kymco bierze za dużo oleju

Witam, zauważyłem ostanio w swoim Kymco Vitality 2T, że z tłumika wydobywa się spora ilość oleju. Końcówka tłumika jest od spodu zabrudzona olejem. Chciałbym dodać, że niedawno zmieniłem olej na castrol power racing1 2T. Podejrzewam, że trzeba wyregulować gaźnik, poniewasz może bierze za dużo oleju, jednak nie jestem pewny i proszę o pomoc :)

Dozownik?

Dozownik jest raczej okej, wcześniej, przy innych olejach nie było tego problemu. Czy da się to jakoś wyregulować, czy trzeba do serwisu?

Ja gdy miałem kiepski kit i zacząłem lać tego Castrola to silnik dosłownie rzygał olejem. Aż się lało. Zmieniłem na półsyntetyk i przeszło.

Jaki przebieg tej Vitalki?

niecałe 2900 kupiona w lipcu, jak miałem polsyntetyk nie było takiego problemu

To lej półsyntetyk. Widocznie dla Twojego skutera syntetyk nie jest dobry. Kymco swego czasu nawet odradzało oleje syntetyczne.

ale chyba nie muszę go spuszczać? Dopiero jak bedzie się kończył wleje pół-syntetyk. Jednak jednego nie rozumiem, moj kolega też ma Vitalitke tyle że przebieg ok 6,5 tys i w tej włoskiej wersji. Wlewa ten sam olej i nie ma takich problemów.

Możesz wyjeździć i dolać.

Widzisz, Michał... To jest tak, że każdy skuter, każdy egzemplarz ma jakieś indywidualne "preferencje" co do typu oleju. Na przykładzie mojej Inki => jak pisałem wczoraj w innym temacie => przed remontem, na oryginalnych cześciach Bzyczek wolał gęstsze oleje. Super podpasował mu Elf mineralny. Na półsyntetykach i syntetykach nie rozwijał mocy i palił więcej. A po zatarciu zmieniłem tłok na Meteora do oryginalnego cylindra i na mineralnym Elfi czy nawet gęstszym półsyntetyku nie chodzi jak powinien, ma muła... Najlepiej pasują mu teraz oleje syntetyczne i rzadkie półsyntetyczne (np. Statoil, na którym kiedyś nie chciał w ogóle pracować). A gdy przejściowo miałem chiński kit za 100 zł to na syntetyku rzygał olejem aż się lało z rury, na półsyntetyku dużo palił i tylko na minerale dobrze chodził.

Więc u Ciebie lałbym półsyntetyk - np. Platinum lub coś w tym stylu. Możesz popróbować trochę na mineralnym ale to wtedy gdy półsyntetyk nie podpasuje. nie miałeś przytartego silnika?

Moja Vitalka dopiero koło 20000km zaczęła pluć olejem,a mojej kobiety Vitalka ma już ponad 15000km i nadal suchutki tłumik,jeździ od nowości tylko na pół syntetyku Mobil Extra 2T,polecam ten olej :)

Może dlatego, że jeździ na półsyntetyku... Pan Adam z Motolizaka mówił, że niewiele jest silników spalających w 100% olej syntetyczny Castrol. I to tylko jak są w pełni sprawne na pewno...

Maliniak mojemu nie służy. Dziś odstawiłem na parking pod Lidlem, zrobiłem zakupy i ile ja się namęczyłem żeby go zapalić... Manetka na full i kręcę dłuższy czas i dopiero załapał. A na Mobilu nigdy tak nie było. Nawet po najostrzejszej jeździe.

mobil, stihl, midland, motul i problem zniknie
w 2t najważniejsze co jakiś czas dać mu ostro po obrotach żeby wypluł olej z komory korbowej i dyfuzora

Jak miałem pierścienie słabe i dawałem ostro po obrotach na syntetyku to pluł olejem. Owszem, ważne jest utrzymywanie obrotów takich jakie silnik lubi ale też dobór odpowiedniego oleju - nie za rzadkiego ale i nie za gęstego.

HugoBoss napisał:

Moja Vitalka dopiero koło 20000km zaczęła pluć olejem,a mojej kobiety Vitalka ma już ponad 15000km i nadal suchutki tłumik,jeździ od nowości tylko na pół syntetyku Mobil Extra 2T,polecam ten olej :)

Małe sprostowanie,skuter mojej kobiety ma przejechane dopiero 11800km,nie wiem skąd mi się wzięło te 15000km.

Może za dużo listów zwróciłeś 15. listopada i piętnastka wbiła Ci się w głowę:-)

Mój "Pizdryk" jeżdzi od nowości na oleju Castrol Power Racing 2t i rówież "pluje" olejem.Zastanawiam się nad zmianą oleju,ale tak po prawdzie wcale mi to nie przeszkadza ;).

Ale jak teraz pluje tym olejem, to nie muszę go spuszczać? Nic się w nim nie uszkadza? Cylindra nigdy nie zatarłem, wiec silnik raczej przytarty nie jest?

Możesz go wyjeździć.

A jak mogę sprawdzić czy z silnikiem jest wszystko okej? Czy nie jest lekko pozacierany czy cos :D

zobacz na stan cylindra tak robi Kisiu po każdym innym oleju sprawdza cylinder czy jest nagar itp.