że K-Pipe będzie gorszą opcją niż każdy maxiskuter 125ccm. Jest to po prostu mikrus, jak masz 150-160 cm wzrostu i ważysz 50kg max, to może OK, ale już dla mnie (170cm) jest miniaturką motocykla. To nie może być wygodne na trasie (podkulone nogi), jest lekki (podmuchy), ma zero osłon i na dodatek półautomat zjada mu sporo mocy (z tego co tu pisali użytkownicy). Jeżdziłem po zakorkowanym mieście skuterem 125 i motocyklem 125. Skuter deklasuje – według mnie – przeciwnika. Dlatego po zrobieniu kat.A wróciłem do skutera, bo codziennie jadę do pracy i wracam w korku.

    #311982
    Zdjęcie profilowe karolg123455
    karolg123455
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Kurcze jednak to prawda, że „najciemniej pod latarnią” zaraz wyślę maila do Kymco z pytaniem o stelaż – jak otrzymam odpowiedź (niezależnie od tego czy pozytywną czy nie) to napiszę tutaj to może komuś się jeszcze przyda w przyszłości.
    Chcę motocykl bo chce się nauczyć na nim jeździć i zdać A2 i przesiąść się na coś większego żeby móc jeździć dalej, wygodnie po autostradach no i po to żeby dojeżdżać do pracy – motocykl czy skuter o pojemności 125 to tylko tymczasowe rozwiązanie, żebym mógł rzucić pracę i znaleźć sobie lepszą a żeby tego dokonać potrzebuje własnego pojazdu a przy okazji chcę trochę nabyć praktyki na mieście.
    Kolejną rzeczą dla której preferuję motocykl to prędkość maksymalna – co jest jednak dość istotne jak się gdzieś dalej będę chciał ruszyć (a na pewno tak będzie).
    Tak czy inaczej przemyślę jeszcze sprawę bo faktycznie nie pomyślałem o tym, że skuter na brytyjską aurę będzie lepszym rozwiązaniem, chyba temat można by uznać za zamknięty – skuter czy motocykl to jeszcze przemyślę, poczytam a co do stelaża to dam znać co mi producent odpisał.
    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.

    #311989
    Zdjęcie profilowe malfeusz
    malfeusz
    Użytkownik
    • Postów: 88

    Monolock E370NT jest spoko. ale moze ci odpasc ma nie dopracowane mocowanie, czasami jak sie jezdzilo po dziurach to kufer mogl odpasc

    #311995
    Zdjęcie profilowe pawelecm
    pawelecm
    Użytkownik
    • Postów: 358

    Pamiętaj, że K-pipe 125 rozwija zawrotną prędkość maksymalną 100km/h licznikowo, co odpowiada 90 km/h wg GPS. Sorry, każdy skuter 125 od Kymco to potrafi. Popatrz na filmiki na yt.

    #311996
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    Jeśli chcesz motocykl 125, żeby się uczyć do A2, to kup coś dużego (typu hyosung gt). Masz tam sporą masę, maksymalną moc w tej kategorii, wymiary i zachowanie zbliżone do dużego moto. Przerobiem na własnym tyłku, ułatwił mi zdanie A. K-Pipe pozwoli ci poznać jednoślad niewiele lepiej niż skuter, nie opanujesz podstawy – redukcji biegów z międzygazem – bo nie masz ręcznie sterowanego sprzęgła. A to bardzo ważna umiejętność przy większych mocach i na śliskim (deszczyk), nieumiejętna redukcja zablokuje ci w czasie jazdy tylne koło – kłopoty gotowe. Skuter pozwoli ci oswoić ruch miejski tak samo jak K-Pipe, a obsługę mechaniki motocykla w mocno ubogiej postaci. Przemyśl. Kymco ma również w ofercie większe modele biegowe (bardzo taniego Pulsara i calkiem fajnego CK-1), chociaż nadal namawiam cię na skuter. Nawet mając A2 wygodniej na dojazdy miec mocny maxiskuter, mój 300ccm leci 135km/h (gps, bo licznik optymistycznie uznaje to za 150km/h), a są znacznie mocniejsze skutery… Honda Integra, Yamaha TMax, Aprilia SRV… jak ktoś chce poszaleć. Z motocykli do miasta trochę się ślinię do hondy nc750, ze względu na dwusprzęgłową skrzynię biegów. To dla mnie optymalny pomysl do jazdy w korkach, na trasie możesz się pobawić biegami, a w mieście nie musisz :-)))

    #312016
    Zdjęcie profilowe karolg123455
    karolg123455
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Muszę się porozglądać w takim razie 🙂 posprawdzam jak wychodzą wymienione przez Ciebie modele naubezpieczeniu itd. i chyba zastosuje się do Twojego pomysłu żeby brać to co najmocniejsze w swojej klasie (125cc) – jak się nauczę to zrobię pełny egzamin A2 i wtedy zobaczymy bo skuter o pojemności 250+ jest fajnym rozwiązaniem – no ale to dopiero w przyszłości 🙂
    Posprawdzam ubezpieczenia itd. ten Pulsar wygląda całkiem fajnie – no ale co i jak to ciężko mi na ten moment powiedzieć bo wszystko mi się podoba i muszę posiedzieć, posprawdzać, poczytać itd.
    Skuter byłby fajny nawet w klasie 125 ale nic się na nim nie nauczę tzn. ruch drogowy ogarnę ale gorzej z całą resztą a egzaminy praktyczne w UK są bardzo restrykcyjne i trzeba na prawdę dobrze jeździć żeby zdać – no i sam kurs jest bardzo drogi więc szkoda by było powtarzać 😀
    Jeszcze raz dzięki za rady.

    #312022
    Zdjęcie profilowe jas13
    jas13
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Kymco K-Pipe nie kupisz w Polsce nowego o pojemności 125, wszystko co jest to są 50-ki. Motor Land miał je sprowadzać, ale z tego co mówił sprzedawca, ściągnięto jedną wystawówkę.
    Jedynie używki zza granicy.
    Zulus: szczerze troszkę chrzanisz. W V-ce nieumiejętna redukcja może zablokować koło, w rzędówce czy singlu to raczej rzadkość, a i w rzeczonej V-ce trzeba się postarać. Powodem jest silny moment obrotowy, który w V-kach jest zazwyczaj nisko. Międzygaz ma raczej znaczenie dla żywotności skrzyni pozbawionej synchronizacji.

    #312029
    Zdjęcie profilowe anonim
    Anonimowy
    • Postów: 4 670

    i nieumiejętne obchodzenie się ze sprzęgłem (redukcje) i gazem (przyśpieszanie) przy mocnym silniku na śliskim nie może spowodować według ciebie żadnych kłopotów?
    Ciekawe, bo ja w życiu tyle razy się tyłem nie poślizgnąłem przy redukcjach i dodawaniu gazu, co pierwszego dnia kursu A na placu manewrowym. A to była dla mnie pierwsza przesiadka z manualnej 125 na 650.
    Kolega chce się uczyć obsługi motocykla na słabym silniku ze zautomatyzowanym sprzęgłem. Czego się nauczy? Machać lewą stopą jedynie, a i to niekoniecznie w dobrą stronę. Chodzi raczej o ćwiczenie synchronizacji dłoni (obu) i lewej stopy.
    Jas 13, kolega jest, pracuje, zdaje, kupuje i ubexpiecza w GB – tak przynajmniej zrozumiałem.
    *
    Nawiązując jeszcze do chrzanienia, udało mi się (z powodu zamyślenia, lub chwilowej pomroczności) zrobić to samo co opisane w linku na 125 podczas rozpędzania. Przyhamowanie na suchym bylo tak gwałtowne, że niewiele mi chyba brakowało do lotu przez kierownicę, bo kompletnie się nie spodziewałem. Głupi ja…
    http://forum.kawasaki-er5.pl/viewtopic.php?f=19&t=1533
    *
    A już tak zupelnie na marginesie, bo odczytałem kilka postów w tym linku, to co to za kolesie…? Mało kto używa międzygazu…?! To jak oni jeżdżą, na oklep?!!! :-)))

    #312032
    Zdjęcie profilowe karolg123455
    karolg123455
    Użytkownik
    • Postów: 6

    Od siebie wyprostuję tylko jedną rzecz – tak mieszkam, pracuje i zdaję w Anglii a motocykl klasy 125cm będzie mi potrzebny do nauki jazdy żeby nie zawalić przy egzaminie na A2 (na pełną kategorię A jestem za młody – minimalny wiek to 24 to mi jeszcze trzech brakuje 🙂 ) oraz oczywiście do dojazdu do pracy i ewentualnych wypadów gdzieś (turystycznie) aczkolwiek nad tym ostatnim to się skupię jak zdam A2 i przesiądę się na coś większego.

    #312400
    Zdjęcie profilowe jas13
    jas13
    Użytkownik
    • Postów: 98

    Zulus: zaliczyłem kurs na cbf250, SFV 650 i ER6, i w słońcu i deszczu żadnych problemów z uślizgiem tyłu, jedynie z raz czy dwa lecenie motocykla po zbyt silnym docisku przedniej klamki w zakręcie oraz początkowe problemy z zapanowaniem nad manetką przy ostrym naciśnięciu klamki hamulca przy awaryjnym hamowaniu.
    Wbijanie wyższych biegów bez problemu i ze sprzęgłem i bez sprzęgła, a redukcje instruktor powiedział jasno „międzygaz oszczędza skrzynie, ale na egzaminie i tak nikt na to nie zwraca uwagi”.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 18 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: