Kupno skutera Motoroweru

Witam Wszystkich :slight_smile:
Potrzebuje rady odnośnie Kupna Pierwszego motoroweru na wypady poza miasto i wycieczki.
Szukam Pojazdu do 50CM3 na Dowód wymagania dla dwóch osób ;
-Mało awaryjny
-Prosty w naprawie
-Wytrzymały 10-20Lat (W nowych chyba tyle nie wytrzyma)
-Łatwy w obsłudze
-Cena 2500-3500zł na promocji z tego roku
-Nowy
Zastanawiam się nad;
Motorower Romet Ogar 202 albo Motorower Romet Router WS50 ktoś coś morze powiedzieć o nich i awaryjności silnika i jak jest wykonany czy to jedno razówka już widziałem w marketach skuter za 1200zł śrubki plastikowe…

nie wiem gdzie widziałes w marketach motorower za 1200zł bo najtańszy kosztuje około 2400. reszte sobie juz na tej podstawie dośpiewaj. 20 lat jazdy to w zasadzie czysta abstrakcja
Żeby jeździć na dowód musisz mieć ukończone 18 lat przed 19 stycznia 2013 wiec powinienneś mieć dziś 22 lata

Mam 26 Lat wiec na dowód spokojnie mogę jeździć 1200 zł media markt wysprzedasz sezonowa ale plastikowe śrubki to podziękuje…

Motorower Romet Ogar 202 albo Motorower Romet Router WS50 ktoś coś morze o tych motorowerach powiedzieć coś? Albo Jakoś dobra 50 Polecić w miarę cenowa nieraz 500 zł można dłużyc by sie nie pakować w jednorazówkę na 1 sezon

do 5-6 tys zł kupisz tylko chińczyki o raczej porównywalnej jakości, rózne nazwy, różne firmy ale w zasadzie wariacja dookoła jednaj ramy i jednej jednostki napędowej w roszke róznych obudowach. Raz masz tarcze z tyłu, raz bęben… ale to takie zasadnicze róznice
Plastikowe śrubki to jakaś bzdura wierutna ale nie mniej jednak jakość wykonania tych motorowerów nie powala. Z drugiej strony są proste i tanie w naprawach. Ale na start nie mają dobrych opon, trwałego zawieszenia…itd. Biegówki uznaje się za trwalsze niż skutery (zakładając bardzo spokojną eksploatacje po przyzwoitych drogach). Skoków, stuntów, jednorazowych skoków po 25-40km bez odpoczynku raczej nie lubią.
takie niby troszke lepsze to kymco nexxon, ferro 202, zip nekken, zip salamo

Jeżeli będziesz szanował sprzęt to myślę że 10 lat wytrzyma. Ja mam Zipp Salmo od 2010 roku, przejechane 51992km i pojazd nadal jest w doskonałej kondycji. Warunkiem jest spokojne dotarcie silnika, używanie tylko markowych olejów syntetycznych do silnika, przegląd i regulacje z wymianą na bieżąco zużytych elementów. Z tymi problemami z dłuższymi trasami się nie zgodzę. Jeżeli mamy dobry olej w silniku, i jedziemy że średnimi obrotami rzędu 4-5 tysięcy - to spokojnie możemy jechać nawet 80-100km. Wystarczy założyć zębatki na prędkość i nie żyłować silnika na maksymalnych obrotach. Ja jadąc nawet tak długie trasy nie mam problemów z silnikiem, a wskaźnik temperatury oleju rzadko kiedy przekracza 80 stopni. Kluczem jest kompromis pomiędzy spokojną jazdą, a utrzymaniem w miarę rozsądnej prędkości przy umiarkowanych obrotach. Trzeba po prostu dobrać odpowiednie zębatki do naszych wymagań.