junak 901 nowy cylinder 72 ccm

Witam! Od 4 miesięcy jestem posiadaczem junaka 901 i postanowiłem zmienić mu cylinder na 72 ccm.jako że mój serwis jest gó... wart wiec zrobiłem to sam.i tu moje pytanie na 50 ccm jeździł junaczek 65 km/h a po zmianie na 72 ccm tez 65 km/h no może poleci 70 na dłuższej prostej.co mogę z nim zrobić żeby jechał troszkę więcej bo na dwóch różnych pojemnościach leci tyle samo to coś nie tak.dodam że mam gaźnik pz20 nie wiem z jaką dysza i zębatki 13z przód i z tyłu 47z tak mam orginalnie

zębatka przód na 15,16,17z ja mam 15z na 38z i 80kmh bez bólu na 17z 90-95kmh ale spadek mocy odczuwalny.[wartości licznikowe nie gps]

W środę będą zębatki to kupię na początek 15z a nie będę musiał łańcucha kupywać nowego? A czy obroty silnika spadną trochę bo teraz 65 km jedzie przy 8000 obrotów a z tego co pamiętam to na 50 ccm te 65 jechał przy nie całych 6000 obrotów. Pytam bo planuje za 2 tygodnie jechać w trasę 250 km w jedna stronę i lepiej jak by jechał bez przeciążenia go.

kup 16z i 70kmh przy 6tys bedzie

No i to mi wystarczy:) dzięki za podpowiedzi

Dobierz zębatkę tak abyś prędkość podróżną miał w zakresie 5-6 tys. RPM. Wtedy nie przeciążasz silnika i możesz sobie jechać długo bez ryzyka przegrzania. Aha, warto przy takiej trasie wlać jakiś dobry olej syntetyczny - po pierwsze o wiele lepiej chroni silnik, a po drugie pozwala na wyższy zakres tolerancji jeżeli chodzi o temperaturę.