Jak to jest, gdy jade np: na 5 i w oddali widze już skrzyżowanie to wciskam sprzęgło i trzymam aż do momentu dojazdu do skrzyżo i wtedy dopiero redukuje do 1
Jestem zielony więc prosze o podpowiedź czy tak nie wolno robić ?
Jaki motorower ma skrzynie pięcio biegową ?
mówie np: na 5 on ma 6 biegów silnik : minarelli am6
Nie znam silnika ale spoko wierze
nie możesz trzymać silnika tak długo na sprzęgle masz go na biegu to zwalniaj do 3000 obr i wtedy wciskasz sprzęgło
W 4t powinieneś hamować silnikiem, redukować z międzygazem.
W 2t to nie zdrowe dla silnika, ponieważ podczas hamowania silnikiem nie masz smarowania. Nie zbijaj tylko wszystkich biegów na raz, a staraj się zbijać podczas całego hamowania.
Możesz redukować biegi bez wysprzęglania. Ale to wymaga dużego doświadczenia i wyczucia.
benekpe napisał:
Możesz redukować biegi bez wysprzęglania. Ale to wymaga dużego doświadczenia i wyczucia.
choć raz tu się z tobą zgodzę - to wymaga doświadczenia i wyczucia obrotów by się ładnie zazębiło bez sprzęgła.
Bez sprzegla fajnie sie redukuje :-D Jednoczesnie zbijasz bieg i na ulamek sekundy dodajesz energicznie gazu , dasz za malo co cie szarpnie i zwolni dasz za duzo skaczesz żabką xd
A co do twojego pyt , tez zalezy czy masz dozownik czy sam robisz mieszanke , ja wracalem kumpla pizdzikiem z am6 na 70ccm z Rybnika , dozownik byl odlaczony to za kazdym razem jak puszczalem gaz wciskalem sprzeglo , niby mozna robic tez tak ze odpuszcza sie gazu pomalu ale w praktyce moto ciagle ciagnie wiec moim zdaniem w biegowkach mija sie to z celem. Jednak gdy jezdzilem am6 z dozownikiem na 50ccm to mialem wywalone na pilnowanie tego sprzegla , hamowalem silnikiem , redukcja z przygazowka itp i moto smigalo jak ta lala
aaa i nawetjesli chcesz zwalniac z wcisnietym sprzeglem , to w czasie zwalniania redukuj biegi dobierajac do predkosci z jaka jedziesz , bo jak bd jechal na 5ce wcisniesz sprzeglo zatrzymasz sie na swiatlach i dopiero bd chcial zredukowac do jedynki to bd sie mogl lekko zdziwic ze biegu nie umiesz zmienic ( wtedy trzeba popuscic sprzeglo az poczujesz ze bieg wskakuje i redukowac dalej )