Kłopot z zapalaniem rozrusznikiem gdy ciepły

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Kłopot z zapalaniem rozrusznikiem gdy ciepły

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Berg Berg 6 miesiące, 2 tygodnie temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #618431
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 728

    Cześć.
    Od dłuższego czasu walczę z takim problemem: silnik (139QMB) gdy jest zimny odpala bez problemu i starterem nożnym i elektrycznym. Gdy się rozgrzeje i silnik zgaszę, są problemy z odpaleniem ale tylko rozrusznikiem elektrycznym. Kopnięcie starterem odpala silnik od pierwszego strzału. Gdy postoi kilkadziesiąt minut, można uruchomić go elektrycznie. Praktycznie nożnie nie ma problemu z odpaleniem, ale z rozrusznika już jest kłopot.
    Rozrusznik kręci jak głupi, akumulator jest sprawny w 100%, nogą odpalając czuje się opór w starterze więc kompresja ok, zawory poustawiane, świeca lekko brązowawa (jak to mówią „kawa z mlekiem”), gaźnik wyregulowany. Nie wiem co może być powodem, bo dla mnie to nielogiczne: nogą odpala, rozrusznikiem nie.
    Macie jakieś pomysły?

    Dodam, że z silnikiem nie mam żadnych problemów, pali dobrze, spalanie odpowiednie, ciągnie ładnie, nie dymi, nie przerywa….. Tylko to odpalanie.

    • Ten temat został zmodyfikowany7 miesiące temu przezZdjęcie profilowe Berg Berg.
    • Ten temat został zmodyfikowany7 miesiące temu przezZdjęcie profilowe Berg Berg. Powód:dopisanie
    …125
    • Ten temat został zmodyfikowany7 miesiące temu przezZdjęcie profilowe Berg Berg.
    • Ten temat został zmodyfikowany7 miesiące temu przezZdjęcie profilowe Berg Berg. Powód:dopisanie
    #618434
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 198

    może ssanie ci jakiś numer wycina i na ciepłym też dolewa

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618452
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 728

    Kurcze, faktycznie, to może być to. Tylko że spalanie by wzrosło, a standardowo pali mi 2,6…2,8 (w zależności jak jadę). No nic, sprawdzę ew. podmienię ssanie. Może to to?
    W każdym razie dzięki za podpowiedź.

    …125
    #618497
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 728

    Wymieniłem ssanie na inne, potem jeszcze inne i to nie to. Silnik ma dalej problem z odpaleniem elektrycznym rozrusznikiem gdy jest ciepły. Trochę podregulowałem gaźnik, teraz lepiej się wkręca, ale problem z odpalaniem nadal jest. Hmm…….

    …125
    #618498
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 198

    może zawory są za ciasno i podparte na ciepłym

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618500
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 728

    Mówisz? Ale czy to nie wpływało by na ogólne pogorszenie pracy silnika? Bo silnik pracuje mi b.dobrze cały czas i ciągnie jak dziki.
    No nic, sprawdzę i to. Dam znać jak sprawdzę.

    …125
    #618505
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 198

    to zależy od wielkości takiego podparcia. Przy wolnych rzędu 1700 obr to czas trwania „sprężenia” w komorze jest niewielki i jeżeli zawory nie są super szczelne ale nieszczelność nie jest wielka to ciśnienie nie zdąży zwiać.
    Natomiast przy 200-300 obr/min które generuje rozrusznik ten czas utrzymania ciśnienia jest 4-5 razy dłuższy.
    Z kolei kopniak jest „szybszy” niż rozrusznik w chwili kopnięcia i też może dawać radę.
    Możesz się pobawić i na potrzeby eksperymentu kopać go mniej gwałtownie i z „ostatnich zębów”.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618549
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 728

    Sprawdziłęm zawory – oba miały 0,05. Ustawiłem ssący na 0,06 a wydechowy na 0,07. Odpalił bez problemu (zimny oczywiście). Próbowałem kilkanaście razy odpalać – zapalał „na tyknięcie”. Przejechałem ze 4 km żeby się rozgrzał, zgasiłem i…. już były problemy z odpaleniem. Kopniakiem oczywiście zapalił za pierwszym razem. Sprawdziłem też kompresję – jest jakieś 9,6 bar, iskra na świecy jest w porządku, gaźnik wyregulowany raczej dobrze, bo nie ma dziury przy ruszaniu i bez problemu pracuje na wolnych; nie gaśnie, nie wahają się obroty, wygląda że wszystko ok. W czasie jazdy wszystko jest dobrze z silnikiem.
    Spróbuję jutro jeszcze z tym odpaleniem z ostatniego ząbka.
    No nie wiem, nie mam na to pomysłu 🙁
    .
    Upierdliwe jest to, bo jak stanę np. pod szlabanem i zgaszę silnik, to żeby go odpalić muszę zejść ze skutera, postawić go na podnóżek (inaczej kopniak zahacza mi o podnóżek) i wtedy mogę go kopniakiem odpalić. Wsiąść, zepchnąć z nóżek i mogę jechać.

    …125
    #618552
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 198

    tam niektórzy to nawet 0.6-0.9 ustawali. każdemu to dobrze inaczej działa.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618561
    Zdjęcie profilowe specops
    specops
    Użytkownik
    • Postów: 118

    Przeczytałem cały temat i tak myśle czy ty wogóle odkręcasz manetke gazu na rozgrzanym silniku? Chyba wypadałoby nawet na maxa .

    #618574
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 728

    Oczywiście że próbowałem: i bez dodawania gazu – bo tak zawsze odpalał – , jak i z odkręceniem na trochę, na pół, na maksa, jak i z pokręcaniem manetką przed odpalaniem (żeby wtrysnęło trochę paliwa do gardzieli). Nic to nie daje, nie odpala i koniec. Czasami – ale to rzadko – zdarzy się, że zapali lub chce zapalić przy pierwszym dotknięciu przycisku rozrusznika, ale jeśli nie zaskoczy od razu przy pierwszym zakręceniu wałem, to dalej już nie ma mowy żeby zapalił. Albo kopnikiem odpalać albo poczekać żeby ciut ostygł (jakieś 10…15 minut). Wtedy zapala od strzału i bez żadnych problemów.

    Ciekawe, nie? 😉

    …125
    #618582
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 198

    wg mnie ciepły powinien zaorać łatwiej niż zimny. chyba że jak pisałem – masz jakąś nieszczelność którą nagrzanie całości powiększa. jedyne co mi przychodzi do głowy to jednak zawory

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618594
    Zdjęcie profilowe specops
    specops
    Użytkownik
    • Postów: 118

    Ja tak miałem jak mi tłok w tym silniku 139 qmb zaczął puchnąc aż pewnego razu tak napuchł że już nie zapalił.

    #618618
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 728

    Też mnie dziwi to, że nie odpala jak jest ciepły (ale tylko rozrusznikiem elektrycznym). Nogą odpali od razu; nawet nie dotykając manetki gazu. Zresztą…. zobaczcie sami:

    Ciekawe, nie? Rozrusznik kręci jak wściekły i nic. A nogą – od strzału.

    …125
    #618670
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 728

    Zmienie dzisiaj świecę na irydową, może to coś da.

    …125
Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 18 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: