Junak 609 2t BLOKADA

Witam, czy wiecie może jak ściągnąć blokade w tym modelu? Skuter jest dosyć ciężki, przez co i słabiej sobie radzi na drodze, pod górke to masakra, 35k/h ^^ , jeśli można to prosze o łopatologiczne wyjaśnienie, bardzo słabo sie znam na motoryzacji, będe bardzo bardzo wdzięczny, żałuje trochę że go kupiłem no ale musze teraz niestety nim jeździć do pracy, do póki nie kupie czegoś nowego, więc zależy mi na ściągnięciu tej blokady. Prosze o porady, pozdrawiam serdecznie!

nie blokady tylko blokad. moduł, ciut lżejsze rolki + regulacja gaźnika potem. No i profilaktycznie niebiesko-biały kabelek od obudowy przekładni do modułu.
Ale najlepiej mu robi cylinder 70cm - nawet chiński. Wiem na pewno bo mam Junaka 607 a to jest prawie to samo w innych plastikach. Nawet chyba większy

Dziękuje za odpowiedź:) Zrobić to wszystko, czy wystarczy zmienić sam cylinder?

wszystko a culinder to dodatek. ale jeżeli chcesz zrobić wszystko to od cylindra zacznij. tylko wtedy trzeba też dac dysze w gaźniku wieksza i odblokowac dolot (rurka w obudowie filtra)

Ja to jednak głupi troche jestem, zrozumialem tylko kwestie regulacji gaźnika, niestety nie wiem o co chodzi z tym niebiesko białym kabelkiem, oraz rolkami w module. Jeśli mógłbyś dokładniej opisac o co chodzi bym był bardzo wdzięczny, lecz jeśli olejesz to zrozumiem ^^

przeczytaj jeszcze raz powoli mój post.
hasła których nie rozumiesz wpisz do wyszukiwarki. za 2 godziny bedziesz magistrem w tym temacie

Rozumiem że mam odpiąć ten niebieski kabelek i go zabezpieczyć aby nie dostał wilgoci tak?

tak, to informacja na moduł o obrotach dzwonu sprzęgła (koła) i stąd moduł ma info o prędkości.

Jeszcze raz dziękuje! :slight_smile:
ps. Skuter jest dosyć nowy, ma dopiero przejechane 200km, czy to nie za wczesnie by odpiąć ten kabel? Czy nie powinien sie bardziej dotrzeć silnik?

Tak profilaktycznie to możesz poczekać jeszcze ze 300 km z tym przecinaniem bo będziesz miał pewność że go nie zatrzesz. Jeżeli jednak go rozetniesz to po prostu uważaj jak jedziesz i będzie ok :wink:

odcięcie kabla mało da przy fabrycznym module. kabel kablem ale lepiej moduł wymienić

https://motor-x.pl/modul-zaplonowy-2t,p.html
Czy chodzi o coś takiego?

coś takiego ale raczej nie ten
przynajmniej u mnie przy silniku 1PE40QMB był inny. Taki sygnowany do CPI/Keeway do 2003r. chyba. Nie pamietam

Hej a nie lepiej przeciąć różowy kabelek w seryjnym module ? Chyba że w 1PE40QMA to nic nie da . Tak tylko sugeruję bo w 4t to działa a w 2t mam małe doświadczenie :smile:

nie ma go co przecinac bo on jest łączony nad kołem tam gdzie się wszystkie schodzą w wiązke modułu - jest taki gumowy chlapacz co mało daje i nim są w zasadzie łączenia wszystkich . można go rozpiąć. No i u mnie nie był rózowy tylko niebiesko-biały.
W każdym razie ten co idzie spod dekla w okolicy sprzęgła - innego tam nie ma a kolor jest pomijalny.

https://motor-x.pl/czesci-do-skutera,junak,609-2
tutaj znalazłem te moduły, niby wszystkie powinny pasować do junaka 609 2t, tylko teraz sie zastanawiam który powinienem wybrac? Ceny wahają się od 11zł do 57zł, na co zwrócić uwage? Kompletnie zielony w tym jestem^^ Wiem tylko że musze mieć moduł DC bo bez akumulatora na kopniaka nie odpale silnika.

Ten mi chodzi po głowie

https://motor-x.pl/modu-zaponowy-cdi-tuning-2t,p.html

rozumiem że jak go zamontuje, to ten niebieskobiały kabelek ktory widac na zdjęciu mam olać i go nie podpinać tak?

a jaki masz symbol silnika?