Junak 901 - blokady i inne.

Witam.
Mam dziś kilka pytań :).
Sprawa, wygląda następująco Jutro dokonuje zakupu nowego junaka 901.
Podobno seryjnie ma cylinderek 72 ccm ? ( czy to prawda ? ).
Oraz nie wiem gdzie znajdują się w nim blokady ( Proszę o pomoc ).
!!! Z GÓRY DZIĘKUJE !!! POZDRAWIAM !!!

Do końca przemyślałeś ten wybór?
Czym się sugerowałeś przy wyborze tego modelu?
Fabrycznie te silniki są wyposażone w cylindry 50ccm.
Jazda z większym, o ile nie masz uprawnień minimum A1 jest traktowana jako jazda bez uprawnień - ponosisz wszelkie konsekwencje takiej niezgodnej z prawem jazdy...

benekpe - uwaga godna odnotowania, ale nie oszukujmy się, że to dotyczy się prawie 90 % poruszających się na drogach naszych motorowerów, bo albo zwiększają takowi właściciele jednośladów pojemności, albo odblokowują je i wtedy takowe jeżdą powyżej przepisowych 45 km//h - w obu przypadkach to już jest motocykl wtedy wg. przepisów :)

Wracając do tematu pytania:
Junak 901 ma dokładnie ten sam silnik co wszelkiego typu zipp pro 50, zipp xrace, leone rx50, benze, itp

Silnik jest o symbolu 139 FMB - czyli "leżacy" cylek ma.

Do 72 cm3 przerobisz takiego bez zmiany wała - czyli wystarczy sam cylinder, tok, głowica i trochę większa dysza.

Przeróbka na 110 cm3 to już więcej zabawy - jednak w obu przypadkach (72 i 110) akurat po 139 FMB w odróżnieniu od innych modeli, nie widać zewnętrznie / gabarytowo (oprócz napisu pojemności) tego, że jest to coś większego wsadzone.

P.S.
benekpe a tak z ciekawości - ten Nexxon 80 w podpisie jest zarejestrowany jako motocykl u Ciebie i przerzedł homologacje na moto? ;) Bo chyba to też niekoniecznie jest zgodne z homologacją, tym co zarejestrowane / ubezpieczone i bynajmniej kwestia posiadania uprawnień na A (bo po dalszych moto widze, że masz A) nie ma się nijak do tego co w dokumencie widnieje? ;)
I teraz pytanie za 100 pkt... czy jak był owy Nexoin 80ką u Ciebie już, to maiłeś A, czy po prostu to wg. starego przysłowia jest "zapomniał.."? :)

[quote]Podobno seryjnie ma cylinderek 72 ccm ? [/quote]
- jakby producent sprzedawał z 72, to by nie mogło dostać homologacji jako motorower... owszem przytrafiają się przypadki, że 50ki są bez przepisowych blokad, jeżeli chodzi o prędkość max, ale czy by ryzykował z pojemnością? Śmiem wątpić.

Mój znajomy kupił normalnie 50 cc wszędzie widniało i w papierach ze sklepu i w dokumentach. Kiedy go przegrzał i rozebrał okazało sie że to 72 było, więc to się zdarza. A co do junaka to ponoć 72 były tylko w wybranym roczniku bodajże 2010 i 2011.

[quote]Kiedy go przegrzał i rozebrał okazało sie że to 72 było, więc to się zdarza[/quote]
No to niezły przypał importer zrobił :)
Czyli widać jak to przechodzi homologacje... czyli co? Po 2 latach zorientowali się, że jednak sprzedają motor, a nie motorower? :P

Zresztą co mnie dziwi... w zipp pro do dzisiaj widnieje w instrukcji / folderach / broszurach informacyjnych do prasy, że ma z tyłu hamulec bębnowy, mimo że ma tarcze.

Importerzy chińskich motorowerów oferują na etapie zakupu przeróbki na większą pojemność. Być może i tutaj był taki przypadek.
Ja mojego Nexxona też w autoryzowanym serwisie modyfikowałem. Nieodpowiedzialnie jeździłem nim kilka miesięcy bez uprawnień, po czym szybko zrobiłem uprawnienia kat. A.
Jeździłem "z duszą na ramieniu" mając wiedzę co może grozić za taką jazdę. W moim przypadku szybko dojrzałem do decyzjo o zrobieniu prawka.
Więc tak naprawdę przez kilka miesięcy jeździłem niezgodnie z przepisami - przyznaję się bez bicia :-)
Mając już prawko w kieszeni, nie zastanawiałem się, co robić dalej z odblokowanym motorowerem. Zawsze mógł on być traktowany jako motocykl, a ja już się tego nie obawiałem.

Niby tak ale ja się przekonałem na własnej skórze że pod względem chińczyków to bardziej trzeba patrzeć na ramę niż na silnik. Bo nieważna pojemność jak rama pójdzie w pół bo była źle pospawana to silnik nam nie pomoże. O silnik w junaku to się bać aż tak bardzo nie trzeba.
A wracając do tematu w tym motorze jest obcięty moduł i wydech. Aczkolwiek po wymianie modułu na odblokowany nic więcej zmieniać nie trzeba

Siemanko ja też mam 901. Moja jest bez blokad . Naszczęście nie musiałem jej jeszcze rozkręcać ale też sądze że jest tam 72cm. Zipp pro 50 zostaje daleko z tyłu, choć jak tu piszecie mają te same silniki. Inna sprawa że przełożenia skrzyni biegów zipp ma bardzo krótką 1/2 . Junak mój za to 1 bardzo długa około 25km/h jechałem na 1 bez porządnego żyłowania go. 2 krótka 3 krótka 4 długa . Mój odziwo zamyka licznik więc nie sądze że to 50 cm3 . :}.

przełożenie to tylko kwestia zabawy wg. gustu - albo stawiasz na moc, albo na vmax i z tego późnej zmienia sie przełożenie (czyli albo krótkie 1sze dwa biegi, albo długie).

Ja akurat wolę mieć krótkie, mniejszy vmax, a ruszać bez problemu z 2ki nawet pod górkę... czyli postawiłem na moc i przyśpieszenie.

Nie ma problemu sobie tego dostosować samodzielnie.

benekpe - nie no rozumiem, tak tylko "się czepiłem" przekornie (i bynajmniej nie złośliwie), bo gro osób tak robi (przypominam, że już samo VMax powyżej 45 km/h bez zmiany pojemności to już motor wymagający co najmniej A1 wg. prawa), a przy okazji są wpisy typu "nie zakładaj pojemności xxx bo to... ot takie wpisy np widzę przy tym jak ktoś pdo 139 FMB wsadza 110 cm3, a przyznajmy szczerze, że to ma vmax i przyśpieszenie takie, jak w 2T mają 75 cm3 - których jest multum... więc kurcze, wychodzi że to samo ryzyko jest jeżeli chodzi o kwestie zmiany zachowań moto / obciążeń.
Taka 75ka w 4T odpowiada dopiero (i to ledwo i nie zawsze) 50cm3 odblokowanemu w 2T.

Po prostu skoro się kogoś poucza, to wypada samemu podobnie postępować fair, a najczęściej takie wpisy mają osoby zdejmujące blokady na vmax, lub mające przeróbki na 75 cm3... czyli negujący też sam nie jest święty.

Ogólnie sorki za ten OT - po prostu byłem ciekawy tego Nexona 80 ;)

[quote]Mój odziwo zamyka licznik więc nie sądze że to 50 cm3 . :}.[/quote] tam licznik... tu jest taka losowość w tolerancji km jakie są na liczniku w porównaniu do tego co jest realnie, że z tym może być róznie... w zipp pro jeden potrafi jadąc tyle samo zamykać licznik, podczas gdy 2gi będzie pokazywał 75.
GPS się kłania do realnego mierzenia prędkości.

Aczkolwiek w zależności od przełożeń, faktycznie FMB 139 daje radę i bez przeróbek pojemności po odblokowaniu potrafi to na 50 cm3 mieć realnie 70-75 km/h.
No a później zwiększając pojemność to decyzja - albo moc, albo vmax.

Raf napisał:

Po prostu skoro się kogoś poucza, to wypada samemu podobnie postępować fair, a najczęściej takie wpisy mają osoby zdejmujące blokady na vmax, lub mające przeróbki na 75 cm3... czyli negujący też sam nie jest święty.

Twoje podejście do sprawy jest idealistyczne/naiwne (niepotrzebne skreślić), gdyż idąc tym tropem, każdy lekarz powinien być wolny od nałogów, a ksiądz niemal święty, żeby nie stać się hipokrytą. Moim skromnym zdaniem dobrze, że jest tutaj często przytaczana kwestia przepisów w przypadku blokad i pojemności, dzięki temu początkujący użytkownik może podjąć w pełni świadomą decyzję, bez względu na sumienie pouczającego.