Kymco Agility 50 4t pomoc

Witam wszystkich chcialem sie dowiedziec kilka rzeczy o skuterku Kymco Agility 50 4t, to moj pierwszy skuter i chcialem troszke go wzmocnic wiec zaczne od poczatku
1. modulem odblokkowanym pytanie czy te na allegro odblokowane dzialaja? lub tez slyszalem o jakims nadcieciu na module tylko to jest rocznik 2012 czy w tych rocznikach tez to dziala i czy po zmianie modulu nie trzeba cos regulowac ustawiac itp?
2. kolejna sprawa jaka świece zapłonowa kupic? i czy swieca ma wplyw na co kolwiek?
3. czy mozna jeszcze cos zmienic w nim by szybciej sie zbieral i jezdzil? ( nie chodzi mi o zmiane cylindra)

1- co do modułu to powiem tylko tyle że żadna regulacja nie jest potrzebna
2-świeca? musi być sprawna i mieć odpowiednie parametry , skoro masz oryginalną to spokojnie możesz ją zostawić, nowa ci osiągów nie podniesie
3-jest to 4T więc masz duże pole do popisu ;) zmiana wałka rozrządu znacznie poprawia osiągi lecz moc na niskich obrotach nieco spadnie, ale da się to wyregulować, można kupić moduł programowalny i ustawić kąty wyprzedzenia na tyle duże że skuter przy np 12000 rpm będzie miał największą moc co w połączeniu ze sportowym wałkiem rozrządu da ci niezłego kopa,polerowanie kanałów w głowicy też coś da , można również splanować głowicę , ale nie można przesadzić, ogólnie w 4T bez zmiany cylindra tak naprawdę można zwiększyć moc poprzez zwiększenia ciśnienia w różnych suwach pracy, niesie to za sobą pewne konsekwencje ale spróbować można, dla zmniejszenia ryzyka wystąpienia spalania stukowego dobrze byłoby zalać skuter benzyną 98 , odnośnie prędkości maksymalnej , to są do kupienia przełożenia wtórne i pierwotne ale w 50cc trzeba uważać bo skuter nie ma powalającej mocy i możesz mieć słabe przyspieszenie, sportowy wariator też powinien ci przyspieszyć skuter, ale na cuda nie licz

na cuda nie licze ale tak na oko ile max mozna osiagnac? bez zmiany cylindra? i a czy w rolki warto inwestowac? bo slyszalem tez cos o lzejszych rolkach?
jesli chodzi na zmiane walka rozrzadu co polecasz?, i co to ten modul programowalny? i co to znaczy splanowac głowice;)??

podobno wałek ncy jest dobry a kosztuje coś koło 100zł , tutaj chodzi o kształt krzywek na wałku bo one mają wpływ na pracę zaworów, planowanie głowicy to nic innego jak zeszlifowanie jej od spodu w taki sposób aby komora spalania była mniejsza co skutkuje większym ciśnieniem w suwie pracy co przekłada się na większą siłę gazów spalinowych, wracając jeszcze do modułu to zwykły jest zaprogramowany tak że nie można nic w nim zmienić , jednak ostatnio pojawiły się różne wynalazki które mają właśnie funkcje ustawiania własnych kątów wyprzedzenia zapłonu , ale ktoś kto nie ma pojęcia o tym to niech lepiej sobie daruje bo będzie więcej szkody niż pożytku

dobrze wiedziec o tym module, a co do modulu to co z tym np z allegro niby odblokowany ale cena cos mała czy ktos wie czy to działa? bo szkoda bylo by wyrzucic kase w bloto?

a i jeszcze jedno mam ostatnio problem z v-max spadla z ok 64 na jakies 57 z gorki max 60 teraz ma i silnik pracuje dosc dziwnie jak by sie meczyl

i czy warto zmieniac rolki wariatora na lzejsze?

Ja zmieniłem na gram lżejsze, dokupiłem potem gram cięższe i podobało mi się bardziej na ciężkich. Pamiętne 96 km/h z pewnej długiej acz bardzo łagodnej górki, wiecie jak pozytywnie byłem zaskoczony wskazaniem i jednocześnie zawiedziony że 100 nie było...

Co do modułu to trzeba wiedzieć na jakiej cewce silnik pracuje. W chińskim 4T (139qmb) jest dość dużo czasu na naładowanie kondensatora w CDI więc iskra może być potężna jeśli zmienimy cewkę zapłonową, zrobimy swój moduł i dobierzemy świecę.

Przyspieszenie zapłonu działa jeśli jest regulowane w zależności od obciążenia i obrotów silnika. Kiedyś widziałem moduły zapłonowe z regulacją na potencjometrze który był połączony z linką gazu. Prymitywne rozwiązanie dodawało niewiele mocy ale różnica trochę była.

!NIE DOTYCZY ZAPŁONU BATERYJNEGO! Co do świecy to nią można regulować trochę charakterystykę silnika. Jak? Zmieniając szczelinę. Świeca z małą szczeliną lepiej pracuje na niskich obrotach, słabiej na wysokich. Duża szczelina to większy moment obrotowy przy średnich obrotach i wyższa moc przy końcu obrotów. ALE WSZYSTKIE ZMIANY SĄ BARDZO MAŁE, prawie nie zauważalne choć można się z tym pobawić. Zwykle to przyrost 2 - 3 km/h na liczniku przy dużej szczelinie świecy ok 0,75 mm.

i nadal nie wiem czy te moduły z allegro sie nadaja sa niby po 30zl a w sklepie sa po 100 wiec roznica cenowa jest ale czy efekt ten sam? kupywał ktos na allegro te moduły odblokowane?

Na allegro masz to samo co w sklepie. Działają. Ja ostatnio kupiłem do Quantuma i działa. z 45kmh zrobiło się 73kmh

Semir a masz namiar na twojego sprzedawce z allegro? moze on ma do agility tez moduly wole u sprawdzonego kupic sprzedawcy:)

Kolejna sprawa wytlumaczy mi ktos jak ktos honde nsr 125 zarejestrowal jako 50tke? bo planuje sobie zakupic 125 nsr ale dobrze by bylo tez zarejestrowac jako 50cc

Przełożył silnik albo papiery z 50 cm3 sobie załatwił ;]

ok wracajac do tematu rolki i moduł zmienie, pomysle tez nad tym walkiem, czy cos jeszcze mozna zrobic by szybciej sie zbieral i v-max poprawic? bez zmiany cylindra?

a wracajac do rolek jak zalze 4g to wzrosnie przyspieszenie a spadnie v-max??

yhym.

Witam, jestem tu z małym problemem, otuz mam skuter kymco agility 50cc 4t, nie może zapalić jest wszystko dokładnie poskładane,pierscienie na miejscu zawory wyregulowane tylko rozrusznik od 2t kopajka nie chodzi poniewaz księzyc jest wyjęty, ale wsio jest dobrze jak powinnien być ustawionny zapłon w tym skuterze ustawiany na lampie przepraszam ze się wtronciłem