Junak czy Benzer?

Cześć, za około 2 tygodnie zamierzam zakupić skuter. Interesują mnie TYLKO I WYŁĄCZNIE dwa:

- JUNAK 606
- BENZER BARNET 50 2T/4T

Co powiecie o wyżej wymienionych skuterkach? Który lepszy dla 2 osób? Prosiłbym o podanie wad,zalet. Wszelkie opinie mile widziane :). Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Z jednego g...a urobione, bierz który ładniejszy dla ciebie.

z tych dwu najlepszy jest.. to to samo.

dla osoby o wzroście 178 bedzie komfortowy? Jadąc w dwie osoby.

Przy jeździe samemu jest nieźle, do full komfortu brakuje mu tych 3-4cm na nogi ale to zależy jak kto lubi je trzymać. Ja tam i skuterem i samochodem jeżdżę rozwalony jak kot Jinx na kanapie z nogami do przodu.
W dwie osoby DA SIE JECHAĆ ale szału nie ma. No i trzeba uważać na ciężar bo tam na ogoł 150kg max

Spokojnie :) Chudzinka ze mnie, 62 kg. Druga osoba max 50, z tym że dużo mniejsza o głowę :) Nie wiem właśnie który wybrać. Junak jest wymiarowo większy, ma więcej mocy.

jeszcze większy jest 607.

Junak 607 jest właśnie jak Barnet i w praktyce dla kierowcy jest minimalnie mniej miejsca niż na modelu 606, czy Benzerze Indiana. Miałem u siebie te skutery i wiem, co pisze. Te modele ze stopniowaną kanapą mają krótszą podłogę, a stopniowane siedzenie pomimo, że jest wygodne, to ogranicza możliwość przesunięcia czterech liter bardziej do tyłu. Dla kogoś o wzroście do 180 będzie ok, ale dla wyższego kierowcy lepszy będzie model ze zwykłą kanapą, czyli 606 lub Benzer Indiana. Co do mocy silników, to nie patrz na to, bo po wymianie modułu na odblokowany moce będą podobne.

Witam wszystkich forumowiczów skuterowo.com. Kupiłem 26.03.2014 skuter firmy Junak model 806 chłodzony cieczą. Jest na dotarciu więc nie przekręcam manetki w dół. Bardzo jestem zadowolony. Każdy się ogląda za sylwetką sportową i tymi światłami led. Za tą cenę jestem zadowolony. Teraz napiszę coś więcej o parametrach. Spalanie super, ponieważ w mieście 2,5/100 więc jest to nie dużo a jeździłem maks 35km.Na naszych dziurach w Polsce sprawuję się znakomicie. Nic nie trzeszczy i nie wali może dlatego że nowy hehe. Skuter jest już odblokowany (wymieniony moduł). Po odblokowaniu trochę mnie korciło więc trochę wcisnąłem gazu 65 km maks. Start nie jest jego mocną stroną ,ale później ładnie się zbiera jak przystało na 2t. Ruszałem ze świateł na skrzyżowaniu z 4t miał szybki start ale nie dał rady na końcu :). Na koniec mojej wypowiedzi powiem,że skuter jest bardzo mocny w segmencie 50cm. Polecam i pozdrawiam.

Specjalnie mocny to on nie jest ze swoimi 4.1 KM jak na skuter o sportowym charakterze. Kompletnie niesportowe Kymco Agility 50 2T chłodzone powietrzem wyciąga 5KM i przypuszczam, że lepiej się zbiera. No ale życzę udanej eksploatacji.

shnosnas napisał:

Specjalnie mocny to on nie jest ze swoimi 4.1 KM jak na skuter o sportowym charakterze. Kompletnie niesportowe Kymco Agility 50 2T chłodzone powietrzem wyciąga 5KM i przypuszczam, że lepiej się zbiera. No ale życzę udanej eksploatacji.

A tu się mylisz ponieważ mój kolega ma takiego i z nim się ścigałem. Owszem ma moc ,ale nie do końca. Ze startu miał przewagę 5 może 2 metry ,ale dałem ostro gazu i po nim. Ładny jest ten skuter i ma też coś z sportowego obrazu. Nie chodzi tu o moc a nawet o konie pod kołami, tylko o szybsze przemieszczanie po naszych zatłoczonych drogach.A co do chłodzenia powietrzem ,a cieczą pozastawiam Wam do oceny, czyli stawać więcej co 10 km żeby silnik ostygł, czy jechać 100 km na cieczy.Pozdrawiam shnosnas

shnosnas napisał:

Specjalnie mocny to on nie jest ze swoimi 4.1 KM jak na skuter o sportowym charakterze. Kompletnie niesportowe Kymco Agility 50 2T chłodzone powietrzem wyciąga 5KM i przypuszczam, że lepiej się zbiera. No ale życzę udanej eksploatacji.

Możesz sie kompletnie mylić- z wielu powodów (a nazywają sie dynamika, statyka i konstrukcja maszyn).
Po pierwsze wartości 4.1KM i 5KM to wartości maksymalne przy bardzo wysokich obrotach w zasadzie w jednym punkcie. A kompletnie nie wiadomo jak te wartości (zwłaszcza niutonometrów) wyglądają przez cały zakres obrotowy w tych dwu silnikach.

Po drugie jest kwestia masy. Konia mechanicznego na kilogram.
Agility 2T na 12calowych kołach waży 101kg. Nmax 4.2Nm, Junak podobno jest lżejszy o 2KG.

Po trzecie porównujesz informacje o mocy zablokowanego Junka 806 ciecz (4.1KM - podają do homologacji) do mocy odblokowanego Agility 2T (5KM- podają z gwiazdką) bo zablokowany ma 3.8KM - podają do homologacji. Wiec porównanie jest dziwne. Nie wiemy ile ma odblokowany 806.
Ale jakby nie było wciąż porównujemy moce NA SILNIKU. A jeździmy MOCĄ NA KOŁACH

Po czwarte nic nie wiemy o stratach w układzie napędowym oraz przełożeniu - jego wartości.

nie wiemy też czy wyścig był miarodajny dla każdej dowolnej pary czy tylko dla tej.Junak nie był dotarty wiec i tak nie osiągał pełnej mocy. Agility lepiej ruszyło. Być może ma lepszy układ napędowy a być może kierownik jest po prostu lepiej wjeżdżony w swój sprzęt.

W każdym razie szybko wyciągnąłeś wnioski z mocno niekompletnych danych i trochę błędnie je porównując.

Ok przyznam się że mam nowy tłumik. Przy odblokowaniu ma 5,2 koni mechanicznych, przy tłumiku ma prawie 7k dzisiaj zamówiłem i założyłem teraz prawie 90 km ale spalanie jest duże około 3,5 litra/100 więc chyba wrócę do zmniejszenia gazu

a skąd masz takie dane ? zwłaszcza że wciąż jest niedotarty

nie wiem jutro postaram się zamieścić filmik

Sebek806 napisał:

nie wiem ...

No właśnie.

Kolejny bajkopisarz forum. Kolejny niedowartościowany.
Eh, ta młodzież, myśli, że jest taka fajna jak klepie farmazony.

Chciałbym grzecznie zapytać : DLACZEGO ktoś wciął się do tematu pisząc nie na temat? To trochę irytujące.

Wracając do tematu : Z tego co wyczytałem lepiej kupić Benzera Indianę 2t lub junaka 606 niż bareta?

darek2300 napisał:

Wracając do tematu : Z tego co wyczytałem lepiej kupić Benzera Indianę 2t lub junaka 606 niż bareta?

Wszystko zależy od tego, jak będzie się Tobie siedziało na danym skuterze, bo pomimo, że gabarytowo są podobne, to odczuwa się pewną różnicę. Najlepiej gdybyś odwiedził salony i przymierzył się do tych skuterów. Tak, jak wspomniałem Benzer Indiana, czy Junak 606 będą jakby bardziej 'obszerne' dla kierującego od Benzera Barneta, czy Junaka 607. Co do jakości, to podejrzewam, że czy Junak, czy Benzer, to będzie podobnie.

ale ta obszerność sie skończy przy 2 osobach.te kanapy choc nie są dzielone są krótsze i 2 tyłkom trudniej