Kłopot z zapalaniem rozrusznikiem gdy ciepły

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Kłopot z zapalaniem rozrusznikiem gdy ciepły

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Berg Berg 1 lat, 2 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #618431
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 774

    Cześć.
    Od dłuższego czasu walczę z takim problemem: silnik (139QMB) gdy jest zimny odpala bez problemu i starterem nożnym i elektrycznym. Gdy się rozgrzeje i silnik zgaszę, są problemy z odpaleniem ale tylko rozrusznikiem elektrycznym. Kopnięcie starterem odpala silnik od pierwszego strzału. Gdy postoi kilkadziesiąt minut, można uruchomić go elektrycznie. Praktycznie nożnie nie ma problemu z odpaleniem, ale z rozrusznika już jest kłopot.
    Rozrusznik kręci jak głupi, akumulator jest sprawny w 100%, nogą odpalając czuje się opór w starterze więc kompresja ok, zawory poustawiane, świeca lekko brązowawa (jak to mówią „kawa z mlekiem”), gaźnik wyregulowany. Nie wiem co może być powodem, bo dla mnie to nielogiczne: nogą odpala, rozrusznikiem nie.
    Macie jakieś pomysły?

    Dodam, że z silnikiem nie mam żadnych problemów, pali dobrze, spalanie odpowiednie, ciągnie ładnie, nie dymi, nie przerywa….. Tylko to odpalanie.

    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 2 miesiące temu przezZdjęcie profilowe Berg Berg.
    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 2 miesiące temu przezZdjęcie profilowe Berg Berg. Powód:dopisanie
    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 2 miesiące temu przezZdjęcie profilowe Berg Berg.
    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 2 miesiące temu przezZdjęcie profilowe Berg Berg. Powód:dopisanie
    #618434
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 617

    może ssanie ci jakiś numer wycina i na ciepłym też dolewa

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618452
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 774

    Kurcze, faktycznie, to może być to. Tylko że spalanie by wzrosło, a standardowo pali mi 2,6…2,8 (w zależności jak jadę). No nic, sprawdzę ew. podmienię ssanie. Może to to?
    W każdym razie dzięki za podpowiedź.

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #618497
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 774

    Wymieniłem ssanie na inne, potem jeszcze inne i to nie to. Silnik ma dalej problem z odpaleniem elektrycznym rozrusznikiem gdy jest ciepły. Trochę podregulowałem gaźnik, teraz lepiej się wkręca, ale problem z odpalaniem nadal jest. Hmm…….

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #618498
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 617

    może zawory są za ciasno i podparte na ciepłym

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618500
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 774

    Mówisz? Ale czy to nie wpływało by na ogólne pogorszenie pracy silnika? Bo silnik pracuje mi b.dobrze cały czas i ciągnie jak dziki.
    No nic, sprawdzę i to. Dam znać jak sprawdzę.

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #618505
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 617

    to zależy od wielkości takiego podparcia. Przy wolnych rzędu 1700 obr to czas trwania „sprężenia” w komorze jest niewielki i jeżeli zawory nie są super szczelne ale nieszczelność nie jest wielka to ciśnienie nie zdąży zwiać.
    Natomiast przy 200-300 obr/min które generuje rozrusznik ten czas utrzymania ciśnienia jest 4-5 razy dłuższy.
    Z kolei kopniak jest „szybszy” niż rozrusznik w chwili kopnięcia i też może dawać radę.
    Możesz się pobawić i na potrzeby eksperymentu kopać go mniej gwałtownie i z „ostatnich zębów”.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618549
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 774

    Sprawdziłęm zawory – oba miały 0,05. Ustawiłem ssący na 0,06 a wydechowy na 0,07. Odpalił bez problemu (zimny oczywiście). Próbowałem kilkanaście razy odpalać – zapalał „na tyknięcie”. Przejechałem ze 4 km żeby się rozgrzał, zgasiłem i…. już były problemy z odpaleniem. Kopniakiem oczywiście zapalił za pierwszym razem. Sprawdziłem też kompresję – jest jakieś 9,6 bar, iskra na świecy jest w porządku, gaźnik wyregulowany raczej dobrze, bo nie ma dziury przy ruszaniu i bez problemu pracuje na wolnych; nie gaśnie, nie wahają się obroty, wygląda że wszystko ok. W czasie jazdy wszystko jest dobrze z silnikiem.
    Spróbuję jutro jeszcze z tym odpaleniem z ostatniego ząbka.
    No nie wiem, nie mam na to pomysłu 🙁
    .
    Upierdliwe jest to, bo jak stanę np. pod szlabanem i zgaszę silnik, to żeby go odpalić muszę zejść ze skutera, postawić go na podnóżek (inaczej kopniak zahacza mi o podnóżek) i wtedy mogę go kopniakiem odpalić. Wsiąść, zepchnąć z nóżek i mogę jechać.

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #618552
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 14 617

    tam niektórzy to nawet 0.6-0.9 ustawali. każdemu to dobrze inaczej działa.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #618561
    Zdjęcie profilowe specops
    specops
    Użytkownik
    • Postów: 123

    Przeczytałem cały temat i tak myśle czy ty wogóle odkręcasz manetke gazu na rozgrzanym silniku? Chyba wypadałoby nawet na maxa .

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie