Kymco Agility 50 , 4 takt , wymiana oleju

witam

kupilem niedawno uzywany skuter w/w , pytalem sie poprzedniego wlasciciela kiedy zmienial olej , zrobil na mnie duze oczy i odpowiedzial ze nie zmianial bo mial go 6 miesiecy i ,,nie bylo takiej potrzeby,, takze skuter mial dwoch wlascieli ja jestem trzeci . Wiem napewno ze musze zmienic olej zreszta nie wiem czy cos jest wogole bo bagietka sucha , probowalem odkrecic srube by spuscic olej ale jest tak zaparzona ze nie pojdzie , musze jechac do jakiegos warsztatu moze mechanicy sie uporaja , ale zanim to zrobie niestety jestem zmuszony jezdzic , i teraz moje pytanie . Czy moge dolac innego oleju niz jest wlany w tej chwili , o ile jest :) , a ewentualnie po sprostaniu problemu sruby wymienic calkowicie ? Mozna tak ?? JEstem zielony w temacie skutera to moj pierwszy

Poczekajmy na wpis Lucka, bo produkty Kymco to jest... jego konik. Ale żeby nawet Kymku oleju żałować. Zastanawiające. ;-)

skuter kupilem w danii , dunczycy maja inna metalnosc :)

A nie, to spoko, bo jak od Duńczyka to pewnie... tłuszczem z foki jest zalany, a to lepsze nawet niż... mazut z Zatoki Puckiej. ;P
-
Wiesz, może nie dziaduj tak i zmień ten olej, bo jutro może być już na to za późno, a remont silnika od Kymco to zawsze są jednak duże koszty. ;-)
-
Masz dostęp do internetu, więc ściągnij sobie... manuala serwisowego do swojego sprzętu i wówczas wiele rzeczy stanie ci się bardzo jasnych. OK?

ale jak mam zmienic olej skoro nie moge odkrecic tej sruby od spodu by spuscic olej ? nie dziaduje , nawet moge 4 litry wlac zaden problem

Szukaj jednak wiedzy w dedykowanym manualu serwisowym, albo zleć naprawę mechanikowi.
To już tyle ode mnie w tym temacie. Dobranoc. :-)
-
hosting

Jak sie korek zapiekl to sa spraye penetrujace i odrdzewiajace. Popsikaj konkretnie, odczekaj kilka minut i sprawdz czy moze teraz da sie odkrecic.
Puszka sprayu nie powinna kosztowac wiecej niz 20-30zl.

znalazlem ten sam instruktarz , chce wymienic olej ale nie moge odkrecic sruby czy jak doleje dzisiaj odrobine oleju przypuscmy 200g , i przejade ok. 20 km i zmienie olej stanie sie cos ?

w pracy z odpowiednimi lepszymi narzedziami na 100% poradze sobie , czy da rade tak zrobic jak pisalem wyzej ??

Bagietka, zaparzona, mierzenie oleju w "g" czyli gramach-ty w gastronomii robisz?Bagietki na wagę z herbatą podajesz?Co to za terminologia...

Jak już to olej, którego nie ma na BAGNECIE więc może doleję przypuśćmy 200 MILILITRÓW dopóki nie odkręcę ZAPIECZONEGO korka spustu.

I co ma zaszkodzić dolanie oleju i jego spuszczenie?Nie widzę problemu.

Spreje dobie daruj, bo niby jak ma tam wniknąć, poza tym-czego używasz do odkręcania?Domyślam się, że klucza, ale konkretnie jakiego?

niestety posiadam plaski tylko i wylacznie , grzechotka by sie przydala , wogole ta sruba wyglada jakby wieki nie byla odkrecana

To lepiej tego nie ruszaj, bo na 90% zjedziesz łeb, w Kymco pewnie identyko korek jest jak w chinolach, więc jak będziesz miał dobry dzień to i nasadką zjedziesz xD

jak zjade to dorobie druga , mam odpowiednia narzedzia w pracy wiec , jakos olej musze zmienic nie ma bata , jest inna opcja zmiany oleju ? wlasnie dolalem 200 MILILITROW , i BAGNET wskazuje ponad minimum takze chyba dojade jutro :)

Nie no jak zjedziesz to zjedziesz, wiadomo :) Jest jeszcze ewentualnie pod pokrywą kopniaka śruba na bodajże klucz 14, tam się zrzuca olej, ale nie wyczyścić filtra/sitka-inna sprawa to chyba żadna skuteczność tego sitka :D

wczoraj olej wymieniony , nic nie zjechane leb caly , jednak lepszy klucz to daje rade :) filtr szczerze szalu nie robi , liczylem na cos ,,innego,, ale , udalo sie :)

Olej nie spuszcza się FILTREM, tylko SPUSTEM. a SPUST oleju umiejscowiony jest z lewej strony silnika przy pokrywie przekładni CVT.
Wyobraźcie sobie, że kanały filtra oleju są tak małe, a kanał dochodzący do filtra oleju to jakiś mały śmieszny trójkącik. A wciągający do pompy oleju tzw. smok to kanalik mniejszy niż 1 cm średnicy.
Z drugiej strony oleju macie na dnie miski śrubę spustową, i to nią wyleci najwięcej oleju.

Kolega izdebski poruszył ciekawy temat i nie sposób się z nim nie zgodzić. Większość użyszkodników skuterów china 4T spuszcza olej wykręcając filtr siatkowy pomimo, że właściwy spust znajduje się z lewej strony silnika. No dobra, ktoś powie, przechylę skuter i zleci więcej tego oleju. Tylko, że nie do końca o to chodzi. Kto rozkładał silnik skutera 4T po większym przebiegu, zapewne zauważył, że na dnie karteru pod walem - czyli tam gdzie znajduje się olej silnikowy - gromadzi się dosłownie szlam. Cały syf zebrany przez olej zalega sobie na dnie. Teraz w momencie spuszczania rozgrzanego oleju część tych zanieczyszczeń zostaje zaciągnięta w okolice filtra, a wiec bliżej pompy. Chcąc spuścić więcej oleju i przechylając skuter na prawo dodatkowo 'pomagamy' przedostać się bliżej tej mazi. Dlatego lepiej wymieniać olej, jak serwisówka przykazała.