Kilka pytań przed wymiana tłoka i głowicy.
- This topic has 19 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 6 years, 5 months temu by Czaki.
- AutorWpisy
- 22 września 2017 dnia 16:40 #630571
Kupiłem pełen komplet 80 ccm Tzn. pewnie to jest 72 ccm bo tłok 47 mm.
Na jakim oleju docierac pierwsze 30 Km ? mam dwa 10w40 i 20w40 skuter ma przebieg 3,600 cały czas na oleju Elf 20w40 4t.
Docierać zawory ? Fabrycznie są już poskładane. Robiłem test benzyną nic się nie przelewa jest szczelność. Do gaźnika kupiłem dysze 85.
IN – na tłoku ma być w górę tak ?22 września 2017 dnia 17:18 #630575zawory docierac czy tak czy siak. silnika nie dociera sie 30km tylko 300-500 alu i 800-1000 żeliwo
22 września 2017 dnia 18:14 #630578A jak nie dotrę to co się stanie ? Na tym forum jest artykuł w którym piszą że po 30 km trzeba wymienic olej a wiem że się dociera więcej niż 30 km tylko nie wiem ile i z czego to jest bo to Tajvan firma MCN
22 września 2017 dnia 19:14 #630581Wambad specjalnie sciągnąłem zabezpieczenia z zawora by sprawdzić czy jest fabrycznie dotarty i co ? i jest oto zdjęcie.
https://zapodaj.net/images/68bd3169a4c0a.jpg22 września 2017 dnia 20:35 #630582nie jest dotarty
22 września 2017 dnia 20:51 #630583Jak to nie jest jak widać ze ma szlifa na pascie jest to samo po docieraniu pozatym jest szczelny nie wylewa sie benzyna jak naleje w komory to po co mam sie bawic w docieranie ? w nowym aucie nikt nie wyciaga zaworow zeby sie bawic w docieranie.
22 września 2017 dnia 21:38 #630584troszkę mylisz dziadowski silnik skutera z silnikiem samochodu – to po pierwsze.
po drugie nawet w samochodach głowice i zawory kupione w serwisie nie są dotarte – choćby dlatego że kupuje się je na sztuki a nie w zestawach. Dotarte są tylko zawory fabryczne w zmontowanych silnikach. Wiec rozrózniaj cześci na wymiane kupione w serwisie z fabrycznie złożonym silnikiem.
Nie ma szlifa na paście bo żaden producent tego nie robi bo to za dużo czasu zajmuje. Na moje oko są tam ślady obróbki skrawaniem a nie docierania. Tak czy siak raczej nie ma dostepnych w handlu zestawów z dotartymi zaworami.22 września 2017 dnia 21:55 #630587Podobno nie ma. …….. strace 3 zl kupie paste i dotre.
23 września 2017 dnia 21:35 #630610Zrobione wymieniłem dziś wszystko 🙂 Idzie jak pocisk. Wlałem olej motoforce 10w40 gaźnik seria iglica na eco i troche zakaszle na szybki ruch manetką mam dysz 85 ale narazie nie ruszam bo będę stopniowo opuszczał na iglicy ząbki zobaczymy czy wystarczy. Zrobiłem już 15 km nie przekraczając 40 Km/h i kilka razy mu nagle szarpnąłem manetka tak na 5 sekund do spodu. Jak długo go docierać ? Zestaw to Tajwan MCN
23 września 2017 dnia 22:03 #630611alu 300-500, żeliwo 800-1000 do znudzenia. hgw co tam masz. to ty zakładałeś.
24 września 2017 dnia 13:16 #630629Strzela mi z tłumika gdy go rozpędzę do 50 km/h puszczę manetkę to przy 20 Km/h jest delikatny strzał. Zawory wiadomo wyregulowane na 00,5 i 00,6 tłumik nie daje rady ? Bo to strzela z łączenia tłumika z głowicą. Na maxa dokręcone
24 września 2017 dnia 13:17 #630630raczej za zawory za ciasno + regulacja gaźnika
24 września 2017 dnia 14:16 #630633Za bogata mieszanka czy za mało bo nie wiem w którym kierunku iść. I na ile ustawić zawory ?
25 września 2017 dnia 14:36 #630674– Mieszanka chyba za uboga + reg. zaworów.
– Zawory oba na 0,05 wg. manuala. Możesz dać 0,06…0,07 na wydech. Nie więcej bo będą klepać.25 września 2017 dnia 15:36 #630677Mieszanka za uboga i dlatego strzela ? Chyba za duzo skoro spala w tłumiku to co nie spalił w cylindrze bo chyba go tam było za dużo.
29 września 2017 dnia 18:51 #630881Zrobione. Wystarczyła nowa uszczelka miedzy tłumik a głowice. Iglica na Eco , mieszanka na 2,5 obrotu. Idzie jak rakieta 85 km/h na GPS
2 października 2017 dnia 15:44 #630963ja jak zrobiłem iglicę na eco to mi zaczęło wypalać zawór wydechowy. musisz to monitorować
2 października 2017 dnia 17:55 #630970Narazie 120 m przejechane. Docieram go w sposób taki by nie przegrzać a cisnę mu pod i z górki puszczam na luzie i czasami nie przekraczam 50 Km/h a tak to normalna jazda ale robię 4 km i zostawiam by nie przegrzać. W sam raz na jazde do pracy i dotarcie. Czem,u Ci na Eco wypalał ?
3 października 2017 dnia 14:12 #630991Docieram skutery na oleju motocyklowym półsyntetyczny 10W40, znana firma ,zaczyna się MO…….l 🙂 nie będę reklamował, domysl się :). Tylko to żadne inne oleje. Chroni silnik, ma bardzo dobre parametry, wydłuża żywotność silnika. Wymieniasz po 300 kilometrach, po 1000 kilometrach i potem regularnie co 2000 kilometrów, zrobisz wtedy na silniku ponad 40 tysiecy kilometrów ja zrobiłem Kymco aqulity 50 44 tysiace, i dalej bym jeździł nie remontowałem silnika bo kupiłem wiekszą 50 siatke wygodniejszą . Silni dociera się pod obciążeniem, nie przesadzaj od razu, staraj się na początku jeździć sam, potem mu dodawaj ciężar np pasażera, zakupy, stopniuj. Lej tylko ten olej gwarancja murowana, szerokosci.
4 października 2017 dnia 15:29 #631032Do 300 Km/h ma zalany Motofrce 10w40 półsyntetyk. Po 300 do 1000 Km/h wlewam mu Castrola 4T też półsyntetyk i na takim już później będę jeździł. Już kupiony czeka 🙂 Co do docierania codziennie do pracy jadę mam 3,600m dokładnie. Po drodze mam jeden podjazd niezbyt stromy o długości 400 m za nim mam zjazd 200m tam puszczam go na luzie by silnik też pracował na jałowym. Na prostych trzymam go na 50 km/h czasami nagle mu szarpnę na chwile by rozpędzić czy coś. I tak codziennie tam i z powrotem. Pasażerów nie wożę za stary już jestem na to 😉 Ja mu wystarczam 83 Kg 🙂 Już coraz mniej się grzeje.
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.