Junak 901 rs. Tuning.

Witam
Od roku jestem posiadaczem Junaka 901 rs. Czytałem na forum post pewnego urzytkownika i okazało się, że jego Junak "idzie" 80 natomiast mój 69 gdy mam wiatr w plecy i 73 z górki. Tutaj moje pytanie czy jest jakiś sposób, żeby poprawic jego osiągi. Wymiana cylindra na 72cc nie wchodzi w grę. Myślę, że włoże do mojego motorka nowe przełożenia i filter stożkowy, ale czy to coś da?

Nie masz jakiejś blokady w nim?Podaj link do tematu.

Ten Junak z tego co czytam przez tegoroczną zimę :D ma jako główną blokadę modułowa po której zdjęciu w teorii nic go nie blokuje a w praktyce w modelach od 2012 mamy jeszcze w tłumiku blokadę, i filtr co2 który osłabia silnik. Ja osobiście zamierzam się tego pozbyć bo zauważyłem ostatnio że jakiś kamień mi wybił dziurę w zeszłym sezonie a zauważyłem dopiero teraz bo nic to nie zmieniło nawet w głośności. Czyli albo masz źle wyregulowany albo za krótką górkę ( u mnie przy zjeździe to mają nawet 10 km pochyłe w dół )A jakie masz obroty przy maksymalnej prędkości?? i najważniejsze czym mierzona prędkość bo fabryczny licznik jest wadliwy :D u mnie przy 70 km/h wskazówka wskazuje przyśpieszenie do 80 a ja na 3 lecę bez tuningu :D

Obrotów mam 8 8,5 tys

Na 4 biegu i kiedy jest to 8,5 to czujesz jak Ci hamuje silnikiem??
@ edit
I oryginalny licznik może mieć do około 10 km/h zawyżone/zaniżone

Czuje, że chce jecha więcej, ale nie może. Znajomy powiedział mi, że to wina zębatek.

Niekoniecznie :D mój junak ten sam model osiąga maksymalną prędkość 85 km/h przy obrotach 8,5 tysiąca na pełnym gazie i po prostu jest tak jakbym puścił, gaz motor jedzie ze stała prędkością ale jest uczucie hamowania, jeśli masz oryginalne zębatki to raczej marne szanse że ich wina bo ten motor ma długie przełożenia na 1 raz pod stromą górę docisnąłem do 40 km/h a jeszcze miałem zapas obrotów 2 dociskam do 65 na 3 do 70 po równym i żeby wejść na czerwone pole obrotomierza na 3 brak mocy chyba że z górki :D
@
A tak serio to albo zła regulacja albo porostu prędkościomierz ma humory

Ok gdy pogoda będzie lepsza sprawdzę jego prędkość samochodem. Po fakcie napisze co i jak. A co do tłumika, tam jest jakas zwęzka czy poprostu trzeba go wybebeszyć?

Blokadę ściągnij (30-40 zł allegro) (tzn nowy moduł) + Cylinder 80cmm (Oryginalny* zestaw na allegro 220 zł) Mój Junaczek też z górki 75 ;) Teraz zaczyna się sezon więc ściągnę blokadę i powiem co i jak, a potem najwyżej cylinder nowy :)

*- tak pisze twórca aukcji ;d

Bartlini200 ja nie mam pojęcia jak udało ci się wyciągnąć z niego na 1 40km/h ja moim 30 i to z 11 tys obrotów. Jakie ty tam masz zębatki ja mam 14/41. Ten filtr co2 to chyba zawirowacz spalin czy o to ci chodziło?

LOJ
nie wroze dlugiego zycia jednostki 4t katowanej 11 tys obrotow
do tego masz biegowke( wiecej mozliwosci)szukaj przelozeniami(zebatkami) dobrej predkosci ale nie katuj go obrotami to nie 2t
ps na pierwszym biegu nigdy nie krec na maxa ,na drugim z rozumem a na trzecim i czwartym rob co chcesz :)

4T FOREVER

Ja wiem że na 9tyś zaczyna się czerwone pole ale miałem wybitnie zły dzień i już raz pod tę górę mi zgasł ( mieszkam na naprawdę bardzo górzystym terenie) I po prostu musiałem dać upust emocją, raz tylko mi się to zdarzyło. Nie miał zmienianych przełożeń ale na 2 pod górkę tamtą żaden motor 50cc niepociąganie bez rozpędu a że mi zgasł to trzeba było kombinować.
Możliwe bo różnie to nazywają wiem że jest wspawana blaszka z mała dziurka w środku i takie coś co ja nazywam filtrem co2 a inni zawirowywaczem albo jeszcze inaczej. Ale przekroczyć poziom dźwięku dopuszczalny dla 4t to można bez tłumika chyba najszybciej wiec chyba najlepiej wybebeszyć go.
Znaczy nie wiem ile dokładnie wtedy było obrotów może i 12 ale to już był full bo silnik dał mi dźwiękiem do zrozumienia żebym więcej tego nie robił.
A co do tego katowania ja chciałem 2t ale tato umyślnie kupił mi 4t żebym się nauczył jeździć nie przewidując ze na na osobę ze 180 cm wzrostu i wadze 80 kg może być troszkę słaby, a miedzy innymi zły dzień miałem bo mi to powiedział.

lepiej kupić moduł zapłonowy bypass ominie blokady i doda 1000nm a koszt tylko 200 zł