Który bardziej niezawodny: Junak 903 Race czy Romet ARROW FLY 50 czy ZIPP PRO ?

Witajcie, mój pierwszy wpis tutaj,choć forum czytam od ponad tygodnia . ufff. Jak w temacie: Który bardziej niezawodny: Junak 903 Race czy Romet ARROW FLY 50 czy ZIPP PRO ? Nie pytam o ocenę wyglądu, a tylko o niezawodność/servis/gwarancja/koszt części/lepiej spasowany/lepsza jakość plastików.Niestety moje zdolności manualne( ewentualne naprawy ) są znacznie ograniczone. Specjalizuję się w czymś innym i nie można umieć wszystkiego :-) Nie piszcie też,żebym kupił w takim razie jakiś markowy motorower, to nie będę miał kłopotu. Po prostu: ten czy ten ? I- z ciekawości- dlaczego. Motorower dla 16-to latka,jako pierwsza "maszyna" xD

A jest opcja żaden? Tę właśnie chciałbym wybrać. Dlaczego? To są po prostu słabe sprzęty za dość sporą cenę.

@lucek71.Cena nie jest kwestią kryterium,dlatego NIC o niej nie pisałem.

One są SŁABE i ZAWODNE, będziesz musiał w nich grzebać albo często bywać w serwisie. Rozumiem, że się napaliłeś na ten wygląd ścigacza, ale dziewczynie z gimnazjum zrzednie mina jak nie będziesz mógł pod górkę podjechać w dwie osoby. Jednak jeśli to Ci nie przeszkadza to kup ten, który bardziej przypadł Ci do gustu. Ewentualnie zwróć uwagę na położenie silnika. Poziome mają większy wybór części.

Przyczepiłem się ceny ze względu na to, że kiedy płacisz za coś niewielką kwotę, można na pewne niedociągnięcia przymknąć oko. Przy budżecie rzędu 5000 zł można już myśleć o czymś markowym używanym lub nowym Kymco. Tak upiera się mój rozsądek, oczywiście nie musisz się z nim zgadzać.

lucek71 napisał:

One są SŁABE i ZAWODNE, będziesz musiał w nich grzebać albo często bywać w serwisie. Rozumiem, że się napaliłeś na ten wygląd ścigacza, ale dziewczynie z gimnazjum zrzednie mina jak nie będziesz mógł pod górkę podjechać w dwie osoby. Jednak jeśli to Ci nie przeszkadza to kup ten, który bardziej przypadł Ci do gustu. Ewentualnie zwróć uwagę na położenie silnika. Poziome mają większy wybór części.
Przyczepiłem się ceny ze względu na to, że kiedy płacisz za coś niewielką kwotę, można na pewne niedociągnięcia przymknąć oko. Przy budżecie rzędu 5000 zł można już myśleć o czymś markowym używanym lub nowym Kymco. Tak upiera się mój rozsądek, oczywiście nie musisz się z nim zgadzać.

Dzięki za odpowiedź.Na Kymko patrzyłem, tylko te pionowe lampy w modelu ,na który zwróciłem uwagę... Na prawdę nie będzie można podjechać pod górkę z pasażerem ?! A jakościowo te 3 wybrane są takie same ? Wiesz... gwarancja na 2 lata mnie satysfakcjonuje o ile nie będzie częściej w serwisie niż na ulicy :-)

Będzie można podjechać, ale będziesz podjeżdżał 20 km/h...

4-suwy są słabe i jeśli nie będziesz ingerował w zębatki/ powiększony zestaw cylindrowy to zapomnij o dynamicznej jeździe, co przy wyglądzie "ścigacza" będzie zabawnie wyglądać. Pod górkę podjedziesz, pod większą się wdrapiesz. Jakościowo są bardzo podobne, w każdym przypadku możesz trafić na felerny model i mniej jeździć, a więcej zaglądać do niego w warsztacie.

Poczytaj sobie relacje użytkownika Zipp Pro i nasze komentarze :)

http://www.skuterowo.com/zipp-pro-50-naprawde-taki-zly-podsumowanie-4000-km/

madi napisał:

Będzie można podjechać, ale będziesz podjeżdżał 20 km/h...

Trzeba będzie więc omijać...a poważnie, to jazda po mieście,wolno-spokojnie-relaksacyjnie... w końcu, to pierwszy "motor".
Panowie, wracam z uporem do mojego głównego pytania o porównanie tych modeli

lucek71 napisał:

4-suwy są słabe i jeśli nie będziesz ingerował w zębatki/ powiększony zestaw cylindrowy to zapomnij o dynamicznej jeździe, co przy wyglądzie \"ścigacza\" będzie zabawnie wyglądać. Pod górkę podjedziesz, pod większą się wdrapiesz. Jakościowo są bardzo podobne, w każdym przypadku możesz trafić na felerny model i mniej jeździć, a więcej zaglądać do niego w warsztacie.
Poczytaj sobie relacje użytkownika Zipp Pro i nasze komentarze :)
http://www.skuterowo.com/zipp-pro-50-naprawde-taki-zly-podsumowanie-4000-km/

Czytałem chyba prawie wszystko na tym Forum :-)

Niektorzy pierdziela takie glupoty ze az glowa boli. Nie znam nikogo kto w 2 osoby nie moglby wjechac pod gorke przy dobrze wyrelugowanym gaznikiem i dobra kompresja, chyba ze sie wazy po 120kg kazdy. Bierz Junak\\\'a, teraz nawet wyszla nowa wersja w czarno-czerwonym malowaniu i silnikiem 125ccm;D. Junak nie jest zly, jakosciowo troche lepiej niz inne chinole. Almot z tego co czytalem na tym forum dba o swoich klientow nawet jak dilerzy sie wymiguja z odpowiedzialnosci. Nie mowiw ze jest to motorower bez wad i z super materialow. Wygladem to czysta CBR 125 z 2011-2013 roku. Zipp\'y, Romet\'y i inne tego typu pseudo scigacze tez sa dobre, ale jakos mi najbardziej odpowiadalby Junak tylko w wersji 125ccm. Pozdrawiam, jesli bedziesz dbal o ta maszyne ona odwdzieczy sie tym samym. Fakt, markowe pokroju TZR\'ki sa lepszej jakosci i lepiej sie zbieraja ale nie oszukujmy sie to tylko 50ccm, a w zakladanie 70ccm nie bawilbym sie bo pewnie wkrotce w Polsce tak jak u mnie w Niemczech zaczna sie kontorole i mierzenie na przenosnej hamowni.

Bartol napisał:

Niektorzy pierdziela takie glupoty ze az glowa boli. Nie znam nikogo kto w 2 osoby nie moglby wjechac pod gorke przy dobrze wyrelugowanym gaznikiem i dobra kompresja. Bierz Junak'a, zeraz nawet wyszla nowa wersja w czarno-czerwonym malowaniu i silnikiem 125ccm:P

Niestety, w grę wchodzi tylko do 50cm3...

Rozumiem, że tym co nie wjechali mierzyłeś osobiście kompresję i regulowałeś te gaźniki? Wiesz co to jest hiperbola? Przecież to śmieszne jak dwie osoby na ścigaczu wloką się 20 km/h pod górę... To co napisał Bartol to są tylko i wyłącznie przypuszczenia. Mi też wydaje się, że Junak jest najpewniejszy, tylko co z tego? Nikt Ci nie powie, że któryś z tych sprzętów jest zdecydowanie lepszy, bo żaden nie jest. Poza tym diler (autoryzowany!) Junaka nie wymigiwał się tylko perfidnie oszukał klienta (nie jego jednego) i gdyby producent nie zabrał sprzętu do siebie jeszcze długo nikt by nie zorientował się w przekrętach sprzedawcy i warsztatu.

W dodatki Romet ma mieć też wersję 2T tego "ścigacza".

A przy okazji...czy te małe silniki dwusuwowe zbierają się lepiej niż czterosuwowe ?

tak.I nie tylko te małe. Te duże też.
silnik 2T spala mieszankę 2x częściej niż 4T (co drugi suw nie co czwarty) dlatego więcej pali ale i jest mocniejszy.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i licze na kolejne ;-) Panowie , zdaję sobie sprawę,że zadaję lamerskie pytania,jednak proszę o wyrozumiałość i cierpliwość :-).. Rozumiem,że w tej kasie ( 6 tys )nie bardzo mam szansę na jakąś nówkę z Minarelli AM6 ? Dużo naczytałem dobrego o tej "archaicznej" konstrukcji..

Ostatnie pytanie... jak rozumiem w porównaniu z "chińczykami'', np. Yamaha TZR tak samo będzie przyśpieszała, tak samo będzie "wspinała sie pod górke', tak samo... itd, TYLKO jakość tego oweru będzie lepsza ?

mniej więcej.

Wombat napisał:

mniej więcej.

@Wombat dzięki za odpowiedzi... w niektórych ogłoszeniach jest napisane ,że TZR ma 5KM, a w niektórych KM. Są 2 wersje ? Ile on pojedzie-Twoim zdaniem- po zciągnięciu blokad ?

@Wombat mozna jakoś do Ciebie napisać na Priva ?

TZR produkowali przez kilka generacji, miały rózne silniki i rózne moce.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Yamaha_TZR_50